Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest wtorek, 19 czerwca 2018, 12:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Tłumaczenie Operation Squad WWII
PostNapisane: niedziela, 3 lutego 2013, 17:07 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 19 listopada 2009, 16:39
Posty: 320
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
woytas napisał(a):
Original tekst:
Veteran Squad: Squads with this characteristic can re-roll 1d6 for the Initiative Roll and 1d6 for the Priority Roll every turn. The model lost does not count toward the Squad´s Breakpoint.

Gdzieś, kiedyś, obiło mi się o uszy, że Breakpoint zwiększa się o jeden, jeśli przekształcisz oddział w Veteran Squad. Więc może to o to chodzi? Jakieś pomysły? Mogę to tak zapisać w tłumaczeniu?


Aby jednostka dostała charakterystykę Veteran trzeba usunąć jeden model, i właśnie chodzi o to że nie traktuje się go jako casaulty liczące się do Breakpointa, czyli jak skład ma wartość Breakpoint 4, to musi stracić 4 modele aby robić testy morale, więc model usunięty dla charakterystyki Veteran nie jest pierwszą stratą.

_________________
http://www.bravo-company.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tłumaczenie Operation Squad WWII
PostNapisane: niedziela, 3 lutego 2013, 17:33 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 stycznia 2013, 10:36
Posty: 214
bnk is the man! :) Jak On czegoś o tym systemie nie wie, to już nikt nie da rady :P

woytas napisał(a):

Crew, jeśli trafiłeś jeszcze na jakieś kwiatki, to daj znać, bo chciałbym już zakończyć projekt.


Aktualnie jestem w pracy i ciągle mnie gdzieś wystrzeliwują... Postaram się wrzucać ile znajdę i dam radę. Będę edytował posta dokładając kolejne (jeśli znajdę więcej).

Strona druga (rozdział o inicjatywie)
"Jeśli dwa modele mają taki sam wynik, zaczyna ten,
który został wybrany w pierwszej kolejności. Jeśli więcej niż dwa modele mają taki sam wynik, gracz decyduje, w jakiej
kolejności będą wykonywać swoją akcję."


Oryginalny zapis zdaje się należy (można) tłumaczyć tak, że jeśli dwa modele tego samego gracza mają jednakowy wynik, to gracz może wybrać, który z jego modeli ma ruszyć pierwszy. Jeśli natomiast modele obu graczy mają ten sam wynik rzutu na priorytet, to jako pierwszy ruszy ten, który wcześniej został zadeklarowany.

EDIT
1. To w zasadzie moja wątpliwość. Czy model, który został przygwożdżony ogniem w terenie odkrytym może zadeklarować akcję ukrycia się, czy musi się odczołgać w teren osłonięty i dopiero się ukryć? I jeszcze, czy model który ma znacznik Hide i porusza się ostrożnie po odkrytym terenie, traci znacznik ukrycia?
2. Wykonując akcję "Ruch i Strzał" mam 15 cm zasięgu ruchu. Czy model może przykładowo ruszyć 7cm zza osłony, strzelić a następnie wrócić 7 cm za osłonę?
3. Bieg. Mój model zadeklarował bieg. Wykonałem ruch i ustawiam przy nim znacznik biegu i końca tury. W następnej turze znów deklaruję bieg, ale mój przeciwnik wygrał rzut na priorytet i chce do mnie strzelić. Czy w tej sytuacji należy uznać, że mój model nadal biegnie(modyfikator do celności)?

Akapit dotyczący Line of Sight:
"Jeśli model jest za area of cover i line of sight przekracza 10cm lub mniej wtedy uważa
się ten model za znajdujący się w osłonie, nawet jeśli fizycznie się tam nie znajduje."


"przekracza 10 cm lub mniej", to się nawzajem wyklucza :) Albo przekracza 10 cm albo ma mniej niż 10 cm. Szczerze mówiąc tego zapisu kompletnie nie rozumiem.

kolejne wątpliwości:
4. Pinned. Model gracza A stoi za niskim murkiem. Gracz B deklaruje, że jego dwa modele będą do niego strzelać. Gracz B wygrywa rzuty na priorytet oboma modelami. Strzela pierwszy model i osiąga wynik Pinned. model gracza A upada za murek. Co teraz robi drugi model gracza B? Może nadal strzelać, czy uznajemy, że przeciwnik zniknął mu z pola widzenia?

Przykład z działu Osłona:
"Niemiecki Fallschirmjager chce ostrzelać brytyjskiego spadachroniarza (British Paratrooper), oddalonego o 55cm. Line of
Sight przecina ścianę, a spadachroniarz znajduje się w lesie; Niemiec wykonuje rzut 3d6 + VT + 1d6 za zasięg broni.
Brytyjczyk odejmuje od rzutu Niemca 2d6 (za ścianę i za las)...to naprawdę trudny strzał!"


Nie powinno czasem być 4d6 (za scianę i za las)? 2d6 za las i 2d6 za ścianę (zgodnie z tabelą).

