Chain of Command i inne gry TFL

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Sarmor »

Taki pomysł mi przyszedł do głowy podczas spaceru z jamnikiem... Rozegraliśmy już starcie 2 plutony piechoty kontra 2 plutony piechoty, a czy potyczka 2 plutony piechoty kontra pluton piechoty i pluton czołgów miałaby sens? Czy np. czołgi byłyby bezużyteczne, albo wręcz przeciwnie - same rozgromiłyby siły przeciwnika?
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: AWu »

Planuje to sprawdzić .. mam już pluton T 34 i Pz IV (w malowaniu).
Pomaluj jakiegoś fina i zagramy :>

To wariant zalecany w suplemencie Big Chain of Command.

Natomiast następna już umówiona - spróbujemy starcie czysto pancerne - jak będzie krótkie to się zagra dwa razy (choć przy czołgach kusi mnie aktywacja kartami - nigdy nie wiesz kto kiedy).


Zasady trzeba było sobie przypomnieć gruntownie.

Ta pancerna mogłaby być fajna Matyldy vs Pz III na pustyni :>
Tylko trzeba by jakoś górki zrobić.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Sarmor »

Mam wrażenie, że się nie zrozumieliśmy.
W Big Chain of Command jest zapis, żeby po każdej stronie był pluton piechoty. A ja bym chciał sprawdzić, jak gra się zachowa, gdy pluton pancerny jest tylko po jednej ze stron, druga zaś dysponuje dwoma plutonami piechoty.
Myślałem o dwóch plutonach Finów (zwykłym i jegrów) kontra pluton radzieckiej piechoty i np. pluton T-34. Tylko do takiego wariantu musiałbym zadbać o odpowiednią ilość broni przeciwpancernej u Finów (choć coś tam już mam).

Ale generalnie każdy wariant chętnie przetestuję - i czysto pancerny, i po równo, i taki mieszany. :)
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: AWu »

Przeglądałeś Big Chain of Command?

3/4 to rozważania na temat przelicznika wartości plutony w przypadku pojazdów i jak go składać.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Sarmor »

Jak oceniacie pluton tankodesantników? Zastanawiam się, czy ze względu na niską liczebność i brak karabinów nie jest znacząco słabszy od pozostałych.
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: AWu »

IMHO jest. Pepesze strzelają ze strasznie małej odległości jedynie i bez czołgów sobie średnio poradzi przeciwko karabinom maszynowym w terenie w którym zwykle gramy (a gramy już dość gęsto).
Z drugiej strony jest klimatyczny i ma digtariewy jednak no i jesteś elitą na +1 (Niemcy za 0 mają pluton piechoty regularny, a na +1 regularnych grenadierów.. Elitarni Grenadierzy są na +7 - czyli automatycznie dają ci t34). No i ostatnio GRZ użył pepesz dość skutecznie - ale fakt miał wsparcie pancerne potężne).

Możemy sie umówić na jakaś grę w styczniu i sprawdzić.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: AWu »

A przyda się bo poczytałem dzisiaj i źle graliśmy i to na własna niekorzyść. Ten podręcznik ma super grę ale jest napisany bałaganiarsko strasznie..
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: GRZ »

A co dokładnie?
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: AWu »

Można aktywować jednym rozkazem całą sekcję jak są 4 cale od siebie teamy.

W podręczniku używają niekonsekwentnie nazw squad, section i team, tak jakby squad i section to było coś innego, ale w słowniczku na samym poczatku pisze, że to jednak to samo (itylko w tym miejscu.. dalej jest np wyliczenie 3 rzeczy które może robić sekcja, ale tylko jedną z nich może robić też squad wymieniony dodatkowo.. a tak naprawde squad i sekcja to to samo..- bałagan z edycją po prostu)..
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: GRZ »

Co nazywasz sekcją a co teamem?
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: AWu »

Team jest akurat jasny i wyszczególniony w opisie plutonu.


To albo grupa z bronią wsparcia, albo część drużyny wyszczególniona jako samodzielna, zwykle to sekcja LMG i sekcja szturmowa drużyny.
Rosjanie nie posiadają tego w ogóle poza zwiadem, chyba, że sobie wydzielą rozkazami.


Ale sekcja po polsku nie jest równoznaczna z drużyna, a po angielsku jest i pomieszali.
No i niektóre plutony składają się z sections a inne ze squads.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Sarmor »

One Degtyaryov LMG
2 crew
Four men armed with SMGs
Dobrze rozumiem, że to oznacza 6-osobową drużynę, tj. 1 strzelec DP, 1 ładowniczy/pomocnik i 4 żołnierzy?
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: AWu »

Dokładnie.
DIgtariew jest bez obsługi..

Zabawnie jest jak w niektórych listach można dokupić samą broń bez obsługi, wielu ludzi się zacięło na tym, ale system operuje z poziomu TOE - to dlatego w Hanomagach nie ma kierowców, bo kierowca był częścią plutonu grenadierskiego po prostu - i tak samo jest z tym Digtariewem - a że 2 ludzi potrzeba do strzelania z tego tałatajstwa i jest bardzo silny to prawie zawsze zostają jako 2 ostatni anyway.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Sarmor »

Dobrze jest czasem zajrzeć na forum twórców gry. :)
Oto CoCulator, czyli system obliczania ratingów plutonów: http://toofatlardies.co.uk/forum/viewto ... 1058#p9147
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: AWu »

Sarmor wygrzebał, że TFL mają wyprzedaż.
20% zniżki.

Dzień św Patryka i dzisiaj... kurka chyba nie zdążę załadować konta paypalowego ;(
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”