Chain of Command i inne gry TFL
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chain of Command
Nie no, jak ktoś ma taki blat to ma i coś nastawnego. Widocznie chcieli przetestować w ekstremalnych warunkach..
W sumie mnie ciekawi, bo Boccage super to działa, ale mnie interesuje raczej front wschodni :>
Ale to po prostu mało ciekawa rozgrywka
W sumie mnie ciekawi, bo Boccage super to działa, ale mnie interesuje raczej front wschodni :>
Ale to po prostu mało ciekawa rozgrywka
- Asienieboje
- Adjudant Commandant
- Posty: 1762
- Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
- Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 43 times
Re: Chain of Command
Generalnie gra jest testowana obecnie tylko w warunkach Normandii - tylko dla tego teatru działań są listy armii (przynajmniej nasz klubowy egzemplarz takie posiada).
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chain of Command
W całości mają być Rosjanie, w warunkach normandzkich wyjątkowo mało przydatni.
- Asienieboje
- Adjudant Commandant
- Posty: 1762
- Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
- Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 43 times
- Asienieboje
- Adjudant Commandant
- Posty: 1762
- Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
- Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 43 times
Re: Chain of Command
No w końcu udało mi się wypróbować. Jest bardzo ciekawy. Co do frontu wschodniego listy armii już są - więc można grac w normalnych warunkach Jutro postaram się wrzucić relacje z rozgrywki i trochę napisać o systemie na moim blogu.
- Asienieboje
- Adjudant Commandant
- Posty: 1762
- Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
- Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 43 times
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chain of Command
Dostałem pdfa (czekam wciąż na podręcznik papierowy).
Teraz siedzę w jednej publikacji, ale koło weekendu poczytam.
Teraz siedzę w jednej publikacji, ale koło weekendu poczytam.
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 534 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Re: Chain of Command
I jakie wrażenia?
Napiszcie coś o Sowietach. Ja gram głównie Ostfront.
Napiszcie coś o Sowietach. Ja gram głównie Ostfront.
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chain of Command
Trudno coś napisać w sumie, ale spróbuje
Army list jest zbudowany w specyficzny sposób.
Bazowo każdy ma po plutonie piechoty.
Każdy typ plutonu ma dwa poziomy wyszkolenia ) co się przekłada na ilość kostek dowodzenia (zwykle 5) i liczbę punktów wsparcia.
Różnica w punktach wsparcia (+rzut kostką) daje ci ilość support punktów za które wykupujesz wsparcie (wszystko ponad bazowy pluton) z list o rosnącym koszcie. Suporty powinno się wybierać po wyborze scenariusza i wystawieniu terenu dopiero. Wszystko kupujesz po sztuce.
I tak powiedzmy, że atakuje zielony (-7 support pointsów) pluton na elitarnych grenadierów pancernych (+7) - różnica wynosi 14.
Teraz scenariusz atak i rzut 2d6 dajmy na to wypada 7 - to daje atakującym sowietom kolosalne 21,a Niemcom polowe tego w suport pointsach.
I wchodzą te listy - za 21 punktów sowieci mogą poszaleć i kupić IS2 z listy o wartości 11(11 suport pointsów ) i Su76 za (5) moździerz i maxima (5) w sumie do 21.
ale mogą za te same punkty kupić 3 T34/76 i Komisarza
albo 5 drużyn piechoty (i zostanie na zasieki albo Jeepa dla dowódcy)
Zwykle punktów jest mniej.
System jest ładnie zaprojektowany.
A jak wyjdzie w praktyce to trzeba by zagrać :>
Będę w Szczecinie za 2 tygodnie ale nie będę miał czasu raczej
Jeśli chodzi o cechy narodowe Sowieci maja bonus przy zwiadowcach, ale nie maja artylerii wsparcia.
Z broni pancernej Sowieci mają większość późnego sprzętu ale bez wymysłów.Nie ma wczesnych rzeczy, Na oko zaczyna się w okolicach Kurska. (t70, trzy t34, trzy KV, IS2, Valentine, Churchil, Grant, 2 Shermany, Su-76,122, 152,57,85,100,i ISU)
Z ciekawostek w armylistach nie ma w ogóle ciężarówek.
Edit; te listy raczej opierają się na roli na polu bitwy i specyfice gry.
np: sdkfz222 kosztuje tyle samo co Stug IIIF lub Marder, a u Rosjan tyle samo kosztuje t34,Sherman 75, grant, Kv i Churchil - mimo pewnych różnic w statystykach.
U Sovietów widzę jeden brak z sensownych rzeczy - Zis 3 nie ma.
Edit 2:
Rosyjskie drużyny nie maja podziału na Teamy, można podzielić je ad hoc za pomocą dowódcy, ale ogólnie to ogranicza im pewne możliwości taktyczne i utrudnia płynne dowodzenie.
Army list jest zbudowany w specyficzny sposób.
Bazowo każdy ma po plutonie piechoty.
Każdy typ plutonu ma dwa poziomy wyszkolenia ) co się przekłada na ilość kostek dowodzenia (zwykle 5) i liczbę punktów wsparcia.
Różnica w punktach wsparcia (+rzut kostką) daje ci ilość support punktów za które wykupujesz wsparcie (wszystko ponad bazowy pluton) z list o rosnącym koszcie. Suporty powinno się wybierać po wyborze scenariusza i wystawieniu terenu dopiero. Wszystko kupujesz po sztuce.
I tak powiedzmy, że atakuje zielony (-7 support pointsów) pluton na elitarnych grenadierów pancernych (+7) - różnica wynosi 14.
Teraz scenariusz atak i rzut 2d6 dajmy na to wypada 7 - to daje atakującym sowietom kolosalne 21,a Niemcom polowe tego w suport pointsach.