Dwa zapisy w dziale Ukryte modele i Spotting Test:

"Jeśli model strzelający i model ukryty są od siebie w odległości 10cm, to model ukryty zostaje automatycznie wykryty, ale i tak
od Rzutu na Trafienie trzeba odjąc 1d6 za ukryty model."

"Jeśli Ukryty model nie jest zasłonięty od strzelającego doń modelu, zachowaj marker lecz nie odemuj 1d6 od Roll to Hit
strzelającego modelu."

Przykład:
W odległości 7 cm od modelu gracza A, za niskim murkiem znajduje się model gracza B ze znacznikiem Hidden. Gracz A strzela do modelu gracza B, ma odejmować 1d6 czy nie?

Kolejne pytanie:
Model gracza A stoi w terenie odkrytym. Nie ma żadnych znaczników. Model gracza B strzela do niego (załóżmy, że 3d6 + 1d6 za zasięg + VT). Model A nie ma żadnej osłony, ale czy odejmuje od wyniku swoje VT?

_________________
http://www.wargamecrew.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tłumaczenie Operation Squad WWII
PostNapisane: niedziela, 3 lutego 2013, 19:12 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): poniedziałek, 7 stycznia 2013, 02:09
Posty: 92
O żesz w mordę :o Sporo tego nazbierałeś, Crew. Jak to mówią: im dalej w las tym więcej drzew. Zacząłem wertować podręcznik, w poszukiwaniu odpowiedzi na niektóre pytania i niestety... :? Jak się okazuje, autorzy chyba dali plamę w kilku miejscach i niektóre rzeczy są niedoprecyzowane. Dzisiaj nie mam już na to czasu, ale jutro po pracy przyjrzę się twoim pytaniom jeszcze raz i spróbuję odpowiedzieć, chociaż na niektóre.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tłumaczenie Operation Squad WWII
PostNapisane: poniedziałek, 4 lutego 2013, 20:54 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): poniedziałek, 7 stycznia 2013, 02:09
Posty: 92
1.
Crew napisał(a):
Strona druga (rozdział o inicjatywie)
"Jeśli dwa modele mają taki sam wynik, zaczyna ten, który został wybrany w pierwszej kolejności. Jeśli więcej niż dwa modele mają taki sam wynik, gracz decyduje, w jakiej kolejności będą wykonywać swoją akcję."

Oryginalny zapis zdaje się należy (można) tłumaczyć tak, że jeśli dwa modele tego samego gracza mają jednakowy wynik, to gracz może wybrać, który z jego modeli ma ruszyć pierwszy. Jeśli natomiast modele obu graczy mają ten sam wynik rzutu na priorytet, to jako pierwszy ruszy ten, który wcześniej został zadeklarowany.

If there are two identical totals the first one to act is the model that chose his action first in the sequence.
Jeśli dwa modele osiągają ten sam wynik, akję wykonuje model, który był zadeklarowny, jako pierwszy.

If more than one model on the same side rolls the same total then the player can decide the order in which the actions will be performed.
Jeśli, więcej niż jeden model, osiąga ten sam wynik, gracz decyduje o kolejności wykonywania akji.

Albo jedno zdanie przeczy drugiemu, albo ja to źle tłumaczę. Mógłby to ktoś doprecyzować ?


2.
Crew napisał(a):
To w zasadzie moja wątpliwość. Czy model, który został przygwożdżony ogniem w terenie odkrytym może zadeklarować akcję ukrycia się, czy musi się odczołgać w teren osłonięty i dopiero się ukryć? I jeszcze, czy model który ma znacznik Hide i porusza się ostrożnie po odkrytym terenie, traci znacznik ukrycia?

Model może się ukryć, jeśli jest za osłoną, więc rodzaj terenu chyba nie ma tu znaczenia. Warunkiem jest tutaj osłona (np. worki z piaskiem).

3.
Crew napisał(a):
Wykonując akcję "Ruch i Strzał" mam 15 cm zasięgu ruchu. Czy model może przykładowo ruszyć 7cm zza osłony, strzelić a następnie wrócić 7 cm za osłonę?

Nie. Jest wyraźnie napisane, że model może wykonać ''Move and Fire''. W żadnej części podręcznika, nie spotkałem się ze stwierdzeniem, że model może wykonać ''Move-Fire-Move''

4.
Crew napisał(a):
Bieg. Mój model zadeklarował bieg. Wykonałem ruch i ustawiam przy nim znacznik biegu i końca tury. W następnej turze znów deklaruję bieg, ale mój przeciwnik wygrał rzut na priorytet i chce do mnie strzelić. Czy w tej sytuacji należy uznać, że mój model nadal biegnie(modyfikator do celności)?

Nie wiem. Może bnk coś podpowie?

5.
Crew napisał(a):
Akapit dotyczący Line of Sight:
"Jeśli model jest za area of cover i line of sight przekracza 10cm lub mniej wtedy uważa
się ten model za znajdujący się w osłonie, nawet jeśli fizycznie się tam nie znajduje."

