Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 18 grudnia 2017, 09:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 165 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: sobota, 18 listopada 2017, 18:41 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5397
Lokalizacja: Warszawa
Nie; to oznacza, że obrońca nie może uzyskać zwycięstwa poprzez zajęcie wszystkich celów. Zwycięstwo w scenariuszu osiągasz poprzez przekroczenie Battle Rating przeciwnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: niedziela, 26 listopada 2017, 21:35 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 456
Lokalizacja: Szczecin
Samolot zawsze atakuje z zasięgu 20-30 cali, ale czy mogę postawić go na planszy w odległości większej od celu, tak, aby wroga piechota i AA go nie sięgnęły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 18:52 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4875
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Nie. Zgodnie z zasadami ogień AA zawsze jest obszarowy na maksymnalnym zasięgu i nie jest istotne gdzie jest samolot na stole, gdyż przyjmuje się że jest ciągle w ruchu. To nie Wh40k i fliersy :D

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: środa, 29 listopada 2017, 15:05 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 456
Lokalizacja: Szczecin
Jeżeli mam do działka zakupiony dodatkowy team ładowniczych (powiedzmy 3+3), to biorąc pod uwagę straty jak długo mogę korzystać z opcji 3 strzału - przy 6, 5 i 4 ludziach, a poniżej już nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: czwartek, 30 listopada 2017, 15:04 
Carabinier

Dołączył(a): poniedziałek, 8 grudnia 2014, 14:46
Posty: 28
Dokładniej dotąd dopóki został choć jeden z teamu ładowniczych którzy liczą się jako dodatkowa obsługa czyli jak napisałeś przy 6, 5 i 4. Poniżej przestaje działać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: czwartek, 30 listopada 2017, 17:52 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 456
Lokalizacja: Szczecin
Już się dowiedziałem na forum Battlegroupa, ze to są dwa oddzielne teamy (a ja myślałem, że się łączy w jeden wielki) i tak długo jak jest choć jeden człowiek to jest opcja dodatkowego strzału. Czyli może być tak, że z podstawowego teamu został tylko jeden i z teamu ładowaczy też jeden i dalej będzie opcja dodatkowego strzału. Tylko niewygoda z figurkami, bo trzeba trzymać je osobno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: czwartek, 30 listopada 2017, 20:10 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 456
Lokalizacja: Szczecin
A jak policzyć siłę ogniową obrońcy w przypadku szturmu, gdy obrońca to team MG ? Normalnie wliczamy w to MG, czy uznajemy, że dystans jest tak bliski, że każdy używa tylko rifla.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: piątek, 1 grudnia 2017, 20:51 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:56
Posty: 206
Lokalizacja: Warszawa
nexus6 napisał(a):
A jak policzyć siłę ogniową obrońcy w przypadku szturmu, gdy obrońca to team MG ? Normalnie wliczamy w to MG, czy uznajemy, że dystans jest tak bliski, że każdy używa tylko rifla.

Gdzieś na forum The Guild było napisane że nie wilcza się MG. Jeśli w Twoim teamie MG dowódca na modelu ma pistolet maszynowy(sten itp) to spokojnie możesz go doliczyć moim zdaniem.

_________________
Fanpage z moimi pracami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: piątek, 1 grudnia 2017, 23:03 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5397
Lokalizacja: Warszawa
Według mnie i na zdrowy rozsądek oraz zgodnie z zasadami stosowanymi w wielu innych grach taktycznych - MG dolicza siłę ognia do walki stricte ogniowej. W momencie, gdy dochodzi do walki wręcz lub na bezpośredni dystans, to traktowany jest jak zwykła piechota - przy czym oczywiście jeżeli dowódca ma osobistą broń maszynową - czy to pepeszkę, czy Thompsona czy MP40 to spokojnie może jej wtedy użyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: sobota, 2 grudnia 2017, 01:59 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 456
Lokalizacja: Szczecin
O pistolecie maszynowym, to wiedziałem.

W niedziele jak dobrze pójdzie, to uda mi się w końcu rozegrać pierwszą potyczkę - niby wydaje mi się, ze wszystkie zasady mam opanowane, ale co chwila przychodzi mi do głowy coś nowego. Na przykład to - czy snajper i spoter są traktowani jako dwa teamy? Analogicznie jak w przypadku obsługi działka i teamu loaderów, którzy są traktowani jako oddzielne jednostki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: sobota, 2 grudnia 2017, 09:47 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:56
Posty: 206
Lokalizacja: Warszawa
nexus6 napisał(a):
Na przykład to - czy snajper i spoter są traktowani jako dwa teamy? Analogicznie jak w przypadku obsługi działka i teamu loaderów, którzy są traktowani jako oddzielne jednostki.


Nie, to jest jeden team, jak zginie spoter to zasieg snajpera wraca o 30".

_________________
Fanpage z moimi pracami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: sobota, 2 grudnia 2017, 21:52 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 456
Lokalizacja: Szczecin
Przeglądam tak sobie drugie wydanie zasad i widzę, że jest tam więcej przykładów niż w oficjalnym pdf który mam po polsku. Niektóre przykłady opisują sytuacje, o które tutaj pytałem np. szturm na team MG - jest normalnie policzona tylko szybkostrzelność MG i nic więcej.

Ale jest jeden przykład (zarówno w drugim wydaniu i polskiej wersji, choć minimalnie zmieniony), przy którym zastanawiam się czy nie popełniono błąd. Wg drugiego wydania, str.28, (Damage to transported troops), psażerowie przyjmują nadwyżkę hitów, które zniszczyły pojazd, ale w następnym akapicie pisze też, że jednostka w zniszczonym pojeżdzie przyjmuje D3 ofiar bez rzutów obronnych. Na mój rozum to wszystko powino się sumować - tzn. nadwyżka hitów plus D3 ofiar dodatkowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: sobota, 2 grudnia 2017, 23:33 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:56
Posty: 206
Lokalizacja: Warszawa
Tak, sumuje się.

_________________
Fanpage z moimi pracami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: środa, 13 grudnia 2017, 21:54 
Adjudant

Dołączył(a): niedziela, 19 października 2014, 22:18
Posty: 220
Czy strzelanie z Off-table artillery request do Pre-registered point również nie wymaga rzutu na komunikację? Innymi słowy, czy po rzucie na priorytet mogę od razu przejść do rzutu wskazującego które działa są dostępne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: czwartek, 14 grudnia 2017, 09:34 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:56
Posty: 206
Lokalizacja: Warszawa
Ja bym to interpretował że nie możesz użyć go na pre-registered target, bo w jego opisie jest napisane ze Artylery spoter(albo mortar) musi wezwać te działa. No i communication test zależy od tego jakie chcesz wsparcie więc zdawanie go automatycznie było by bez sensu.

_________________
Fanpage z moimi pracami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 165 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: MaaX i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.