[AAR] Wikingowie uderzają o świcie (Cold War Commander)

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: [AAR] Wikingowie uderzają o świcie (Cold War Commander)

Post autor: GRZ »

1) Tak (helikopter pojawia się, odpala rakiety i znika (ewentualnie jest jeszcze ostrzelany z broni plot ) )
2) Tak (ale nie wiem jak to działa bo xardasowi nie wyszły rzuty :P )
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
urlich
Sergent
Posty: 141
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2015, 22:25

Re: [AAR] Wikingowie uderzają o świcie (Cold War Commander)

Post autor: urlich »

Jeśli można to poprosiłbym o jeszcze więcej informacji. :)

Można toczyć walki samolot vs. samolot?
Helikopter vs. helikopter; samolot?
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: [AAR] Wikingowie uderzają o świcie (Cold War Commander)

Post autor: Sarmor »

Wetnę się z prawie-autoreklamą, ale jeśli zależy Ci na walkach między śmigłowcami i samolotami, to zainteresuj się grą Hind Commander: http://strategie.net.pl/viewtopic.php?f=234&t=10167
Tylko tam z kolei wojska lądowe grają drugorzędną rolę.
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: [AAR] Wikingowie uderzają o świcie (Cold War Commander)

Post autor: xardas12r »

Helikoptery i Samoloty jedynie wspierają, nie walczą między sobą
Obrazek
Awatar użytkownika
urlich
Sergent
Posty: 141
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2015, 22:25

Re: [AAR] Wikingowie uderzają o świcie (Cold War Commander)

Post autor: urlich »

A coś bardziej totalnego? Tzn. Np. w czasie dawania wsparcia oddział spotykają się 2 samoloty i np. mogą ze sobą walczyć.
Ogólnie figurki w systemie w realiach zimnej wojny lub czasów współczesnych jest przeze mnie poszukiwany.
System morski ww. okresie również.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [AAR] Wikingowie uderzają o świcie (Cold War Commander)

Post autor: AWu »

Odpowiem ci opowieścią.

Kiedyś koledzy rozgrywali świetny scenariusz tu na forum.
Double blind, wydawali rozkazy, sędzia je wykonywał, wrzucał fotki tego co widzą żołnierze i tego gdzie są i co się w turze działo.
Zabawa była przednia, czołgi strzelały specnazowcy atakowali..
A potem w którejś turze, przyleciał A10 i zniszczył wszystko.. Wszystkie radzieckie pojazdy i masę piechoty.
I było po grze.
Gry z samolotami w małej skali muszą się tak skończyć, miejsca na jakąkolwiek interakcje samolot-samolot po prostu nie ma.



Nawet w największej skali rozgrywki w Spearheadzie, gdzie ścierają się dywizje, a podstawka to okolice plutonu są tylko samoloty atakujące cele naziemne.

Jak chcesz gry z samolotami to nie ma miejsca na jednostki naziemne w formie innej niż znaczniki celów, jak chcesz czołgów to nie ma miejsca na samoloty toczące podniebne walki.
Naraz to nie działa.

Choćby z powodu tego, że dla samolotu czołgi tkwią w miejscu, a dla czołgów samoloty nie istnieją w jednym miejscu.
Awatar użytkownika
urlich
Sergent
Posty: 141
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2015, 22:25

Re: [AAR] Wikingowie uderzają o świcie (Cold War Commander)

Post autor: urlich »

A co do helikopterów? Czy jest z nimi podobnie jak z samolotami?
Ogólnie to poszukuje gry o zimnej wojnie lub współczesnych czasach (może być planszowa o poziomie strategicznym czy taktycznym).
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [AAR] Wikingowie uderzają o świcie (Cold War Commander)

Post autor: AWu »

Planszowa daje ci większe pole do manewru.

Śmigłowce to różnie.
W Modern Microm Armour latają po planszy dopóki im się amunicja nie skończy.
W Spearheadzie model wyznacza punkt wokół którego w określonym promieniu mogą działać turę lub dwie (?)

W reszcie którą znam przylatują jako atak i znikają.
Awatar użytkownika
urlich
Sergent
Posty: 141
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2015, 22:25

Re: [AAR] Wikingowie uderzają o świcie (Cold War Commander)

Post autor: urlich »

A jakaś planszóweczkę byś podrzucił? :)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2490 times
Kontakt:

Re: [AAR] Wikingowie uderzają o świcie (Cold War Commander)

Post autor: Raleen »

urlich pisze:A jakaś planszóweczkę byś podrzucił? :)
O planszóweczkach dyskutujemy w działach im poświęconych.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”