[Blitzkrieg Commander] Biała rozpacz (Tichwin, 10.11.1941)

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

[Blitzkrieg Commander] Biała rozpacz (Tichwin, 10.11.1941)

Post autor: xardas12r »

Relacja z rozgrywki na Portalu Strategie:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=132
Obrazek
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: [Blitzkrieg Commander] Biała rozpacz (Tichwin, 10.11.194

Post autor: Sarmor »

Ciekawa bitwa i miły do czytania raport. :)
Muszę jednak przyznać, że jakoś wizualnie nie pasuje mi, gdy 1 model przedstawia pluton czołgów... Mimo to chętnie spróbuję gry, więc gdybyście planowali kolejną bitwę, daj znać.
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Blitzkrieg Commander] Biała rozpacz (Tichwin, 10.11.194

Post autor: AWu »

Mi też, dlatego w tej skali operacji grywam w zasadzie tylko 1:600 Oddziału Ósmego i mam po 3 wozy na podstawce.
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Re: [Blitzkrieg Commander] Biała rozpacz (Tichwin, 10.11.194

Post autor: Jarek »

Ciekawy raporcik, fajnie się czytało i dobrze, ze od czasu do czasu ktoś w to gra.

A zasady faktycznie są jakieś dziwne, w tym sensie, że cały czas albo jest mowa o plutonie jako podstawowej jednostce, ale z drugiej w samym podręczniku mamy pojedyncze modele, traktowane jak w przeliczniku 1:1. Tak jak by autor sam nie był do końca przekonany.
Ja jak bym do tego nie podchodził, zawsze coś mi nie gra. Gdy patrzę na swoje podstawki 1:1, to takie granie nie pasuje do przepisów dotyczących np. strzelania i "wchłaniania" otrzymanych trafień.

A ostatnio chciałem sobie składać naszą 1 DP Maczka, na zbiorczych podstawkach, plutonowych właśnie i straciłem zapał, bo nie bardzo wiem, jak pogodzić zasady z plutonem Shermanów, w którym jest jeden Firefly.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Blitzkrieg Commander] Biała rozpacz (Tichwin, 10.11.194

Post autor: AWu »

Ja buduje moich do Spearheada tradycyjnie (choć nimi jeszcze nigdy nie grałem -muszę kiedyś zagrać samemu chyba i przetestować jak to śmiga w rzeczywistości, a akurat Spearhead powinien w miarę dać rade dla 1 gracza :)

Ale docelowo moje podstawki mają się nadawać i do innych gier (Blitzkrieg commander głównie właśnie) - tam podstawki są obojętne byle były wspólne).

Commandery są to systemy specyficzne, ale mają w sobie czynnik dowodzenia który bardzo cenie w takich grach.
Systemy bez zawartego w jakiś sposób czynnika dowodzenia jakoś średnio mi podchodzą.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: [Blitzkrieg Commander] Biała rozpacz (Tichwin, 10.11.194

Post autor: xardas12r »

Sarmor pisze:Ciekawa bitwa i miły do czytania raport. :)
Muszę jednak przyznać, że jakoś wizualnie nie pasuje mi, gdy 1 model przedstawia pluton czołgów... Mimo to chętnie spróbuję gry, więc gdybyście planowali kolejną bitwę, daj znać.
Ja uznałem ,że jak 9 figurek może reprezentować 150 Husarzy to 3 czołgi mogą reprezentować 12.
A ostatnio chciałem sobie składać naszą 1 DP Maczka, na zbiorczych podstawkach, plutonowych właśnie i straciłem zapał, bo nie bardzo wiem, jak pogodzić zasady z plutonem Shermanów, w którym jest jeden Firefly.
Ja bym na kompanie dawał 2 podstawki zwykłych i 1 Świetlików. W grze dopiero coś takiego reprezentuje istniejący oddział.

W styczniu po świętach chce zorganizować kolejną grę, na pewno dodam już artylerie , po stronie radzieckiej na pewno pojawią się BT , dla Niemców kończę StuG-i Ausf.A . Napiszę wcześniej i zapraszam chętnych.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Re: [Blitzkrieg Commander] Biała rozpacz (Tichwin, 10.11.194

Post autor: Jarek »

xardas12r pisze: Ja bym na kompanie dawał 2 podstawki zwykłych i 1 Świetlików. W grze dopiero coś takiego reprezentuje istniejący oddział.
No niby tak, ale ja bym chciał przedstawić faktyczny wygląd plutonu. 3 Shermany V + Firefly. Traktować go jako upgrade podstawki? Coś jak bazooka albo piat? Czyli dodatkowy strzał z lepszym AT może.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Blitzkrieg Commander] Biała rozpacz (Tichwin, 10.11.194

Post autor: AWu »

To plutony przedstaw normalnie, ale na jednej podstawce narysuj coś charakterystycznego i w grze będzie walić jak firefly.

Systemy na mechanice Warmastera są z założenia abstrakcyjne dość.
Wizualnie będziesz zaspokojony, a na poziomie systemowym będzie działać.
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: [Blitzkrieg Commander] Biała rozpacz (Tichwin, 10.11.194

Post autor: Asienieboje »

A w tym Commanderze, to jedna figurka ilu ludziom odpowiada w rzeczywistości? Bo jeden pojazd, to zdaje się trzy, czy tak?
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Re: [Blitzkrieg Commander] Biała rozpacz (Tichwin, 10.11.194

Post autor: Jarek »

To zależy jak sobie przyjmiesz. Albo jeden pojazd to jeden pojazd a podstawka piechoty to drużyna. Albo podstawka = pluton, niezależnie co na niej stoi.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Blitzkrieg Commander] Biała rozpacz (Tichwin, 10.11.194

Post autor: AWu »

Abstrakcja systemu ma sens tylko w przypadku gdy przyjmieny że podstawka to pluton.

Bo mechanizm jest taki, że podstawka ma kilka "punktów życia". Jak straci wszystkie to jest eliminowana, ale jeśli nie to na końcu tury się resetują.

Przy oddziałach to się da przełknąć jako abstrakcję strat i morale, ale pojedynczych pojazdach to zupełnie nie ma sensu.

To pozostałość z czasów gdy jedna podstawka to było kilkuset ludzi których można było spędzić z pola w Warmasterze..
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 17 grudnia 2012, 21:49 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 760
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: [Blitzkrieg Commander] Biała rozpacz (Tichwin, 10.11.194

Post autor: MKG »

Jeden pojazd = jeden pojazd sprawdza się przy zastosowaniu zasady opcjonalnej Static hits.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Blitzkrieg Commander] Biała rozpacz (Tichwin, 10.11.194

Post autor: AWu »

Na pewno ma wtedy sens dopiero.

Ale kłóci mi się z naturą walki pancernej, gdzie zwykle jeden strzał eliminował przeciwnika, unieruchamiał lub był bez efektu.

Jak pisałem to abstrakcja którą po prostu trzeba zaakceptować, jak to przeskoczysz to systemy z tej rodziny są bardzo fajne.
Awatar użytkownika
Marcin2501
Major
Posty: 1197
Rejestracja: środa, 10 października 2007, 11:33
Lokalizacja: z miasta Łodzi

Re: [Blitzkrieg Commander] Biała rozpacz (Tichwin, 10.11.194

Post autor: Marcin2501 »

Jak ktoś kiedyś napisał: Blitzkrieg Commander to nierealistyczna mechanika, dająca realistyczne rezultaty ;)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Blitzkrieg Commander] Biała rozpacz (Tichwin, 10.11.194

Post autor: AWu »

I o to chodzi :)

A twoje modele nadają się do tego najlepiej :>
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”