Muskets & Tomahawks - pytania o zasady
Muskets & Tomahawks - pytania o zasady
Doczytałem kilka kwestii niejasnych dla mnie odnośnie zasad:
1. Za strzelanie przez zasłonę lekką (jak krzaczki i płotki) oraz gęstą (lasy, skały etc.) obowiązują modyfikatory odpowiednio -1/-2. Wyjątkiem są 2 sytuacje:
- model strzelający styka się z przeszkodą liniową np. murkiem, żywopłotem
- model strzela przez mniej niż 6" terenu, w którym się znajduje (tj. trzyma się w 6 calach od skraju lasu)
Dla mnie bomba, bo do tej pory nie byłem do końca pewien jak rozpatrywać strzelanie z lasu (bo ostrzał do jest logiczny.
2. Ogarnąłem zasady znaczników zasadzek Od następnego razu możemy na to pograć!
1. Za strzelanie przez zasłonę lekką (jak krzaczki i płotki) oraz gęstą (lasy, skały etc.) obowiązują modyfikatory odpowiednio -1/-2. Wyjątkiem są 2 sytuacje:
- model strzelający styka się z przeszkodą liniową np. murkiem, żywopłotem
- model strzela przez mniej niż 6" terenu, w którym się znajduje (tj. trzyma się w 6 calach od skraju lasu)
Dla mnie bomba, bo do tej pory nie byłem do końca pewien jak rozpatrywać strzelanie z lasu (bo ostrzał do jest logiczny.
2. Ogarnąłem zasady znaczników zasadzek Od następnego razu możemy na to pograć!
- sowabud
- Lieutenant
- Posty: 574
- Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 18:50
- Lokalizacja: Budapeszt-Warszawa na zmianę
- Been thanked: 1 time
Re: Muskets & Tomahawks
Podręcznik do M&T jest nawet dość logicznie napisany, ale niektóre zasady są w dziwnych miejscach.
Ostatnio zmieniony czwartek, 17 października 2013, 22:11 przez Kadzik, łącznie zmieniany 1 raz.
Pytania odnośnie zasad
Doczytałem znowu nieco do zasad
1. Jest kolejny modyfikator do widoczności oddziału jeśli znajduje się za więcej niż 6" gęstej zasłony. Stąd Indian w gęstym lesie ponad 6" od krawędzi widać dopiero z 8".
2. Kiedy w wyniku rzutu na morale wypadnie Recoli jednostka musi się wycofać o bazowy ruch i obraca się frontem w stronę nieprzyjaciela, który spowodował test. Ew. jeżeli broni się za solidną zasłoną (reduta, kamienny mur) może nie wycofywać się, ale jest Wstrząśnięta i musi poświęcić następną aktywację na przywrócenie porządku. Jak widać nieopatrznie połączyłem te dwie opcje w jedną.
1. Jest kolejny modyfikator do widoczności oddziału jeśli znajduje się za więcej niż 6" gęstej zasłony. Stąd Indian w gęstym lesie ponad 6" od krawędzi widać dopiero z 8".
2. Kiedy w wyniku rzutu na morale wypadnie Recoli jednostka musi się wycofać o bazowy ruch i obraca się frontem w stronę nieprzyjaciela, który spowodował test. Ew. jeżeli broni się za solidną zasłoną (reduta, kamienny mur) może nie wycofywać się, ale jest Wstrząśnięta i musi poświęcić następną aktywację na przywrócenie porządku. Jak widać nieopatrznie połączyłem te dwie opcje w jedną.
- sowabud
- Lieutenant
- Posty: 574
- Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 18:50
- Lokalizacja: Budapeszt-Warszawa na zmianę
- Been thanked: 1 time
Re: Muskets & Tomahawks
Czy ilość oficerow jest jakoś ograniczona, czy tylko punktowo? Nie wiem czy gonić z malowaniem na 9. Dobrze mieć oficera, który powie czy uciekać szybko czy powoli.
Re: Muskets & Tomahawks
Możesz mieć oficera na każde pełne 10 modeli danej formacji (nie licząc oficera).
Czyli mając np. 18 regularnych i 24 nieregularnych, mogę mieć odpowiednio 1 regularnego oficera i 2 nieregularnych.
Dodatkowy oficer dla regularnych bardzo się przyda, ale to pod warunkiem, że będziesz miał przynajmniej 10 wojaków
Czyli mając np. 18 regularnych i 24 nieregularnych, mogę mieć odpowiednio 1 regularnego oficera i 2 nieregularnych.
Dodatkowy oficer dla regularnych bardzo się przyda, ale to pod warunkiem, że będziesz miał przynajmniej 10 wojaków
- sowabud
- Lieutenant
- Posty: 574
- Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 18:50
- Lokalizacja: Budapeszt-Warszawa na zmianę
- Been thanked: 1 time
Re: Muskets & Tomahawks
Będę robił prawie tak samo: oficer i oddział składający się z 8 strzelców, sztandarowego, muzyka i podoficera ze szpontonem.sowabud pisze:Rozumiem, czyli maluje oficera, sztandarowego i pewnie podoficera.
Re: Pytania odnośnie zasad
Witam.
Jestem zainteresowany tym systemem, i mam pytanko:
Czy jest możliwe znaleźć/kupić instrukcję w języku polskim?
Pozdrawiam
Jestem zainteresowany tym systemem, i mam pytanko:
Czy jest możliwe znaleźć/kupić instrukcję w języku polskim?
Pozdrawiam
Veni , Vidi , ale nie Vici
- Telamon
- Maréchal d'Empire
- Posty: 6920
- Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
- Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
- Has thanked: 697 times
- Been thanked: 404 times
- Kontakt:
Re: Pytania odnośnie zasad
W Wargamerze się pytaj, powinni mieć.
Ew. sprowadzanie zza granicy, ale wątpię aby była taka potrzeba.
Ew. sprowadzanie zza granicy, ale wątpię aby była taka potrzeba.
- sowabud
- Lieutenant
- Posty: 574
- Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 18:50
- Lokalizacja: Budapeszt-Warszawa na zmianę
- Been thanked: 1 time
Re: Pytania odnośnie zasad
Nie ma zasad po polsku. Ze srednim angielskim sobie poradzisz, sa ladnie napisane.
- Telamon
- Maréchal d'Empire
- Posty: 6920
- Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
- Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
- Has thanked: 697 times
- Been thanked: 404 times
- Kontakt:
Re: Pytania odnośnie zasad
To źle, ja jestem starej daty i ciężko z angielskim. Bu bu
A czy we wsi Wrocław ktoś gra?
A czy we wsi Wrocław ktoś gra?
Veni , Vidi , ale nie Vici
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pytania odnośnie zasad
W to gra z 7ipół osób w kraju więc wątpię by u nas był ukryty wrocławianin..
To jest ultra niszowa gra która musisz sam rozkręcić a nie liczyć na już obecną scenę.
Aczkolwiek przykład Szczecina jest budujący.
Może załóż Wrocławski watek jakiś i może ktoś się zgłosi.
To jest ultra niszowa gra która musisz sam rozkręcić a nie liczyć na już obecną scenę.
Aczkolwiek przykład Szczecina jest budujący.
Może załóż Wrocławski watek jakiś i może ktoś się zgłosi.
Ostatnio zmieniony środa, 19 marca 2014, 23:08 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.