System WWII Flames of War-opinie

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Inkub
Colonel en second
Posty: 1425
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 11:26
Lokalizacja: Wawa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Inkub »

Zdaje sie, ze przypisal sobie czesc zaslug kogos innego, mam gdzies duzy artykul na ten temat, zerkne w wolnej chwili.
bnk
Adjudant-Major
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontakt:

Post autor: bnk »

Miałem okazję zagrać we Flames of War na tegorocznym Grenadierze, po 30 minutach zrezygnowałem z dalszej gry. Niestety mocno się zawiodłem mechaniką gry, jest na maxa uproszczona, starcia są mało realistyczne. Najbardziej mnie chyba zniesmaczyło to że piechota miała coś w rodzaju armorsav'e, co już samo w sobie jest absurdem... Mnie do siebie ta gra nie przekonała, jej najmocniejszą stroną jest dobry marketing i to że non stop coś wydają, plus scenariusze. A co do popularności na świecie to chyba po prostu była potrzebna tego typu gra w klimacie WW2 i z zasadami które przyswoi zarówno 8-latek jak i 50-latek. Na plus na pewno jest to że opisują dużo starć historycznych i propagują historię w ten sposób.
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Taaa - piechota co przeżyła na "open space" ostrzał z Nebelwerfer'ów... ROTFL. Mina Bartka - bezcenna... Za wszystko inne zapłacisz kartą MasterCard :lol2:

Czekam aż pewnego dnia Kwietnia 2011 roku Ambush Alley zostanie wydany pod flagą Osprey'a w formie mini-serii osobnych kampanii + zasady to troszkę zamiesza na rynku :)
"Duty, Honor, Country"
bnk
Adjudant-Major
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontakt:

Post autor: bnk »

Oby, ale jest problem pt. brak modeli wydanych pod szyldem Ambush Alley Games, sukces Warhammera, Warzone'a, FOW to właśnie pełne wydanie komponentów do gry, od kostek, przez modele, kończąc na stołach do gry.
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

Każdy system bazuje na większych lub mniejszych uproszczeniach. Ten akurat na większych i to jest już kwestia gustu, a o gustach można dyskutować długo.

Tu realizm ginie też w tłoku podstawek z piechotą i pojazdów na stole i co za tym idzie w zasięgach ruchu strzału itp. Przy grze na większe ilości pkt. masa stłoczonych pojazdów stojących z przeciwnikiem lufa w lufę wygląda dziwnie.

Ale są to wady które mi akurat aż tak nie przeszkadzają, liczy się w przypadku tej gry zabawa.

W Ambush Alley jeszcze nie grałem, ale w BCK już owszem i tam też są bardzo dziwne uproszczenia, które nie przeszkadzają w grze.
ertman_176
Sergent-Major
Posty: 158
Rejestracja: poniedziałek, 14 grudnia 2009, 22:27
Lokalizacja: Iława/Olsztyn/Warszawa

Post autor: ertman_176 »

Osobiście nie grałem w tą grę ale na YT obejrzałem kilkanaście raportów. Gra pod względem popularności jest dość rozpowszechniona i przybywa graczy ale mnie osobiście odrzuca cena modeli, bo w 1:72 są nie dość że większe to długo nie dogonią ilości dostepnych modeli. Ale to nasz polski problem.

Ilości punktów na jakie grają ludzie w FoW są dla mnie śmieszne, może inaczej ja w tym momencie gram Rosjanami na około 500 figurek a czołgi dopiero w drodze. W wh40k gram na 100 orków i sprzęt - wg. mnie to są małe bitwy. Są systemy na mniejszą ilośc modeli, są na większą. Nie mówie że OWW2 jest jedyny słuszny ale mnie się wygodnie go używa, nawet z takimi ilościami modeli. Do tego OWW2 nie jest przystosowane do końca na granie na 30tys pkt ale co tam. Zaletą jest to ze tura wykonywana jest w OWW2 na zmianę co nie nuży przeciwnika czekającego na mnie tak jak to czasami sie ma w wh40k jak się dobrze trafi na przeciwnika co będzie przestawiał model o 1 cm w tą i w tą.

Na wielki plus FoW zasługuje oprawa zewnętrzna oraz ilość newsów ale nadal 1:72 nie pobije. Możemy przebierać w jakości i cenie a to dość istotne. Od airfixa po dragona, od 15zl do 50zl za pojedyńczy model. Dodatkowo powoli wchodzą żywiczne modele 1:72 typu fast.

