[Scramble] Kwestia Zasad czyli pytania i odpowiedzi

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

Czy wykonując manewry typy power lub vertical dive albo inne wymagające testu pilotażu, to czy można je łączyć ze zwrotami? Tzn. czy z np z nurkowania moge wyjść w innym kier. ?
A jeśli tak, to czy m,ogą to być zwroty wieksze niż 30 stopni?, czyli tez z testem. W zasadach nie ma , że nie ale chce się upewnić. No i czy wtedy robi się 2 testy, jeden za nurkowanie drugi za zwrot, czy wystarczy jeden?
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Spójrz na to trochę inaczej. W zasadach masz podane co MOŻESZ zrobić. Jedynymi manewrami gdzie przy jednym rzucie wykonujesz na raz 2 rzeczy jest Diving Half Loop i Climbing Half Loop. Te manewry o których piszesz są zbyt "niebezpieczne" żeby wykonywać przy nich jeszcze zwrot. Przynajmniej takie jest moje zdanie :D

Pozdro
T
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

Climbing Half Loop

Przy wartości Climb 2 to jeszcze jakoś mi wychodzi - w pierwszej turze lece 1/2 AS i dodaje 1 do climb track, w drugiej test pilota i jak sie uda to jestem 1 ALT wyżej i lece w przeciwnym kierunku.
A jak Climb jest np 3 lub 4 ? testuje pilota co runde aż wyjde z pętli? czy tylko na początku drugiej?
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Musisz go wykonać w chwili wznoszenia i wykonywania tego manewru. Pamiętaj, że samolot z Climb=4 potrzebuje 4 tur, żeby wznieść się o 1ALT wyżej. Na przykładzie:

Lecisz samolotem z Climb=4 przez 1 i 2 turę. W 3 robisz Climbing Half Loop, i wtedy też wykonujesz test VPSR. Jeśli ci się uda samolot odwrócony jest o 180stopni i jest na Climb Track 3. Jeśli test nie wyjdzie, samolot odwrócony jest o 180stopni ale tracisz wszystkie punkty na Climb Track i dodatkowo samolot opada tyle ALT ile wynosiła różnica w nieudanym teście. Oznacza to, że w przypadku nieudanego testu zamiast iść w górę możesz opaść w dół, dlatego też w przypadku samolotów o dużym Climb Rate, najlepiej ten manewr robić na początku wznoszenia, a nie w połowie czy pod koniec.

Mam nadzieję, że teraz wyjaśnione jest :D A przynajmniej ja to tak rozumiem.

Ciao
Thomas
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

Czyli z samolotem o climb 4 moge leciec na wznoszeniu pierwszą ture, drugą ture, a w trzeciej "myk" do tyłu , test (udany) i na koniec czwartej tury lece juz 1ALT wyżej?

Lub druga opcja, w pierwszej delkalruje i mam climb track 1, w drugiej testuje (udanie) lece w przeciwnym kier mam track 2, ale w 3 i 4 musze caly czas sie wznosic zeby dojsc na ten wyzszy ALT? Nie moge juz przerwac manewru? Musze wejść na wyższy pułap bez względu na inne pomysły jakie bym miał w 3 i 4 turze?
Czy moge w 3 i 4 np robic jakies zwroty do 30 stopni?
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Czyli z samolotem o climb 4 moge leciec na wznoszeniu pierwszą ture, drugą ture, a w trzeciej "myk" do tyłu , test (udany) i na koniec czwartej tury lece juz 1ALT wyżej?
Tak ja to rozumiem, i...
druga opcja, w pierwszej delkalruje i mam climb track 1, w drugiej testuje (udanie) lece w przeciwnym kier mam track 2, ale w 3 i 4 musze caly czas sie wznosic zeby dojsc na ten wyzszy ALT?
... i to by się wydawało naturalną koleją rzeczy bo przecież w końcu manewr nazywa się Climbing Half Loop

Ale... Czy możesz przerwać wznoszenie ws 3 i 4 turze. Wydaje mi się, że tak, ponieważ sam test wymagany jest wg zasad do zwrotu, a nie samego wznoszenia. Samo wznoszenie nie wymaga testów. Dlatego wg mnie jeśli przerwiesz manewr, samolot jest odwrócony o 180 (jeśli udał ci się test) i tracisz wszystko z climb tracka. A co do dalszego wznoszenia i robienia zwrotów to zasady nie zabraniają zmieniania kierunku lotu podczas wznoszenia wobec czego jest to możliwe.

Pozdro
T
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
maly_kapral
Capitaine
Posty: 830
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem

Post autor: maly_kapral »

sytauacja jak na zdjęciu... czy drugi myśliwiec może strzelać do bombowca??

Obrazek

Obrazek
Bogus_law
Captain
Posty: 833
Rejestracja: sobota, 20 maja 2006, 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bogus_law »

Według mnie nie,
A line of fire between two aircraft is blocked by a friendly aircraft
if the line of fire crosses any part of it’s base and the friendly
aircraft is at the same altitude as either the firing aircraft or the
target.
jeżeli są na tej samej wysokości.
Awatar użytkownika
maly_kapral
Capitaine
Posty: 830
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem

Post autor: maly_kapral »

taka tez była moja wersja...
Awatar użytkownika
maly_kapral
Capitaine
Posty: 830
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem

Post autor: maly_kapral »

Następne pytanie nasuwające się mi po odpowiedzi Bogusia. Czy można strzelać nie będąc na jednym ALT??
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Yo. Wiesz co Bartek, zastanawia mnie od jakiegoś czasu czy ty w ogóle patrzysz/czytasz instrukcje. Jak byk jest napisane, na tej samej stronie zresztą z której cytat dał nota bene Boguś, jaka jest procedura strzelania...
5.6 - Shooting procedure
Check that the target is in the arc of fire, within weapon firing range, and (normally) at the same height.
I sprawa wyjaśniona...

pozdro
Thomas
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
ghostdog
Sous-lieutenant
Posty: 488
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ghostdog »

witam serdecznie,
zainteresowałem się tym systemem i mam pytanie do graczy:
1. skąd wziąć instrukcję?
2. czy modele "Oddziału Ośmego" pasują do tego systemu?
Awatar użytkownika
maly_kapral
Capitaine
Posty: 830
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem

Post autor: maly_kapral »

siemanko... co do instrukcji to jest do kupienia na stronce twórców systemu... link masz w odpowiednim temacie...

modele O8 idealnie nadają się do systemu... i wiem że oddział zamierza powiększać ilość dostępnych modeli samolotów...
Awatar użytkownika
maly_kapral
Capitaine
Posty: 830
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem

Post autor: maly_kapral »

a jakbyście drodzy koledzy takie sytuacje potraktowali??

SYTUACJA 1
Obrazek
jest +2 za tył??

SYTUACJA 2
Obrazek
anglik może strzelać??
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

1. Jest bok - jak polaczysz srodki podstawek to linia przechodzi przez strefe boczna anglika. Tyl to tylko krawedz z tylu - za ogonem.
2. Moze - jak poprowadzisz linie od srodka podstawki do jej przednich naroznikow to niemiec bedzie w uzyskanym trojkoncie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”