Naval Thunder - gra morska

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 865
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 865
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

Kolejny wpis o NT. Tym razem AAR na 1000 pkt. Japończycy kontra Włosi.
http://twhistoria.blogspot.com/2016/11/ ... arcie.html
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: nexus6 »

Jak bardzo skomplikowana/realistyczna jest ta gra? Czy to takie morskie Tanks?
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 865
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

nexus6 pisze:Jak bardzo skomplikowana/realistyczna jest ta gra? Czy to takie morskie Tanks?
Myślę, że sporo wyjaśniłem na moim blogu. Nie, to nie jest Tanks. Mam wątpliwości czy aż tak daleko da się pójść z uproszczeniem - w końcu okręt to dość skomplikowane ustrojstwo bojowe. Jednak z tych gier morskich, o które udało mi się otrzeć, te zasady wydają się najmniej skomplikowane. Już sam rozgrywki daje do myślenia. Dwa starcia po 3 h, mimo że na stole były maksymalnie 3 okręty na stronę, z tym że doszło do całkowitego unicestwienia co najmniej jednej ze stron.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: nexus6 »

Podręcznik tylko w formie elektronicznej? System uwzględnia lotnictwo morskie?
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 865
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

Tak, podręcznik w wersji pdf do pobrania ze strony wargamevault.com. Użycie lotnictwa jest, ale atak i obrona rozgrywa się tylko na papierze. Użycie lotnictwa znajdziesz na moim blogu.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: nexus6 »

Na jednym zdjęciu wygląda jakby jednostki miały się zderzyć. Czy system uwzględnia w ogóle kolizje? Czy poruszanie się okrętów jest w miarę realistycznie oddane? Jak wygląda ruch z cała naprzód do zatrzymania? Czy przy skręcaniu uwzględnia się łukowanie?
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 865
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

Nexus, odpowiedź na większość pytań dotyczących ruchu znajdziesz tu > http://twhistoria.blogspot.com/2016/10/ ... przod.html. Nie mniej jednak spróbuję szybko odpowiedzieć:
1. Wersja podstawowa zabrania kolizji a okręt, który wpłynął na jednostkę inną, musi wycofać się do położenia bez kolizji (jego ruch jest krótszy). W zasadach opcjonalnych, do kolizji może dojść, wtedy obydwa okręty odnoszą uszkodzenia, wg określonej procedury.
2. Poruszanie się okrętu jest silnie uproszczone.
3. Zasady podstawowe nie uwzględniają bezwładności okrętu, więc może z prędkości maksymalnej zatrzymywać się w miejscu. Jednak istnieją zasady opcjonalne, które nakazują uwzględnienie bezwładności okrętu. Polega to na tym, że w stosunku do prędkości z poprzedniej tury, w danej turze prędkość nie może wzrosnąć ani zmaleć o więcej niż 1, 2, 3 cale (wartość zależna od wielkości okrętu).
4. Zwrot okrętu jest maksymalnie uproszczony. Przykłada się linijkę prostopadle do rufy okrętu i obraca się go wokół punktu styczności o kąt od 0-90°. Zwrot zabiera 1 cal z zasięgu ruchu. Gracz planujący ruch może wykonać kilka zwrotów w czasie jednego ruchu ale muszą one być oddzielone od siebie o ruch na wprost o przynajmniej 1 cal. Istnieje więc możliwość, że okręt wykona pełne koło jeśli ma wystarczającą liczbę punktów ruchu. Np. zwrot w prawo o 90°, na wprost 1", w prawo o 90°, na wprost 1", w prawo o 90°, na wprost 1", w prawo o 90°. Razem siedem punktów ruchu - to wartość typowa. W czasie gdy okręt ma uszkodzony k=mostek nie może manewrować, a w przypadku uszkodzenia steru, w połowie ruchu wykonuje test w wyniku którego okręt jest zmuszony do wykonania zwrotu o 90° w lewo lub w prawo albo płynięcia na wprost.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: nexus6 »

Zasady opcjonalne o prędkości nie są złe, ale dlaczego przy zwrotach linijkę przykłada się do rufy a nie do dziobu to tego zrozumieć nie potrafię. Statki nie skręcają tak jak samochody. System tworzony przez ludzi, którzy wodę widzieli tylko z brzegu.
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 865
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

No cóż. System jest taki jaki jest. Twórcy idą na różne uproszczenia. Trudno mi wypowiadać się za twórców, ale znam co najmniej kilka gier gdzie uproszczenia są jeszcze dalej idące i jeszcze bardziej mniej zrozumiałe.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: nexus6 »

Na szczęście system interesuje mnie pod towarzyskie spotkania, a nie jakieś turnieje, więc zawsze mogę wprowadzić jakieś home rules. W podręczniku dużo jest scenariuszy?
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 865
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

Scenariusze są tylko historyczne, a poza tym to co sobie wymyślisz. Jesłi chodzi o manewrowanie, to zakładając promień skrętu 400m i skalę odległości 1:20000 (ba tak mniej więcej wychodzi z zasięgu dział), to mamy promień skrętu na makiecie 2 cm? Czy to aż tak znacząca różnica. Dzisiaj robiłem pokaz dla dwóch osób w Wartgamerze w Warszawie grających wcześniej w GQ 3. Podobało im się i deklarują wejście w system, więc chyba źle nie jest.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: xardas12r »

Dziękuje za grę pokazową

Tym bardziej, że udało się uzyskać całkiem ładne zwycięstwo.

Plusy:

- Szybka rozgrywka
- Konstrukcja floty
- Generalnie procedura ostrzału - daje fajne, porównywalne z GQ3 wyniki

Minusy:

- Nie wiem czy trafienia z broni "nie penetrującej" nie są za mocne
- Dyskusyjne są statystyki niektórych okrętów
- Hiperbolizacja wad krajów w zasadach "narodowych"
- Brak mniejszych nacji, szczególnie brakuje ZSRR

System jest bardzo fajny do szybkich spotkań z znajomymi, gdzie głównym czynnikiem jest czas rozgrywki.
Obrazek
Awatar użytkownika
Gotteskneht
Caporal
Posty: 71
Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2011, 09:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: Gotteskneht »

Ja też dziękuję za pokaz :) i mam podobne przemyślenia co Xardas.
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 865
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

Prawdopodobnie w czwartek za tydzień znowu będę robił pokaz.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”