"przekracza 10 cm lub mniej", to się nawzajem wyklucza. Albo przekracza 10 cm albo ma mniej niż 10 cm. Szczerze mówiąc tego zapisu kompletnie nie rozumiem.

Miałoby to sens gdyby było tekst brzmiał:
Jeśli model jest za area of cover i line of sight wynosi conajmniej 10cm, wtedy uważa
się ten model za znajdujący się w osłonie, nawet jeśli fizycznie się tam nie znajduje.
Oryginalny tekst:
If a model is behind an area of cover and the line of sight crosses 10cm or less of this area then the model is considered to be in cover even if he´s not physically inside.
Więc jak to przetłumaczyć, żeby był sens? Zwróć uwagę na słowo less.

6.
Crew napisał(a):
Pinned. Model gracza A stoi za niskim murkiem. Gracz B deklaruje, że jego dwa modele będą do niego strzelać. Gracz B wygrywa rzuty na priorytet oboma modelami. Strzela pierwszy model i osiąga wynik Pinned. model gracza A upada za murek. Co teraz robi drugi model gracza B? Może nadal strzelać, czy uznajemy, że przeciwnik zniknął mu z pola widzenia?

Model B nie może już wykonać zadeklarowanej akcji, więc tym samym traci ruch. Należy obok figurki położyć znacznik ''Turn Over''.

7.
Crew napisał(a):
Przykład z działu Osłona:
"Niemiecki Fallschirmjager chce ostrzelać brytyjskiego spadachroniarza (British Paratrooper), oddalonego o 55cm. Line of Sight przecina ścianę, a spadachroniarz znajduje się w lesie; Niemiec wykonuje rzut 3d6 + VT + 1d6 za zasięg broni. Brytyjczyk odejmuje od rzutu Niemca 2d6 (za ścianę i za las)...to naprawdę trudny strzał!"

Nie powinno czasem być 4d6 (za scianę i za las)? 2d6 za las i 2d6 za ścianę (zgodnie z tabelą).

Masz rację, już poprawione. Mój błąd.

8.
Crew napisał(a):
Dwa zapisy w dziale Ukryte modele i Spotting Test:

"Jeśli model strzelający i model ukryty są od siebie w odległości 10 cm, to model ukryty zostaje automatycznie wykryty, ale i tak od Rzutu na Trafienie trzeba odjąc 1d6 za ukryty model."

"Jeśli Ukryty model nie jest zasłonięty od strzelającego doń modelu, zachowaj marker lecz nie odemuj 1d6 od Roll to Hit strzelającego modelu."

Przykład:
W odległości 7 cm od modelu gracza A, za niskim murkiem znajduje się model gracza B ze znacznikiem Hidden. Gracz A strzela do modelu gracza B, ma odejmować 1d6 czy nie?

Model strzelający A, model ostrzeliwany B:
Sytuacja 1: Gracz A|Murek|Gracz B – odejmuje 1d6 (murek jest na linii strzału)
Sytuacja 2: Gracz A|Gracz B|Murek – nie odejmuje 1d6 (gracz A zaszedł gracza B od tyłu i murek już nie stanowi przeszkody pomiędzy strzelająccym i celem)
W obydwóch sytuacjach model B ma znacznik Hidden.

9.
Crew napisał(a):
Kolejne pytanie:
Model gracza A stoi w terenie odkrytym. Nie ma żadnych znaczników. Model gracza B strzela do niego (załóżmy, że 3d6 + 1d6 za zasięg + VT). Model A nie ma żadnej osłony, ale czy odejmuje od wyniku swoje VT?

Nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tłumaczenie Operation Squad WWII
PostNapisane: poniedziałek, 4 lutego 2013, 23:44 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 19 listopada 2009, 16:39
Posty: 320
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
1.

If there are two identical totals the first one to act is the model that chose his action first in the sequence.

W przypadku remisu zaczyna zawsze model, który ma inicjatywę, czyli w sekwencji:

1. Gracz A deklaruje strzał
2. Gracz B odpowiada ogniem
3. Gracz A chce uprzedzić gracza B innym modelem i deklaruje strzał

Rzuty na inicjatywę i mamy wyniki:

1. Gracz A „5”
2. Gracz B „8”
3. Gracz A „8”

W tej sytuacji decyduje kolejność zgłoszeń w sekwencji, czyli najpierw aktywuje swój model gracz B bo pomimo remisu z modelem gracza A, zgłosił go wcześniej, dopiero później wykonana akcję model gracza A z 3 punktu, a na końcu aktywuje się model gracza A z punktu pierwszego. W przypadku remisów decyduje kolejność zgłoszeń w sekwencji !

If more than one model on the same side rolls the same total then the player can decide the order in which the actions will be performed.

Przykład: 2 modele gracza A mają wynik rzutu na inicjatywę równy „5”, więc w takiej sytuacji gracz A decyduje którego chciałby ruszyć najpierw

1. Gracz A „9”
2. Gracz B „7”
3. Gracz A „3”
4. Gracz B „5”
5. Gracz A „6”
6. Gracz B „5”

Czyli kolejność wykonywania akcji będzie następująca:

1. Gracz A „9”
2. Gracz B „7”
3. Gracz A „6”
4. Gracz B „5”
5. Gracz B „5”
6. Gracz A „3”

I modele z punktów 4 i 5, mogą być aktywowane w dowolnej kolejności.

