Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 18 lipca 2018, 14:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 284 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Chain of Command i inne gry TFL
PostNapisane: niedziela, 14 kwietnia 2013, 14:16 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
Bardzo ciekawie zapowiadający się system z Too fat lardiesów
http://www.youtube.com/watch?v=XiT70m6CJO8
http://www.youtube.com/watch?v=aT9GPB5PoCE

Mechanizm aktywacji jednostek i czynnik dowodzenia są rzeczami które mnie ostatnio najbardziej interesująca w systemach bitewnych.
Mechanizm rozstrzygania starć jest dla mnie drugorzędny.

Tu się zapowiada bardzo soczyście. Niewielka skala rozgrywki, I zarządzani dowodzeniem i czasem gry za pomocą rzucania 5 kostkami.
(Zwykle w systemach Lardiesów zarządzają tym karty, ale mechanizm z kości jest bardziej elegancki)
Poszczególne wyniki pozwalają na aktywacje poszczególnych rodzajów jednostek, gromadzą się w kapitał, którym można wpływać na grę i decydują o tym kto będzie działał w następnej fazie (jednocześnie ograniczając ilość aktywacji których możemy użyć w tej fazie).

Do tego dochodzi mechanizm punktów którymi wprowadzamy jednostki, a które można tracić (i ma to wpływ na morale).
Nie jestem przekonany co do mini gry na poczatku z rozstawianiem ich ale mechanizm wygląda na szybki i elegancki.


Jedyny minus jaki widzę w tych zasadach to to, że mogą nie działać tak płynnie poza gęstym terenem Normandii.
Ale w sumie teren nigdzie nie musi być goły.

Druga sprawa to to, że to jest bitwa piechoty z małym wsparciem ewentualnym.
Więc dla fanów OWW raczej system to nie będzie.

PS: Asienieboję, jak będziesz na Salute to wkręć się w pokazy i opowiedz coś więcej :)

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Ostatnio edytowano czwartek, 13 lutego 2014, 14:47 przez AWu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chain of command
PostNapisane: niedziela, 14 kwietnia 2013, 14:27 
Colonel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 26 lutego 2011, 16:03
Posty: 1587
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Akurat w naszym klubie, również testują te zasady. Ostatnio przyglądałem się tej grze i jest dość ciekawa. Niestety zajęty bardziej swoją grą, nie widziałem początku, który ponoć jest najciekawszym z tej gry... :( Z wrażeń uczestników gry raczej można było wywnioskować, że gra się podoba.
Być może powiem o nim coś więcej za tydzień, o ile testy będą nadal kontynuowane.

_________________
http://asienieboje.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chain of command
PostNapisane: niedziela, 14 kwietnia 2013, 15:48 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
Mnie ten początek (faza zwiadu) akurat nie ujął, a mechanika aktywacji.

Na poczatku tworzy się strefy rozstawienia (punkty wyjścia) To jest bardzo ładnie opisane w filmiku.

Jak ci się uda to obczaj jak działa morale reszta jest dość dobrze wyjaśniona.

Zastanawiam się nad zakupem Troops, Weapons & Tactics - czyli wariantu I aint been shot mum na poziomie plutonu.
Ale ten Chain of command wygląda ciekawiej..

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chain of command
PostNapisane: niedziela, 14 kwietnia 2013, 16:21 
Colonel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 26 lutego 2011, 16:03
Posty: 1587
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
No waśnie ludzie byli bardzo zadowoleni z tej fazy rozstawiania. Bardzo chwalą też ten system aktywacji na kości. Spróbuję się wkręcić za dwa tygodnie do testów, to dam znać co i jak.

_________________
http://asienieboje.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chain of command
PostNapisane: niedziela, 14 kwietnia 2013, 16:43 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
Do boju, liczymy na ciebie :)

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chain of command
PostNapisane: wtorek, 7 maja 2013, 01:18 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
I co Asie.. jakieś newsy?

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chain of command
PostNapisane: wtorek, 7 maja 2013, 05:47 
Colonel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 26 lutego 2011, 16:03
Posty: 1587
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Nie, na razie nie. Za dużo gier, aby dołączyć do testów Chain of Command ;)

_________________
http://asienieboje.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chain of Command
PostNapisane: piątek, 21 czerwca 2013, 21:57 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
http://toofatlardies.co.uk/blog/?p=1505

Ciekawy battle report

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chain of Command
PostNapisane: sobota, 22 czerwca 2013, 10:19 
Adjudant

Dołączył(a): sobota, 26 maja 2012, 22:53
Posty: 209
Lokalizacja: Kielce
Da się to gdzieś w Polsce dostać? Zastanawiam się jednak trochę czy system nie jest za bardzo losowy.

