Strategie
http://strategie.net.pl/

Ostfront - II światowa, szybka rozgrywka
http://strategie.net.pl/viewtopic.php?f=247&t=16760
Strona 3 z 4

Autor:  MKG [ czwartek, 6 kwietnia 2017, 14:54 ]
Tytuł:  Re: Ostfront - II światowa, szybka rozgrywka

A jakie ma to znaczenie ile dokładnie trwa tura? Większość najpopularniejszych systemów nie trzyma zarówno skali "przestrzennej" jak i "skali czasowej" a mimo to gra się fajnie.
Z resztą sam w moich grach nie zawsze się tym przejmuję. Właściwie to jedynie Hind Commander (i poniekąd również "Shadows in the Void", który z niego wypączkował) ma w miarę stałe i realistyczne przeliczniki. Zazwyczaj ustawia się to pod kątem grywalności.

Autor:  sowabud [ czwartek, 6 kwietnia 2017, 15:47 ]
Tytuł:  Re: Ostfront - II światowa, szybka rozgrywka

MKG napisał(a):
A jakie ma to znaczenie ile dokładnie trwa tura?


Nie ma żadnego, to pojęcie umowne. Mi chodzi jedynie o to, że jeżeli tura ma trwać 10 sekund, to należałoby brać wszystkie czynności właśnie w takim interwale czasowym. Czyli jak pisałem brać pod uwagę wymianę magazynka (zdarzało się dość często), albo zacięcie broni (także). W taki razie czynność, która trwa ze 2 minuty (nie wiem, ale może odprzodkowanie działa i przygotowanie go do strzału tyle trwało) daje nam aż 12 tur.

Autor:  Ostfront Publishing [ czwartek, 6 kwietnia 2017, 16:07 ]
Tytuł:  Re: Ostfront - II światowa, szybka rozgrywka

sowabud napisał(a):
MKG napisał(a):
A jakie ma to znaczenie ile dokładnie trwa tura?


Nie ma żadnego, to pojęcie umowne. Mi chodzi jedynie o to, że jeżeli tura ma trwać 10 sekund, to należałoby brać wszystkie czynności właśnie w takim interwale czasowym. Czyli jak pisałem brać pod uwagę wymianę magazynka (zdarzało się dość często), albo zacięcie broni (także). W taki razie czynność, która trwa ze 2 minuty (nie wiem, ale może odprzodkowanie działa i przygotowanie go do strzału tyle trwało) daje nam aż 12 tur.


Podejście jest takie, że wygodnie jest myśleć o czynnościach ~10 sekund. Ale ostatecznie jest to tylko jakieś oparcie, a nie twarda reguła. Walka piechoty nie opiera się tu na pojedynczych wystrzałach, a jeden rzut reprezentuje ostrzał prowadzony przez grupę 10-20 żołdaków w kierunku czołgu lub innej grupy 10-20 żołdaków. Przy takiej ilości kul te rzadkie wypadki wpadają już w błąd statystyczny.

Autor:  WarHammster [ piątek, 7 kwietnia 2017, 11:11 ]
Tytuł:  Re: Ostfront - II światowa, szybka rozgrywka

Dla mnie nie ma znaczenia ile trwa tura w grze figurkowej, znaczy się trwa tyle ile będę przestawiać figurki - reszta to niepotrzebne farmazony, które mają odzwierciedlenie w RPG czy fabularnych skimrishach.

Autor:  Ostfront Publishing [ sobota, 8 kwietnia 2017, 13:34 ]
Tytuł:  Re: Ostfront - II światowa, szybka rozgrywka

Farmazony farmazonami, a ja właśnie obejrzałem fajny filmik na temat zasięgów. Przy 1/72 byłyby jeszcze 3 razy większe.

https://www.youtube.com/watch?v=Po7_4dqSA7E

W końcu mówimy o grze, a nie symulacji pola bitwy w dokładnej skali.

Autor:  Ostfront Publishing [ czwartek, 13 kwietnia 2017, 14:54 ]
Tytuł:  Re: Ostfront - II światowa, szybka rozgrywka

Fall Weiss jest ciagle mielone (jest napisane, ale w tej chwili szlifujemy jednostki), ale w miedzyczasie skrobnięty został darmowy, 8-stronny mikrosuplement dla Amerykańców. Zajmuje się budowaniem amerykańskich kompanii w Ostfroncie.

