System XX/XXI beta testy

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Konradch
Enfant de troupe
Posty: 4
Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 13:09

System XX/XXI beta testy

Post autor: Konradch »

Nie jestem pewien czy post dodaję do właściwego działu więc proszę nie strzelać jeśli to złe miejsce :P
Ponad 3 lata temu zacząłem tworzyć system bitewny, który w założeniu miał dotyczyć współczesnego pola walki i skupienia się na pojedynczych żołnierzach/ najemnikach.
Po roku powstał system, ale okazał się mega skomplikowany i po rozegraniu około 10 partii stwierdziłem, że w tej postaci to nie przejdzie.

Zacząłem więc pracę od nowa. Przy okazji zmieniłem też założenia i przełożyłem ciężar rozgrywki szczebel wyżej czyli na fireteam.
Aktualnie po kolejnych 2 latach udało mi się uprościć reguły do stopnia "jest OK, ale chyba warto jeszcze trochę to uprościć".

Piszę o tym gdyż mój brat (dotychczasowy beta tester) wyjechał do Anglii, a sam sobie nie ufam i potrzebuję odrobiny konstruktywnej krytyki ;)

Jeżeli jest wśród Was ktoś, kto mógłby poświęcić kilka godzin tygodniowo na rozegranie partii, dyskusję o regułach itd to zapraszam do kontaktu.
Poniżej zamieszczam listę kilku rzeczy, które może kogoś zachęcą:

1. System posiada fog of war i działa on dobrze (jeden stół, dwóch graczy, żądnych rozwiązań typu sędzia wie gdzie są oddziały, jakieś zapiski na karteczkach itd.).
2. Gracze grają turę na raz.
3. System zawiera w sobie strukturę dowodzenia od kompanii w dół, która jest niezmiernie istotna podczas rozgrywki.
4. Uważam, że system ten warto wydać, ale wymaga on dopracowania i ogrania.

Jeżeli ktoś jest zainteresowany to proszę o kontakt na PW. Aktualnie mam masę wolnego czasu, a mieszkam w Warszawie.
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 323
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: System XX/XXI beta testy

Post autor: misiek82 »

Spróbuj się oprzeć o motorykę gry battle, ale połącz z oww. Oczywiście dostosowując wartości trafień i tp. do pojazdów przełomu. Trzeba by posiedzieć, ale da się zrobić
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

Re: System XX/XXI beta testy

Post autor: Radosław Kotowski »

Ciekawy jestem jak u Ciebie działają pojazdy.
Jak my tu przetrwaliśmy?
Konradch
Enfant de troupe
Posty: 4
Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 13:09

Re: System XX/XXI beta testy

Post autor: Konradch »

System skupia się na działaniach piechoty ale oczywiście są też pojazdy.
Na tę chwilę mam więcej reguł do helikopterów rozpoznawczych i transportowych, czy nawet little birda uzbrojonego niż do pojazdów kołowych.
Duży nacisk jest kładziony na rozpoznanie i stąd dużo piechoty, cywili, wywiadu itp.
Starałem się jak najlepiej oddać zależności dowodzenia fireteamem, sekcją i operacją. Organizacją wsparcia, jego wzywaniem, możliwymi kłopotami w komunikacji, chaosem na polu walki itd.

Uważam, ze wyszło bardzo ciekawie i naprawdę potrzebuję wsparcia kogoś kto ze mną rozegra kilka partii, a później najlepiej aby grały dwie osoby a ja tylko wyłapywał co można usprawnić itd.
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

Re: System XX/XXI beta testy

Post autor: Radosław Kotowski »

Szkoda że nie mam czasu aby Ci pomóc :cry:
Jak my tu przetrwaliśmy?
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: System XX/XXI beta testy

Post autor: AWu »

Brachu, to nie tak działa..

Nie robi się systemu zanim się nie ogra podstaw i to przez kogoś innego niż twórca.

Przekonał się o tym bardzo boleśnie ostatnio Chomik którego system miał już layout i obrazki, a nie wytrzymał starcia z graczem innym niż on sam i się posypał w pierwszej grze..

Spisz zasady w sensowny sposób i wrzuć w net/ prześlij wybranym playtesterom i najpierw to oni ci to zmasakrują na papierze (to tu robimy bardzo brutalnie :), a potem spróbują zagrać.
I dopiero jak ktoś przeczyta twoje zasady, bez twojej pomocy i rozegra grę to się przekonasz czy system jest wart wydania..

Nie wiedząc nic o systemie z opisu wygląda to na dzieło miłości, które będzie niestrawne dla kogokolwiek innego niż ty bez przerafinowania.

Przede wszystkim:
- Trzeba być odpornym i brać krytykę jako krytykę systemu a nie siebie.
- Trzeba dać to komuś do zagrania, by w ogóle sprawdzić czy działa (System Chomika działa, tylko miał zupełnie nieprzemyślaną mechaniki, która rozwaliły rozgrywkę)
- Trzeba złamać system (GRZ)
- Trzeba wywalić dodatki i zasady dodatkowe dla śmigłowców i Little Birdów i skupic się na podstawowym rdzeniu mechaniki* do momentu aż będzie działał i dopiero dodawać fluff


* Podstawowy rdzeń mechaniki to
- zasady aktywacji
- zasady ruchu
- zasady walki
- zasady interakcji miedzy graczami
Konradch
Enfant de troupe
Posty: 4
Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 13:09

Re: System XX/XXI beta testy

Post autor: Konradch »

Mogę się jedynie zgodzić z powyższym, ale tak właśnie zrobiłem.
W ostatniej wersji było to grane już około 10 razy przez różne osoby i wyszło OK. Oczywiście kupę reguł w międzyczasie wywaliłem do pieca, inne zmieniłem itd. Finalnie wyszło OK. Problem polega na tym, że ja mieszkam w Warszawie a osoby, z którymi to testowałem nie.

Aktualnie zostałem sam i uważam, że nie jest możliwe rozwijać systemu w pojedynkę. Dlatego szukam najchętniej dwóch osób zainteresowanych współpracą, a już najlepiej z Warszawy.
Roboty jeszcze dużo przede mną, ale potrzebuję konstruktywnej krytyki kogoś kto rozegra ze dwie partie już teraz, aby właśnie nie tworzyć systemu, który tylko mi się będzie podobał.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: System XX/XXI beta testy

Post autor: AWu »

Ogłoś jakaś otwarta grę w Agresorze i na pewno kogoś znajdziesz.. W Warszawie są dziesiątki graczy w gry bitewne każdego rodzaju.

Na pewno pomoże ci napisanie czegoś o systemie i jego mechanice. Zrobienie pokazowej gry/battle raportu jakiegoś. Marketing..
Konradch
Enfant de troupe
Posty: 4
Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 13:09

Re: System XX/XXI beta testy

Post autor: Konradch »

Wiem i taki mam plan.
Najpierw jednak chcę aby jakieś osoby, które nie są moimi znajomymi, rodziną itd. rozegrały partię i mnie pojechały jeśli na to zasługuję za marnowanie ich czasu :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”