Prawem i Lewem - nacje

Sarmacki skirmish
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича

Prawem i Lewem - nacje

Post autor: Warchoł »

Zastanawiałem się czy nie zróżnicować jakoś nacji (no i może niektórych grup społecznych) w Prawem i Lewem. Oczywiście wiele kompaniji zapewne będzie miało przedstawicieli kilku nacji. Żeby ten problem rozwiązać aby określić narodowość (albo grupę społeczną) danej kompaniji musi być w niej 70% jej przedstawicieli.

Koroniarze i Boćwiny
Odważni
Szlachcic równy wojewodzie

Madziarowie i Szeklerzy
Zawziętość
Sąsiedzkie niesnaski

Tatarzy
Wyborni konni łucznicy
Lęk przed bronią palną

Wołosi i Mołdawianie
W kupie siła
Ucieczką się salwujący

Kozacy i hajducy
Wyborni strzelcy
Mizerni jeźdźcy

Moskwicini
Miestniczestwo
Bezpańscy tchórze

Pludracy
Wprawni szermierze
Barwiczka to Panie?

Chciałbym uniknąć tworzenia osobnych army listów dla poszczególnych nacji bo to takie "łorhamerowe" no i mało poprawne historycznie.

Co o tym myślicie Szanowni Forumowicze?
Czy to urozmaici grę czy tylko ją skomplikuje?
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - nacje

Post autor: kadrinazi »

Wartoby jeszcze napisać, do daje konkretna zasada. Bo np. dlaczego Tatar ma być tylko wybornym konnym łucznikiem? Na piechotę będzie strzał gorzej? ;)
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича

Re: Prawem i Lewem - nacje

Post autor: Warchoł »

Ten nazwy to tak wstępnie do rozeznania się, to taki szkic koncepcyjny na razie. Co do zasady Tatarów, to chodziło mi o to, że nie otrzymywaliby kary do strzelania konno z łuku.
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - nacje

Post autor: kadrinazi »

Same nazwy bez napisania o co w nich chodzi nic raczej nie mówią. Nie wiadomo czy obydwie zasady są pozytywne, czy np. jedna pozytywna a druga negatywna; nie wiadomo jaki mają mieć wpływ na grę. Poza tym w tytule są 'nacje', a jak to się ma do wrzucenia tu hajduków?
Idea zasad specjalnych dla odróżnienia nacji wydaje mi się ok, coś jak zasady w Mordheimie do różnych warbandów. Warto jednak napisać o tym coś więcej.
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича

Re: Prawem i Lewem - nacje

Post autor: Warchoł »

No to za chwilkę uzupełnię propozycjami zasad. Pierwsza zasada jest pozytywna druga negatywna. Hajduków (chodzi mi tutaj o uszlachconych hajduków Bocskaya) wrzuciłem na tej samej zasadzie co Kozaków, nie jest to osobna nacja a bardziej grupa społeczna.
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - nacje

Post autor: kadrinazi »

Warchoł pisze: Hajduków (chodzi mi tutaj o uszlachconych hajduków Bocskaya) wrzuciłem na tej samej zasadzie co Kozaków, nie jest to osobna nacja a bardziej grupa społeczna.
Nie wiem czy grupa 9254 hajduków (tylko nowych 'szlachciców' miał obsadzić na swoich włościach Istvan Bocksai) zasługuje na to by być osobną 'nacją', tym bardziej że samo określenie 'hajduk' kojarzy się dosyć szeroko i nie jest tylko związane z Węgrami.
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича

Re: Prawem i Lewem - nacje

Post autor: Warchoł »

Można by dorzucić do tego jeszcze ludzi wolnych z majątku Fogarasz, miast hajduckich, ludność słowiańsko-wołoską z militar grenze.

Ale w takiej sytuacji trochę za bardzo odchodzę od głównego teatru działań czyli Województwa Ruskiego.

Za Twoją sugestią wywaliłem hajduków.
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича

Re: Prawem i Lewem - nacje

Post autor: Warchoł »

Koroniarze i Boćwiny
Odwaga
Postaci z tej kompaniji otrzymują premię +2 do testów REP na morale.
Szlachcic równy wojewodzie
Każda postać musi wykonać test REP na morale niezależnie czy jest 12 cm od przywódcy czy nie.