Dostępny do pobrania na stronie
Wargaming Vault

Autor:  xardas12r [ piątek, 14 kwietnia 2017, 18:08 ]
Tytuł:  Re: Ostfront - II światowa, szybka rozgrywka

Wybieracie się na Gladiusa?

Autor:  Ostfront Publishing [ piątek, 14 kwietnia 2017, 20:32 ]
Tytuł:  Re: Ostfront - II światowa, szybka rozgrywka

Prawdopodobnie tak, tylko najpierw muszę zaklepać sobie ekipę.

Autor:  Ostfront Publishing [ czwartek, 20 kwietnia 2017, 18:02 ]
Tytuł:  Re: Ostfront - II światowa, szybka rozgrywka

W końcu wypuszczone zostało Fall Weiss. Na razie dostępne tylko w PDF; wersja fizyczna jest w drodze.

A w środku...
    Nowy okres obejmujący pierwszy rok wojny.
    5 armii: Polska, Francja, Sowieci, Brytole, Wehrmacht
    Nowa kampania
    3 nowe scenariusze

Autor:  Przemos19 [ czwartek, 20 kwietnia 2017, 21:29 ]
Tytuł:  Re: Ostfront - II światowa, szybka rozgrywka

German 5cm PaK 36 - 50mm Pak38 w 1939 i 1940?!
Or perhaps a legion of 7TP Polish light tanks? - naprawdę można ich wystawić więcej niż 1-2 plutony?

Autor:  Ostfront Publishing [ czwartek, 20 kwietnia 2017, 23:12 ]
Tytuł:  Re: Ostfront - II światowa, szybka rozgrywka

Pamiętajmy, że Ostfront jest systemem mocno "ugrowionym". Podobało mi się to określenie "Beer & Pretzel".

Punkt odcięcia to wrzesień 1940. Wtedy Niemcy już je mieli na stanie, chociaż w większości jeszcze nówki, nie śmigane.

System nie wymusza odgórnie jakiejś kompozycji sił. Nic nie stoi na przeszkodzie w wystawianiu kompanii pancernej bez wsparcia. Ograniczają cię tylko i wyłącznie punkty przydzielone na grę, więc można sobie wystawiać tych 7TP tyle ile nam się spodoba w ramach limitu. Ceny pojazdów zwykle są oparte o ich przydatność, z poprawką na rzadkość. Ba, możesz sobie na przykład wziąć Tygrysów do oporu i odkryć, czemu jest to bardzo nierozsądny pomysł. Tak więc owszem, technicznie można wystawić masę 7TP. A że taka decyzja do praktycznych niekoniecznie należy, to już inna sprawa. Ja osobiście poziomu dwóch plutonów 7TP nie przekroczyłem.

Oczywiście cicha rekomendacja to ustawić punkty do gry gdzieś na poziomie kompanii dla "średniej" gry, z doczepkami lub dwoma kompaniami dla "dużej", a z paroma plutonami dla "małej" gry. Można na upartego nawet wyciągnąć sobie batalion, ale wtedy ze względów praktycznych trzeba się przenieść na mniejszą skalę.

Autor:  Torgill [ piątek, 21 kwietnia 2017, 00:45 ]
Tytuł:  Re: Ostfront - II światowa, szybka rozgrywka

Ostfront Publishing napisał(a):
Ba, możesz sobie na przykład wziąć Tygrysów do oporu i odkryć, czemu jest to bardzo nierozsądny pomysł. Tak więc owszem, technicznie można wystawić masę 7TP. A że taka decyzja do praktycznych niekoniecznie należy, to już inna sprawa. Ja osobiście poziomu dwóch plutonów 7TP nie przekroczyłem.


Przetestowaliście, czy nie powstały w ten sposób jakieś "combo", gdzie gracz wystawi sobie multum samych T-34, albo Char B1B, czy innego tałatajstwa i nie wygra łatwo ze zrównoważoną rozpiską typu dwa plutony czołgów, bateria artylerii i trzy plutony piechoty?

