Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 14 listopada 2018, 13:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Szereg pytań
PostNapisane: poniedziałek, 9 lipca 2018, 22:38 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34148
Lokalizacja: Warszawa
Dopiero po pościgu, jak się Ks. Alberta ruszy się o 1 pole do przodu. Generalnie to jest reakcja na ruch (tutaj pościg), podobnie jak w fazie ruchu.

Natomiast 2/5 psk ma wysoki współczynnik efektywności, więc może wykonać kontrszarżę niepełną ("w miejscu").

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szereg pytań
PostNapisane: poniedziałek, 13 sierpnia 2018, 10:09 
Chasseur

Dołączył(a): środa, 26 października 2016, 22:55
Posty: 18
Lokalizacja: Toruń
Czy artyleria ma jakąkolwiek widoczność / linię ostrzału wzdłuż drogi w terenie blokującym widoczność (las, zagajnik)? Teoretycznie nie oprócz sąsiedniego pola, ale chciałbym się upewnić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szereg pytań
PostNapisane: poniedziałek, 13 sierpnia 2018, 10:37 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34148
Lokalizacja: Warszawa
Nie ma. Droga nie wpływa w żaden sposób na widoczność.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szereg pytań
PostNapisane: wtorek, 28 sierpnia 2018, 21:11 
Chasseur

Dołączył(a): środa, 26 października 2016, 22:55
Posty: 18
Lokalizacja: Toruń
Czy rezultat DX otrzymany przez jednostkę (tu akurat piechoty) w trakcie wykonywania ruchu wpływa na jej dalszy ruch czy może go normalnie kontynuować (wygląda jakby nie było ku temu przeszkód).

Czy tyraliera może zakończyć odwrót na polu we wrogiej strefie kontroli, a jeśli nie, to czy nie może wykonać takiego odwrotu czy powinna go przedłużyć o dodatkowe pole (pola)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szereg pytań
PostNapisane: wtorek, 28 sierpnia 2018, 21:18 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): sobota, 11 lutego 2017, 21:52
Posty: 98
hey
Na sąsiednich polach stoją tyralierzy każdy z oddziałów po 3PS, czy w przypadku szarży jeden z oddziałów może wejść na drugi i tworzą czworobok?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szereg pytań
PostNapisane: wtorek, 28 sierpnia 2018, 21:40 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34148
Lokalizacja: Warszawa
1. DX kończy ruch.

2. Powinna wykonać odwrót i przedłużyć go o dodatkowe pole. Jeśli zupełnie nie było takiej możliwości graliśmy też, że mogła zakończyć ruch we wrogiej strefie kontroli, ale wtedy musiała maksymalnie oddalić się od oddziałów, w których sąsiedztwie się znajdowała przed rozpoczęciem odwrotu.

3. Wg. 14.6.1 manewr zwijania osłony tyralierskiej można przeprowadzić na jednostkę w szyku zwartym albo na tyralierę, ale tylko wtedy gdy znajduje się w terenie innym niż czysty (las, zagajnik, wioska, miasto, podmokły). Czyli w tej sytuacji nie może tego zrobić. Natomiast gdyby te dwie tyraliery stały na sobie, mogą próbować sformować czworobok (ogólnie jeśli łącznie mają co najmniej 4 PS).

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szereg pytań
PostNapisane: środa, 29 sierpnia 2018, 20:50 
Chasseur

Dołączył(a): środa, 26 października 2016, 22:55
Posty: 18
Lokalizacja: Toruń
Dzięki za sprawne odpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szereg pytań
PostNapisane: poniedziałek, 3 września 2018, 21:42 
Chasseur

Dołączył(a): środa, 26 października 2016, 22:55
Posty: 18
Lokalizacja: Toruń
Na jakich zasadach tyraliera miałaby wyjść ze strefy kontroli, jeśli nie może wyjść na pole wolne od stref kontroli przeciwnika - czy 10.9.10 się tu stosuje?
Czy ma znaczenie czy polem, na które chciałaby się poruszyć jest strefa kontroli tej samej wrogiej jednostki, czy jest to strefa kontroli innej wrogiej jednostki?
Czy może ponowić ten ruch? Tzn. po pierwszym ruchu nadal jest w strefie kontroli i dopiero drugi ruch da jej wyjście? A jeśli tak to czy rozegrać to jako jeden rzut z podwójnym modyfikatorem "2 w górę" czy dwa rzuty z jednym...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szereg pytań
PostNapisane: poniedziałek, 3 września 2018, 22:43 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34148
Lokalizacja: Warszawa
Nami napisał(a):
Na jakich zasadach tyraliera miałaby wyjść ze strefy kontroli, jeśli nie może wyjść na pole wolne od stref kontroli przeciwnika - czy 10.9.10 się tu stosuje?

