Crew pisze:Ooo, to dla mnie traci sens zapis nakazujący deklarację ze wskazaniem dokładnego miejsca strzału. Bo rzut na priorytet ma (trochę nieudolnie) symulować szybkość, czy też refleks wykonywanych działań.
Wyobraźmy sobie, że w realnej sytuacji żołnierz brytyjski wie o przemieszczającym się Niemcu. Celuje do niego w określonym punkcie jego trasy, ale Niemiec jest szybszy (wygrał rzut na priorytet) i po prostu przemknął, zanim Brytol zdążył wycelować. Anglik wystrzelił, ale wroga już w tym miejscu nie było, więc nie trafił i koniec.
Jeśli można by oddać strzał bez względu na miejsce w którym się model finalnie znalazł, to po co w instrukcji jest opis deklaracji z dokładnym miejscem celowania
Deklaracja dokładnego miejsca ma na celu wskazanie najlepszego dla Ciebie miejsca w którym chcesz trafić przeciwnika, czyli aby miał jak najmniej kości obrony jeżeli to możliwe, w przypadku gdy wygrał inicjatywę w łańcuchu akcji/reakcji to wykonuje swój ruch pierwszy, ZANIM WYSTRZELISZ LUB PODEJMIESZ INNĄ ZADEKLAROWANĄ PRZEZ SIEBIE AKCJĘ, i w takim przypadku tracisz po prostu przewagę którą chciałeś osiągnąć, ale nie wykonanie swojej akcji. Tracisz je tylko w momencie gdy przeciwnik zniknie Ci z pola widzenia. Spój na to od strony logiki, przeciwnik był szybszy, zmienił pozycję i nie zdążyłeś do niego wystrzelić, bo wykonujesz akcje po nim, więc niby dlaczego miałbyś stracić strzał skoro został w Twoim polu widzenia ?
Crew pisze:Nie może, zamiast wystrzelić sam po prostu przeładuje. Przy takiej broni gdzie jest asystent, zawsze zostawia się jego aktywację na koniec, po to aby można było przeładować i zacząć nową turę z już przeładowanym moździerzem na przykład. Sytuacja, którą podałeś raczej się nie zdarza w 99%
Moździerz, podobnie jak granat ma charakterystykę "single shot", co moim zdaniem oznacza, że bez względu na ilość asystentów, można z niego strzelić tylko, co drugą turę:
1 tura: strzał (znaczniki: koniec tury i ammo)
2 tura: przeładowanie (zdejmujemy znacznik ammo i kładziemy koniec tury)
3 tura: strzał
W innym przypadku granie moździerzem zakończyłoby zabawę w 5 minut.
Grałem z kumplem na powyższych zasadach i dobrze ustawiony moździerz (strzelający co drugą turę) pozamiatał połowę wrogów, zanim się zdążyli do niego zbliżyć.
Jeśli się mylę, co do tych zasad, to proszę mnie z błędu wyprowadzić
Nie. Po to są asystenci aby mieć możliwość strzelania z broni o charakterystyce „single shot” w każdej turze a nie co drugą, oraz do usuwania zacięć broni. Czyli:
Moździerz:
1. Dostał koordynaty
2. Model z moździerzem wykonuje strzał
3. Asystent jeżeli nie był aktywowany poświęca swoją aktywację na przeładowanie moździerza
4. Moździerz jest gotowy do strzału w następnej turze
Karabin maszynowy:
1. Strzela i wyrzuca 3 x 1 na k6, broń zacięta.
2. Asystent jeżeli nie był aktywowany poświęca swoją aktywację na odblokowanie broni.
3. Broń jest gotowa do strzelania w następnej turze
woytas pisze:
Sorki bnk, ale faktycznie coś tu nie pasi. Jakieś pomysły , jak to rozgryźć?
bnk, jak mogę sobie zostawić aktywację Asystenta na sam koniec? Według mojego widzimisię? Wszyscy wykonują akcje według porządku, który ustala się rzutami na Priorytet, ale Asystent może załadować broń, kiedy nam pasuje?
Właśnie wszystko pasi, zobacz jaką masz sekwencję tury, kiedy rzucasz na inicjatywę a kiedy na priorytet ?
Tura z kilkoma modelami na stronę:
1. Gracze rzucają na inicjatywę, wygrywa gracz A i decyduje ze on zacznie.
2. Gracz A aktywuje model
3. Gracz B aktywuje model
4. Gracz A aktywuje model
5. Gracz B aktywuje model
6. Gracz A aktywuje model
- Gracz B deklaruje strzał modelu gracza A
- Gracz A deklaruje strzał akcji gracza B
- Gracz B pass
7. Gracz B aktywuję model i deklaruje strzał
- Gracz A deklaruje ruch aby uniknąć ognia gracza A
- Gracz B pass
8. Gracz A aktywuje model
9. Gracz B aktywuje model
Czyli modele są uaktywniane wedle kolejności ustalonej przez graczy, z wyjątkiem punktów 6 i 7, GDZIE O KOLEJNOŚCI DECYDUJĄ RZUTY NA INICJATYWĘ BO JEST SEKWENCJA AKCJI/REAKCJI, w pozostałych turach modele aktywowane są normalnie.
Mam nadzieję że w miarę jasno to tłumaczę, wiem, że interpretacja zasad przez to jak jest napisany podręcznik jest ciężka, jeżeli będziecie chcieli to mogę nagrać kilka krótkich filmików ilustrujących niektóre zagadnienia, tak aby łatwiej można było to zrozumieć.