Autor:  Przemos19 [ piątek, 21 kwietnia 2017, 07:31 ]
Tytuł:  Re: Ostfront - II światowa, szybka rozgrywka

Nie rozumiem, czemu Sherman kosztuje 9 pkt a Panzer IV 14 pkt.
Niemcy trafiają na 3+, inne nacje na 4+. W takim wypadku Rosjanie winni na 5+ z uwagi na słabe celowniki i wyszkolenie.
Russian list - rocket launcher - czyli co?

Autor:  Ostfront Publishing [ piątek, 21 kwietnia 2017, 07:58 ]
Tytuł:  Re: Ostfront - II światowa, szybka rozgrywka

Torgill napisał(a):
Ostfront Publishing napisał(a):
Ba, możesz sobie na przykład wziąć Tygrysów do oporu i odkryć, czemu jest to bardzo nierozsądny pomysł. Tak więc owszem, technicznie można wystawić masę 7TP. A że taka decyzja do praktycznych niekoniecznie należy, to już inna sprawa. Ja osobiście poziomu dwóch plutonów 7TP nie przekroczyłem.


Przetestowaliście, czy nie powstały w ten sposób jakieś "combo", gdzie gracz wystawi sobie multum samych T-34, albo Char B1B, czy innego tałatajstwa i nie wygra łatwo ze zrównoważoną rozpiską typu dwa plutony czołgów, bateria artylerii i trzy plutony piechoty?


Przez te kilka lat istnienia gry trochę się tego dopasowało; Tego typu "serek", o którym mówisz może potencjalnie się sprawdzić, ale wymaga solidnej dawki szczęścia. Strategie spamowe zwykle rozbijają się o to, że nie da się skutecznie skoncentrować całej ich teoretycznej siły (chyba, że gramy bez terenu w ogóle i zawsze każdy może strzelać w każdego), a zrównoważona rozpiska z artylerią i armatami ppanc potrafi to skutecznie powstrzymać. Anegdotka: Pluton Shermanów z trzema plutonami piechoty i odpowiednią ilością artylerii potrafią skutecznie powstrzymać frontalne natarcie pancerne, ale to kwestia też decyzji na stole - przeciwnik wtedy akurat wdał się w walkę pozycyjną z główną linią oporu i dał idealną okazję artylerii skitranej w ukryciu.

Rocket Launcher to trochę uproszczenie - chodzi de facto o bronie typu PIAT, Bazooka, Panzerfaust czy Panzerschreck. Ruscy mieli je głównie z lend lease.

@Przemos19: To tylko te konkretnie pojazdy tak trafiają; listy w starterze są mocno przycięte. Panzer IV na tej liście z Quickfire to - o ile pamiętam - Ausf. F2 lub G z 75mm L/48. Ponieważ bije skuteczniej, jest droższy od Shermana. Ogólnie Quickfire ma dla szybkiej gry małą próbkę lepiej znanych pojazdów (z tego, co pamiętam) z okresu 1942-1943. Pełnowymiarowy Wehrmacht zawiera tego trochę więcej, zawartość na dole stronki

Kwestia wyszkolenia itp była poruszana i uznaliśmy, że zabawa w "typowy rusek był gorzej wyszkolony" byłaby nierozsądna - bo co, elitarne formacje też na 5+? To proszenie się o ból dupy fanbojów ("Bo Szarik rozgryza tygrysy zębami!") i sceptyków ("No prosze ja cie panie, ten T-34 to kawał złomu był!").

Autor:  Przemos19 [ piątek, 21 kwietnia 2017, 08:20 ]
Tytuł:  Re: Ostfront - II światowa, szybka rozgrywka

Bazooka - dostali mniej niż tysiąc w 1943.
PIAT - dostali około 1000
Panzerfaust i Panzershreck - tylko zdobyczne, używane w dużych ilościach koniec 1944-1945.
Dlaczego zatem Niemcy głównie na 3+ trafiają? Czy to było analizowane pod kątem prób celności dział z II WŚ w warunkach poligonowych?
Odnośnie Panzer IV to wydaje mi się to dość spłaszczone - jedyną różnicą jest +3/+4 do trafienia.

Strona 3 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/