Tak, zarówno w fazie ruchu (gdy wykonuje ruch zwykły), jak i przy odwrocie.
Nami napisał(a):
Czy ma znaczenie czy polem, na które chciałaby się poruszyć jest strefa kontroli tej samej wrogiej jednostki, czy jest to strefa kontroli innej wrogiej jednostki? Czy może ponowić ten ruch? Tzn. po pierwszym ruchu nadal jest w strefie kontroli i dopiero drugi ruch da jej wyjście? A jeśli tak to czy rozegrać to jako jeden rzut z podwójnym modyfikatorem "2 w górę" czy dwa rzuty z jednym...

Generalnie nie ma znaczenia czy to jest strefa jednej jednostki czy strefy kilku jednostek, ale za każde pole strefy kontroli, niezależnie od tego czy tej samej jednostki czy różnych, jest modyfikacja o 2 wiersze w górę (na niekorzyść tyraliery). Czyli jak przejdzie przez 2 pola we wrogiej strefie kontroli to o 4 wiersze itd. To jest duża ujemna modyfikacja. Generalnie karą dla niej w takiej sytuacji powinna być postępująca dezorganizacja po kolejnych atakach i kontratakach, które też można wykorzystywać do pognębienia takiej tyraliery i tym sposobem doprowadzenie do tego, że przejdzie w stan ucieczki. Wykonuje się jeden rzut.

Zobacz 10.9.2 - pod tabelą ODWRÓT są Modyfikacje wierszy tabeli i tam pkt 7: "O 2 wiersze w górę, jeżeli tyraliera wykonuje odwrót przez pole wrogiej strefy kontroli, na którym nie stoją sojusznicze oddziały w szyku zwartym (patrz 10.9.10). W przypadku, gdy oddział pokonuje więcej pól we wrogiej strefie kontroli, modyfikuje się o 2 wiersze za każde takie pole." (podkr. moje).

Przyznam, że zasady tutaj nie są do końca idealne. Pewnie przyjdzie czas, że siądziemy nad tym jeszcze.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szereg pytań
PostNapisane: niedziela, 23 września 2018, 18:55 
Chasseur

Dołączył(a): środa, 26 października 2016, 22:55
Posty: 18
Lokalizacja: Toruń
Potrzebuję potwierdzenia:
- zgodnie z zasadami strefa kontroli oddziału rozciąga się również na teren niedostępny dla szyku, w którym się znajduje, czyli np. linia kawalerii rozciąga strefę kontroli na teren zabudowany,
- podczas przechodzenia oddziału zdezorganizowanego/ucieczki przez dwa pola zajmowane przez jedną tyralierę tylko raz wykonujemy rzut na dezorganizację.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szereg pytań
PostNapisane: niedziela, 23 września 2018, 20:08 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34148
Lokalizacja: Warszawa
1) Tak.
2) Nie, test za każde pole.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szereg pytań
PostNapisane: środa, 26 września 2018, 22:15 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): sobota, 11 lutego 2017, 21:52
Posty: 98
Hey
Czy w przypadku ataku kawalerii na czworobok korzysta się z modyfikacji np: za drugą szarżę, czy tylko z modyfikacji przedstawionych w zasadach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szereg pytań
PostNapisane: środa, 26 września 2018, 22:27 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34148
Lokalizacja: Warszawa
Stosuje się modyfikacje za drugi i trzeci atak w szarży.

Zwróć uwagę jak sformułowany jest punkt 11.6.2 - tam jest mowa o tym jakich modyfikacji nie stosuje się i że zamiast nich stosuje się inne. Są to modyfikacje za morale, za szarżę oraz za stan D2. O pozostałych modyfikacjach nie ma nic nowy, czyli stosuje się je standardowo - jak przy każdej walce.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.