I wchodzą te listy - za 21 punktów sowieci mogą poszaleć i kupić IS2 z listy o wartości 11(11 suport pointsów ) i Su76 za (5) moździerz i maxima (5) w sumie do 21.
ale mogą za te same punkty kupić 3 T34/76 i Komisarza
albo 5 drużyn piechoty (i zostanie na zasieki albo Jeepa dla dowódcy)
Zwykle punktów jest mniej.
System jest ładnie zaprojektowany.
A jak wyjdzie w praktyce to trzeba by zagrać :>
Będę w Szczecinie za 2 tygodnie ale nie będę miał czasu raczej
Jeśli chodzi o cechy narodowe Sowieci maja bonus przy zwiadowcach, ale nie maja artylerii wsparcia.
Z broni pancernej Sowieci mają większość późnego sprzętu ale bez wymysłów.Nie ma wczesnych rzeczy, Na oko zaczyna się w okolicach Kurska. (t70, trzy t34, trzy KV, IS2, Valentine, Churchil, Grant, 2 Shermany, Su-76,122, 152,57,85,100,i ISU)
Z ciekawostek w armylistach nie ma w ogóle ciężarówek.
Edit; te listy raczej opierają się na roli na polu bitwy i specyfice gry.
np: sdkfz222 kosztuje tyle samo co Stug IIIF lub Marder, a u Rosjan tyle samo kosztuje t34,Sherman 75, grant, Kv i Churchil - mimo pewnych różnic w statystykach.
U Sovietów widzę jeden brak z sensownych rzeczy - Zis 3 nie ma.
Edit 2:
Rosyjskie drużyny nie maja podziału na Teamy, można podzielić je ad hoc za pomocą dowódcy, ale ogólnie to ogranicza im pewne możliwości taktyczne i utrudnia płynne dowodzenie.
Ostatnio zmieniony środa, 28 sierpnia 2013, 14:59 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Chain of Command
Przyznam, że im więcej o tym systemie czytam, tym wydaje się ciekawszy.
Jakiej wielkości jednostkom wydajemy rozkazy? Pojedynczym pojazdom / działom / drużynom piechoty?
I czy gdzieś jest spis list zawartych w podręczniku?
Jakiej wielkości jednostkom wydajemy rozkazy? Pojedynczym pojazdom / działom / drużynom piechoty?
I czy gdzieś jest spis list zawartych w podręczniku?
TheNode.pl – zapraszam!
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chain of Command
1 na kostce pozwala poruszyć/wystawić team (druzyna niby ale nasza druzyna to ichni squad )
2 na kostce sekcję lub squad z podoficerem dowodzacym (czyli druzynę)
3 na kostce lidera z z sekcją, squadem lub teamem
4 oficera dowodzącego
oczka na kostce można dodawać max do 4 (z kilku kostek)
Niuans aktywacji między 2 a 3 mi na razie umyka, ale nie miałem kiedy nawet do tego zajrzeć jeszcze
To ma ogromny potencjał i operuje w niewielkiej skali (więc jest ekonomiczne )
Tylko jeszcze nie wiem jak wyjdzie w praktyce
Tylko raczej wskazane jest posiadać jakiś fajny teren.
2 na kostce sekcję lub squad z podoficerem dowodzacym (czyli druzynę)
3 na kostce lidera z z sekcją, squadem lub teamem
4 oficera dowodzącego
oczka na kostce można dodawać max do 4 (z kilku kostek)
Niuans aktywacji między 2 a 3 mi na razie umyka, ale nie miałem kiedy nawet do tego zajrzeć jeszcze
To ma ogromny potencjał i operuje w niewielkiej skali (więc jest ekonomiczne )
Tylko jeszcze nie wiem jak wyjdzie w praktyce
Tylko raczej wskazane jest posiadać jakiś fajny teren.
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Chain of Command
A pojazdy do których się łapią?
Przyznam, że nie rozumiem, czym się różnią sekcja, squad i team? Możesz podać jakieś przykłady?
Rozumiem, że przygotowujesz się do tego w 15mm?
Przyznam, że nie rozumiem, czym się różnią sekcja, squad i team? Możesz podać jakieś przykłady?
Rozumiem, że przygotowujesz się do tego w 15mm?
TheNode.pl – zapraszam!
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chain of Command
Drużyna to Squad: np 10 ludzi,
I tu mogą być np: 2 sekcje po 5 ludzi, albo team z lmg i sekcja 7 ludzi.
Zależnie od narodowości i typu jednostki.
To daje pole do stosowania taktyki. i tak LMG może przygniatać ogniem a sekcja atakować.
Ale a tez luźne kmy moździerze nie będące częścią drużyny piechoty i one się aktywują jako team zdaje się
Pojazdy są zdaje mi się na 3 ce (każdy a młodszego dowódce i aktywuje się tego dowódcę z jego załoga).
Generalnie to nie jest gra o pojazdach.
Są do nich dość rozbudowane zasady, ale walczy raczej piechota. No i trzeba je chronić bo łatwo wpaść w zasadzkę.
I tu mogą być np: 2 sekcje po 5 ludzi, albo team z lmg i sekcja 7 ludzi.
Zależnie od narodowości i typu jednostki.
To daje pole do stosowania taktyki. i tak LMG może przygniatać ogniem a sekcja atakować.
Ale a tez luźne kmy moździerze nie będące częścią drużyny piechoty i one się aktywują jako team zdaje się
Pojazdy są zdaje mi się na 3 ce (każdy a młodszego dowódce i aktywuje się tego dowódcę z jego załoga).
Generalnie to nie jest gra o pojazdach.
Są do nich dość rozbudowane zasady, ale walczy raczej piechota. No i trzeba je chronić bo łatwo wpaść w zasadzkę.