Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 17 listopada 2018, 21:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gra TWIERDZA 3
PostNapisane: niedziela, 23 października 2011, 10:26 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34164
Lokalizacja: Warszawa
Obrazek

(wszelkie informacje na temat gry zamieszczane przeze mnie w tym temacie stanowią informacje prasowe firmy Cenega)

Twierdza 3 to kolejna odsłona cyklu strategii osadzonych w realiach średniowiecza, która koncentruje się na aspekcie ekonomicznym gdzie naszym zadaniem jest rozbudowa i obrona potężnych zamków. Podobnie jak w przypadku poprzedników, tak i tu kluczem do zwycięstwa jest odpowiednie zadbanie o dobrobyt naszych podwładnych.

Budowanie zamku - fundament serii - zostało znacznie ulepszone, dając graczom nieograniczoną kontrolę nad rozmieszczeniem budynków. To umożliwia graczom stworzenie królestwa z precyzją niezbędną do wyegzekwowania zaplanowanej strategii. Co więcej, planowanie wioski nie jest już ograniczone do rozkładu siatki; gracze mogą postawić dowolne układy murów - do chwili, kiedy zostaną zniszczone przez wroga.

Jedną z najważniejszych innowacji w trzeciej części Twierdzy są nocne oblężenia, które otworzyły cały wachlarz nowych taktyk i możliwości. Gracz będzie musiał polować na żołnierzy wroga ukrytych pod płaszczem ciemności i ostrożnie wybierać broń w celu przetrwania mrocznych godzin.

Nowy engine graficzny umożliwia oglądanie budynków w oszołamiających detalach. Od codziennego życia wieśniaków, poprzez żołnierzy szykujących się do wojny, do ofiar plagi - gracz pozna smak średniowiecznego życia.

Dodatkowo, ulepszony system fizyki dodaje dramatyzmu i intensywności oblężeniom - kiedy oglądasz, gdy Twój zamek, albo zamek twojego wroga, przemienia się w gruzy na twoich oczach. Ulepszony system budowania pozwala na niespotykany poziom realizmu i złożoności w projektowaniu wioski.

:arrow: Realistyczna fizyka i przełomowa grafika przywołują oblężenia do życia.
:arrow: Popychana fabułą gra angażuje gracza w dwie kampanie - bitewną i ekonomiczną.
:arrow: Dramatyczne oblężenia nocne dodają serii Twierdza nowego wymiaru.
:arrow: Oblegaj zamki innych Graczy albo broń swojego w szeregu wypełnionych akcją trybów multiplayer.
:arrow: Graj w dokładnie odwzorowane historyczne oblężenia. Czy uda ci się tam gdzie inni zawiedli?

Więcej na temat gry: http://www.cenega.pl/

KONKURS
W związku z promocją gry Twierdza 3 ogłaszamy mały konkurs historyczny o tematyce średniowiecznej, związanej z tematyką gry. Nagrodami w konkursie, dla dwóch szczęśliwców, będą 2 egzemplarze gry Twierdza, jeden w wersji 3D, drugi w wersji 2D.

Pytania:

1) W średniowieczu dość często drogę dojazdową do bramy zamku prowadzono w ten sposób, że biegła przed murami od prawej strony bramy (patrząc od strony atakujących). Dlaczego?

2) Jak nazywał się wysunięty element muru obronnego średniowiecznego zamku, umożliwiający m.in. zrzucanie przez otwory na dół, na oblegających, wrzącej smoły, wody, fekaliów, kamieni itp. ?

Nagrody rozlosujemy wśród osób, które udzielą największej liczby poprawnych odpowiedzi.

Odpowiedzi należy nadsyłać na adres: raleen@gmail.com do dnia 20 listopada 2011.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gra TWIERDZA 3
PostNapisane: środa, 23 listopada 2011, 15:41 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34164
Lokalizacja: Warszawa
Rozstrzygnięcie Konkursu

PRAWIDŁOWE ODPOWIEDZI

1) W średniowieczu dość często drogę dojazdową do bramy zamku prowadzono w ten sposób, że biegła przed murami od prawej strony bramy (patrząc od strony atakujących). Dlaczego?

Ponieważ zazwyczaj nacierający trzymali tarczę w lewej ręce, a miecz/topór czy inną broń w prawej (większość ludzi jest praworęczna), przez co prawa strona była nieosłonięta. Gdy podchodzili pod mury od prawej strony, byli bardziej narażeni na ostrzał.

2) Jak nazywał się wysunięty element muru obronnego średniowiecznego zamku, umożliwiający m.in. zrzucanie przez otwory na dół, na oblegających, wrzącej smoły, wody, fekaliów, kamieni itp. ?

Machikuły albo hurdycje

ZWCIĘZCY

Po losowaniu nagrody wędrują do:

Leyas
czarek0402


Gratulacje!

Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w konkursie.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.