4.
Znacznik biegu zostaje do następnej aktywacji, czyli nawet jezeli zadeklarowałeś wykonanie ruchu jako pierwszy, ale przegrałeś inicjatywę to strzelający będzie miał modyfikator ujemny za to że wciąż biegniesz, więc przeciwnik wystrzeli, a Ty jak przezyjesz to aktywujesz swój model i dopiero zdejmiesz znacznik biegu.

5
If a model is behind an area of cover and the line of sight crosses 10cm or less of this area then the model is considered to be in cover even if he´s not physically inside.


Jeżeli model gracza A który jest celem znajduje się w odległości 10 lub mniej centymetrów od area of cover i Line of Wight strzelca gracza B przechodzi przez area of cover to wtedy model gracza dostaje bonus za area of cover. Mówiąc wprost jeżeli pomiedzy strzelcem a celem jest area of cover i cel znajduję się w odległości 10 lub mniej centymetrów to ma bonusy do obrony, jeżeli area of cover znajduje się obok, lub za celem to wtedy strzelec ma czysty strzał, nawet jeżeli cel znajduje się w 10 centymatrach od area of cover. Mam nadzieję że zrozumiale to wyjaśniłem.

_________________
http://www.bravo-company.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tłumaczenie Operation Squad WWII
PostNapisane: wtorek, 5 lutego 2013, 12:33 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): poniedziałek, 7 stycznia 2013, 02:09
Posty: 92
bnk napisał(a):


bnk napisał(a):
Jeżeli model gracza A który jest celem znajduje się w odległości 10 lub mniej centymetrów od area of cover i Line of Wight strzelca gracza B przechodzi przez area of cover to wtedy model gracza dostaje bonus za area of cover.

A jeśli odległość między celem i strzelającym przekracza 10cm, to co wtedy?

/ / / / / / /

A teraz odnośnie punktu 1. Tak szczerze mówiąc, to zgłupiałem po twoim wywodzie. Do tej pory cały czas myślałem, że gracze wykonują swoje akcje naprzemian (gracz A, gracz B, gracz A, gracz B, itd), a ty wywróciłeś mój świat do góry nogami, podejrzewam, że Crew'a też :D

Według tego co piszesz, po rzutach na Priorytet, może dojść do takiej sytuacji:

Gracz B - 9
Gracz B - 8
Gracz B - 7
Gracz A - 7
Gracz A - 6
Gracz A - 5


Gracz B wykonuje trzy akcje pod rząd, jako pierwszy, a po nim gracz A swoje. Czy tak aby jest na pewno? Kiedyś pomyślałbym, że powinno być:

Gracz B - 9
Gracz A - 7
Gracz B - 8
Gracz A - 6
Gracz B - 7
Gracz A - 5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tłumaczenie Operation Squad WWII
PostNapisane: wtorek, 5 lutego 2013, 12:48 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 19 listopada 2009, 16:39
Posty: 320
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
woytas napisał(a):

A jeśli odległość między celem i strzelającym przekracza 10cm, to co wtedy?


Tu nei chodzi o odległość między strzelcem a celem, a odległość modelu będącego celem ataku od terenu (area of cover), czyli model A strzela do modelu B, pomiędzy nimi znajduje się pole czyli area of cover, i jeżeli model B jest w odległości do 10cm od tego pola to ma dodatkowe kości za area of cover.



woytas napisał(a):
A teraz odnośnie punktu 1. Tak szczerze mówiąc, to zgłupiałem po twoim wywodzie. Do tej pory cały czas myślałem, że gracze wykonują swoje akcje naprzemian (gracz A, gracz B, gracz A, gracz B, itd), a ty wywróciłeś mój świat do góry nogami, podejrzewam, że Crew'a też :D

Według tego co piszesz, po rzutach na Priorytet, może dojść do takiej sytuacji:

Gracz B - 9
Gracz B - 8
Gracz B - 7
Gracz A - 7
Gracz A - 6
Gracz A - 5


Gracz B wykonuje trzy akcje pod rząd, jako pierwszy, a po nim gracz A swoje. Czy tak aby jest na pewno? Kiedyś pomyślałbym, że powinno być:

Gracz B - 9
Gracz A - 7
Gracz B - 8
Gracz A - 6
Gracz B - 7
Gracz A - 5


To po co rzucać na priorytet wykonywania akcji ? ;)

Tura gry:

gracz A
gracz B
gracz A
gracz B

Sekwencja akcji reakcji:

1. deklaracja aktywacji jednostek jest na przemian, czyli raz gracz A raz gracz B
2. rzut na priorytet za każdą zadeklarowaną jednostkę
3. wykonanie sekwencji akcji/reakcji zgodnie z wynikami rzutów na priorytet, od najwyższych do najniższych.