Madziarowie i Szeklerzy
Zawziętość
Postaci z tej kompaniji jeśli poniosą porażkę w teście REP na morale jednocześnie będąc w walce wręcz nie uciekają a otrzymują premię +1 do rzutów na SZABL.
Sąsiedzkie niesnaski
Przed każdą rozgrywką gracze muszą zapisać,która z postaci żywi rankor do innego współkompaniona. Każda postać w kompaniji musi mieć przypisanego wroga.
Gdy postać chce pomóc w walce wręcz postaci, która jest jej wrogiem musi wykonać test REP. Jeśli postać ta jest przywódcą nie wykonuje testó REP na morale za swojego wroga.

Tatarzy
Wyborni konni łucznicy
Tatarzy nie otrzymują kary za strzelanie z łuku będąc konno.
Lęk przed bronią palną

Jeśli w promieniu 6 cm od tatara przeciwnik strzela z broni palnej ten musi wykonać test REP. Jeśli test się nie powiedzie, tatar musi wykonać pełen ruch w kierunku od strzelającego przeciwnika.

Kozacy
Wyborni strzelcy
Postać z tą zasadą otrzymuje premię +1 do testów PIST.
Mizerni jeźdźcy
Wszelkie testy REP na morale, wykonywanie skoku etc. podczas jazdy konno są opatrzone karą -1.

Moskwicini
Carski rozkaz
Przywódca zawsze wykonuje test REP na morale za innych członków kompaniji niezależnie od odległosci jaka ich od siebie dzieli.
Miestniczestwo
W państwie moskiewskim nie przymioty ducha czy ciała sposobią do przywódctwa, lecz urodzenie a dostojność rodu. W kompaniji mokswicińskiej przywódcą zostaje losowo wybrany towarzysz, który niekoniecznie musi być o najwyższej REP.

Docelowo będą jeszcze chłopi z mieszczanami, pludracy i Wołosi z Mołdawianami, ale na nich nie mam jeszcze pomysłu.
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - nacje

Post autor: kadrinazi »

Wolisz komentarze tu czy na blogu? ;)
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича

Re: Prawem i Lewem - nacje

Post autor: Warchoł »

Tutaj, przynajmniej większa ilość osób będzie mogła się do tego odnieść :) .
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - nacje

Post autor: WarHammster »

Jeśli PiL operuje na 17 i 18 wieku i jest systemem potyczkowym to brakuje mi tu czegoś. Mianowicie Kup zbójnickich, żeby się nie kojarzyło można zastosować kompanija zbójnicka.

Pomyślałbym jeszcze nad Turkami i Mongołami. Nie raz małe bandy zapuszczały w serce NRP. Przykładem skimrishu może być Longinus Podpipięta i Jan III Sobieski ścigający czambuły.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича

Re: Prawem i Lewem - nacje

Post autor: Warchoł »

Zbójnicy mieli być częścią kompaniji chłopsko-mieszczańskiej. Co do Turków bardzo fajny pomysł, niestety nie mam koncepcji jak by to miało wyglądać od strony zasad.
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - nacje

Post autor: WarHammster »

Acan Empire Total War włączywszy wnet się dowiesz,a pograj turkami. Tam też będziesz mieć Waszmość przykłady a zalet a przywar, jednostek, atrybutów maści wszelkiej przykładności. Warto też sięgnąć po pomoc do dzikich pól, karcianki Veto i OiM. Jam słaby w takowych sprawach, rzec więcej Wam nie pomknę, jednak z cicha powiem, że są takowi co nauki brali w co przedniejszych uczelniach i niejedno wiedzą.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича

Re: Prawem i Lewem - nacje

Post autor: Warchoł »

Total Wara nie odpale na żadnym z moich kompów, bo je totalnie zajechałem. Veto znam i nawet parę lat temu w to grałem. Co do OiM, to nie mam podręcznika. W Dzikich Polach (i dodatkach) niestety mało reguł dotyczących Turków. Będę musiał jeszcze nad tym pomyśleć.

Jest może jakiś darmowy podręcznik do Total Wara?
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - nacje

Post autor: WarHammster »

http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Zablokowany

Wróć do „Prawem i Lewem”