Chain of Command i inne gry TFL

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: AWu »

Bardzo ciekawie zapowiadający się system z Too fat lardiesów
http://www.youtube.com/watch?v=XiT70m6CJO8
http://www.youtube.com/watch?v=aT9GPB5PoCE

Mechanizm aktywacji jednostek i czynnik dowodzenia są rzeczami które mnie ostatnio najbardziej interesująca w systemach bitewnych.
Mechanizm rozstrzygania starć jest dla mnie drugorzędny.

Tu się zapowiada bardzo soczyście. Niewielka skala rozgrywki, I zarządzani dowodzeniem i czasem gry za pomocą rzucania 5 kostkami.
(Zwykle w systemach Lardiesów zarządzają tym karty, ale mechanizm z kości jest bardziej elegancki)
Poszczególne wyniki pozwalają na aktywacje poszczególnych rodzajów jednostek, gromadzą się w kapitał, którym można wpływać na grę i decydują o tym kto będzie działał w następnej fazie (jednocześnie ograniczając ilość aktywacji których możemy użyć w tej fazie).

Do tego dochodzi mechanizm punktów którymi wprowadzamy jednostki, a które można tracić (i ma to wpływ na morale).
Nie jestem przekonany co do mini gry na poczatku z rozstawianiem ich ale mechanizm wygląda na szybki i elegancki.


Jedyny minus jaki widzę w tych zasadach to to, że mogą nie działać tak płynnie poza gęstym terenem Normandii.
Ale w sumie teren nigdzie nie musi być goły.

Druga sprawa to to, że to jest bitwa piechoty z małym wsparciem ewentualnym.
Więc dla fanów OWW raczej system to nie będzie.

PS: Asienieboję, jak będziesz na Salute to wkręć się w pokazy i opowiedz coś więcej :)
Ostatnio zmieniony czwartek, 13 lutego 2014, 13:47 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: Chain of command

Post autor: Asienieboje »

Akurat w naszym klubie, również testują te zasady. Ostatnio przyglądałem się tej grze i jest dość ciekawa. Niestety zajęty bardziej swoją grą, nie widziałem początku, który ponoć jest najciekawszym z tej gry... :( Z wrażeń uczestników gry raczej można było wywnioskować, że gra się podoba.
Być może powiem o nim coś więcej za tydzień, o ile testy będą nadal kontynuowane.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of command

Post autor: AWu »

Mnie ten początek (faza zwiadu) akurat nie ujął, a mechanika aktywacji.

Na poczatku tworzy się strefy rozstawienia (punkty wyjścia) To jest bardzo ładnie opisane w filmiku.

Jak ci się uda to obczaj jak działa morale reszta jest dość dobrze wyjaśniona.

Zastanawiam się nad zakupem Troops, Weapons & Tactics - czyli wariantu I aint been shot mum na poziomie plutonu.
Ale ten Chain of command wygląda ciekawiej..
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: Chain of command

Post autor: Asienieboje »

No waśnie ludzie byli bardzo zadowoleni z tej fazy rozstawiania. Bardzo chwalą też ten system aktywacji na kości. Spróbuję się wkręcić za dwa tygodnie do testów, to dam znać co i jak.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of command

Post autor: AWu »

Do boju, liczymy na ciebie :)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of command

Post autor: AWu »

I co Asie.. jakieś newsy?
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: Chain of command

Post autor: Asienieboje »

Nie, na razie nie. Za dużo gier, aby dołączyć do testów Chain of Command ;)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu »

fanir
Adjudant
Posty: 204
Rejestracja: sobota, 26 maja 2012, 22:53
Lokalizacja: Kielce

Re: Chain of Command

Post autor: fanir »

Da się to gdzieś w Polsce dostać? Zastanawiam się jednak trochę czy system nie jest za bardzo losowy.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu »

Wojna jest losowa..

Mi się umiarkowanie podobają II wojenne systemy gdzie ruszasz wszystko jak chcesz i wtedy kiedy chcesz..

Ale to kwestia preferencji, to w końcu gra.
Dla mnie ważniejsza jest aktywacja modeli niż rozstrzyganie strzelania.

Tutaj na przykład w ogóle nie ujęto ruchów wstępnych i rozstawienia.
Oddział wyprowadza się na pole teoretycznie w momencie gdy wchodzą w kontakt z nieprzyjacielem, czyli wychodzą z tych jump pointów, które się rozstawia w pierwszej części gry (Faza patrolowa, która robi i za faze rozstawienia i za fazę wstępnych ruchów, bo na koniec masz wyznaczone jump pointy - punkty z których wchodzisz do gry a reszta to ziemia niczyja).

Podoba mi się filozofia gier Toofatlardies, ale nie przepadam za wielkimi znacznikami ukrytych jednostek, więc to dla mnie win win.


A dostać się nie da
Ma wyjść dopiero w sierpniu dziadostwo.. ;/
fanir
Adjudant
Posty: 204
Rejestracja: sobota, 26 maja 2012, 22:53
Lokalizacja: Kielce

Re: Chain of Command

Post autor: fanir »

No cóż z tego co piszesz to ten system będzie pokazywał wojnę z zupełnie innej strony niż te dotychczas wydane. Faza patrolowa wygląda super. Mógłbyś powiedzieć coś więcej o tych rzutach kośćmi na początku gry? Rozumiem że każda cyfra na kostce (za wyjątkiem 5 i 6) odpowiada określonym typom jednostek do aktywacji?
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu »

Nie pamietam szczegółów.
Zdaje się 1 aktywuje sekcję, 2 drużyna, 3 i 4 nie pamietam co.
Musisz obejrzeć filmiki z 1 posta, tam tłumacza.
5 nakręcają punkty do specjalnej akcji (musisz zebrać 6) a 6 decydują o tym czyja jest następna faza i kiedy się kończy tura.

Ale jak to dokładnie gra to się dowiem jak kupie dopiero.

Ich wszystkie gry charakteryzują się losowa kolejnością aktywacji i losowym końcem tury (często nim wszystkie jednostki się aktywują.

Tu Ty decydujesz na co kładziesz nacisk, ale aktywacje są ograniczone.

To nieźle oddaje fakt, że dowódca nie może być wszędzie na raz.
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: Chain of Command

Post autor: Asienieboje »

Za to co tutaj napiszę, pewnie wielu z Was będzie mnie chciała ukrzyżować, ale mam tyle gier do rozegrania, że nie mam czasu na razie na CoC... Na pewno to zrobię - nawet się już wstępnie umówiłem...
Richard Clarke (twórca gry) - odwiedza teraz kluby biorące udział w testach gry, był też u nas, ale ja w tym czasie wybrałem Waterloo - jak mówiłem powyżej za dużo tych gier ;)
A tymczasem raport z rozgrywki z innego klubu:
http://toofatlardies.co.uk/blog/?p=1591
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu »

Fuuj, rozumiem, że to testy, ale to nawet wygląda koszmarnie, nie mówiąc o grywalności... taki teren to porażka.

Bitwa nad Sommą :>
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: Chain of Command

Post autor: Asienieboje »

AWu pisze:Fuuj, rozumiem, że to testy, ale to nawet wygląda koszmarnie, nie mówiąc o grywalności .. taki teren to porażka.

Bitwa nad Sommą :>
Są kluby i kluby ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”