Dyskusje o zasadach
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Dyskusje o zasadach
Przecież można strzelać z hull MG i coaxiala do jednego celu. O to ci chodzi, że dowódca byłby przeciążony wyznaczając dwa cele? I tu nie chodzi tylko o czołgi lekkie, bo KV-1S ma 3 MG w tym jeden rear.
Z dwóch MG można strzelać w jednym kierunku, ale jak jeden MG jest rear to już nie.
Z dwóch MG można strzelać w jednym kierunku, ale jak jeden MG jest rear to już nie.
- MaaX
- Adjudant
- Posty: 230
- Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 4 times
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Dyskusje o zasadach
Ale np. T-35 może strzelać do przodu z 3 MG co daje juz 9 ROF - tutaj to już ma większy sens, zwłaszcza jak drużyny przeciwnika są już nieco przetrzebione.
A tak serio, to nic wam nie przeszkadza w systemie, że akceptujecie go w 100% i nie korci was robienie home rules? Długo się przeciwko temu opierałem, ale jak już zaczałem, to nagle lista się zaczęła wydłużać.
A tak serio, to nic wam nie przeszkadza w systemie, że akceptujecie go w 100% i nie korci was robienie home rules? Długo się przeciwko temu opierałem, ale jak już zaczałem, to nagle lista się zaczęła wydłużać.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Dyskusje o zasadach
Ergo wprowadzenie listy home rules powoduje powstanie tak naprawdę nowego systemu.
Do gry w ramach lokalnej grupy akceptującej home rules nie jest to problem. Gdyby grać szerzej (np. turniej) home rules idą do kosza.
Do gry w ramach lokalnej grupy akceptującej home rules nie jest to problem. Gdyby grać szerzej (np. turniej) home rules idą do kosza.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- MaaX
- Adjudant
- Posty: 230
- Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 4 times
Re: Dyskusje o zasadach
Ja nie lubie uzywac home rules. Wole trzymac sie tego co jest napisane w zasadach. Wymusza to okreslony styl gry.
Home rules to takie troche pojscie na latwizne i lenistwo - moim zdaniem. Tak samo jak pojawianie sie z rospiska 501pts na 500pts gre
Home rules to takie troche pojscie na latwizne i lenistwo - moim zdaniem. Tak samo jak pojawianie sie z rospiska 501pts na 500pts gre
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Dyskusje o zasadach
Że jak? Strzelanie z wielu KM utrudnia? Dla mnie ułatwia - więcej ognia
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Dyskusje o zasadach
Kij ma zawsze dwa końce - jeśli jednym ułatwia, to drugim utrudnia. Wszystko zależy od punktu widzenia.
- MaaX
- Adjudant
- Posty: 230
- Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 4 times
Re: Dyskusje o zasadach
Chodzilo mi o to że Home Rules dopasowują zasady do indywidualnych potrzeb gracza przez to w pewnym sensie ułatwiają.nexus6 pisze:Jaki pójście na łatwiznę? Moje home rules właśnie utrudniają gre.
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Dyskusje o zasadach
O, myślę, że ludzie tworzą home rules do różnych gier na pewno nie dlatego aby sobie ułatwić grę. Zazwyczaj wiąże się to ze zwiększeniem realizmu.
-
- Capitaine-Adjudant-Major
- Posty: 952
- Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
- Lokalizacja: Bytom
Re: Dyskusje o zasadach
Po krótkiej pauzie wracam i się wypowiem
BGK jest systemem fajnym ale ultra prostym, jak każda gra jest to synteza pola walki i taki poziom abstrakcji raczej nie pozwala na wyciągnięcie jednego szczegółu i wsadzenie do układanki (tarcze dla dział). Taki system dobrze działa jeśli poruszamy po środku pewnego obszaru gdzie pewne warunki się uśredniają i na przykład wynik walki możemy określić jednym rzutem kością.
