[LH] Listy armii - punktacja

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

[LH] Listy armii - punktacja

Post autor: xardas12r »

Zastanawiam się nad kosztem punktowym jednostek.

Na razie coś takiego dla piechoty wykombinowałem:
Żywotność razy (UD + ROF) + ewentualne dodatkowe charakterystyki

Tak więc sekcja piechoty IDF by kosztowała 5 Ż *(7 UD + 3 ROF)= 50 pkt

Drużyna jet złożona z dwóch sekcji znaczy wychodzi 100 pkt za drużynę

A sekcja spadochroniarzy 2 Ż * (8 UD + 3 ROF) = 22

Złożona drużyna z 3 sekcji = 66 pkt

Głupio wyszło , ale do wyniku drużyny spadochroniarzy należy dodać 30 pkt za brak HQ plutonu i jakoś to będzie ;)

Drużyna spadochroniarzy: 96 pkt

Koszt pojazdów mam pewien projekt ,ale na razie się zastanawiam.
Obrazek
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

No to faktycznie głupio wyszło, bo spadochroniarze w IDF powinni mieć jednak większy koszt punktowy - lepsze wyszkolenie, nieco inne wyposażenie (zależnie od roku), z reguły większe doświadczenie od jednostek piechoty (pamiętaj że np. w 1973 roku była tylko jedna regularna brygada piechoty, ale w toku wojny użyto aż 3 brygad spadochroniarzy).
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Spadochroniarze będą drożsi punktowo - każda sekcja będzie mogła wykupić ciężką broń i p-pance ;)

W latach 80 w idf-ie były jakieś rakiety p-lot piechoty ??
Obrazek
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Tylko żebyś nie zrobił ze spadochroniarzy jakieś ciężkiej piechoty :>
co do rakiet plot - sprawdze i wieczorem dam Ci znać
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Mi wyszło raczej ,że to lekka piechota ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Ale jak im nakupujesz ciężkiej broni i p-pancow to wyjdzie jakiś potworek ;D
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

A mnie się wydaje że dobrym pomysłem będzie zrezygnowanie z punktacji w ogóle bo wprowadza znaczne ograniczenia. Jeśli jednak jesteś przekonany co do takiego rozwiązania to dobrym rozwiązaniem było by wprowadzenie punktacji jako alternatywnego podziału i wyboru sił, a nie głównego. Wydaje mi się, że musisz sobie określić czy gra ma być historyczna czy raczej punktowy skirmish. Takie jest moje zdanie.

Pozdro
T
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

kadrinazi pisze:Ale jak im nakupujesz ciężkiej broni i p-pancow to wyjdzie jakiś potworek ;D
Po testach - pluton spadochroniarzy z ciężką bronią w 2/3sekcji (+ 1 szybkostrzelności)vs pluton piechoty (6 sekcji + sztab ;broń ciężka w 3 sekcjach) w 3/5 przypadków łamał pluton piechoty i zmuszał do wycofania w 1-2 turze wymiany ognia ; w reszcie przypadków ponosił spore straty w wyniku przedłużającej się wymiany ognia i raczej nie nadawał si9ę do dalszego użytku.
A mnie się wydaje że dobrym pomysłem będzie zrezygnowanie z punktacji w ogóle bo wprowadza znaczne ograniczenia. Jeśli jednak jesteś przekonany co do takiego rozwiązania to dobrym rozwiązaniem było by wprowadzenie punktacji jako alternatywnego podziału i wyboru sił, a nie głównego. Wydaje mi się, że musisz sobie określić czy gra ma być historyczna czy raczej punktowy skirmish. Takie jest moje zdanie.
Gra ma być lajtowo i musi trafiać do warhammerowego środowiska olsztyńskiego. Z przyjemnością bym nie robił punktacji ale oni nie rozumieją takiego grania ... Co nie zmienia faktu ,że opublikuje sporo scenariuszy bez punktów z rozpisanymi armiami
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil88
Adjudant
Posty: 216
Rejestracja: niedziela, 26 listopada 2006, 15:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kamil88 »

xardas12r pisze:do warhammerowego środowiska
Z doświadczenia wiem że ciężko przekonać ludzi grających w Warhammera do jakiegokolwiek innego systemu. Ci ludzie mają wrodzoną odporność na inne systemy (oczywiście zdarzają się wyjątki).

A co do kosztu jednostek, to myślę że musisz na zdrowy rozsądek porozdawać jednostkom punkty, a później w miarę testów dodawać/odejmować punkty jednostkom.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

W sobotę gram sporą grę testową to się poglądy trochę zweryfikuje ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Koszt pojazdu : Suma pancerzy + p.panc działa * szybkostrzelność +średnia zasięgów +klasa transportowa + prędkość + UD + Szybkostrzelność km + zasady specjalne
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”