[Scramble] Kwestia Zasad czyli pytania i odpowiedzi
- Jarek
- Général en Chef
- Posty: 4621
- Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 85 times
Czy wykonując manewry typy power lub vertical dive albo inne wymagające testu pilotażu, to czy można je łączyć ze zwrotami? Tzn. czy z np z nurkowania moge wyjść w innym kier. ?
A jeśli tak, to czy m,ogą to być zwroty wieksze niż 30 stopni?, czyli tez z testem. W zasadach nie ma , że nie ale chce się upewnić. No i czy wtedy robi się 2 testy, jeden za nurkowanie drugi za zwrot, czy wystarczy jeden?
A jeśli tak, to czy m,ogą to być zwroty wieksze niż 30 stopni?, czyli tez z testem. W zasadach nie ma , że nie ale chce się upewnić. No i czy wtedy robi się 2 testy, jeden za nurkowanie drugi za zwrot, czy wystarczy jeden?
- Thomas
- First Lieutenant
- Posty: 626
- Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Spójrz na to trochę inaczej. W zasadach masz podane co MOŻESZ zrobić. Jedynymi manewrami gdzie przy jednym rzucie wykonujesz na raz 2 rzeczy jest Diving Half Loop i Climbing Half Loop. Te manewry o których piszesz są zbyt "niebezpieczne" żeby wykonywać przy nich jeszcze zwrot. Przynajmniej takie jest moje zdanie
Pozdro
T
Pozdro
T
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
- Jarek
- Général en Chef
- Posty: 4621
- Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 85 times
Climbing Half Loop
Przy wartości Climb 2 to jeszcze jakoś mi wychodzi - w pierwszej turze lece 1/2 AS i dodaje 1 do climb track, w drugiej test pilota i jak sie uda to jestem 1 ALT wyżej i lece w przeciwnym kierunku.
A jak Climb jest np 3 lub 4 ? testuje pilota co runde aż wyjde z pętli? czy tylko na początku drugiej?
Przy wartości Climb 2 to jeszcze jakoś mi wychodzi - w pierwszej turze lece 1/2 AS i dodaje 1 do climb track, w drugiej test pilota i jak sie uda to jestem 1 ALT wyżej i lece w przeciwnym kierunku.
A jak Climb jest np 3 lub 4 ? testuje pilota co runde aż wyjde z pętli? czy tylko na początku drugiej?
- Thomas
- First Lieutenant
- Posty: 626
- Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Musisz go wykonać w chwili wznoszenia i wykonywania tego manewru. Pamiętaj, że samolot z Climb=4 potrzebuje 4 tur, żeby wznieść się o 1ALT wyżej. Na przykładzie:
Lecisz samolotem z Climb=4 przez 1 i 2 turę. W 3 robisz Climbing Half Loop, i wtedy też wykonujesz test VPSR. Jeśli ci się uda samolot odwrócony jest o 180stopni i jest na Climb Track 3. Jeśli test nie wyjdzie, samolot odwrócony jest o 180stopni ale tracisz wszystkie punkty na Climb Track i dodatkowo samolot opada tyle ALT ile wynosiła różnica w nieudanym teście. Oznacza to, że w przypadku nieudanego testu zamiast iść w górę możesz opaść w dół, dlatego też w przypadku samolotów o dużym Climb Rate, najlepiej ten manewr robić na początku wznoszenia, a nie w połowie czy pod koniec.
Mam nadzieję, że teraz wyjaśnione jest A przynajmniej ja to tak rozumiem.
Ciao
Thomas
Lecisz samolotem z Climb=4 przez 1 i 2 turę. W 3 robisz Climbing Half Loop, i wtedy też wykonujesz test VPSR. Jeśli ci się uda samolot odwrócony jest o 180stopni i jest na Climb Track 3. Jeśli test nie wyjdzie, samolot odwrócony jest o 180stopni ale tracisz wszystkie punkty na Climb Track i dodatkowo samolot opada tyle ALT ile wynosiła różnica w nieudanym teście. Oznacza to, że w przypadku nieudanego testu zamiast iść w górę możesz opaść w dół, dlatego też w przypadku samolotów o dużym Climb Rate, najlepiej ten manewr robić na początku wznoszenia, a nie w połowie czy pod koniec.
