Pytania o zasady
- Reiner
- Carabinier
- Posty: 28
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2012, 19:56
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
- Kontakt:
Pytania o zasady
Hejo,
Jako iż ostatnio reaktywowaliśmy z naszą ekipą Battlegroupa mam kilka pytań:
1. Otwarty pojazd opancerzony - jaki daje cover piechocie? lekką, twardą czy też może wzmocnioną?
2. Otwarcie ognia z Mg zamontowanego na pojeździe opancerzonym o wyjściu drużyny. Rozumiem że pojazd dalej może działać solo, poruszać się i strzelać?
3. Nieścisłości odnośnie liczby modeli do obsługi niemieckiego MG. W rulebooku pisze iż to dwu osobowa obsługa. W liście armii na overlord unit composition to 3 ludzi.
4. Jak stosować Pre- Registration Target ze slotu Additional Fire Support? Timed i Off table Request jest jasne a tutaj nie jestem pewny. Chyba że Pre Registration stosuje się razem z artylerią ze slotu Artilery Units?
5. Straty w załodze. Jak wpływają straty wśród załogi na szybkość ostrzału tudzież na ROF sekcji? Sekcja MG tudzież PAK 40.
6. Czy piechota może od razu zacząć grę jako tank raiders? Chodzi mi o sytuację jak jednostki wychodzą z rezerw. Czy wszystko uwzględniacie w dodatkowych zasadach scenariusza?
7. Przy misji ogniowej timed barrage nie stosuję się zasad rozrzutu (bo jak rozumiem rozrzut to seria próbna obserwatora)? Od razu przechodzę do rozliczenia trafień/ pinnów w 10''?
Jako iż ostatnio reaktywowaliśmy z naszą ekipą Battlegroupa mam kilka pytań:
1. Otwarty pojazd opancerzony - jaki daje cover piechocie? lekką, twardą czy też może wzmocnioną?
2. Otwarcie ognia z Mg zamontowanego na pojeździe opancerzonym o wyjściu drużyny. Rozumiem że pojazd dalej może działać solo, poruszać się i strzelać?
3. Nieścisłości odnośnie liczby modeli do obsługi niemieckiego MG. W rulebooku pisze iż to dwu osobowa obsługa. W liście armii na overlord unit composition to 3 ludzi.
4. Jak stosować Pre- Registration Target ze slotu Additional Fire Support? Timed i Off table Request jest jasne a tutaj nie jestem pewny. Chyba że Pre Registration stosuje się razem z artylerią ze slotu Artilery Units?
5. Straty w załodze. Jak wpływają straty wśród załogi na szybkość ostrzału tudzież na ROF sekcji? Sekcja MG tudzież PAK 40.
6. Czy piechota może od razu zacząć grę jako tank raiders? Chodzi mi o sytuację jak jednostki wychodzą z rezerw. Czy wszystko uwzględniacie w dodatkowych zasadach scenariusza?
7. Przy misji ogniowej timed barrage nie stosuję się zasad rozrzutu (bo jak rozumiem rozrzut to seria próbna obserwatora)? Od razu przechodzę do rozliczenia trafień/ pinnów w 10''?
http://dominiumabsolutum.blogspot.com/
Battlegroup Series, Warmaster, Frostgrave, Full Thrust.
Battlegroup Series, Warmaster, Frostgrave, Full Thrust.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Pytania o Zasady
1.
2. Tak, przyjęte jest że przedni MG w SdKfz 251/1 używa załoga pojazdu, która w nim pozostała - co-driver. Źródło: http://www.guildwargamers.com/phpBB3/vi ... 51#p422053
3.
4.
5. Nie wpływają w ogóle w przypadku podstawowej załogi. Jeśli jest to additional crew na dodatkowy strzał - jeśli zginą wszyscy z dodatkowej to wtedy wraca do normalnego ROF.
6. Tylko ta, która posiada taką charakterystykę. Inna musi wsiąść na stole.
7. Nie stosuję się rozrzutu.
2. Tak, przyjęte jest że przedni MG w SdKfz 251/1 używa załoga pojazdu, która w nim pozostała - co-driver. Źródło: http://www.guildwargamers.com/phpBB3/vi ... 51#p422053
3.
4.
5. Nie wpływają w ogóle w przypadku podstawowej załogi. Jeśli jest to additional crew na dodatkowy strzał - jeśli zginą wszyscy z dodatkowej to wtedy wraca do normalnego ROF.
6. Tylko ta, która posiada taką charakterystykę. Inna musi wsiąść na stole.
7. Nie stosuję się rozrzutu.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Reiner
- Carabinier
- Posty: 28
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2012, 19:56
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
- Kontakt:
Re: Pytania o Zasady
Dzieki Przemo za info. Więc generalnie póki jest choćby jeden model z additional crew to przejście testu marale na 5+ daje dodatkowy strzał.Przemos19 pisze:
5. Nie wpływają w ogóle w przypadku podstawowej załogi. Jeśli jest to additional crew na dodatkowy strzał - jeśli zginą wszyscy z dodatkowej to wtedy wraca do normalnego ROF.
http://dominiumabsolutum.blogspot.com/
Battlegroup Series, Warmaster, Frostgrave, Full Thrust.
