Naval Thunder - gra morska
- twhistoria
- Capitaine
- Posty: 865
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 138 times
- Kontakt:
Re: Naval Thunder - gra morska
Tak właśnie jest, przy czym tego nie należy traktować jako opcję tylko jako cechę narodową.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Naval Thunder - gra morska
W manualu jest przkład tabelki z działami i zastanawia mnie jedno (str.15, główne działa). Dla dział, które mają kąt strzelania tylko starboard lub port jest tylko jedna wieża. Rozumiem, że w istocie są dwie wieże, po jednej na każdej burcie? Jest to istotne przy odhaczaniu zniszczonych wież.
- twhistoria
- Capitaine
- Posty: 865
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 138 times
- Kontakt:
Re: Naval Thunder - gra morska
To po której stronie są wieże zależy od tego co jest napisane w karcie okrętu. W przypadku artylerii głównej, na ogół wieże, które strzelały na lewą burtę mogły strzelać też na prawa burtę, były umieszczone np. Pomiędzy kominami, albo nadbudówkami, albo jako trzecia wieża na dziobie okrętu. Może widziałem kiedyś okręt klasy drednot, który miał tak jak piszesz wieże art. głównej strzelające tylko na jedną burtę, ale głowy nie dam.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Naval Thunder - gra morska
Fakt, rzeczywiście w tym przypadku mogła być wieża pomiędzy nadbudówkami. Znalazłem przykład i takim okrętem jest np. pancernik typu Fuso.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Naval Thunder - gra morska
Zarówno Wielka Brytania jak i Cesarstwo Niemieckie produkowało w układzie wież burtowych czy też naprzemiennie krzyżowych i to już drednoty.
Faktycznie przed I Wojną Światową zaprzestano.
Faktycznie przed I Wojną Światową zaprzestano.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- twhistoria
- Capitaine
- Posty: 865
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 138 times
- Kontakt:
Re: Naval Thunder - gra morska
Tak mi się właśnie zdawało, że jak na obrazkach widziałem takie okręty to z początku XX w. były.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
-
- Chui
- Posty: 747
- Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 22 times
Re: Naval Thunder - gra morska
Konfiguracja uzbrojenia o której wspomniał Nexus6 występowała w przypadku starych krążowników lekkich.
Typ Omaha (chociaż tu występują i kazamaty i wieże dla artylerii głównej)
Japońskie typy Kuma, Natori i Sendai
Brytyjskie krążowniki typ Emerald też miały taką konfigurację uzbrojenia artylerii głównej na początku wojny.
I pewnie jakieś inne pojedyncze okręty by się znalazły. Było to jednak rozwiązanie przestarzałe.
Typ Omaha (chociaż tu występują i kazamaty i wieże dla artylerii głównej)
Japońskie typy Kuma, Natori i Sendai
Brytyjskie krążowniki typ Emerald też miały taką konfigurację uzbrojenia artylerii głównej na początku wojny.
I pewnie jakieś inne pojedyncze okręty by się znalazły. Było to jednak rozwiązanie przestarzałe.
Ostatnio zmieniony środa, 28 grudnia 2016, 12:02 przez Radosław Kotowski, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak my tu przetrwaliśmy?
- twhistoria
- Capitaine
- Posty: 865
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 138 times
- Kontakt:
Re: Naval Thunder - gra morska
IJN Kaga, 1:2400, GHQ.
Tak miał wyglądać docelowo, zdążyłem zrobić te zdjęcia i nieopatrznie zniszczyłem naklejkę na pokładzie.
Tak miał wyglądać docelowo, zdążyłem zrobić te zdjęcia i nieopatrznie zniszczyłem naklejkę na pokładzie.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Naval Thunder - gra morska
Wygląda super! Skąd naklejka?
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.
- twhistoria
- Capitaine
- Posty: 865
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 138 times
- Kontakt:
Re: Naval Thunder - gra morska
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Naval Thunder - gra morska
Może to naiwne pytanie, ale w którym momencie kończy się bitwa? Zarówno scenariuszy i customowych potyczek. Gdy jedna strona wycofa okręty poza mapę?
- twhistoria
- Capitaine
- Posty: 865
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 138 times
- Kontakt:
Re: Naval Thunder - gra morska
1. Zatopić lub zmusić do wycofania z mapy.
2. Przekroczenie czasu gry, który został ustalony przez graczy.
3. Albo określony sposób w scenariuszu historycznym.
4. Można też wymyśleć inny sposób zakończenia połączony z celem scenariusza, np. Zatopienie okrętu flagowego, zatopienie najcięższego okrętu.
2. Przekroczenie czasu gry, który został ustalony przez graczy.
3. Albo określony sposób w scenariuszu historycznym.
4. Można też wymyśleć inny sposób zakończenia połączony z celem scenariusza, np. Zatopienie okrętu flagowego, zatopienie najcięższego okrętu.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Naval Thunder - gra morska
Pomysł aby trzymać okręty na magnesowe podstawki nie wypalił - okręty są zrobione z jakiegoś nieimającego się magnesów stopu.
Tak poza tym to trochę się naszlifowałem spodów, aby przywrócić okręty do pionu. Czy modele ghq też cierpią na tą przypadłość?
Tak poza tym to trochę się naszlifowałem spodów, aby przywrócić okręty do pionu. Czy modele ghq też cierpią na tą przypadłość?
- twhistoria
- Capitaine
- Posty: 865
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 138 times
- Kontakt:
Re: Naval Thunder - gra morska
Stop z którego zrobione są okręty nie ma właściwości magnetycznych, niezależnie od producenta. Okrętów GHQ nie musiałem nigdy podpiłowywać żeby były wypoziomowane. Jeśli chcesz żeby okręty przenosić z wykorzystanie magnesów to albo podklejasz podstawkę okrętu folia magnetyczną, albo wklejasz magnesy w podstawkę.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com