_________________
http://www.bravo-company.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tłumaczenie Operation Squad WWII
PostNapisane: wtorek, 5 lutego 2013, 13:34 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): poniedziałek, 7 stycznia 2013, 02:09
Posty: 92
bnk napisał(a):
Tu nei chodzi o odległość między strzelcem a celem, a odległość modelu będącego celem ataku od terenu (area of cover), czyli model A strzela do modelu B, pomiędzy nimi znajduje się pole czyli area of cover, i jeżeli model B jest w odległości do 10cm od tego pola to ma dodatkowe kości za area of cover.

A co jeśli odległość jest większa?

bnk, jesteś wielki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tłumaczenie Operation Squad WWII
PostNapisane: wtorek, 5 lutego 2013, 13:37 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 19 listopada 2009, 16:39
Posty: 320
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
woytas napisał(a):
A co jeśli odległoś jest większa?


Powyżej 10 cm nie ma. Jeszcze sprawdzę w podręczniku dokładnie cały rozdział o cover'ach, ale raczej tak jest jak napisałem.

woytas napisał(a):
bnk, jesteś wielki.


Wzrostem i brzuchem, tak ;)

_________________
http://www.bravo-company.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tłumaczenie Operation Squad WWII
PostNapisane: wtorek, 5 lutego 2013, 22:04 
Chasseur

Dołączył(a): piątek, 25 stycznia 2013, 17:13
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań
Jaką instrukcję tłumaczycie?

Bo ja jakąś przetłumaczoną znalazłem w necie: Tłumaczenie niekomercyjne: Alexander


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tłumaczenie Operation Squad WWII
PostNapisane: środa, 6 lutego 2013, 13:03 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): poniedziałek, 7 stycznia 2013, 02:09
Posty: 92
Przeglądam tekst, który próbuję w końu doprowadzić do wersji finalnej i przy okazji wynotowuję sobie rzeczy, które przyprawiają mnie o lekki ból głowy. Chodzi o interpretację niektórych zasad:

Zadeklarowałem, że mój brytol będzie strzelał do niemiaszka, który zadeklarował Move and Fire. Po rzutach na Priorytet, okazało się, że niemiec będzie wykonywał akcję jako pierwszy, a mój brytol, jako ostatni. Niemiaszek wykonał swoją akcję, w międzyczasie zabijając jednego z moich i zatrzymał się 10cm dalej. Czy mój brytolek nadal może ostrzelać rzeczonego niemca? A jeśli zadeklarowałem ostrzał w innym miejscu (5cm wcześniej), i co jeśli w wyniku ostrzału niemiec zostanie przygwożdżony, musi się cofnąć o 5cm ?

Priority Targets.
Zadeklarowałem strzał do przeciwnika, ale w trakcie wykonywania sekwencji akcji, sytuacja trochę się zmieniła i mój cel już nie jest najbliższym mnie przeciwnikiem. Czy w tej sytuacji nadal mogę oddać do niego strzał, czy muszę strzelić do figurki, która w wyniku swojej akcji, znalazła się bliżej?

Sight: Modele z tą charakterystyką zadają obrażenia o jeden poziom wyższe(groźniejsze). Przygwożdżenie traktuje się jako zranienie, zranienie jako zabicie.
Czy jeśli wyrzucę 10, to przeciwnik zostaje przygwożdżony? W przypadku 10, wynik o jeden poziom wyższy to 11, czyli przygwożdżenie.

Przeładowanie moździerza.
Asystent chce przeładować moździerz, z którego drugi żołnierz chce wystrzelić, ale splot wydarzeń (rzut na Priorytet), spowodował, że najpierw muszę oddać strzał z niezaładowanego moździerza, a dopiero późnie mogę go przeładować. Może dojść do takiej sytuacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tłumaczenie Operation Squad WWII
PostNapisane: środa, 6 lutego 2013, 13:41 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 19 listopada 2009, 16:39
Posty: 320
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
woytas napisał(a):
Przeglądam tekst, który próbuję w końu doprowadzić do wersji finalnej i przy okazji wynotowuję sobie rzeczy, które przyprawiają mnie o lekki ból głowy. Chodzi o interpretację niektórych zasad:

Zadeklarowałem, że mój brytol będzie strzelał do niemiaszka, który zadeklarował Move and Fire. Po rzutach na Priorytet, okazało się, że niemiec będzie wykonywał akcję jako pierwszy, a mój brytol, jako ostatni. Niemiaszek wykonał swoją akcję, w międzyczasie zabijając jednego z moich i zatrzymał się 10cm dalej. Czy mój brytolek nadal może ostrzelać rzeczonego niemca? A jeśli zadeklarowałem ostrzał w innym miejscu (5cm wcześniej), i co jeśli w wyniku ostrzału niemiec zostanie przygwożdżony, musi się cofnąć o 5cm ?