Battlegroup Series, Warmaster, Frostgrave, Full Thrust.
Re: Pytania o zasady
1.Nie można strzelać do piechoty w pojeździe.
3.Zawsze graliśmy na 3 osobowej załodze.
4.W tajemnicy przed przeciwnikiem wybierasz sobie jakiś punkt na stole (zapisujesz sobie koordynaty albo jakieś charakterystyczne drzewko, skrzyżowanie itp.). Strzelając w ten punkt z artylerii (off-table albo on-table) nie wymagany jest obserwator.
5.Tu Przemos chyba myli dwa pojęcia. W przypadku strzelania z dział jest tak jak opisał-dodatkowa załoga daje dodatkowy strzał na 5+, w przypadku strzelania z karabinów maszynowych mających ROF dodatkowa załoga nie daje specjalnego bonusu. Dodatkowo w momencie jak pozostanie tylko jeden obsługant to KM strzela z połową ROFa (chyba zaokrągloną w dół ale nie jestem pewien )
7.Stosuje się rozrzut-to normalny ostrzał w wyznaczonym punkcie w wyznaczonej turze. Nie musisz używać rozkazu żeby go użyć i nie możesz go też zatrzymać.
3.Zawsze graliśmy na 3 osobowej załodze.
4.W tajemnicy przed przeciwnikiem wybierasz sobie jakiś punkt na stole (zapisujesz sobie koordynaty albo jakieś charakterystyczne drzewko, skrzyżowanie itp.). Strzelając w ten punkt z artylerii (off-table albo on-table) nie wymagany jest obserwator.
5.Tu Przemos chyba myli dwa pojęcia. W przypadku strzelania z dział jest tak jak opisał-dodatkowa załoga daje dodatkowy strzał na 5+, w przypadku strzelania z karabinów maszynowych mających ROF dodatkowa załoga nie daje specjalnego bonusu. Dodatkowo w momencie jak pozostanie tylko jeden obsługant to KM strzela z połową ROFa (chyba zaokrągloną w dół ale nie jestem pewien )
7.Stosuje się rozrzut-to normalny ostrzał w wyznaczonym punkcie w wyznaczonej turze. Nie musisz używać rozkazu żeby go użyć i nie możesz go też zatrzymać.
Re: Pytania o zasady
7.Hmm... W podręczniku jest napisane: "Resolve it straight away, using standard artillery rules"
Re: Pytania o zasady
7. Ojoj... Masz racje... Zapomniałem że przy Pre Registered Target nie ma rozrzutu
tak więc można uzupełnić jeszcze punkt 4:
4. Strzelając przy pomocy PRT nie rzuca się rozrzutu
tak więc można uzupełnić jeszcze punkt 4:
4. Strzelając przy pomocy PRT nie rzuca się rozrzutu
- Reiner
- Carabinier
- Posty: 28
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2012, 19:56
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
- Kontakt:
Re: Pytania o zasady
Dzięki za info
Chciałbym jeszcze uściślić zasady odnośnie artylerii i nie tylko przed piątkową grą;)
1. Artyleria.
- Wybieram jednostkę z umiejętnością Artilery Spotter lub Mortar Spotter.
SPOTTER SEQUENCE
- Wydaje rozkaz Artilery Request
- Desygnuje cel do 70''
- Test priorytetów (jeśli Off- Table) Test komunikacji
- Test Komunikacji (jeśli artyleria na stole)
- Rozrzut
FIRE FOR EFFECT
- Określenie liczby strzałów czyli Rozkaz(y) Open Fire! w zależności od ilości dział plus testy morale na 5+ za additional crew jeśli jest na stole (Off- Table zawsze)
- Określenie trafień 1 pudło 2-5 pinned 6 direct w 10 ''.
2. Jeśli jednostka na liście armii nie ma rozpisanego wyszkolenia przyjmuje się iż mają REGULAR?
Na liście German Panzer division na Overlord jest mała nieścisłość.
Panzergrenadier Platoon ma opcję upgrade do Veteranów, Armoured Panzergrenadier Platoon już takiego zapisu nie ma. Czy to błąd?
3. Wykupuje FHQ w postaci SdKfz 251/3 with 3 men. Czy dla potrzeb gry mogę normalnie opuścić pojazd załogą? Wtedy rozumiem iż gdy transport ulegnie zniszczeniu lub załoga biorę dwa sztony zamiast jednego? Czy wtedy Sdkfz 251/3 ma jakiegoś co -drivera?
4. Czy Counter Battery Fire Mission może przerwać timed barrage?
To chyba tyle
Chciałbym jeszcze uściślić zasady odnośnie artylerii i nie tylko przed piątkową grą;)
1. Artyleria.
- Wybieram jednostkę z umiejętnością Artilery Spotter lub Mortar Spotter.