Mechanika OWW2 z zewnątrz wydaje się trudna ale poznając nowy system zawsze trzeba się przyłożyć. Postaram się o tutka filmowego w tej sprawie, ale za około miesiąc moze dwa.

Troche brakuje mi terenów w FoW - tj. pięknych kamienic z plastiku a nie domków z papieru. Oprawa pola bitwy jest dość ważna a wykonanie papierowego modelu jest dość trudne, dobrego modelu oczywiście. Skoro zmniejszyli skalę niech kombinują z domkami, ile czasu można używać pudełka po maśle jako domu ? A te papierowe wydmuszki też powoli zaczynają nudzić.
Paweł
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

mnie osobiście odrzuca cena modeli, bo w 1:72 są nie dość że większe to długo nie dogonią ilości dostepnych modeli.
No fak tanie nie są, ale "ciut" nadrabiają jakością, zwłaszcza figurki piechoty.
Ilości punktów na jakie grają ludzie w FoW są dla mnie śmieszne, może inaczej ja w tym momencie gram Rosjanami na około 500 figurek a czołgi dopiero w drodze. W wh40k gram na 100 orków i sprzęt - wg. mnie to są małe bitwy.
Dlaczego cię to bawi, na 1750 p w FoW wystawiasz kilka plutonów i fajnie się gra, nie ma tłoku na stole (zależy od wielkiości stołu oczywiście). A porównywanie punktacji figurek w różnych systemach jest bez sensu, przynajmniej ja nie potrafię wyliczyć równowartości plutonu działek p-panc w przeliczeniu na gobliny ;D
Zaletą jest to ze tura wykonywana jest w OWW2 na zmianę co nie nuży przeciwnika
W Fow też jest na zmiane.

Troche brakuje mi terenów w FoW - tj. pięknych kamienic z plastiku a nie domków z papieru. Oprawa pola bitwy jest dość ważna a wykonanie papierowego modelu jest dość trudne, dobrego modelu oczywiście. Skoro zmniejszyli skalę niech kombinują z domkami, ile czasu można używać pudełka po maśle jako domu ? A te papierowe wydmuszki też powoli zaczynają nudzić.
W 15 mm też jest spory wybór różnych budynków różnych i można stworzyć ciekawe pole bitwy. Nie wiem jakie bitwy w FoW obserwoawłeś, ale możesz mi wierzyć zabudowania z pudełek po maśle nie są wszędzie charakterystyczną cechą tej gry.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Kolega miał co innego na myśli mówiąc "na zmianę". W FOW jest faza ruchu a potem ostrzału jednego gracza całą armią, potem przeciwnika. W OWWII jest ruch/ostrzał razem, rozkaz na 1 jednostke jednego gracza, potem rozkaz na 1 jednostke drugiego gracza. Pomijam kwestie przebijania rozkazów. O taką różnicę chodzi. Budynki wiem że są do Afryki ;)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

No może i trochę nieprecyzyjnie się kolega wyraził :)
Ja dopiero w tym tygodniu zwerbowałem gracza do OWWII, więc wkrótce się podciągne w znajomości zasad do tej gry :).
Awatar użytkownika
Borsuk
Sous-lieutenant
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 14:19
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Borsuk »

W OWW2 jest większy realizm i tylko dwa żuty kostką na trafienie i obrażenia jedyny słuszny wynik to albo koleś się ruszyć nie może albo dostaje zgon. Jakieś savey czy co to mnie odrzuca. Dlatego pozbyłem się wszystkich Orków z W40K i Elfów z WB. Dla mnie tylko OWW2 i dbanie o maksymalne odwzorowanie terenu. Im więcej na stole jest podzespołów terenu tym więcej możliwości taktyczno strategicznych i to że cały czas coś się dzieje na polu walki bez żadnego przestoju zbędnego. No i dostępność i cena modeli jest po stronie 1/72 za 50zł już mam małą armię i mogę spokojnie zagrać.
"Przejdziemy przez Niemców jak gówno przez kaczkę" - Gen. Patton
Awatar użytkownika
KovaL
Chasseur
Posty: 11
Rejestracja: wtorek, 5 października 2010, 18:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KovaL »

W FoW'a dopiero uczę się grać, ale sama rozgrywka mi się podoba. Jest kilka uproszczeń, ale ja się tym nie przejmuje. Gra jest szybka, i ciekawa, trzeba też obrać właściwą strategie na wroga. W O:WWII nie grałem, więc nie moge określić co jest bardziej realne itd, itp. FoW'a polecam wszytkim, którzy chcą sobie pograć w miłą i taktyczną grę figurkową.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”