Strona 1 z 12

Kampania Kursk - zasady

: sobota, 10 października 2015, 23:58
autor: Wiciu
Pozwoliłem sobie założyć osobny temat na zasady :D

EDIIT:

Uzupełniona wersja zasad i mapa.

ERRATA:

Artyleria
1: Jak artyleria strzela w pole do którego nie ma widoczności przyjazny oddział ( korekta w czasie ataku) to następuje 50% szansa na losowe zniesienie na jedno z sąsiednich pól. Jeśli strzela kolejny raz w to samo pole to jest wstrzelana i nie ma znoszenia.
2: Gdy artyleria jest wyznaczona do ataku na pole, które atakuje jednostka własna, i nie ma na nim bitwy to na 2-6 nawała jest przesuwana na jedno pole przyległe do pola pierwotnego ataku zgodnie z ruchem wchodzącej na nie jednostki własnej. (przepchnięcie). I atakuje to pole z połową siły.
Jeśli wypadnie jedynka to przy wyniku 1-3 atakuje oddziały własne na pierwotnym polu z połową siły, a pezy 4+ jest znoszona na sąsiednie pole i atakuje połową siły.

3.Podczas ostrzału na wyznaczone pole trafienie w pojazd liczymy jako trafienie pociskiem AP o sile 2 na tylny pancerz. Każdy sobie rozpatruje we własnym zakresie z tym że wyrzucenie 12 zawsze niszczy pojazd.
Trafienie w umocnienie jak wyżej, zniszczone na 12.

Re: Kampania Kursk-zasady

: niedziela, 11 października 2015, 17:16
autor: Robakk
Wrzuć mapkę w większym rozmiarze będzie czytelniej :)
Zasady przejrzę jutro :)

Re: Kampania Kursk-zasady

: wtorek, 13 października 2015, 20:31
autor: Robakk
Pytanko jakie od razu mi się nasunęło i dobrze by to było uzgodnić, jeden heks to ile km? Potem może mieć znaczenie przy ruchu :)

Re: Kampania Kursk-zasady

: wtorek, 13 października 2015, 21:30
autor: Wiciu
Mapa ma mniej więcej 26km szerokości więc jeden hex to 1,625km :D
Ruch i tak jest w heksach/turę a nie w km/h więc nie ma to większego znaczenia.
Mapka najdokładniejsza jest tutaj: https://www.google.pl/maps/@51.3501861, ... a=!3m1!1e3 :D

Re: Kampania Kursk-zasady

: piątek, 16 października 2015, 18:20
autor: Robakk
Odnośnie skali to chodzi o to że kompania zmechanizowana powinna poruszać się szybciej niż piechotna ;)

Re: Kampania Kursk-zasady

: sobota, 17 października 2015, 00:03
autor: Wiciu
Zastanawiałem się nad tym ale jednostki piechotne powinny mieć jakiś inny bonus dla równowagi. Bonusu nie wymyśliłem więc zostawiłem prędkości takie same. Jak masz jakiś pomysł to pisz :D
Myślałem też nad tym żeby oddział poruszał się proporcjonalnie do ruchu najwolniejszej jednostki ale to już by było przekombinowane...

Re: Kampania Kursk-zasady

: sobota, 17 października 2015, 13:55
autor: Robakk
No więc teraz tak luźno myśląc, można by dodać zasady zaopatrzenia. Tylko czy 26km to nie jest za mało na to ;)
Generalnie piechota to piechota, czołgi jadą szybciej i już :) Piechota ma taki bonus że ma więcej punktów na budowanie umocnień, przynajmniej powinna mieć z zasad ;)

Re: Kampania Kursk-zasady

: sobota, 17 października 2015, 21:36
autor: grot
W praktyce piechota ma większą zdolność do pokonywania terenów bagnistych, gęstych lasów, gór. Generalnie wszystkiego tego gdzie nie ma lub jest nie wiele i źle utwardzonych dróg. Czy ma to jakieś przełożenie na naszą kampanię ciężko mi powiedzieć.

Re: Kampania Kursk-zasady

: sobota, 17 października 2015, 22:29
autor: AWu
26 km.. to piechota przechodzi w 1 dzień w terenie a potem robi obiad, kopie okopy i odpoczywa. :)

A czołg może w godzinę przejechać.

ile trwa tura kampanijna?

Re: Kampania Kursk-zasady

: sobota, 17 października 2015, 22:35
autor: Przemos19
20 km to maksymalne tempo marszu, Barbarossa np. pokazała :)

Re: Kampania Kursk-zasady

: sobota, 17 października 2015, 23:33
autor: AWu
W kontakcie z wrogiem tak, ale na zapleczu..

W każdym razie to nieistotny czynnik na tak małej mapce jest praktycznie.


Więc ruch to decyzja arbitralna organizatora w zasadzie i nie ma co kręcić z czasami przemarszów :>

Re: Kampania Kursk-zasady

: niedziela, 18 października 2015, 14:47
autor: Wiciu
Robak-Zasady zaopatrzenia zostawmy na następną kampanię :D

AWu - tura trwa 4-5 godziny. 3 tury to jeden dzień.

Ilość ruchu na mapie rzeczywiście ma się nijak do realnych prędkości posuwania się wojsk ale gdzieś muszą być jakieś odstępstwa od realności żeby kampania była grywalna :D

Re: Kampania Kursk-zasady

: poniedziałek, 19 października 2015, 07:27
autor: Robakk
Nie chcę wyjść na marudę ale skoro nie zaczynamy jeszcze, co słuszne aby ludzie przygotowali modele, to pozwalam sobie na małe propozycje z mojej strony :)
Może by tak bardziej w zabudowanym terenie:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_Iskra
https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_krasnoborska
https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_ ... o-karpacka
To są dobrze opisane bitwy i można by trochę sprzęt dobrać pod kątem prawdziwych wydarzeń.

Re: Kampania Kursk-zasady

: poniedziałek, 19 października 2015, 09:48
autor: sowabud
Nie gram, ale się wypowiem :D
Jak się ma operacja np. karpacka kilkudziesięciu dywizji do grania w Battlegroupa, gdzie operuje się góra kompanią?

Raczej potrzeba znaleść opis starcia jakiegoś batalionu, i do tego się odnieść.
Jakby co służę informacjami o froncie na Węgrzech: jesień 44 i zima 45.

Re: Kampania Kursk-zasady

: poniedziałek, 19 października 2015, 11:07
autor: Robakk
Oczywiście nijak, chodzi o to żeby osadzić starcie gdzieś w czasie i przestrzeni. Oczywiście dla samej rozgrywki nic nie wniesie :)