Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest piątek, 15 grudnia 2017, 12:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 165 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: środa, 11 października 2017, 10:02 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4875
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
I w dobrych przypadkach wystrzelić 3 razy (jeśli ma dodatkową załogę i dobry rzut).

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: środa, 11 października 2017, 15:32 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 456
Lokalizacja: Szczecin
Jedzie sobie drogą czołg, gracz stwierdza jednak że przeciwnik jest zbyt silny i chce go wycofać w kolejnej turze. Czy obrót o 180 stopni nic nie kosztuje i na full speedzie (x2 movment) może zawrócić (wiem, że jest opcja wycofywania czołgu frontem do wroga, ale to inna sprawa) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: środa, 11 października 2017, 20:02 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4875
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Tak, może tak zrobić. Jednakże lekarstwem na to jest ambush fire i strzał w tylni pancerz.

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: czwartek, 12 października 2017, 20:03 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 456
Lokalizacja: Szczecin
Znalazłem pewną rozbieżność w zasadach, być może w wyniku błędnego tłumaczenia. W manualu pl pisze, że znacznik bierzemy, gdy pierwszy raz zaatakuje samolot jakąś naszą jednostkę, natomiast w wersji angielskiej w pomocach Rules Reference Sheet pisze, że znacznik bierzemy gdy samolot atakuje pierwszy raz jednostkę. To znacząca różnica. Podejrzewam, że w rules reference sheet jest błąd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: sobota, 14 października 2017, 22:39 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:56
Posty: 206
Lokalizacja: Warszawa
Znacznik bierzesz gdy po raz pierwszy Twoje jednostki zostana zaatakowane przez samolot (nie ma znaczenia czy trafi).

_________________
Fanpage z moimi pracami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: czwartek, 19 października 2017, 08:01 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 456
Lokalizacja: Szczecin
Jak w praktyce wygląda użycie gońca na motocyklu? On zawsze towarzyszy HQ (bez wydawania dodatkowego dla niego rozkazu, gdy mu towarzyszy) czy teżmusi otrzymać wpierw rozkaz, aby podjechać do HQ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: czwartek, 19 października 2017, 19:44 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:56
Posty: 206
Lokalizacja: Warszawa
nexus6 napisał(a):
Jak w praktyce wygląda użycie gońca na motocyklu? On zawsze towarzyszy HQ (bez wydawania dodatkowego dla niego rozkazu, gdy mu towarzyszy) czy teżmusi otrzymać wpierw rozkaz, aby podjechać do HQ.


Nigdzie w zasadach nie jest napisane ze Dispatch Rider musi byc w konkretnej odleglosci od HQ.

_________________
Fanpage z moimi pracami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: poniedziałek, 23 października 2017, 15:38 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 456
Lokalizacja: Szczecin
Załóżmy, że większość squadu piechoty jest schowana, a mniejsza część bez osłony. Można przyjąć dla całego squadu osłonę taką jaką ma większość, ale zastanawiam się czy za cel mogłbym objąć tylko tą część składu piechoty, która jest bez osłony?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: poniedziałek, 23 października 2017, 19:19 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 456
Lokalizacja: Szczecin
W Command Squad bez względu na straty personalne squad ma cały czas umiejętność obserwatora moździeżowego? To samo chyba dotyczy pozycji z defences Command Bunker, gdzie jest obsada 4 ludzi i umiejętność obser. moźdz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: poniedziałek, 23 października 2017, 22:53 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:56
Posty: 206
Lokalizacja: Warszawa
nexus6 napisał(a):
Załóżmy, że większość squadu piechoty jest schowana, a mniejsza część bez osłony. Można przyjąć dla całego squadu osłonę taką jaką ma większość, ale zastanawiam się czy za cel mogłbym objąć tylko tą część składu piechoty, która jest bez osłony?

Nie
nexus6 napisał(a):
W Command Squad bez względu na straty personalne squad ma cały czas umiejętność obserwatora moździeżowego? To samo chyba dotyczy pozycji z defences Command Bunker, gdzie jest obsada 4 ludzi i umiejętność obser. moźdz.

Tak

_________________
Fanpage z moimi pracami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: wtorek, 24 października 2017, 19:09 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 456
Lokalizacja: Szczecin
A w odwrotną stronę to działa? Tzn. można ostrzelać więcej niż jedną jednostkę na raz? Niektóre teamy są naprawde niewielkie np. obserwatorzy czy medyk i przebywanie ich razem z jakimś squadem piechoty w jednym miejscu lub chacie jest całkiem możliwe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: wtorek, 24 października 2017, 23:09 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:56
Posty: 206
Lokalizacja: Warszawa
Jedna sekwencja strzelania, mozesz strzelac do jednej jednostki.

_________________
Fanpage z moimi pracami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 23:18 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 456
Lokalizacja: Szczecin
Czy zasada, że po przechwyceniu wszystkich celów gracz wygrywa obowiązuje w scenariuszach typu atak-obrona, gdzie zazwyczaj cele się rozmieszcza po stronie obrońcy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: piątek, 17 listopada 2017, 22:22 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:56
Posty: 206
Lokalizacja: Warszawa
nexus6 napisał(a):
Czy zasada, że po przechwyceniu wszystkich celów gracz wygrywa obowiązuje w scenariuszach typu atak-obrona, gdzie zazwyczaj cele się rozmieszcza po stronie obrońcy?

Zazwyczaj w scenariuszu jest napisane jesli nie obowiazuje, albo ze nie obowiazuje dla jednej ze stron.

_________________
Fanpage z moimi pracami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: sobota, 18 listopada 2017, 15:30 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 456
Lokalizacja: Szczecin
Mój angielski nie jest za dobry i nie za bardzo rozumiem to zdanie:
(ze scenariusza Defence Line punkt 5) The defender cannot claim an all objectives secured victory. Ja to rozumiem, że na początku gry obrońca nie może rozstawić jednostek tak, aby zajmowały wszystkie cele, ale to i tak wydaje mi się bez sensu, bo w tym scenariuszu obrońca i tak może wyznaczyć cele tak, że sam pierwszy je zajmie, a to by oznaczało koniec gry. Chyba, że to zdanie znaczy, że zajęcie wszystkich celów nie daje zwycięstwa obrońcy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 165 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.