Strona 1 z 3

AWACS: Gulf War (Assault Publishing)

: piątek, 2 marca 2012, 15:21
autor: MKG
Witam,

No i stało się, Assault Publishing spełnia swój cel: o ile wszystko dobrze pójdzie za miesiąc premiera mojej drugiej gry. Tym razem w wersji pudełkowej (zasady, podstawki, modele, kości, żetoniki) i przy wsparciu Oddziału Ósmego (oraz również pod ich sztandarem!).
Nie byłbym sobą, gdyby projekt nie był odpowiednio zwariowany: tym razem mamy do czynienia z grą nastawioną przede wszystkim na rozgrywkę jednoosobową - łatwą, szybką i przyjemną, pomyślaną jako fajna alternatywa do marnowania czasu przed komputerem lub durnymi serialami.
Arm Weapons And Climb Solo: Gulf War dotyczyć będzie walk odrzutowców podczas pierwszej Wojny w Zatoce i jeśli projekt wypali będzie otwierał serię tytułów.
Więcej szczegółów pod tymi adresami:
http://assaultpublishing.com/?p=538
http://assaultpublishing.com/?page_id=509
oraz na forum AP.

Pozdrawiam,
MKG

Recenzja gry na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=129

Re: AWACS: Gulf War

: piątek, 2 marca 2012, 21:35
autor: czaki
A jakieś przybliżone dane co do ceny? Nie powiem, zapowiedź kusi (zwłaszcza ta wersja solo). :)

Re: AWACS: Gulf War

: piątek, 2 marca 2012, 21:57
autor: Jarek
Patrząc na ilość sprzętu w pudełku, to niejedna świnka skarbonka zadrży ze strachu ;)
Ale ten akurat projekt będę śledził, taka solówka kusi.

Re: AWACS: Gulf War

: piątek, 2 marca 2012, 22:44
autor: MKG
Świnki to przeżyją. Około 220PLN/40-42Ł/55$ w detalu. Patrząc na zawartość i biorąc poprawkę, że jest to absolutnie kompletna gra figurkowa nie wymagająca praktycznie niczego więcej (prócz drucików/szpilek/itp. do montażu samolotów), to chyba uczciwa cena za taki zestaw. Nie wiem czy będę grę sprzedawał bezpośrednio, ale jeśli tak to na pewno jakieś promocje dla forumowiczów zrobię :).
Planuję troszeczkę wrucić do tego co lubię najbardziej, czyli systemu fanowskiego. Można np. bardzo fajnie tworzyć scenariusze i jak ktoś ma ochotę może się nimi dzielić na forum AP.
A tak w ogóle to gra się w to bardzo klawo, sam się wciągnąłem :D A tak na serio: pomysł mnie nawiedził, bowiem pewnego wieczora stwierdzałem, że poprzesuwałbym coś po stole z godzinkę czy półtora miast ślepnąć przy kompie, ale wyprawa do kumpla zajmuje zbyt wiele czasu, gdy z rana trzeba do pracy wstać... Stąd też lekka, szybka i filmowa konwencja gry miast ciężkiego móżdzenia.


PS. Czy wspominałem, że w ramach modeli będą dwie nowości: jedna wchodząca dopiero do oferty OO, a druga w wariancie "exclusive" (przynajmniej na dłuższy czas)?

Re: AWACS: Gulf War

: sobota, 3 marca 2012, 00:05
autor: Jarek
A to będzie jakaś kampania czy luźne (przypadkowe) misje?

Re: AWACS: Gulf War

: sobota, 3 marca 2012, 00:23
autor: MKG
Wprawdzie nie można mówić o kampanii jako takiej, ale misje tworzą w miarę spójną, logiczną całość. Przy czym dla większego dramatyzmu 2 z 6 misji rozgrywamy po stronie irackiej. Każda z misji może być rozegrana na jednym z trzech stopni trudności.

Re: AWACS: Gulf War

: sobota, 3 marca 2012, 10:34
autor: Sarmor
Muszę przyznać, że cena jednak mnie zaskakuje - spodziewałem się, że będzie niższa. Ale narzekać nie zamierzam...
Przyznaj, to przez te kostki, co je na granicy zatrzymano? ;)

Re: AWACS: Gulf War

: sobota, 3 marca 2012, 11:07
autor: MKG
No wiesz przecież, że pieniądze to samo zło i jako szanujący się kapitalista muszę zadbać, aby klienci nie musieli dźwigać tego brzemienia... ;)

Ale tak na serio, koszt wytworzenia takiej gry jest kilkukrotnie wyższy niż koszt druku podręcznika: modele kilkadziesiąt złotych, podstawki kilkanaście, kolejne kilka na pudełko/żetony/etc., kilkanaście na te cholerne kostki i koszt ich ich oclenia, a tym co się doda do ceny wytworzenia trzeba się podzielić z dystrybutorem... Do tego 23% VAT a nie 5%. Kosztów takich jak mrożenie kapitału nawet nie wymieniam...
Suma sumarum wychodzę i tak na tym o wiele gorzej niż na książkowych wydaniach, a roboty przy tym co nie miara. Gdybym nie był skrajnym czubkiem w życiu bym się na to nie porwał. :D

Re: AWACS: Gulf War

: sobota, 3 marca 2012, 13:18
autor: czaki
Wariant dwuosobowy również będzie, tak?

Re: AWACS: Gulf War

: sobota, 3 marca 2012, 13:33
autor: MKG
3 z 6 scenariuszy przewidują rozgrywkę dwuosobową. Pozostałe po lekkich modyfikacjach również.

Re: AWACS: Gulf War

: niedziela, 4 marca 2012, 00:39
autor: Inkub
A że tak zapytam, może głupio...
Dlaczego sprowadzałeś kości z zagranicy, przecież jeden z największych producentów kości jest w Polsce...
http://q-workshop.com/main.php?lang=PL&sell_type=DETAL
Nie wiem jak teraz ale kiedyś byli wyjątkowo chętni do współpracy a produkują pewnie setki wzorów kości...

Re: AWACS: Gulf War

: niedziela, 4 marca 2012, 07:18
autor: MKG
Akurat 5mm w ofercie u nich nie zauważyłem. Używa się ich w grze jako markerów amunicji.

Re: AWACS: Gulf War

: niedziela, 4 marca 2012, 10:34
autor: Grodzio
A może kości 7mm? http://www.rebel.pl/product.php/1,1686/ ... n-7mm.html

Świetnie się sprawdzają w innych bitewniakach na zaznaczanie obrażeń.

Re: AWACS: Gulf War

: niedziela, 4 marca 2012, 15:38
autor: Raleen
W planszówkach też stosujemy do oznaczania różnych rzeczy. Również mogę polecić :) . Chyba że komuś zależy na estetyce, np. jak robi zdjęcia z rozgrywek.

Re: AWACS: Gulf War

: niedziela, 4 marca 2012, 17:50
autor: Sarmor
Ale czy ktoś w Polsce te kostki 7mm robi?
Kupienie hurtowej ich ilości w Rebelu czy innym sklepie po pierwsze może okazać się niemożliwe, po drugie droższe od ściągnięcia ich od producenta (chyba, że sklepy mają magiczny sposób na ominięcie cła).