Strzelasz do niego w miejscu w którym zakończył aktywację jeżeli wciąż jest line of sight.

woytas napisał(a):
Priority Targets.
Zadeklarowałem strzał do przeciwnika, ale w trakcie wykonywania sekwencji akcji, sytuacja trochę się zmieniła i mój cel już nie jest najbliższym mnie przeciwnikiem. Czy w tej sytuacji nadal mogę oddać do niego strzał, czy muszę strzelić do figurki, która w wyniku swojej akcji, znalazła się bliżej?


Wydaję mi się że tak, ponieważ taka była początkowa deklaracja w sekwencji, ale nie jestem tego pewny, postaram się zdobyć info na ten temat.

woytas napisał(a):
Sight: Modele z tą charakterystyką zadają obrażenia o jeden poziom wyższe(groźniejsze). Przygwożdżenie traktuje się jako zranienie, zranienie jako zabicie.
Czy jeśli wyrzucę 10, to przeciwnik zostaje przygwożdżony? W przypadku 10, wynik o jeden poziom wyższy to 11, czyli przygwożdżenie.


O ile dobrze pamiętam to chodzi o to że jak snajper strzela to efekt jest o 1 wyższy, czyli zamiast pinned jest rana, zamiast rany jest śmierć. Czyli jak wyrzuciłeś 10, to model dostał ranę zamiast pinned.

woytas napisał(a):
Przeładowanie moździerza.
Asystent chce przeładować moździerz, z którego drugi żołnierz chce wystrzelić, ale splot wydarzeń (rzut na Priorytet), spowodował, że najpierw muszę oddać strzał z niezaładowanego moździerza, a dopiero późnie mogę go przeładować. Może dojść do takiej sytuacji?


Nie może, zamiast wystrzelić sam po prostu przeładuje. Przy takiej broni gdzie jest asystent, zawsze zostawia się jego aktywację na koniec, po to aby można było przeładować i zacząć nową turę z już przeładowanym moździerzem na przykład. Sytuacja, którą podałeś raczej się nie zdarza w 99%

_________________
http://www.bravo-company.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tłumaczenie Operation Squad WWII
PostNapisane: środa, 6 lutego 2013, 17:24 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 stycznia 2013, 10:36
Posty: 214
bnk napisał(a):
woytas napisał(a):
Przeglądam tekst, który próbuję w końu doprowadzić do wersji finalnej i przy okazji wynotowuję sobie rzeczy, które przyprawiają mnie o lekki ból głowy. Chodzi o interpretację niektórych zasad:

Zadeklarowałem, że mój brytol będzie strzelał do niemiaszka, który zadeklarował Move and Fire. Po rzutach na Priorytet, okazało się, że niemiec będzie wykonywał akcję jako pierwszy, a mój brytol, jako ostatni. Niemiaszek wykonał swoją akcję, w międzyczasie zabijając jednego z moich i zatrzymał się 10cm dalej. Czy mój brytolek nadal może ostrzelać rzeczonego niemca? A jeśli zadeklarowałem ostrzał w innym miejscu (5cm wcześniej), i co jeśli w wyniku ostrzału niemiec zostanie przygwożdżony, musi się cofnąć o 5cm ?


Strzelasz do niego w miejscu w którym zakończył aktywację jeżeli wciąż jest line of sight.



Ooo, to dla mnie traci sens zapis nakazujący deklarację ze wskazaniem dokładnego miejsca strzału. Bo rzut na priorytet ma (trochę nieudolnie) symulować szybkość, czy też refleks wykonywanych działań.
Wyobraźmy sobie, że w realnej sytuacji żołnierz brytyjski wie o przemieszczającym się Niemcu. Celuje do niego w określonym punkcie jego trasy, ale Niemiec jest szybszy (wygrał rzut na priorytet) i po prostu przemknął, zanim Brytol zdążył wycelować. Anglik wystrzelił, ale wroga już w tym miejscu nie było, więc nie trafił i koniec.
Jeśli można by oddać strzał bez względu na miejsce w którym się model finalnie znalazł, to po co w instrukcji jest opis deklaracji z dokładnym miejscem celowania


bnk napisał(a):
woytas napisał(a):
Przeładowanie moździerza.
Asystent chce przeładować moździerz, z którego drugi żołnierz chce wystrzelić, ale splot wydarzeń (rzut na Priorytet), spowodował, że najpierw muszę oddać strzał z niezaładowanego moździerza, a dopiero późnie mogę go przeładować. Może dojść do takiej sytuacji?


Nie może, zamiast wystrzelić sam po prostu przeładuje. Przy takiej broni gdzie jest asystent, zawsze zostawia się jego aktywację na koniec, po to aby można było przeładować i zacząć nową turę z już przeładowanym moździerzem na przykład. Sytuacja, którą podałeś raczej się nie zdarza w 99%


Moździerz, podobnie jak granat ma charakterystykę "single shot", co moim zdaniem oznacza, że bez względu na ilość asystentów, można z niego strzelić tylko, co drugą turę:
1 tura: strzał (znaczniki: koniec tury i ammo)
2 tura: przeładowanie (zdejmujemy znacznik ammo i kładziemy koniec tury)
3 tura: strzał
W innym przypadku granie moździerzem zakończyłoby zabawę w 5 minut.
Grałem z kumplem na powyższych zasadach i dobrze ustawiony moździerz (strzelający co drugą turę) pozamiatał połowę wrogów, zanim się zdążyli do niego zbliżyć.

