Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?
Wracam z tematem, po propozycji Maax i DKDK w innym temacie. Przeklejam informacje z dawniejszego tematu:
Aby ją rozegrać potrzeba:
Potrzeba m.in.:
- 47 T-34
- 12 T-70
- 3 SU-76
- 3 SU-122
- 250 figurek żołnierzy <trollface>
Niemcy:
- 4 Tygrysy
- 6 Panzer IV G/H
- 1 SdKfz 7/1
- 1 Panzer II F
- 1 SdKfz 250/3
- 6 StuG III
- 5 Marder III
- 1 Opel Blitz resupply
- 9 Pak-40
- 120 figurek podstawowych
- 1 Moździerz 80mm
- 2 HMG
- 2 combat medic
- 1 sniper
- 2 forward observer
Biorąc pod uwagę dostępność sprzętu u znanych mi aktywnych graczy potrzeba dorobić mardery, SU-122 i T-70. Listy nie są wyrównane punktowo i widać spory udział piechoty.
Ponieważ ktoś tutaj mówi, że chce wyzwań to autorzy Battlegroup Kursk to przewidzieli. Można zagrać kombinacyjną grę pomiędzy 1 SS Panzer Grenadier Division a 5th Guards Tank Army, odbywającą się symultanicznie na 3 złączonych stołach na terenie ułożonym według wskazań autorów podręcznika.
Wymagania to 3 na 3 graczy i łączny stół (3 połączone, przy czym jeden schodkiem złączony) o wymiarach 20' na 6' (600 na 180 cm). Co ciekawe poza polami i zagajnikami trzeba tylko 3-4 zabudowania i drogi. Reszta to typowy step.
Ilość rozkazów to 5K6 + ilość oficerów na stronę, dzielonych równo na graczy (można "pożyczać" rozkazy kolegom". Gra to 8 tur według każdego ze scenariuszy, plus do tego dodatkowe posiłki, w przypadku przedłużenia gry, od 9 tury.
1. First Charge at Hill 252,2 - 240 na 180 cm, Niemcy wystawiają się do 30" w stół (pół tytułowego wzgórza m.in.), Rosjanie 5" od górnej krawędzi.
Siły radzieckie:
Siły radzieckie wchodzą na stół:
Pierwsza fala (tura 1)
1 T-34 (oficer)
3 T-34
3 T-34
3 T-34
Druga fala (tura 2)
Forward HQ - 1 T-34 (senior officer)
3 T-34
3 T-34
Trzecia fala (tura 3)
1 T-34 (oficer)
3 T-34
3 T-34
Na czołgach Motorised Rifle Company - 1 Company HQ, 3 Motorised Infantry Platoons
Aerial recon - PO-2
2 Timed Katyusha Barrages
120mm mortar battery (off-table)
BR: 90
[Niemcy:
Już na stole:
Forward HQ - Tiger (senior officer)
Tiger Tank Squadron (3 Tiger I)
Panzer IV G Squadron (3 Panzer IV)
Panzer IV H Squadron (3 Panzer IV)
Panzer Grenadier Platoon (wykupione Foxholes)
Panzer Grenadier Platonn (wykupione Foxholes)
Pak-40 Battery (3 Pak 40 bez ciągników)
SdKfz 7/1 (20mm Vierling)
Armoured Forwards Observer in Panzer II F
2 150mm Howitzers (off-table)
Luftwaffe Air Control Officer in SdKfz 250/3
Timed Ju-87 Air Strike
Posiłki:
Rezerwa (Tura 3)
Panzer IV H Squadron.
BR:74
2. West of the Oktiabrski State Farm, stół 6 stóp na 6 stóp (180 cm na 180 cm). Niemcy się bronią i wystawiają jako pierwsi okopane oddziału na 30" od swojej krawędzi stołu. K6 jednostek może być na Ambushu. Pierwsza fala Rosjan 5" w swojej strefie. Rosjanie atakują i zaczynają jako pierwsi.
Siły radzieckie:
Pierwsza fala (tura 1)
1 T-34 (oficer)
3 T-34
3 T-34
3 T-34
Druga fala (tura 2)
Forward HQ - 1 T-34 (senior officer)
3 T-34
3 T-34
Trzecia fala (tura 3)
3 T-70
3 T-70
Na czołgach 2 Motorised Rifle Platoon
BR: 61
Niemcy:
Veteran Panzer Grenadier Platoon z:
80mm mortar team
HMG Team
Combat Medic
Wszystko okopane w foxholes
Pak-40 Battery - 3 Pak-40 bez transportu
Sniper and Spotter team
Forward Observer Team
Wire Team
2 105mm howitzers (off-table)
2 80mm mortars (off-table)
Time Ju-87 Air Strike
5 off-table 88mm anti tank shots
Posiłki:
Rezerwa (Tura 3)
StuG III G squadron
Rezerwa (Tura 4)
StuG III G squadron
BR: 40
Jak widać tutaj Niemcy się typowo bronią z dużą ilością artylerii.
