Blitzkrieg Commander

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Grodzio
Sergent
Posty: 146
Rejestracja: poniedziałek, 7 lutego 2011, 18:35
Lokalizacja: Lublin

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: Grodzio »

Raczej tak. Dziwnie będzie wyglądało jak taki "mały" pojazd będzie strzelał daleko.
Awatar użytkownika
stelker
Colonel en second
Posty: 1298
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2010, 14:16
Lokalizacja: Biłgoraj/Lublin
Been thanked: 56 times

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: stelker »

O ile dobrze pamietam to grasz 1pojazd=1 pojazd ja gram 1pojazd=1pluton to bez znaczenia
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: AWu »

Dziwnie ? To i tak zasięgi skrócone w stosunku do skali... Te czołgi się strzelały na kilometr, a zdarzało się, że i na dwa...
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2515 times
Kontakt:

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: Raleen »

Jakie czołgi?

Po pierwsze takie strzelanie to chyba tylko na Ukrainie w stepie szerokim. Gdzie w cywilizowanej Europie znajdziesz takie otwarte przestrzenie i ile tego będzie?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: AWu »

Rekord w stepie to 4 kilometry, aczkolwiek mizernie z potwierdzeniem dokładnym zapewne :>
http://www.achtungpanzer.com/panzerjage ... fz-164.htm

Kilometr to zasięg prawie normalny, takie nastawy w celownikach były.

Przestrzenie w sumie wszędzie gdzie sie uprawia role solidnie poza (villiers boccage i temu podobnymi bagnami dla broni pancernej..)
To się Raleenie po prostu nazywa teren sprzyjający użyciu czołgów :>
Awatar użytkownika
stelker
Colonel en second
Posty: 1298
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2010, 14:16
Lokalizacja: Biłgoraj/Lublin
Been thanked: 56 times

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: stelker »

No troszke się pogubiłem w tej argumentacji krótko mówiąc dzielić ?
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: AWu »

Jak ci wygodniej.
Jak chcesz utrzymać skalę terenu to zmniejszenie urealnia, jak wolisz abstrakcyjnie to możesz dzielić by grać na mniejszym polu bitwy :>
Awatar użytkownika
stelker
Colonel en second
Posty: 1298
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2010, 14:16
Lokalizacja: Biłgoraj/Lublin
Been thanked: 56 times

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: stelker »

Dzięki za konkret w takim razie dziele nie lubię grać na dużych stołach
Przemek Wieczorek
Caporal-Fourrier
Posty: 84
Rejestracja: środa, 2 stycznia 2008, 14:36
Lokalizacja: Wawa, Tarchomin
Kontakt:

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: Przemek Wieczorek »

Witam,

Zacząłem zbierać Armię Czerwoną na koniec wojny. Mają 8 assetów. Zawsze graliśmy że jak wystawię sobie np. 4 assety po jednym na każdą turę to mogę jednym standem na turę strzelić w oznaczony cel. Przejrzałem uważnie podręcznik i z przykładu ze strony 27 (BCKII) wynika że asset (i tu się mogę mylić) to oznaczenie punktu a nie zarezerwowanie standów artylerii. Czy może to oznaczać że np. ustalę sobie po jednym celu na kolejne 8 tur i będę walił np. po 10 standów artylerii?

Pozdrawiam, Przemek
gryf
Carabinier
Posty: 26
Rejestracja: sobota, 7 października 2006, 12:33

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: gryf »

Według mnie wersja którą podałeś na poczatku jest właściwa. Nie mogę znaleźć zapisu, który miałby świadczyć inaczej na s. 27 ale na s. 8 drugi akapit części "Scheduled Strikes" mówi "Asset represent the number of scheduled strikes available to a battlegroup, with ONE asset allowing ONE off-table artillery (...) To attack ONE target at the beginning of a specific turn..."
czyli na 10 artylerii musisz mieć 10 assetów żeby strzeliły jednocześnie. Dla mnie to jedyne sensowne rozwiązanie. Inaczej assety byłyby za tanie. Swoją drogą BKC to fajny system ale instrukcję ma tak napisaną, że jak probuję znaleźć jakiś szczegół to nigdy mi się nie udaje.