Jeśli się mylę, co do tych zasad, to proszę mnie z błędu wyprowadzić :)

_________________
http://www.wargamecrew.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tłumaczenie Operation Squad WWII
PostNapisane: środa, 6 lutego 2013, 20:48 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): poniedziałek, 7 stycznia 2013, 02:09
Posty: 92
woytas napisał(a):
Zadeklarowałem, że mój brytol będzie strzelał do niemiaszka, który zadeklarował Move and Fire. Po rzutach na Priorytet, okazało się, że niemiec będzie wykonywał akcję jako pierwszy, a mój brytol, jako ostatni. Niemiaszek wykonał swoją akcję, w międzyczasie zabijając jednego z moich i zatrzymał się 10cm dalej. Czy mój brytolek nadal może ostrzelać rzeczonego niemca? A jeśli zadeklarowałem ostrzał w innym miejscu (5cm wcześniej), i co jeśli w wyniku ostrzału niemiec zostanie przygwożdżony, musi się cofnąć o 5cm ?

bnk napisał(a):
Strzelasz do niego w miejscu w którym zakończył aktywację jeżeli wciąż jest line of sight.

Crew napisał(a):
Ooo, to dla mnie traci sens zapis nakazujący deklarację ze wskazaniem dokładnego miejsca strzału. Bo rzut na priorytet ma (trochę nieudolnie) symulować szybkość, czy też refleks wykonywanych działań.
Wyobraźmy sobie, że w realnej sytuacji żołnierz brytyjski wie o przemieszczającym się Niemcu. Celuje do niego w określonym punkcie jego trasy, ale Niemiec jest szybszy (wygrał rzut na priorytet) i po prostu przemknął, zanim Brytol zdążył wycelować. Anglik wystrzelił, ale wroga już w tym miejscu nie było, więc nie trafił i koniec.
Jeśli można by oddać strzał bez względu na miejsce w którym się model finalnie znalazł, to po co w instrukcji jest opis deklaracji z dokładnym miejscem celowania

Sorki bnk, ale faktycznie coś tu nie pasi. Jakieś pomysły , jak to rozgryźć?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
woytas napisał(a):
Przeładowanie moździerza.
Asystent chce przeładować moździerz, z którego drugi żołnierz chce wystrzelić, ale splot wydarzeń (rzut na Priorytet), spowodował, że najpierw muszę oddać strzał z niezaładowanego moździerza, a dopiero późnie mogę go przeładować. Może dojść do takiej sytuacji?

bnk napisał(a):
Nie może, zamiast wystrzelić sam po prostu przeładuje. Przy takiej broni gdzie jest asystent, zawsze zostawia się jego aktywację na koniec, po to aby można było przeładować i zacząć nową turę z już przeładowanym moździerzem na przykład. Sytuacja, którą podałeś raczej się nie zdarza w 99%

bnk, jak mogę sobie zostawić aktywację Asystenta na sam koniec? Według mojego widzimisię? Wszyscy wykonują akcje według porządku, który ustala się rzutami na Priorytet, ale Asystent może załadować broń, kiedy nam pasuje?
Crew napisał(a):
Moździerz, podobnie jak granat ma charakterystykę "single shot", co moim zdaniem oznacza, że bez względu na ilość asystentów, można z niego strzelić tylko, co drugą turę:
1 tura: strzał (znaczniki: koniec tury i ammo)
2 tura: przeładowanie (zdejmujemy znacznik ammo i kładziemy koniec tury)
3 tura: strzał
W innym przypadku granie moździerzem zakończyłoby zabawę w 5 minut.
Grałem z kumplem na powyższych zasadach i dobrze ustawiony moździerz (strzelający co drugą turę) pozamiatał połowę wrogów, zanim się zdążyli do niego zbliżyć.

Moździerz może strzelić raz w każdej turze, pod warunkiem, że Asystent, go załaduje.
Jak moździerz sprawia problem, to spróbuj go załatwić snajperem :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tłumaczenie Operation Squad WWII
PostNapisane: czwartek, 7 lutego 2013, 01:46 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 19 listopada 2009, 16:39
Posty: 320
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Crew napisał(a):
Ooo, to dla mnie traci sens zapis nakazujący deklarację ze wskazaniem dokładnego miejsca strzału. Bo rzut na priorytet ma (trochę nieudolnie) symulować szybkość, czy też refleks wykonywanych działań.
Wyobraźmy sobie, że w realnej sytuacji żołnierz brytyjski wie o przemieszczającym się Niemcu. Celuje do niego w określonym punkcie jego trasy, ale Niemiec jest szybszy (wygrał rzut na priorytet) i po prostu przemknął, zanim Brytol zdążył wycelować. Anglik wystrzelił, ale wroga już w tym miejscu nie było, więc nie trafił i koniec.
Jeśli można by oddać strzał bez względu na miejsce w którym się model finalnie znalazł, to po co w instrukcji jest opis deklaracji z dokładnym miejscem celowania