_________________
http://krwiaizelazem.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chain of Command
PostNapisane: sobota, 22 czerwca 2013, 12:40 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
Wojna jest losowa..

Mi się umiarkowanie podobają II wojenne systemy gdzie ruszasz wszystko jak chcesz i wtedy kiedy chcesz..

Ale to kwestia preferencji, to w końcu gra.
Dla mnie ważniejsza jest aktywacja modeli niż rozstrzyganie strzelania.

Tutaj na przykład w ogóle nie ujęto ruchów wstępnych i rozstawienia.
Oddział wyprowadza się na pole teoretycznie w momencie gdy wchodzą w kontakt z nieprzyjacielem, czyli wychodzą z tych jump pointów, które się rozstawia w pierwszej części gry (Faza patrolowa, która robi i za faze rozstawienia i za fazę wstępnych ruchów, bo na koniec masz wyznaczone jump pointy - punkty z których wchodzisz do gry a reszta to ziemia niczyja).

Podoba mi się filozofia gier Toofatlardies, ale nie przepadam za wielkimi znacznikami ukrytych jednostek, więc to dla mnie win win.


A dostać się nie da
Ma wyjść dopiero w sierpniu dziadostwo.. ;/

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chain of Command
PostNapisane: sobota, 22 czerwca 2013, 13:01 
Adjudant

Dołączył(a): sobota, 26 maja 2012, 22:53
Posty: 209
Lokalizacja: Kielce
No cóż z tego co piszesz to ten system będzie pokazywał wojnę z zupełnie innej strony niż te dotychczas wydane. Faza patrolowa wygląda super. Mógłbyś powiedzieć coś więcej o tych rzutach kośćmi na początku gry? Rozumiem że każda cyfra na kostce (za wyjątkiem 5 i 6) odpowiada określonym typom jednostek do aktywacji?

_________________
http://krwiaizelazem.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chain of Command
PostNapisane: sobota, 22 czerwca 2013, 22:08 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
Nie pamietam szczegółów.
Zdaje się 1 aktywuje sekcję, 2 drużyna, 3 i 4 nie pamietam co.
Musisz obejrzeć filmiki z 1 posta, tam tłumacza.
5 nakręcają punkty do specjalnej akcji (musisz zebrać 6) a 6 decydują o tym czyja jest następna faza i kiedy się kończy tura.

Ale jak to dokładnie gra to się dowiem jak kupie dopiero.

Ich wszystkie gry charakteryzują się losowa kolejnością aktywacji i losowym końcem tury (często nim wszystkie jednostki się aktywują.

Tu Ty decydujesz na co kładziesz nacisk, ale aktywacje są ograniczone.

To nieźle oddaje fakt, że dowódca nie może być wszędzie na raz.

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chain of Command
PostNapisane: niedziela, 30 czerwca 2013, 15:51 
Colonel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 26 lutego 2011, 16:03
Posty: 1587
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Za to co tutaj napiszę, pewnie wielu z Was będzie mnie chciała ukrzyżować, ale mam tyle gier do rozegrania, że nie mam czasu na razie na CoC... Na pewno to zrobię - nawet się już wstępnie umówiłem...
Richard Clarke (twórca gry) - odwiedza teraz kluby biorące udział w testach gry, był też u nas, ale ja w tym czasie wybrałem Waterloo - jak mówiłem powyżej za dużo tych gier ;)
A tymczasem raport z rozgrywki z innego klubu:
http://toofatlardies.co.uk/blog/?p=1591

_________________
http://asienieboje.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chain of Command
PostNapisane: niedziela, 30 czerwca 2013, 18:11 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
Fuuj, rozumiem, że to testy, ale to nawet wygląda koszmarnie, nie mówiąc o grywalności... taki teren to porażka.

Bitwa nad Sommą :>

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Chain of Command
PostNapisane: niedziela, 30 czerwca 2013, 19:21 
Colonel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 26 lutego 2011, 16:03
Posty: 1587
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
AWu napisał(a):
Fuuj, rozumiem, że to testy, ale to nawet wygląda koszmarnie, nie mówiąc o grywalności .. taki teren to porażka.

Bitwa nad Sommą :>

Są kluby i kluby ;)

_________________
http://asienieboje.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 284 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.