Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 15 sierpnia 2018, 22:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: piątek, 19 stycznia 2018, 19:20 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 524
Lokalizacja: Szczecin
Sytuacja jak na rysunku - większość jest schowana za budynkiem, ale trzech gostków jest widocznych.

Obrazek

Jak to potraktować? Na zagranicznym forum jakoś tak niejasno mi odpowiedziano, że nadal nie wiem. Załóżmy że strzelam z mg. Wykonuję rzuty na hity, a druga stroną rzuty obronne z osłoną twardą?

A jak to wygląda gdy strzelamy z pocisku HE? Rzut na celność z modyfikatorem -1 za osłonę i dalej jak przy mg - rzuty na hity i rzuty obronne z osłoną twardą?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: niedziela, 21 stycznia 2018, 23:00 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:56
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Ja bym to traktował jako infantry in the open czyli 6+ i możesz zabić tylko tych co widzisz.
Jeśli to był by mur przez który widać to wtedy cały oddział traktował bym jako w coverze.

_________________
Fanpage z moimi pracami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: wtorek, 23 stycznia 2018, 10:57 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 524
Lokalizacja: Szczecin
Gdzieś to czytałem, ale nie mogę teraz tego znaleść - czy to prawda, że jednostka może opuścić teren walki i nie będzie traktowana jako zniszczona ani nie ciągnie się znacznika. I w takiej sytuacji, czy jednostka może opuścić teren przez dowolną krawędź ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: wtorek, 23 stycznia 2018, 12:03 
Caporal
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 9 lipca 2014, 23:18
Posty: 56
Tak.

1) jednostki na ''gościnnych występach'' np. samolot, który przylatuje robi co trzeba i znika a jak nie opuszcza pola bitwy to masz problem,
2) jednostki które mogą prowadzić ogień na wprost i pośredni. Teoretycznie taka jednostka może postrzelać a potem zjechać z pola bitwy i dalej prowadzić ostrzał pośredni. Inny przypadek to występowanie na planszy jednostek tylko z ogniem pośrednim jako opcją wówczas jeżeli taka jednostka opuści pole bitwy to twój BR nawet wzrasta np. Katiusza,
3) proces odwrotny do przybywania posiłków czyli np. kiedy scenariusz zakłada że nie możesz utrzymać pola bitwy i musisz jak najsprawniej dać nogę. Swego czasu był tu opisywany scenariusz ''ewakuacja kompleksu badawczego''. I jeżeli wycofującemu udawało się wyprowadzić z planszy - kotła, jednostkę to sztony ciągnął...jego oponent.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: wtorek, 23 stycznia 2018, 21:46 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 524
Lokalizacja: Szczecin
Nie o takie przypadki mi chodziło, ale w końcu znalazłem te zasady. W polskim manualu pdf tego nie ma jak i w pierwszym wydaniu zasad. Zasady te sa w drugim wydaniu i znajdują się w dziale The Battle Rating System - Voluntarily Leving The Table. Wg. tych zasad dowolna jednostka może opuścić stół i nie bierze się znacznika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: niedziela, 28 stycznia 2018, 13:17 
Adjudant

Dołączył(a): niedziela, 19 października 2014, 22:18
Posty: 225
Czy mogę wsadzić Infantry foot patrol do Ram Kangaroo i wystawić ten komplet w zwiadzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: niedziela, 28 stycznia 2018, 23:52 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4923
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Czy jest taka opcja aby dokupić dla foot patrol? Jeśli tak, to będzie traktowany jako zwiad. Jeśli nie, to musi się przesiąść na polu bitwy do Ram.

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 19:41 
Adjudant

Dołączył(a): niedziela, 19 października 2014, 22:18
Posty: 225
Mam na myśli RAMy z Brytyjskich rozpisek na Normandię. Możne je wykupić w Specialist Supporcie. W tym wypadku zwykła piechota również musiałaby do nich wsiadać na polu bitwy. Wiem że jest to zgodne z zasadami ale mimo wszystko trochę dziwne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: wtorek, 30 stycznia 2018, 00:39 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4923
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Ma uniemożliwiać to powergaming :)

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: wtorek, 30 stycznia 2018, 01:16 
Adjudant

Dołączył(a): niedziela, 19 października 2014, 22:18
Posty: 225
O ile w przypadku zwiadowców ten argument wydaje się być dobry to w przypadku zwykłej piechoty nie bardzo. RAMy zajmują sloty ze Specjalistów więc ponosi się dodatkowy koszt za ich używanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: środa, 31 stycznia 2018, 00:26 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 524
Lokalizacja: Szczecin
Jeżeli biorą z dodatkowych grup np. ze specjalistycznego wsparcia baterię AT składającą się z 3 dział to jest traktowana jako jedna jednostka czy trzy i muszę z normalnych grup (np. piechoty) zakupić przynajmniej trzy jednostki? I to samo pytanie odnośnie gdy jest opcja dokupienia np. więcej ciężarówek, powozów konnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: środa, 31 stycznia 2018, 15:44 
Appointé

Dołączył(a): poniedziałek, 8 grudnia 2014, 14:46
Posty: 30
nexus6 napisał(a):
Jeżeli biorą z dodatkowych grup np. ze specjalistycznego wsparcia baterię AT składającą się z 3 dział to jest traktowana jako jedna jednostka czy trzy i muszę z normalnych grup (np. piechoty) zakupić przynajmniej trzy jednostki? I to samo pytanie odnośnie gdy jest opcja dokupienia np. więcej ciężarówek, powozów konnych.

Jako jedna jednostka, do każdego działa osobny transport np. powóz konny razy trzy.
Jednostkę piechoty kupujesz raz tzn infantry platoon ma jako wsparcie jedną jednostkę specialist czyli baterię dział AT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: środa, 31 stycznia 2018, 18:16 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 524
Lokalizacja: Szczecin
Tak myślałem. Strasznie tu w battlegroupie jest zakręcone z tym co jest jednostką, a co nie. Raz jest liczona jako jedna (przy zakupie), a już w grze, każde działo to odzielna jednostka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: wtorek, 6 lutego 2018, 18:55 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 524
Lokalizacja: Szczecin
Zastanawiam się dlaczego przy sdkfz.250/10 jest wymieniona załoga 3 ludzi skoro i tak nie można strzelać do załóg, a dla pocisków AP nie ma to żadnego znaczenia. A może ja o czyms nie wiem i liczba ludzi w załodze ma znaczenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: wtorek, 6 lutego 2018, 21:19 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:56
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
W rulebooku jest napisane:
Kod:
Unit composition: 2
Transport: SdKfz 250/10

To jest przy Recon Platoon Command. O jakiej jednostce mowisz? Najlepiej podaj ksiazke i strone.

_________________
Fanpage z moimi pracami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.