Strona 1 z 1

Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)

: poniedziałek, 27 lutego 2017, 08:47
autor: nexus6
Szanse że na polu bitwy pojawią się dwa wrogie samoloty jest znikome, ale już szansa, że w powietrzu spotka się rosyjski samolot i niemiecki obserwacyjny jest już całkiem realna. Samoloty w battlegroup są raczej do wsparcia sił lądowych i brak jako takich zasad jeśli chodzi o walkę powietrzną i dlatego pokusiłem się o stworzenie prostych zasad. Bazując na parametrach samolotów jakie występują w Barbarossie opracowłem pewne modyfikatory dotyczace zwrotności i szybkości. Zasada jest prosta, aby samolot mógł zaatakować wrogi samolot musi wyjść najpierw na dogodną pozycję, aby móc w ogole otworzyć ogień. Atakowany samolot wybiera czy próbuje uciec czy wymanewrować w zależnośći w czym jest lepszy - w jednym przypadku użyje modyfikatora szybkości, w drugim zwrotności. Atakujący samolot musi w takiej sytuacji użyć modyfikatora takiego jaki wybrał broniący się. Modyfikator dodaje się do rzutu kością - jeśli atakujący ma większy wynik - atakuje, jeśli nie broniący się uciekł.
A oto modyfikatory

samolot - mod. szybkości / mod. zwrotności
I-153 +4/+4
I-16 +3/+3
IŁ-2 +2/+1

Ju-87 +2/0
Bf-110 +5/0
Bf-109 +5/+2
Fieseler 0/0

Jak widać do listy włączyłem też Bf-109, gdyż w obecnej sytuacji strona niemiecka powinna mieć tez opcje sprowadzenia na pole walki, jeśli zajdzie taka potrzeba, rasowego myśliwca (po wylosowaniu żetonu wsparcie lotnicze zamiast ju-87 lub bf-110 można zawsze wybrac bf-109)
Dodatkowo - jeśli niemiecki samolot obserwacyjny jest atakowany przez przeciwnika, bez wzgldędu na rezultat, nie może w danej turze naprowadzać ognia artyleryjskiego (jest zbyt zajęty, aby nie dać się zestrzelić)

Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)

: poniedziałek, 27 lutego 2017, 09:14
autor: nexus6
I-16 jest obładowany rakietami i bombkami, ale fakt zastanawiałem się czy nie zrobić +4 do szybkości, gdy pozbędzie się tego balastu. Co do obserwacyjnego, może rzeczywiście trzeba zrobić automata.

(czy ktoś mógłby to przenieść do działu battlegroup - przez pomyłkę wątek umieściłem tutaj)

Odnośnie parametrów dodam jeszcze tylko, że o tyle ustalenie modyfikatorów szybkości było trudne, że samoloty rozwijaja różne prędkości w zależności od wysokości. Im niżej tym parametry są gorsze i uśredniają się dla wszystkich samolotów, tak więc kierowałem się prędkościami na poziomie morza (założyłem, że jeśli samoloty pojawiaja się na polu walki jako wsparcie sił lądowych, więc operują nisko) .

Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)

: poniedziałek, 27 lutego 2017, 09:43
autor: Przemos19
Akurat w przypadku obserwacyjnych to zdarzały się przypadki, że ratowała je mniejsza prędkość - pilot robił zbyt dużą poprawkę i z uwagi na swoją wysoką prędkość przestrzeliwał. Ponadto ciężko trafić coś wolno latającego, lecąc 2x tyle.

Nawet na wiki coś takiego piszą:
Kukuruźnik, wbrew pozorom, był maszyną bardzo trudną do zestrzelenia przez samoloty Luftwaffe ze względu na to, że jego prędkość maksymalna była niższa niż prędkość przeciągnięcia myśliwców niemieckich Messerschmitt Bf 109 i Focke-Wulf Fw 190, co znacznie utrudniało celowanie.

Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)

: poniedziałek, 27 lutego 2017, 13:27
autor: Sarmor
Po-2 jest zresztą jedynym dwupłatowcem, który "zestrzelił" odrzutowiec: podczas wojny koreańskiej amerykański pilot, chcąc zestrzelić kukuruźnika, za bardzo zwolnił i stracił sterowność. ;)

Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)

: piątek, 10 marca 2017, 23:10
autor: xardas12r
Temat przeniesiony

Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)

: niedziela, 19 marca 2017, 16:24
autor: MaaX
nexus6 pisze:Samoloty w battlegroup są raczej do wsparcia sił lądowych i brak jako takich zasad jeśli chodzi o walkę powietrzną
Mechanika gry pozwala na walke pomiedzy samolotami.

Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)

: sobota, 25 marca 2017, 12:42
autor: nexus6
I tą mechanikę wykorzystuję w moim pomyśle. To co ja proponuje to lekkie rozszerzenia zasad, a nie w zamian.