Mam nadzieję, że teraz wyjaśnione jest A przynajmniej ja to tak rozumiem.
Ciao
Thomas
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
- Jarek
- Général en Chef
- Posty: 4621
- Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 85 times
Czyli z samolotem o climb 4 moge leciec na wznoszeniu pierwszą ture, drugą ture, a w trzeciej "myk" do tyłu , test (udany) i na koniec czwartej tury lece juz 1ALT wyżej?
Lub druga opcja, w pierwszej delkalruje i mam climb track 1, w drugiej testuje (udanie) lece w przeciwnym kier mam track 2, ale w 3 i 4 musze caly czas sie wznosic zeby dojsc na ten wyzszy ALT? Nie moge juz przerwac manewru? Musze wejść na wyższy pułap bez względu na inne pomysły jakie bym miał w 3 i 4 turze?
Czy moge w 3 i 4 np robic jakies zwroty do 30 stopni?
Lub druga opcja, w pierwszej delkalruje i mam climb track 1, w drugiej testuje (udanie) lece w przeciwnym kier mam track 2, ale w 3 i 4 musze caly czas sie wznosic zeby dojsc na ten wyzszy ALT? Nie moge juz przerwac manewru? Musze wejść na wyższy pułap bez względu na inne pomysły jakie bym miał w 3 i 4 turze?
Czy moge w 3 i 4 np robic jakies zwroty do 30 stopni?
- Thomas
- First Lieutenant
- Posty: 626
- Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Tak ja to rozumiem, i...Czyli z samolotem o climb 4 moge leciec na wznoszeniu pierwszą ture, drugą ture, a w trzeciej "myk" do tyłu , test (udany) i na koniec czwartej tury lece juz 1ALT wyżej?
... i to by się wydawało naturalną koleją rzeczy bo przecież w końcu manewr nazywa się Climbing Half Loopdruga opcja, w pierwszej delkalruje i mam climb track 1, w drugiej testuje (udanie) lece w przeciwnym kier mam track 2, ale w 3 i 4 musze caly czas sie wznosic zeby dojsc na ten wyzszy ALT?
Ale... Czy możesz przerwać wznoszenie ws 3 i 4 turze. Wydaje mi się, że tak, ponieważ sam test wymagany jest wg zasad do zwrotu, a nie samego wznoszenia. Samo wznoszenie nie wymaga testów. Dlatego wg mnie jeśli przerwiesz manewr, samolot jest odwrócony o 180 (jeśli udał ci się test) i tracisz wszystko z climb tracka. A co do dalszego wznoszenia i robienia zwrotów to zasady nie zabraniają zmieniania kierunku lotu podczas wznoszenia wobec czego jest to możliwe.
Pozdro
T
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
- maly_kapral
- Capitaine
- Posty: 830
- Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
- Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem
- maly_kapral
- Capitaine
- Posty: 830
- Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
- Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem
- maly_kapral
- Capitaine
- Posty: 830
- Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
- Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem
- Thomas
- First Lieutenant
- Posty: 626
- Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Yo. Wiesz co Bartek, zastanawia mnie od jakiegoś czasu czy ty w ogóle patrzysz/czytasz instrukcje. Jak byk jest napisane, na tej samej stronie zresztą z której cytat dał nota bene Boguś, jaka jest procedura strzelania...
pozdro
Thomas
I sprawa wyjaśniona...5.6 - Shooting procedure
Check that the target is in the arc of fire, within weapon firing range, and (normally) at the same height.
pozdro
Thomas
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
- maly_kapral
- Capitaine
- Posty: 830
- Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
- Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem
- maly_kapral
- Capitaine
- Posty: 830
- Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
- Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem