Pytania o zasady
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Pytania o zasady
A jak już po szturmie piechota znajdzie się w budynku okupowanym przez nieprzyjaciela, to co wtedy się dzieje?
A tak ogólnie - czy do celów gry ma znaczenie jak jest piechota rozmieszczona w budynku (przy których oknach, na których piętrach), czy to jest bez znaczenia?
A tak ogólnie - czy do celów gry ma znaczenie jak jest piechota rozmieszczona w budynku (przy których oknach, na których piętrach), czy to jest bez znaczenia?
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Pytania o zasady
Jak przypuszczam, w przypadku gdy wrogie sobie piechoty znajdą się w jednym budynku tłuką się aż do skutku w następnych turach (chyba, że ktoś wycofa swoich)
Czy piechota ma nieograniczoną amunicję? (nie licząc żetonu, który można wylosować) A co z granatami? Zwłaszcza p.panc (niemiecka piechota ma taką opcje).
Czy tanki można sobie swobodnie wykorzystywać do podwózki piechoty?
Squad piechoty uznaje się za zniszczony, gdy wszyscy żólnierze polegli i dopiero wtedy ciągnie się żeton? W scenariuszy Breaktrough jest taka zasada, że jeśli 3 jednostki przedrą się i opuszczą mapę, gracz zwraca jeden żeton do puli. Czy właśnie niepełne squady piechoty (nawet jak zostanie tylko jeden żołnierz) można nadal liczyć w tym przypadku za jednostkę?
Czy piechota ma nieograniczoną amunicję? (nie licząc żetonu, który można wylosować) A co z granatami? Zwłaszcza p.panc (niemiecka piechota ma taką opcje).
Czy tanki można sobie swobodnie wykorzystywać do podwózki piechoty?
Squad piechoty uznaje się za zniszczony, gdy wszyscy żólnierze polegli i dopiero wtedy ciągnie się żeton? W scenariuszy Breaktrough jest taka zasada, że jeśli 3 jednostki przedrą się i opuszczą mapę, gracz zwraca jeden żeton do puli. Czy właśnie niepełne squady piechoty (nawet jak zostanie tylko jeden żołnierz) można nadal liczyć w tym przypadku za jednostkę?
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Pytania o zasady
Tak, piechota ma nieograniczoną amunicję, nie dotyczy broni jednorazowego użycia opisanego w zasadach, np. Panzerfaust.
Jednostka zniszczona gdy stan spadł do zera bądź uciekła z pola bitwy.
Jednostka zniszczona gdy stan spadł do zera bądź uciekła z pola bitwy.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Pytania o zasady
Czy oficerowie i obserwatorzy, którzy jako środek transportu posiadają staff cary lub jeepy też potrzebują rozkazy do wysiadki z pojazdu lub wejścia do niego?
Baterie dział można aktywować jednym rozkazem, ale co np. jeśli jedno działo ma transport, a drugie nie. Czy jednym rozkazem można przemieścić oba działa, z tym że jedno będzie przeciągnięte transportem?
Baterie dział można aktywować jednym rozkazem, ale co np. jeśli jedno działo ma transport, a drugie nie. Czy jednym rozkazem można przemieścić oba działa, z tym że jedno będzie przeciągnięte transportem?
- Mirek1939
- Adjudant-Major
- Posty: 287
- Rejestracja: środa, 9 lipca 2014, 23:18
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 54 times
Re: Pytania o zasady
W przypadku domow jednokondygnacyjnych (niekoniecznie 1 pietrowych - patrz stodoly, koscioly) wystarcza budynki nakladkowe. Przy kilkukondygnacyjnych mozesz robic pietra. H0 jest nietypowa dla budowlanki i istnieje tylko dla kolejarstwa. 1:100 to standard (zobacz dowolny projekt). Po targach budowlanych mozesz nabyc modele z firm projektowych w tej skali. W 1:100 mozesz grac i Battlegroup i w FoW (plus modele Zvezdy). Przy czym samemu zrobic budowlanke dla 1:72 i 1:76 tez jest latwo. Po prostu przemnazasz wszystkie wymiary przez 1,25 (o 1/4 wieksze). Jest tez troche budowlanki w tej skali np Airport Tower z Airfix-sa. Piechota jest w calym budynku zero-jedynkowo.
Aha i teoretycznie jest jeszcze kolejowa skala ,,00´´ czyli stare dobre 1:76 ale to fikcja - rozstaw torow jest taki sam jak H0 a nawet mniejszy niz w H0
Na te podstwke z torami i kraterem z Airfix-sa (1:76) oska z H0 mi nie wchodzi
Aha i teoretycznie jest jeszcze kolejowa skala ,,00´´ czyli stare dobre 1:76 ale to fikcja - rozstaw torow jest taki sam jak H0 a nawet mniejszy niz w H0
Na te podstwke z torami i kraterem z Airfix-sa (1:76) oska z H0 mi nie wchodzi
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Pytania o zasady
Ta podstawka, o której mówisz, to raczej ex-Matchbox.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Mirek1939
- Adjudant-Major
- Posty: 287
- Rejestracja: środa, 9 lipca 2014, 23:18
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 54 times
Re: Pytania o zasady
Racja! To ta od M16 Half Tracka Daltego nie mam nic przeciwko uzywaniu budynkow z H0 do rozgrywek w 1:72 i 1:76.
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Pytania o zasady
Jeżeli ciężarówka rozładuje działko, to od tego momentu muszę wydawać oddzielne rozkazy dla ciężarówki i dla działka?
