Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 21 lutego 2018, 20:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)
PostNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2017, 09:47 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 472
Lokalizacja: Szczecin
Szanse że na polu bitwy pojawią się dwa wrogie samoloty jest znikome, ale już szansa, że w powietrzu spotka się rosyjski samolot i niemiecki obserwacyjny jest już całkiem realna. Samoloty w battlegroup są raczej do wsparcia sił lądowych i brak jako takich zasad jeśli chodzi o walkę powietrzną i dlatego pokusiłem się o stworzenie prostych zasad. Bazując na parametrach samolotów jakie występują w Barbarossie opracowłem pewne modyfikatory dotyczace zwrotności i szybkości. Zasada jest prosta, aby samolot mógł zaatakować wrogi samolot musi wyjść najpierw na dogodną pozycję, aby móc w ogole otworzyć ogień. Atakowany samolot wybiera czy próbuje uciec czy wymanewrować w zależnośći w czym jest lepszy - w jednym przypadku użyje modyfikatora szybkości, w drugim zwrotności. Atakujący samolot musi w takiej sytuacji użyć modyfikatora takiego jaki wybrał broniący się. Modyfikator dodaje się do rzutu kością - jeśli atakujący ma większy wynik - atakuje, jeśli nie broniący się uciekł.
A oto modyfikatory

samolot - mod. szybkości / mod. zwrotności
I-153 +4/+4
I-16 +3/+3
IŁ-2 +2/+1

Ju-87 +2/0
Bf-110 +5/0
Bf-109 +5/+2
Fieseler 0/0

Jak widać do listy włączyłem też Bf-109, gdyż w obecnej sytuacji strona niemiecka powinna mieć tez opcje sprowadzenia na pole walki, jeśli zajdzie taka potrzeba, rasowego myśliwca (po wylosowaniu żetonu wsparcie lotnicze zamiast ju-87 lub bf-110 można zawsze wybrac bf-109)
Dodatkowo - jeśli niemiecki samolot obserwacyjny jest atakowany przez przeciwnika, bez wzgldędu na rezultat, nie może w danej turze naprowadzać ognia artyleryjskiego (jest zbyt zajęty, aby nie dać się zestrzelić)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)
PostNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2017, 10:06 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5512
Lokalizacja: Warszawa
Z historycznego punktu widzenia to nie wiem czy to ma sens - samolot obserwacji artyleryjskiej, zwłaszcza taki jak Storch, miał zerowe szanse ucieczki jak atakowało go cokolwiek myśliwskiego pilotowanego przez inteligentną istotę. I-16 był od Storcha prawie dwukrotnie szybszy; I-153 był wolniejszy ale dalej z gigantyczną przewagą prędkości. Samolot obserwacyjny zaatakowany przez myśliwiec spadał..

Poza tym nie bardzo wiem dlaczego I-153 ma lepsze parametry od I-16 - przynajmniej w kwestii prędkości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)
PostNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2017, 10:14 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 472
Lokalizacja: Szczecin
I-16 jest obładowany rakietami i bombkami, ale fakt zastanawiałem się czy nie zrobić +4 do szybkości, gdy pozbędzie się tego balastu. Co do obserwacyjnego, może rzeczywiście trzeba zrobić automata.

(czy ktoś mógłby to przenieść do działu battlegroup - przez pomyłkę wątek umieściłem tutaj)

Odnośnie parametrów dodam jeszcze tylko, że o tyle ustalenie modyfikatorów szybkości było trudne, że samoloty rozwijaja różne prędkości w zależności od wysokości. Im niżej tym parametry są gorsze i uśredniają się dla wszystkich samolotów, tak więc kierowałem się prędkościami na poziomie morza (założyłem, że jeśli samoloty pojawiaja się na polu walki jako wsparcie sił lądowych, więc operują nisko) .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)
PostNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2017, 10:43 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4883
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Akurat w przypadku obserwacyjnych to zdarzały się przypadki, że ratowała je mniejsza prędkość - pilot robił zbyt dużą poprawkę i z uwagi na swoją wysoką prędkość przestrzeliwał. Ponadto ciężko trafić coś wolno latającego, lecąc 2x tyle.

Nawet na wiki coś takiego piszą:
Kukuruźnik, wbrew pozorom, był maszyną bardzo trudną do zestrzelenia przez samoloty Luftwaffe ze względu na to, że jego prędkość maksymalna była niższa niż prędkość przeciągnięcia myśliwców niemieckich Messerschmitt Bf 109 i Focke-Wulf Fw 190, co znacznie utrudniało celowanie.

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)
PostNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2017, 14:27 
Major General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 września 2010, 14:06
Posty: 3894
Lokalizacja: Warszawa
Po-2 jest zresztą jedynym dwupłatowcem, który "zestrzelił" odrzutowiec: podczas wojny koreańskiej amerykański pilot, chcąc zestrzelić kukuruźnika, za bardzo zwolnił i stracił sterowność. ;)

_________________
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)
PostNapisane: sobota, 11 marca 2017, 00:10 
Generalleutnant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 listopada 2006, 14:05
Posty: 3852
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Temat przeniesiony

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)
PostNapisane: niedziela, 19 marca 2017, 17:24 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:56
Posty: 208
Lokalizacja: Warszawa
nexus6 napisał(a):
Samoloty w battlegroup są raczej do wsparcia sił lądowych i brak jako takich zasad jeśli chodzi o walkę powietrzną


Mechanika gry pozwala na walke pomiedzy samolotami.

_________________
Fanpage z moimi pracami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walka powietrzna - Barbarossa (home rules)
PostNapisane: sobota, 25 marca 2017, 13:42 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 472
Lokalizacja: Szczecin
I tą mechanikę wykorzystuję w moim pomyśle. To co ja proponuje to lekkie rozszerzenia zasad, a nie w zamian.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.