Deklaracja dokładnego miejsca ma na celu wskazanie najlepszego dla Ciebie miejsca w którym chcesz trafić przeciwnika, czyli aby miał jak najmniej kości obrony jeżeli to możliwe, w przypadku gdy wygrał inicjatywę w łańcuchu akcji/reakcji to wykonuje swój ruch pierwszy, ZANIM WYSTRZELISZ LUB PODEJMIESZ INNĄ ZADEKLAROWANĄ PRZEZ SIEBIE AKCJĘ, i w takim przypadku tracisz po prostu przewagę którą chciałeś osiągnąć, ale nie wykonanie swojej akcji. Tracisz je tylko w momencie gdy przeciwnik zniknie Ci z pola widzenia. Spój na to od strony logiki, przeciwnik był szybszy, zmienił pozycję i nie zdążyłeś do niego wystrzelić, bo wykonujesz akcje po nim, więc niby dlaczego miałbyś stracić strzał skoro został w Twoim polu widzenia ?

Crew napisał(a):
Nie może, zamiast wystrzelić sam po prostu przeładuje. Przy takiej broni gdzie jest asystent, zawsze zostawia się jego aktywację na koniec, po to aby można było przeładować i zacząć nową turę z już przeładowanym moździerzem na przykład. Sytuacja, którą podałeś raczej się nie zdarza w 99%
Moździerz, podobnie jak granat ma charakterystykę "single shot", co moim zdaniem oznacza, że bez względu na ilość asystentów, można z niego strzelić tylko, co drugą turę:
1 tura: strzał (znaczniki: koniec tury i ammo)
2 tura: przeładowanie (zdejmujemy znacznik ammo i kładziemy koniec tury)
3 tura: strzał
W innym przypadku granie moździerzem zakończyłoby zabawę w 5 minut.
Grałem z kumplem na powyższych zasadach i dobrze ustawiony moździerz (strzelający co drugą turę) pozamiatał połowę wrogów, zanim się zdążyli do niego zbliżyć.

Jeśli się mylę, co do tych zasad, to proszę mnie z błędu wyprowadzić :)


Nie. Po to są asystenci aby mieć możliwość strzelania z broni o charakterystyce „single shot” w każdej turze a nie co drugą, oraz do usuwania zacięć broni. Czyli:
Moździerz:
1. Dostał koordynaty
2. Model z moździerzem wykonuje strzał
3. Asystent jeżeli nie był aktywowany poświęca swoją aktywację na przeładowanie moździerza
4. Moździerz jest gotowy do strzału w następnej turze
Karabin maszynowy:
1. Strzela i wyrzuca 3 x 1 na k6, broń zacięta.
2. Asystent jeżeli nie był aktywowany poświęca swoją aktywację na odblokowanie broni.
3. Broń jest gotowa do strzelania w następnej turze

woytas napisał(a):
Sorki bnk, ale faktycznie coś tu nie pasi. Jakieś pomysły , jak to rozgryźć?
bnk, jak mogę sobie zostawić aktywację Asystenta na sam koniec? Według mojego widzimisię? Wszyscy wykonują akcje według porządku, który ustala się rzutami na Priorytet, ale Asystent może załadować broń, kiedy nam pasuje?


Właśnie wszystko pasi, zobacz jaką masz sekwencję tury, kiedy rzucasz na inicjatywę a kiedy na priorytet ?

Tura z kilkoma modelami na stronę:

1. Gracze rzucają na inicjatywę, wygrywa gracz A i decyduje ze on zacznie.
2. Gracz A aktywuje model
3. Gracz B aktywuje model
4. Gracz A aktywuje model
5. Gracz B aktywuje model
6. Gracz A aktywuje model
- Gracz B deklaruje strzał modelu gracza A
- Gracz A deklaruje strzał akcji gracza B
- Gracz B pass
7. Gracz B aktywuję model i deklaruje strzał
- Gracz A deklaruje ruch aby uniknąć ognia gracza A
- Gracz B pass
8. Gracz A aktywuje model
9. Gracz B aktywuje model

Czyli modele są uaktywniane wedle kolejności ustalonej przez graczy, z wyjątkiem punktów 6 i 7, GDZIE O KOLEJNOŚCI DECYDUJĄ RZUTY NA INICJATYWĘ BO JEST SEKWENCJA AKCJI/REAKCJI, w pozostałych turach modele aktywowane są normalnie.
Mam nadzieję że w miarę jasno to tłumaczę, wiem, że interpretacja zasad przez to jak jest napisany podręcznik jest ciężka, jeżeli będziecie chcieli to mogę nagrać kilka krótkich filmików ilustrujących niektóre zagadnienia, tak aby łatwiej można było to zrozumieć.

_________________
http://www.bravo-company.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.