[Scramble] Kwestia Zasad czyli pytania i odpowiedzi

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

[Scramble] Kwestia Zasad czyli pytania i odpowiedzi

Post autor: Jarek »

Przykład - samolot ma 8 km-ów, czyli strzelają 4 pary. Zakładając że wszystkie trafiły, to na uszkodzenia rzucam za każdą pare czy za każdą lufe?
Ostatnio zmieniony wtorek, 14 kwietnia 2009, 19:31 przez Jarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Rzucasz dla każdej pary oddzielnie daną ilość D6.

Pozdro
T
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

Nieudany test VPSR w trakcie Power Dive albo Vertical Dive - jak nisko samolot spada - "tylko" tyle co wynika z rzutu i coś jeszcze np o deklarowaną wysokość tego nurkowania?
Bogus_law
Captain
Posty: 833
Rejestracja: sobota, 20 maja 2006, 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bogus_law »

Tracisz dodatkowo różnicę między rzutem a wymaganym poziomem.
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

Moze na przykładzie. Chciałem zanurkowac o 3 oblałem test o 1 - spadam 4?
Bogus_law
Captain
Posty: 833
Rejestracja: sobota, 20 maja 2006, 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bogus_law »

Tak.
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

Wznoszenie - samolot ma np. Climb 2 - to znaczy że w jednym ruchu może wznieść się o 2 ALT, lecąc max z polową pkt ruchu ale rowna lub wieksza niz ST?
I co to jest 'Climb track" i wreszcie w tym samym paragrafi pisza, ze jesli sam. ma climb mniejszy niz 1 np 0,2 to ma 5 ALT na ture :/
Opowiedzcie mi troche o wznoszeniu :cry:
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Wznoszenie - samolot ma np. Climb 2 - to znaczy że w jednym ruchu może wznieść się o 2 ALT, lecąc max z polową pkt ruchu ale rowna lub wieksza niz ST?
Jeśli dobrze rozumiem zasady Climb 2 oznacza, że samolot dopiero na koniec 2 TURY wznosi się o 1ALT. Climb w charakterystykah samolotów oznacza właśnie ilość tur po których dany samolot wznosi się o 1ALT wyżej.
I co to jest 'Climb track"
Climb track to nic innego jak "drabinka" na której zapisujesz sobie która tura minęła już przy wznoszeniu danego samolotu. Odnosi się to głównie do samolotów, które mają Climb większy niż 1, np Climb 3. Wtedy co turę zapisujesz sobie na kartce z charakterystyką danego samolotu, czy oznaczasz kostką, która tura minęła już po twoim oznajmieniu, że dany samolot się wznosi.
jesli sam. ma climb mniejszy niz 1 np 0,2 to ma 5 ALT na ture Ekhm...
Dokładnie tak. Spójrz na koniec zasad w charakterystyki samolotów. Taki Climb (mniejszy niż 0) odnosi się tylko do samolotów o napędzie rakietowym, np Me-262 i określa po prostu fakt, że samolot o takim napędzie, znacznie szybciej potrafił wznieść się niż samoloty o zwykłym napędzie. Tak jak podałeś przykład Climb 0,2 oznacza że na 1 turę samolot wzniesie się aż o 5ALT
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

Czyli nie od tej strony podszedłem do tematu :)
Ostatnio zmieniony czwartek, 6 marca 2008, 15:54 przez Jarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maly_kapral
Capitaine
Posty: 830
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem

Post autor: maly_kapral »

Thomas pisze:Tak jak podałeś przykład Climb 0,2 oznacza że na 1 turę samolot wzniesie się aż o 5ALT
o 2 alt koledzy...
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

O 5ALT kolego :D spójrz w zasady :D
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Bogus_law
Captain
Posty: 833
Rejestracja: sobota, 20 maja 2006, 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bogus_law »

A climb rate of 0.2 allows a plane to climb 5 ALT in a turn
Awatar użytkownika
maly_kapral
Capitaine
Posty: 830
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem

Post autor: maly_kapral »

no to nie rozumiem... skąd ta cyfra 5 się bierze?? a jak ma climb rate 0.1 to co?? albo 0.3....
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Podziel sobie 1 na daną 0,x i ci wyjdzie ile ALT idzie samolot w górę ;)
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
maly_kapral
Capitaine
Posty: 830
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem

Post autor: maly_kapral »

no i podziękował.... (wreszcie troche ruszyliśmy z tymi przepisami bo mnie normalnie aż Rysiek nagabuje ze cisza jest:))
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”