W jakim odstępie czasowym rosną te cechy? Mam nadzieję, że między bitwami, nie w trakcie.To będzie rozwiązane bardzo podobnie do Necromundy, zresztą korzystam z tamtejszej tabelki awansu (ale uproszczonej) Wzrosnąć będą mogły te cechy: WW, US, Morale i Inicjatywa. Siła i Wytrzymałość tylko jeśli wybierze się odpowiednią cechę specjalną.
Powstanie '44
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3966 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Andreas von Breslau
- Kapitän zur See
- Posty: 1625
- Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
- Lokalizacja: Warszawa
Gra o Powstaniu? Temat mi bliski, tyle że nigdy nie grałem w żadną grę bitwną, więc na tym polu nie pomogę. Osobiście jestem przeciwny tworzeniu gier typu "strategicznego" o Powstaniu, ale bitewna - może być, jak dla mnie.
Mogę służyć podpowiedziami nautry ogólnej lub takimiż sugestiami. Co do mechaniki gdy - niestety, odpadam.
Mogę służyć podpowiedziami nautry ogólnej lub takimiż sugestiami. Co do mechaniki gdy - niestety, odpadam.
Muss ich sterben, will ich fallen
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
Czołgi możesz spokojnie wprowadzać. Mieliśmy troche samorubek oraz zdobyczne:
Pz V G "panther" - dwie sztuki zdobyte na początku powstania
JgPz "Hetzer" (chwat)
Sdkfzv 251 "homang"
Pz I (dopuki nie eksplodował)
Można by wprowadzić motyw z zdobywaniem czołów. Niemcy mogli by też zastawiać pułapki w czołgach (jak w przypadku tego Pz I ) , wtedy po bitwie trzeba by przetestować obrażenia całej armi która zdobyła taki czołg.
Pz V G "panther" - dwie sztuki zdobyte na początku powstania
JgPz "Hetzer" (chwat)
Sdkfzv 251 "homang"
Pz I (dopuki nie eksplodował)
Można by wprowadzić motyw z zdobywaniem czołów. Niemcy mogli by też zastawiać pułapki w czołgach (jak w przypadku tego Pz I ) , wtedy po bitwie trzeba by przetestować obrażenia całej armi która zdobyła taki czołg.
- maly_kapral
- Capitaine
- Posty: 830
- Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
- Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem
W każdym razie zrobienie planszy zajmie pewnie dużo czasu... tyle budynków trzeba by zrobić... piwnice... kanały....
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez maly_kapral, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Capitaine
- Posty: 844
- Rejestracja: sobota, 22 lipca 2006, 10:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 307 times
- Been thanked: 165 times
Pamysł na grę bardzo fajny.
Miałbym jednak uwagę co do rzutów na strzelanie/trafienie/rany. Na oko wygląda na dość dużo rzucania. Może warto abyś zapoznał się z zasdami walki z planszówek Doom albo Descent. Tam wszystko rozstrzyga się jednym rzutem (różnej ilości kostek) - zarówno zasięg, trafienie jak i ilość ran i ewentualnych dodatkowych efektów - szybko i sprawnie, pytanie czy da się to wpasować w Twoją koncepcję gry.
Miałbym jednak uwagę co do rzutów na strzelanie/trafienie/rany. Na oko wygląda na dość dużo rzucania. Może warto abyś zapoznał się z zasdami walki z planszówek Doom albo Descent. Tam wszystko rozstrzyga się jednym rzutem (różnej ilości kostek) - zarówno zasięg, trafienie jak i ilość ran i ewentualnych dodatkowych efektów - szybko i sprawnie, pytanie czy da się to wpasować w Twoją koncepcję gry.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3966 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
Szczerze powiedziawszy, temat jest dość leciwy i kolegi od dość dawna u nas nie było. Trzymamy wątek, z nadzieją, że do niego wróci, a dwa że jest dość ciekawy (no i sam temat). Spróbuję w najbliższym czasie odświeżyć kontakty, ale jeśli się nie uda, może ktoś z Was będzie zainteresowany pociągnięciem pomysłu?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- q.b.
- Major
- Posty: 1211
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Zacny temat - niestety nie znam mechaniki Necromundy by dodać coś twórczo, lecz chętnie poznam jak temat ruszy dalej
Nawiązując do tematyki - w tym roku postaramy się na Grenadierze zaprezentować system Ambush Alley: Force on Force, w oparciu właśnie o walki Powstania Warszawskiego (1. dzień w Sobotę). System jest IMO w miarę uniwersalny dla konfliktów XX wieku(zarówno modern jak i WWII kwalifikują się jako grywalne epoki), jest dynamiczny i nie zanudza.
Nie ma list punktowanych armii, dobór sił jest precyzowany scenariuszem, a celem gry nie jest "młócka dla młócki", lecz promowane jest tu myślenie i taktyka w celu osiągania celów strategicznych danej misji. Dużą rolę odgrywają czynniki psychologiczne jak morale, ale ważne jest też wyszkolenie. Dlatego nie ma tutaj m.in rozbudowanych tabelek z charakterystykami setek różnych karabinów i pistoletów - jest wyszkolenie jednostek przekładające się na jakość prowadzenia ognia.
Wszystkich chętnych zapraszamy zatem w maju, nawet tylko dla samych wrażeń estetycznych - mogę to już powiedzieć, i uchylić rąbka tajemnicy, że nasz kolega Yori weźmie udział w walkach swoim regimentem "Kedywu AK". Kolega Kozak przygotowuje zdobyczne, poniemieckie w szeregach AK maszyny wojenne, ale i także same niemieckie sprzęty, ja i Wookush zajmujemy się terenami oraz rozpisujemy możliwe do rozegrania scenariusze. :pom:
Chętnych zapoznania się z systemem odsyłam tutaj na stronę twórców:
http://www.ambushalleygames.com/fof.html
Nawiązując do tematyki - w tym roku postaramy się na Grenadierze zaprezentować system Ambush Alley: Force on Force, w oparciu właśnie o walki Powstania Warszawskiego (1. dzień w Sobotę). System jest IMO w miarę uniwersalny dla konfliktów XX wieku(zarówno modern jak i WWII kwalifikują się jako grywalne epoki), jest dynamiczny i nie zanudza.
Nie ma list punktowanych armii, dobór sił jest precyzowany scenariuszem, a celem gry nie jest "młócka dla młócki", lecz promowane jest tu myślenie i taktyka w celu osiągania celów strategicznych danej misji. Dużą rolę odgrywają czynniki psychologiczne jak morale, ale ważne jest też wyszkolenie. Dlatego nie ma tutaj m.in rozbudowanych tabelek z charakterystykami setek różnych karabinów i pistoletów - jest wyszkolenie jednostek przekładające się na jakość prowadzenia ognia.
Wszystkich chętnych zapraszamy zatem w maju, nawet tylko dla samych wrażeń estetycznych - mogę to już powiedzieć, i uchylić rąbka tajemnicy, że nasz kolega Yori weźmie udział w walkach swoim regimentem "Kedywu AK". Kolega Kozak przygotowuje zdobyczne, poniemieckie w szeregach AK maszyny wojenne, ale i także same niemieckie sprzęty, ja i Wookush zajmujemy się terenami oraz rozpisujemy możliwe do rozegrania scenariusze. :pom:
Chętnych zapoznania się z systemem odsyłam tutaj na stronę twórców:
http://www.ambushalleygames.com/fof.html
"Duty, Honor, Country"