Zasady do WWII

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
stelker
Colonel en second
Posty: 1298
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2010, 14:16
Lokalizacja: Biłgoraj/Lublin
Been thanked: 56 times

Zasady do WWII

Post autor: stelker »

Czy istnieją jakieś zasady do WWII (w ostateczności do współczesności) przetłumaczone na język polski? Najlepiej żeby dało się wykorzystać figurki 2mm OO jak również wolałbym żeby nie było przełożenia 1:1, a raczej jak coś w stylu podstawka piechoty = 1 pluton.
headache

Re: Zasady do WWII

Post autor: headache »

Mam (chyba) dostęp do GI commander po "ludzku" :) zapytam kolegi czy jeszcze ma

PS to niestety jest 1:1 a 1 podstawka piechoty to drużyna
Awatar użytkownika
stelker
Colonel en second
Posty: 1298
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2010, 14:16
Lokalizacja: Biłgoraj/Lublin
Been thanked: 56 times

Re: Zasady do WWII

Post autor: stelker »

Może być taki układ, po prostu nie chce czegoś w rodzaju OWWII gdzie każda figurka idze na osobna podstawke. A ten system do jakiej epoki jest ?
headache

Re: Zasady do WWII

Post autor: headache »

Całość 2wś to jest dość skomplikowany system gdzie jest dużo tabelek i modyfikatorów.
Awatar użytkownika
stelker
Colonel en second
Posty: 1298
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2010, 14:16
Lokalizacja: Biłgoraj/Lublin
Been thanked: 56 times

Re: Zasady do WWII

Post autor: stelker »

Mimo wszystko byłbym wdzieczny gdybyś znalazł te zasady.
Awatar użytkownika
czaki
Chorąży koronny
Posty: 1337
Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zasady do WWII

Post autor: czaki »

Na stronie Wargamera jest plik ze skrótem zasad po polsku do Blitzkrieg Commandera, tyle, że ten skrót to w rzeczywistości praktyczne całe zasady (bez kilku drobnych reguł, głównie opcjonalnych), nie ma też tam list armii. No i są to zasady do pierwszej edycji, na zachodzie wyszła już druga, trochę różniąca się od pierwszej (choć główne różnice są w tworzeniu armii zdaje się, a nie w samej mechanice gry).

Tutaj rzeczony plik --> http://www.wargamer.pl/downloads/Blitzk ... wowych.pdf
Awatar użytkownika
stelker
Colonel en second
Posty: 1298
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2010, 14:16
Lokalizacja: Biłgoraj/Lublin
Been thanked: 56 times

Re: Zasady do WWII

Post autor: stelker »

Widziałem te zasady więc mówisz że da się na tym grać ? Listy armi moge sobie załatwić . Ostatecznie nic nie stoi na przeszkodzie by w oba systemy grać tymi samymi figurkami
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1193
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 135 times
Been thanked: 74 times

Re: Zasady do WWII

Post autor: Kretus »

Różnice w mechanice były (sporo), ale dotyczyły zwykle szczegółów (łatwiejsze trafianie samolotów przez p-loty, teren daje solidniejszą osłonę) chyba najmocniej zmieniono walkę bezpośrednią (close assault) i zasady linii widzenia.. Na zasadach z wargamera grać się od biedy zagra, ale ta rozgrywka potwornie uboga będzie.
W sumie mam ten podręcznik od dawna ale ani razu nie zagrałem na 2 ed. :lol:
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
czaki
Chorąży koronny
Posty: 1337
Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zasady do WWII

Post autor: czaki »

Kretus pisze:Na zasadach z wargamera grać się od biedy zagra, ale ta rozgrywka potwornie uboga będzie.
Czyli czego wg Ciebie brakuje w porównaniu do pełnej wersji pierwszej edycji? Bo na pierwszy rzut oka, to głównie zasad zwiadu, które i tak są zasadami opcjonalnymi.
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1193
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 135 times
Been thanked: 74 times

Re: Zasady do WWII

Post autor: Kretus »

O, to taki ładny pdf zrobili ? Kiedyś to chyba było w tekstowym... Jednak przyznaję, że skrót jest dość duży. I fajny.

A czego brakuje na pierwszy rzut oka - wsparcia lotniczego, miotaczy ognia, dział AA i IG, fortyfikacji, artylerii na stole, zasad inżynieryjnych, pól minowych, zasad rozstawienia, scenariuszy.
Zasady walki bezpośredniej też chyba zmieniono gruntownie jeszcze za życia 1 ed, nie wiem czy są uwzględnione.
Brak też zasady opcjonalnej "opportunity fire" bez której moim zdaniem rozgrywka sporo traci.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”