Sturmovik Commander (Assault Publishing)

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Bogus_law
Captain
Posty: 833
Rejestracja: sobota, 20 maja 2006, 11:58
Lokalizacja: Poznań

Sturmovik Commander (Assault Publishing)

Post autor: Bogus_law »

Sturmovik Commander

Polski produkt, być może konkurencja dla Scramble.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Bogus_law, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Chymmm... Jak polskie to może mają też zasady po polsku ???
Obrazek
Bogus_law
Captain
Posty: 833
Rejestracja: sobota, 20 maja 2006, 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bogus_law »

Trzeba spytać autora :)
Awatar użytkownika
Gustavus
Warrant Officer
Posty: 830
Rejestracja: piątek, 2 marca 2007, 18:36
Lokalizacja: Włochy ;)

Post autor: Gustavus »

Przeglądałem listy sprzętu :< alianci nie mają nic obserwacyjnego a niemcy zarówro Ramę jak i Storcha.

W RAFie brak Lysandera, Beauforta i Beaufightera ... nie ma czym latać nad Francję pomiedzy Battlem a Masquitem.
Zeppelin, flieg,
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.
Awatar użytkownika
maly_kapral
Capitaine
Posty: 830
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem

Post autor: maly_kapral »

w scramble to raczej wszystkie samoloty są... a na pewno większość....:)
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Post autor: MKG »

Dzieki za uwagę. Poprawka zostanie wydana możliwie szybko.
Beaufighter jest już praktycznie gotowy (wprawdzie w wersji Coastal Command, jednakże wykalkulowanie wersji Fighter Command zajmie tylko chwilę), pozostałe w/w samoloty zostaną również uwzględnione.
Na forum SC jest instrukcja jak samodzielnie dodawać własne samoloty. Z przejemością będę rozszerzał sqaudron listy o konstrukcje z zewnątrz.
Awatar użytkownika
Gustavus
Warrant Officer
Posty: 830
Rejestracja: piątek, 2 marca 2007, 18:36
Lokalizacja: Włochy ;)

Post autor: Gustavus »

xardas12r pisze:Chymmm... Jak polskie to może mają też zasady po polsku ???
Dołączam się do pytania :>
Angielski to ładny język ale wolę go "z japońskim akcentem" ;D

Co do instrukcji "montażu" samolotów nie omieszkam się spojrzeć.

...
spojrzałem
...

nawet w miarę prosta ale prędkość max. byłoby chyba lepiej określać po przedziałach prędkości ( tak jak jest zrobiony pułap ) a nie po klasyfikacji samolotu.
Ponadto mam teraz wątpliwości co do parametrów P-11.
Zeppelin, flieg,
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.
Awatar użytkownika
Cezary29
Adjudant-Major
Posty: 321
Rejestracja: poniedziałek, 23 lipca 2007, 12:21
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Cezary29 »

Wlasnie, zasady PL tez nie byly by glupie, wlasnie zassalem zasady w weekend zaniose do klubu moze cos sie uda potestowac
________________________________
si vis pacem para bellum
_________________________________
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Post autor: MKG »

Problem jest jeden: jestem tylko człowiekiem. Mam rodzinę, dom, pracę (właściwie dwie), malutkie dziecko etc. i na opracowywanie wersji PL po prostu nie starczyłoby czasu, zwłaszcza, że zasady zamierzam często aktualizować i poprawiać.

W kwestii prędkości: próbowałem, ale zupełnie się nie sprawdza. Opracowując statystyki bazowałem raczej na rzeczywistych osiągach samolotów, które zwykle w warunkach bojowych daleko odbiegały od wręcz laboratoryjnie wyznaczonych prędkości maksymalnych. Samoloty w warunkach bojowych były obciążone paliwem i amunicją, latały na podłym paliwie, a ich stan techniczny też zazwyczaj rewelacyjny nie był.
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Post autor: Itagaki »

Malkontenci! Jeżyków się uczyć :D

Może dało by się przetestować te zasady na PCH za pomocą modeli do Scamble'a? Mogę przygotować tabele i żetony.
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

MKG pisze:Problem jest jeden: jestem tylko człowiekiem. Mam rodzinę, dom, pracę (właściwie dwie), malutkie dziecko etc. i na opracowywanie wersji PL po prostu nie starczyłoby czasu, zwłaszcza, że zasady zamierzam często aktualizować i poprawiać.

W kwestii prędkości: próbowałem, ale zupełnie się nie sprawdza. Opracowując statystyki bazowałem raczej na rzeczywistych osiągach samolotów, które zwykle w warunkach bojowych daleko odbiegały od wręcz laboratoryjnie wyznaczonych prędkości maksymalnych. Samoloty w warunkach bojowych były obciążone paliwem i amunicją, latały na podłym paliwie, a ich stan techniczny też zazwyczaj rewelacyjny nie był.
A jak by ktoś przetłumaczył miał byś coś przeciwko ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Gustavus
Warrant Officer
Posty: 830
Rejestracja: piątek, 2 marca 2007, 18:36
Lokalizacja: Włochy ;)

Post autor: Gustavus »

Itagaki pisze:Jeżyków się uczyć
A czego konkretnie mamy się uczyć o jeżykach.
Jeżyk=mały jeż=mały ssak, cztery łapki, nos, ogonek i od góry kolce. Coś pominąłem? ;D

MKG pisze:Opracowując statystyki bazowałem raczej na rzeczywistych osiągach samolotów
Po chwilowym kombinowaniu stwierdzam że miałeś rację.

Ad. PZLek to chodziło mi raczej o manewrowość nie prędkość.
Obydwie powinny mieć taką samą lub P-11 powinna mieć gorszą.
Zeppelin, flieg,
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.
Awatar użytkownika
Cezary29
Adjudant-Major
Posty: 321
Rejestracja: poniedziałek, 23 lipca 2007, 12:21
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Cezary29 »

Itagaki pisze:Malkontenci! Jeżyków się uczyć :D

Może dało by się przetestować te zasady na PCH za pomocą modeli do Scamble'a? Mogę przygotować tabele i żetony.
Juz umiemy :devil: ino te lenistwo :ost:
________________________________
si vis pacem para bellum
_________________________________
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Post autor: MKG »

xardas12r pisze:A jak by ktoś przetłumaczył miał byś coś przeciwko ?
Nie mam nic przeciwko.

Może dało by się przetestować te zasady na PCH za pomocą modeli do Scamble'a? Mogę przygotować tabele i żetony.
Szczerze mówiąc nie znam modeli do Scramble. Sam używam metalowych w skali 1/285. Co nie zmiania faktu, że jeśli to przypomina samolot i jest na mniej-więcej regulaminowej podstawce to nie widzę problemu. Co do żetonów: szybkość i wysokość o wiele łatwiej jest wskazywać przy pomocy kostek D10 (zielone do szybkości, niebieskie do wysokości). W takim razie właściwie przydają się tylko żetony z serii "limited performance".

A tak przy okazji: to to jest PCH?
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

PCH to konwent Pola Chwały

Modele Oddziału8 (Te od scramble ;) ): http://wargamer.pl/index.php?catId=594



Obrazek
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”