Niestety, odnośnie amunicji, system który działał fajnie w Kursku, Barbarossie czy Blitzkriegu w FOTRze trafił na obszar gdzie przelicznik ammo=realna ilość pocisków/10 przy 30 sztukach, daje wynik 3 co jest wynikiem idiotycznym i zaburza tą syntezę ponieważ raczej IS-2 nie były aż tak bezużyteczne jak w BG. Dlatego home rules w grach historycznych są moim zdaniem jak najbardziej ok Pewnych zasad nie zmieniają/wprowadzają twórcy aby wszystko było spójne i każdy rozumiał je tak samo co jest ok ale chyba zawsze Piers wspominał że nalega aby zasady modyfikować.
BTW, po grach w Mein Panzera patrzę trochę na BG jak na biedniejszego kuzyna... Hmm dalekiego i bardzo biednego
BGK jest systemem fajnym ale ultra prostym, jak każda gra jest to synteza pola walki i taki poziom abstrakcji raczej nie pozwala na wyciągnięcie jednego szczegółu i wsadzenie do układanki (tarcze dla dział). Taki system dobrze działa jeśli poruszamy po środku pewnego obszaru gdzie pewne warunki się uśredniają i na przykład wynik walki możemy określić jednym rzutem kością.
Niestety, odnośnie amunicji, system który działał fajnie w Kursku, Barbarossie czy Blitzkriegu w FOTRze trafił na obszar gdzie przelicznik ammo=realna ilość pocisków/10 przy 30 sztukach, daje wynik 3 co jest wynikiem idiotycznym i zaburza tą syntezę ponieważ raczej IS-2 nie były aż tak bezużyteczne jak w BG. Dlatego home rules w grach historycznych są moim zdaniem jak najbardziej ok Pewnych zasad nie zmieniają/wprowadzają twórcy aby wszystko było spójne i każdy rozumiał je tak samo co jest ok ale chyba zawsze Piers wspominał że nalega aby zasady modyfikować.
BTW, po grach w Mein Panzera patrzę trochę na BG jak na biedniejszego kuzyna... Hmm dalekiego i bardzo biednego
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Dyskusje o zasadach
System wygląda nieźle - aż korci rzucić w diabły Battlegroupa i zająć się Mein Panzer.
Re: Dyskusje o zasadach
Mein Panzer to kuzyn bogaty, ale swoje bogactwa trzyma w wielu skrzyneczkach, nie bardzo chce się dzielić i do tego ma problemy emocjonalneRobakk pisze:BTW, po grach w Mein Panzera patrzę trochę na BG jak na biedniejszego kuzyna... Hmm dalekiego i bardzo biednego
-
- Capitaine-Adjudant-Major
- Posty: 952
- Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
- Lokalizacja: Bytom
Re: Dyskusje o zasadach
Problemy w Polsce tego systemu wniknęły z tego że ktoś stwierdził, że zrobi z tego system turniejowy a rozpiskę robisz a'la carte.Kadzik pisze:Mein Panzer to kuzyn bogaty, ale swoje bogactwa trzyma w wielu skrzyneczkach, nie bardzo chce się dzielić i do tego ma problemy emocjonalneRobakk pisze:BTW, po grach w Mein Panzera patrzę trochę na BG jak na biedniejszego kuzyna... Hmm dalekiego i bardzo biednego
Polecam zagrać na historyczne OOB. Na MP patrzę jak na "generic system", nie coś co daje na talerzu wszystko włącznie z rozpiskami.
Re: Dyskusje o zasadach
Bardzo słusznie piszesz o tej turniejowości. To rozkłada praktycznie każdy system
Mein Panzer jest dedykowany do walk pancernych i piechota odgrywa tam marginalną rolę (moim zdaniem jest dodatkowym elementem, niezbyt pasującym do "podstaw" systemu). Battlegroup lepiej oddaje wzajemne oddziaływania różnych elementów.
Oba to fajne systemy - wszystko zależy, co kto lubi.
Mein Panzer jest dedykowany do walk pancernych i piechota odgrywa tam marginalną rolę (moim zdaniem jest dodatkowym elementem, niezbyt pasującym do "podstaw" systemu). Battlegroup lepiej oddaje wzajemne oddziaływania różnych elementów.
Oba to fajne systemy - wszystko zależy, co kto lubi.