Jest taki rozkaz dla ciężąrówek przewożących żołnierzy, że po wyładowaniu mogą się usunąć poza planszę. Rozumiem, że analogicznie jest tutaj tak samo. I czy potem można z powrotem przywałać cieżarówkę z poza planszy?
Jeśli zakupuję pluton piechoty, to mogę wziąść dodatkowych jednostek z innych działów (engeenier, recon itd) 4 sztuki (jeden za każdy squad) czy tylko 1 ?
Jest taki rozkaz dla ciężąrówek przewożących żołnierzy, że po wyładowaniu mogą się usunąć poza planszę. Rozumiem, że analogicznie jest tutaj tak samo. I czy potem można z powrotem przywałać cieżarówkę z poza planszy?
Jeśli zakupuję pluton piechoty, to mogę wziąść dodatkowych jednostek z innych działów (engeenier, recon itd) 4 sztuki (jeden za każdy squad) czy tylko 1 ?
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Pytania o zasady
1. Tak, osobne rozkazy.
2. Ciężarówka nie może wrócić spoza stołu w takiej sytuacji.
3. Support choices można wziąć w takiej ilości, jak wskazano przy danym plutonie/squadzie/kompanii. Na cały pluton co do zasady 4 opcje. Jakby kupić osobno squd to 1 opcja.
2. Ciężarówka nie może wrócić spoza stołu w takiej sytuacji.
3. Support choices można wziąć w takiej ilości, jak wskazano przy danym plutonie/squadzie/kompanii. Na cały pluton co do zasady 4 opcje. Jakby kupić osobno squd to 1 opcja.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- sowabud
- Lieutenant
- Posty: 574
- Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 18:50
- Lokalizacja: Budapeszt-Warszawa na zmianę
- Been thanked: 1 time
Re: Pytania o zasady
Mam pytanie początkującego: po co kupować jakiemukolwiek dowódcy transpot, skoro jego zasięg i tak jest nieograniczony i najlepiej go zadekowac w bezpiecznym miejscu?
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Pytania o zasady
To właściwie nie wiem, po co jest ten rozkaz wycofania środków transportowych? Szkoda cennej puli rozkazów na wycofywanie jak takie wycofanie nic nie daje.
W tabelce z soft vehiclami zamiast klasy pancerza jak to jest w czołgach są podane hits. Rozumiem, że to się porównuje przebijalność pocisku - jak ma np. 2 na danym dystansie, a pojazd ma hits = 2 to znaczy że trafiony i unieruchomiony.
W tabelce z soft vehiclami zamiast klasy pancerza jak to jest w czołgach są podane hits. Rozumiem, że to się porównuje przebijalność pocisku - jak ma np. 2 na danym dystansie, a pojazd ma hits = 2 to znaczy że trafiony i unieruchomiony.
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Pytania o zasady
Mało w Battlegroupa grałem, ale dostrzegam zaletę - wycofanego transportu nie można stracić (co wymusza wyciągnięcie żetonu morale), a to dość delikatne jednostki.nexus6 pisze:To właściwie nie wiem, po co jest ten rozkaz wycofania środków transportowych? Szkoda cennej puli rozkazów na wycofywanie jak takie wycofanie nic nie daje..
TheNode.pl – zapraszam!
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Pytania o zasady
Dowódca jest też najczęściej Artillery Spotter. Natomiast zasięg jego spotowania jest ograniczony do 70 cali i może spotować tylko punkt, który fizycznie widzi (line of sight). W bardziej urozmaiconym terenie trzeba go przetransportować np. na strategiczne wzgóze bądź inny podobny teren.
Wycofywanie transportu jest właśnie po to, aby przeciwnik ich łatwo nie zniszczył i abyś nie musiał za to ciągnąć sztonów i przekroczyć szybciej BR.
Soft vehicle - nieopancerzony. Ilość hits to ilość "żyć" - 2 hits, czyli wytrzymuje 2 trafienia (np. z serii MG 5 wystarczy, że 2 są trafione i niewybronione). Żadne inne wynalazki. Można też do nich strzelać z ppanca i zrobić "insta kill" w przypadku większych ciężarówek z większą ilością hit points.
Wycofywanie transportu jest właśnie po to, aby przeciwnik ich łatwo nie zniszczył i abyś nie musiał za to ciągnąć sztonów i przekroczyć szybciej BR.
Soft vehicle - nieopancerzony. Ilość hits to ilość "żyć" - 2 hits, czyli wytrzymuje 2 trafienia (np. z serii MG 5 wystarczy, że 2 są trafione i niewybronione). Żadne inne wynalazki. Można też do nich strzelać z ppanca i zrobić "insta kill" w przypadku większych ciężarówek z większą ilością hit points.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Pytania o zasady
Jesteś pewny, że rozkaz 'wycofać się' dotyczy tylko środków transportowych dla pasażerów, a nie dla tych, ktore ciągną działa?
Czy test na łączność można pominąć, jeśli obserwator znajduje się tuż przy baterii artylerii (kiepski punkt obserwacyjny rekompensuje wtedy lepsza łączność z baterią)
Czy test na łączność można pominąć, jeśli obserwator znajduje się tuż przy baterii artylerii (kiepski punkt obserwacyjny rekompensuje wtedy lepsza łączność z baterią)
-
- Capitaine-Adjudant-Major
- Posty: 952
- Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
- Lokalizacja: Bytom
Re: Pytania o zasady
Wycofywać można wszystkie jednostki transportowe. Z tą łącznością nie brałbym tego tak dosłownie, raczej nikt nie pchał artylerii na front żeby potem się z nią komunikować. Modele artylerii (nie ppanc.) na stole raczej powinny znaleźć się w domu sąsiada w tej skali