3. Defence of Stalinkoe State Farm, stół 6 stóp na 6 stóp (180cm na 180cm), Niemcy rozkładają swoje siły gdziekolwiek w dolnej połowie stołu jako pierwsi, Rosjanie rezerwy do 5" od północnej krawędzi i do 40" od wschodniej krawędzi stołu. Zaczynają grę Rosjanie.
Siły radzieckie:
Pierwsza fala (tura 1)
3 T-34
3 T-34
Druga fala (tura 2)
3 SU-76
3 SU-122
Trzecia fala (tura 3)
3 T-70
3 T-70
Na czołgach 2 Motorised Rifle Platoon.
2 counter-battery fire missions
BR: 61
Niemcy:
Veteran Panzer Grenadier Platoon z:
HMG Team
Combat Medic
Wszystko okopane w foxholes
Pak-40 Battery - 3 Pak-40 bez transportu
Marder Battery - 3 Marder (H i M)
Forward Observer Team
2 120mm mortars (off-table)
2 105mm howitzers (off-table)
Timed 150mm barrage
Posiłki:
Rezerwa (Tura 4)
2 Marder III (H i M)
1 Resupply Truck
Aby ją rozegrać potrzeba:
Potrzeba m.in.:
- 47 T-34
- 12 T-70
- 3 SU-76
- 3 SU-122
- 250 figurek żołnierzy <trollface>
Niemcy:
- 4 Tygrysy
- 6 Panzer IV G/H
- 1 SdKfz 7/1
- 1 Panzer II F
- 1 SdKfz 250/3
- 6 StuG III
- 5 Marder III
- 1 Opel Blitz resupply
- 9 Pak-40
- 120 figurek podstawowych
- 1 Moździerz 80mm
- 2 HMG
- 2 combat medic
- 1 sniper
- 2 forward observer
Biorąc pod uwagę dostępność sprzętu u znanych mi aktywnych graczy potrzeba dorobić mardery, SU-122 i T-70. Listy nie są wyrównane punktowo i widać spory udział piechoty.
Ponieważ ktoś tutaj mówi, że chce wyzwań to autorzy Battlegroup Kursk to przewidzieli. Można zagrać kombinacyjną grę pomiędzy 1 SS Panzer Grenadier Division a 5th Guards Tank Army, odbywającą się symultanicznie na 3 złączonych stołach na terenie ułożonym według wskazań autorów podręcznika.
Wymagania to 3 na 3 graczy i łączny stół (3 połączone, przy czym jeden schodkiem złączony) o wymiarach 20' na 6' (600 na 180 cm). Co ciekawe poza polami i zagajnikami trzeba tylko 3-4 zabudowania i drogi. Reszta to typowy step.
Ilość rozkazów to 5K6 + ilość oficerów na stronę, dzielonych równo na graczy (można "pożyczać" rozkazy kolegom". Gra to 8 tur według każdego ze scenariuszy, plus do tego dodatkowe posiłki, w przypadku przedłużenia gry, od 9 tury.
1. First Charge at Hill 252,2 - 240 na 180 cm, Niemcy wystawiają się do 30" w stół (pół tytułowego wzgórza m.in.), Rosjanie 5" od górnej krawędzi.
Siły radzieckie:
Siły radzieckie wchodzą na stół:
Pierwsza fala (tura 1)
1 T-34 (oficer)
3 T-34
3 T-34
3 T-34
Druga fala (tura 2)
Forward HQ - 1 T-34 (senior officer)
3 T-34
3 T-34
Trzecia fala (tura 3)
1 T-34 (oficer)
3 T-34
3 T-34
Na czołgach Motorised Rifle Company - 1 Company HQ, 3 Motorised Infantry Platoons
Aerial recon - PO-2
2 Timed Katyusha Barrages
120mm mortar battery (off-table)
BR: 90
[Niemcy:
Już na stole:
Forward HQ - Tiger (senior officer)
Tiger Tank Squadron (3 Tiger I)
Panzer IV G Squadron (3 Panzer IV)
Panzer IV H Squadron (3 Panzer IV)
Panzer Grenadier Platoon (wykupione Foxholes)
Panzer Grenadier Platonn (wykupione Foxholes)
Pak-40 Battery (3 Pak 40 bez ciągników)
SdKfz 7/1 (20mm Vierling)
Armoured Forwards Observer in Panzer II F
2 150mm Howitzers (off-table)
Luftwaffe Air Control Officer in SdKfz 250/3
Timed Ju-87 Air Strike
Posiłki:
Rezerwa (Tura 3)
Panzer IV H Squadron.