Pozdrawiam,
Przemek Wieczorek
Caporal-Fourrier
Posty: 84
Rejestracja: środa, 2 stycznia 2008, 14:36
Lokalizacja: Wawa, Tarchomin
Kontakt:

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: Przemek Wieczorek »

Dzięki za podpowiedź.

Znalazłem ten zapis, jest na 8 stronie w BCKII.

8 assetów to pokaźna liczba (Armia Czerwona, late). Można by zrobić wał ogniowy, szczególnie katiuszami :)

Pozdrawiam, Przemek
gryf
Carabinier
Posty: 26
Rejestracja: sobota, 7 października 2006, 12:33

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: gryf »

W gruncie rzeczy to aż za dużo. Minima assetów liczą się według mnie na jedną jednostkę. Inaczej bez sensu byłoby np. dopuszczenie 3 Sturmovików przy tylko 2 assetach Aircraft Ground Attack (chyba, że uważasz inaczej?). Duża część scenariuszy trwa dokładnie 8 rund więc czerwoni mogą walić de facto całą grę tyle że wtedy nie strzelają na wezwanie a późna Armia czerwona ma nawet FAO.
Niepokoi mnie tylko zdanie kolejne do już przytoczonego wyżej: "Targets can be attacked multiple times in a turn, but each artillery or aircraft unit may only use one asset per target." - czy to aby nie znaczy, że stand artylerii może wystrzelać więcej niż 1 asset w rundzie tyle, że do różnych celów? Nie jestem też pewny czy można wziąć artylerię/samolot w ogóle nie kupując assetów czyli działających tylko na wezwanie FAO/FAC.
Będę wdzięczny za opinię, bo sam się w tym gubię.

Pozdrawiam, gryf
Przemek Wieczorek
Caporal-Fourrier
Posty: 84
Rejestracja: środa, 2 stycznia 2008, 14:36
Lokalizacja: Wawa, Tarchomin
Kontakt:

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: Przemek Wieczorek »

Czołem,

Nie czuj niepokoju :D

Strona 26 (BCKII), stand może strzelić tylko raz na turę, czy to z asset czy na wezwanie. Ja to bym rozumiał że można zdefiniować kilka assetów na jeden cel w tej samej turze, np. walnąć dwa razy z artylerii i poprawić samolocikiem (jak już pelotki będą surpressed).

Nie ma nigdzie napisane, że nie można brać artylerii jak się nie wzięło assetów. Kupujesz FAO i kładziesz ogień. Co prawda dostaje się -1 za każde 3 standy (wyjątek to brytyjczycy). Nie ma też limitu ile razy się wzywa, ale jeden stand tylko raz na turę. Ussr ma rozpoznanie, które może działać jak FAO, taki joke dla niemców :)

Z samolotami jest kłopot bo tutaj trzeba polegać na FAC albo na assetach. Jak skończą się assety i nie ma FAC to już po bombkach. A samoloty są drogie. Mogą skoncentrować ogień na jednym celu ale też można je przegonić peletkami. Czuję że czegoś nie doczytałem w tym temacie????

Przemek
gryf
Carabinier
Posty: 26
Rejestracja: sobota, 7 października 2006, 12:33

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: gryf »

Witam,

Brzmi to logicznie, nie mam zastrzeżeń i kontrpropozycji. Jak będę miał jakieś wątpliwości to już wiem gdzie i kogo pytać.
Fajny patent z tym rozpoznaniem jako FAO, nie zwróciłem uwagi, ale grywam na early a tam tego nie ma.

Pozdrawiam, gryf
Przemek Wieczorek
Caporal-Fourrier
Posty: 84
Rejestracja: środa, 2 stycznia 2008, 14:36
Lokalizacja: Wawa, Tarchomin
Kontakt:

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: Przemek Wieczorek »

"Ussr ma rozpoznanie, które może działać jak FAO, taki joke dla niemców :)"

Przesadziłem, to rozpoznanie może wezwać support artillery na szóstkach. Cel do support artillery musi być w jej zasięgu czyli najdalej jakieś 100cm. Czyli jak rozpoznanie jest wysunięte przed swoje linie to stand takiej artylerii będzie musiał być wystawiony bardzo blisko przeciwnika. Nie wiem czy to będzie bezpieczne.

Przemek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”