SPOTTER SEQUENCE
- Wydaje rozkaz Artilery Request
- Desygnuje cel do 70''
- Test priorytetów (jeśli Off- Table) Test komunikacji
- Test Komunikacji (jeśli artyleria na stole)
- Rozrzut
FIRE FOR EFFECT
- Określenie liczby strzałów czyli Rozkaz(y) Open Fire! w zależności od ilości dział plus testy morale na 5+ za additional crew jeśli jest na stole (Off- Table zawsze)
- Określenie trafień 1 pudło 2-5 pinned 6 direct w 10 ''.
2. Jeśli jednostka na liście armii nie ma rozpisanego wyszkolenia przyjmuje się iż mają REGULAR?
Na liście German Panzer division na Overlord jest mała nieścisłość.
Panzergrenadier Platoon ma opcję upgrade do Veteranów, Armoured Panzergrenadier Platoon już takiego zapisu nie ma. Czy to błąd?
3. Wykupuje FHQ w postaci SdKfz 251/3 with 3 men. Czy dla potrzeb gry mogę normalnie opuścić pojazd załogą? Wtedy rozumiem iż gdy transport ulegnie zniszczeniu lub załoga biorę dwa sztony zamiast jednego? Czy wtedy Sdkfz 251/3 ma jakiegoś co -drivera?
4. Czy Counter Battery Fire Mission może przerwać timed barrage?
To chyba tyle
http://dominiumabsolutum.blogspot.com/
Battlegroup Series, Warmaster, Frostgrave, Full Thrust.
Battlegroup Series, Warmaster, Frostgrave, Full Thrust.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Pytania o zasady
1. http://www.guildwargamers.com/phpBB3/vi ... 21&t=30869 - tutorial.
W zarysie jak piszesz - komunikacja, designation target, spotter round (dewiacja), fire for effect ilość kości 2x ilość luf, przyznanie trafień, resolve hits.
2. Nie mam ze sobą podręcznika aby potwierdzić.
3. Mogą opuścić pojazd normalnie, to ich transport tylko.
4. Skoro Counter Battery przerywa ostrzał spoza stołu, a timed barrage jest spoza stołu, to moim zdaniem może.
W zarysie jak piszesz - komunikacja, designation target, spotter round (dewiacja), fire for effect ilość kości 2x ilość luf, przyznanie trafień, resolve hits.
2. Nie mam ze sobą podręcznika aby potwierdzić.
3. Mogą opuścić pojazd normalnie, to ich transport tylko.
4. Skoro Counter Battery przerywa ostrzał spoza stołu, a timed barrage jest spoza stołu, to moim zdaniem może.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Reiner
- Carabinier
- Posty: 28
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2012, 19:56
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
- Kontakt:
Re: Pytania o zasady
Czyli przeciwnik po prostu traci swój Timed Barrage bo nie może zostać wykorzystany już ponownie. Rozumiem że jeśli przerywam Conterbattery Mission np. Off Table Artilery Request przeciwnika to wtedy ta misja ogniowa mu nie przepada biorąc pod uwagę zapis że może wykorzystywać tę misję ogniową do skutku?
http://dominiumabsolutum.blogspot.com/
Battlegroup Series, Warmaster, Frostgrave, Full Thrust.
Battlegroup Series, Warmaster, Frostgrave, Full Thrust.
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Pytania o zasady
Jeżeli np. rifle platton command squad liczy 3 osoby, to znaczy, że mam 3 oficerów, czy tylko 1, a reszta to jakaś pomoc/kierowca? To samo pytanie dotyczy forward HQ, które też liczy 3 osoby.
- Biały Vilk
- Sous-lieutenant
- Posty: 444
- Rejestracja: poniedziałek, 23 marca 2009, 22:28
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 59 times
Re: Pytania o zasady
Jeden oficer. Reszta to właśnie kierowcy, adiutanci, gońcy itp.
"Zjeżdżaj z drogi, ty gnojku!" - adm. Andrew B. Cunningham z pokładu "Warspite" do dowódcy HMS "Griffin", będącego na linii strzału
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Pytania o zasady
A w przypadku czołgów? U niemców widzę w każdym sqadzie 1 officera, a u ruskich nie ma go w plutonie. Nie ma go nawet w kompanii (Barbarossa, dywizja zmech.). Przy puli punktowej 750 dla ruskich wyszło więc mi, że mam tylko 3 oficerów - forward HQ i po jednym do plutonu. A u niemców, gdzie wyszło mi dodatkowo ok. 5 squadów pancerki, tyleż więcej oficerów. Jak rozumiem wszystko jest ok. i tak ma być.
- Biały Vilk
- Sous-lieutenant
- Posty: 444
- Rejestracja: poniedziałek, 23 marca 2009, 22:28
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 59 times
Re: Pytania o zasady
Tak, jest w porządku. W "Barbarossie" trzeba było jakoś oddać fatalny stan radzieckiej kadry dowódczej w pierwszych miesiącach — stąd braki w oficerach i mniejsza ilość rozkazów do rozdysponowania.
"Zjeżdżaj z drogi, ty gnojku!" - adm. Andrew B. Cunningham z pokładu "Warspite" do dowódcy HMS "Griffin", będącego na linii strzału