BR:74
2. West of the Oktiabrski State Farm, stół 6 stóp na 6 stóp (180 cm na 180 cm). Niemcy się bronią i wystawiają jako pierwsi okopane oddziału na 30" od swojej krawędzi stołu. K6 jednostek może być na Ambushu. Pierwsza fala Rosjan 5" w swojej strefie. Rosjanie atakują i zaczynają jako pierwsi.
Siły radzieckie:
Pierwsza fala (tura 1)
1 T-34 (oficer)
3 T-34
3 T-34
3 T-34
Druga fala (tura 2)
Forward HQ - 1 T-34 (senior officer)
3 T-34
3 T-34
Trzecia fala (tura 3)
3 T-70
3 T-70
Na czołgach 2 Motorised Rifle Platoon
BR: 61
Niemcy:
Veteran Panzer Grenadier Platoon z:
80mm mortar team
HMG Team
Combat Medic
Wszystko okopane w foxholes
Pak-40 Battery - 3 Pak-40 bez transportu
Sniper and Spotter team
Forward Observer Team
Wire Team
2 105mm howitzers (off-table)
2 80mm mortars (off-table)
Time Ju-87 Air Strike
5 off-table 88mm anti tank shots
Posiłki:
Rezerwa (Tura 3)
StuG III G squadron
Rezerwa (Tura 4)
StuG III G squadron
BR: 40
Jak widać tutaj Niemcy się typowo bronią z dużą ilością artylerii.
3. Defence of Stalinkoe State Farm, stół 6 stóp na 6 stóp (180cm na 180cm), Niemcy rozkładają swoje siły gdziekolwiek w dolnej połowie stołu jako pierwsi, Rosjanie rezerwy do 5" od północnej krawędzi i do 40" od wschodniej krawędzi stołu. Zaczynają grę Rosjanie.
Siły radzieckie:
Pierwsza fala (tura 1)
3 T-34
3 T-34
Druga fala (tura 2)
3 SU-76
3 SU-122
Trzecia fala (tura 3)
3 T-70
3 T-70
Na czołgach 2 Motorised Rifle Platoon.
2 counter-battery fire missions
BR: 61
Niemcy:
Veteran Panzer Grenadier Platoon z:
HMG Team
Combat Medic
Wszystko okopane w foxholes
Pak-40 Battery - 3 Pak-40 bez transportu
Marder Battery - 3 Marder (H i M)
Forward Observer Team
2 120mm mortars (off-table)
2 105mm howitzers (off-table)
Timed 150mm barrage
Posiłki:
Rezerwa (Tura 4)
2 Marder III (H i M)
1 Resupply Truck
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?
Porównanie siły pancernej i przeciwpancernej
Stół 1
Rosjanie
27 T-34
Niemcy
9 Panzer IV
3 Tygrysy
3 Pak 40
Stół 2
Rosjanie
16 T-34
6 T-70
Niemcy
3 Pak 40
5 strzałów spoza stołu
6 Stugów
Stół 3
Rosjanie
6 T-34
3 SU-76
3 SU-122
6 T-70
Niemcy
3 Pak 40
5 Marder
Stół 1
Rosjanie
27 T-34
Niemcy
9 Panzer IV
3 Tygrysy
3 Pak 40
Stół 2
Rosjanie
16 T-34
6 T-70
Niemcy
3 Pak 40
5 strzałów spoza stołu
6 Stugów
Stół 3
Rosjanie
6 T-34
3 SU-76
3 SU-122
6 T-70
Niemcy
3 Pak 40
5 Marder
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
-
- Capitaine-Adjudant-Major
- Posty: 952
- Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
- Lokalizacja: Bytom
Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?
Chyba nie powinno być z tym akurat problemu. Ja mam kompanię, misiek ma dwa plutony chyba.250 figurek żołnierzy <trollface>
Odnośnie samej gry, jestem za przy czym brutalnie powiem, że przy takich bitwach każdy grający musi znać zasady
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?
No nie, sovietów łączine kompania piechoty i 4 plutony.
2 Timed Katyusha Barrages - myślę, że to jest odpowiedź na Tygrysy.
2 Timed Katyusha Barrages - myślę, że to jest odpowiedź na Tygrysy.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?
Jak napisał Robakk zasady obowiązkowo, czołgi sowieckie wbrew pozorom nie są papierowe. I nie każdy Tygrys jest panzer acem
- MaaX
- Adjudant
- Posty: 230
- Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 4 times
Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?
Git, zróbmy shareowany plik na google docsach (mogę się tym zając), damy prawa do edycji tylko uczestnikom żeby nie było bałaganu. Będziemy tam wpisywali kto co ma i co musimy zrobić.
Musimy podzielić jakoś siły żeby były równe składy, jak później okaże się ze jest więcej chętnych do gry to wtedy po prostu dołączał do odpowiednich "głównych graczy" (czyli osób z pierwszej szóstki).
Dibs na Niemców
Musimy podzielić jakoś siły żeby były równe składy, jak później okaże się ze jest więcej chętnych do gry to wtedy po prostu dołączał do odpowiednich "głównych graczy" (czyli osób z pierwszej szóstki).
Dibs na Niemców
- MaaX
- Adjudant
- Posty: 230
- Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 4 times
Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?
Nie wiem czy piszesz serio, ale generalnie to na tym stole przewagę maja rosjanieprofes79 pisze:Czy na stole pierwszym Rosjanie mają jakiekolwiek szanse jeżeli Tygrysy same się nie zepsują?
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?
Miałem kilka przypadków, gdy z T-34 z odległości 20-30 cali Tygrys został zniszczony strzałem w przedni pancerz. Trzeba wyrzucić 2k6 wynik 12. Ponadto każde trafienie, nie ważne czy przebija pancerz czy nie, powoduje morale test. Wynik 1 - pojazd zpinowany, drugi morale test na 1 = porzucony (zniszczenie).
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- MaaX
- Adjudant
- Posty: 230
- Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 4 times
Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?
Tylko jeśli nie ma piechoty w 10 calachPrzemos19 pisze:drugi morale test na 1 = porzucony (zniszczenie).
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?
Nie. Według polskiego tłumaczenia, Porzucenie występuje jedynie, jeśli pojazd już jest przygnieciony, unieruchomiony, nieopancerzony lub w odległości 10’’ od niego znajduje się wroga piechota, a nie ma żadnej przyjaznej piechoty (np. w bliskim wsparciu). W przeciwnym wypadku traktuj jak przygnieciony. W angielskiej jest tak samo.
Zatem jeśli jest już pinned (przygnieciony) to ponowny morale test na 1 powoduje "porzucenie" = zniszczenie. Piechota ma znaczenie dla pierwszego wyrzucenia "1".
Angielska wersja:
Only abandoned if the vehicle is already pinned, immobilised, a soft-skinned vehicle, or the vehicle has enemy infantry within 10" and no friendly infantry within 10" i.e. in close support). Otherwise treat as Pinned.
To są warunku rozłączne.
Zatem jeśli jest już pinned (przygnieciony) to ponowny morale test na 1 powoduje "porzucenie" = zniszczenie. Piechota ma znaczenie dla pierwszego wyrzucenia "1".
Angielska wersja:
Only abandoned if the vehicle is already pinned, immobilised, a soft-skinned vehicle, or the vehicle has enemy infantry within 10" and no friendly infantry within 10" i.e. in close support). Otherwise treat as Pinned.
To są warunku rozłączne.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
-
- Sergent
- Posty: 113
- Rejestracja: wtorek, 24 czerwca 2014, 10:10
- Lokalizacja: Katowice
Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?
Co do samych T-70. Jeśli ktoś potrafi ładnie składać papierowe modele to na rosyjskiej stronie WorldOfTanks są do wydrukowania. Wystarczy tylko przerobić do odpowiedniej skali i pomalować. Jak dla mnie na stole bardzo ładnie się prezentują (może nie jak PSC ale jednak jest to model prawie że za darmo). Oczywiście po za samymi T-70 jest mnóstwo innych pojazdów.
Bitewniaki: BG, Bolt Action, Spectre Miniatures, Skirmish Sangin
-
- Adjudant-Major
- Posty: 323
- Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
- Lokalizacja: Tu i ówdzie
Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?
Chciałbym wrócić do tematu, t 70 i su 76 ,po jednym już się kupiły. Kolejne trzy z psc, prawdopodobnie będą wzięte koło lutego. Wypiszcie kto co ma i czego brak
Re: Niepołomice 2017 - Kursk Mega Game?
21 t34, 2 su122,3 t70, 3 su76 dwa plutony bojców, damy radę;) Niemców jak będzie trzeba też mam