Powstanie 44

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 323
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Powstanie 44

Post autor: misiek82 »

Koleżanka podpowiada mi, żeby wymyślić scenariusz powstaniowy. Mam pierwsze propozycje, np. Niemiec ma dużą ilość jednostek,ale słabe morale przy stratach. Polacy nawet przy dużych stratach zachowują zdolność działania, oczywiście braki w amunicji. Ciekawe, czy opcja zebrania jednostek straconych i uderzenie od tyłu pasowałoby do realiów gry?Chodzi mi o to, że w przypadku Polskich strat sięgających połowę stanu wyjściowego, gracz "polski" , za dwa ciągnięcia, może rzucić kostką, czy np. połowa tych strat nie wraca na stół jako obwód i uderza od tyłu, lub symulując przejście przez kanały, dołącza do walczących
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

Re: Powstanie 44

Post autor: Radosław Kotowski »

Myślę że pomysł dobry.
Jaki okres walk powstańczych i dzielnicę Warszawy chcesz odtworzyć?
Jednostek straconych bym nie odtwarzał na tyłach wroga, nie widzę realizmu tego rozwiązania.

Mogę się nie znać. Nigdy nie grałem w Battlegroup.
Jak my tu przetrwaliśmy?
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 323
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Powstanie 44

Post autor: misiek82 »

Te tyły były rzucone do przemyśleń. Okres, trudna sprawa. Temat rzuciłem z nadzieją na podpowiedzi. Próby przejęcia czołgu chciałbym uwzględnić. Liczę na pomoc.
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

Re: Powstanie 44

Post autor: Radosław Kotowski »

Jeżeli chodzi o zdobyte czołgi to było ich niewiele:
2 Pantery
http://www.dws-xip.pl/PW/bron/pw56.html
Hetzer
http://www.dws-xip.pl/PW/bron/pw55.html
Jakiś czołg :)
http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=2 ... it=gustawa
Dwa transportery opancerzone Sdkfz 251
"Szary Wilk" i "Starówka"
https://pl.wikipedia.org/wiki/Szary_Wil ... cerzony%29
I tyle jeżeli chodzi o nowoczesny sprzęt pancerny zdobyty przez powstańców.

Akcji w celu zdobycia sprzętu pancernego nie potrafię przytoczyć. Celem było zniszczenie pojazdów w walce, Niemcy zazwyczaj dobrze chronili maszyny na postoju.
Jak my tu przetrwaliśmy?
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 323
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Powstanie 44

Post autor: misiek82 »

Wiem, że mało zdobyli i w jakich okolicznościach, ale myślałem że na potrzeby scenariusza można wprowadzić zasadę, że po wyrzuceniu 1przy próbie zniszczenia, gracz powstaniowy rzuca jeszcze raz i gdy wypadnie 1 lub 2 zdobywa go
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

Re: Powstanie 44

Post autor: Radosław Kotowski »

Raczej 1 i 1
Małe było prawdopodobieństwo zdobycia, a nawet jeżeli się uda to maszyna musi być możliwa do naprawienia.
Jak my tu przetrwaliśmy?
Wiciu
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Powstanie 44

Post autor: Wiciu »

Zasady przejmowania pojazdów wymyślone w minutę :D

Jeżeli chcemy przejąć pojazd musimy podejść piechotą. Gdy piechota znajdzie się na miejscu rzucamy k6
1-2 całkowicie zniszczony
3 mocno uszkodzony- rzuć jeszcze raz dwiema kostkami, wyniki porównaj z numerami w nawiasach
4 unieruchomiony (1,2)
5 wieża zniszczona (3,4)
6 broń dodatkowa zniszczona (5,6)
W wypadku gdy np. transporter miałby stracić wieże zignoruj wynik-pojazd jest w pełni sprawny.

Jeżeli pojazd jest w jakiś sposób sprawny z oddziału piechoty wydzielamy następujących załogantów:
kierowca
strzelec-broni główna
strzelec-broni dodatkowa
pomocnik do czegokolwiek (obowiązkowy w każdym przypadku)

Jeżeli jakaś broń jest zniszczona to nie potrzebuje obsługi. Np. czołg ze zniszczoną wieżą będzie potrzebował 3 załogantów: kierowca, strzelec-broń dodatkowa (karabin w kadłubie), pomocnik. Drugi przykład: unieruchomiony transporter będzie potrzebował 2 załogantów: strzelec-karabin, pomocnik.

Ze względu na małą znajomość sprzętu powstańcy otrzymują kary:
- pojazd może poruszać się tylko z połową swojej prędkości
- -1 do trafienia z działa przy aim fire
- działo liczy się o klasę niżej przy area fire
- RoF karabinów jest mniejszy o 1
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

Re: Powstanie 44

Post autor: Radosław Kotowski »

Nie wiem czy kary nie za duże. :roll:
Po za tym ok. :)
Jak my tu przetrwaliśmy?
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 323
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Powstanie 44

Post autor: misiek82 »

Ciekawa propozycja. A co myślicie o tym pomysle wstępnym, mówiącym o posiłkach?
Wiciu
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Powstanie 44

Post autor: Wiciu »

Jakoś średnio. Kanały symulować można po prostu możliwością wyjścia części jednostek gdziekolwiek(prawie) i kiedykolwiek.

Wysoki morale i chęć walki do końca rozwiązałbym dość brutalnie: każdy szton z 1BR oraz każdy szton "Air Attack" liczy się jako "Beyond The Call Of Duty" :D
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

Re: Powstanie 44

Post autor: Radosław Kotowski »

Różnie bywało z tą wolą walki i i wysokim morale. Po stronie powstańców walczyły różne oddziały, różnie uzbrojone.
Jeżeli chodzi o kanały to myślę że można oznaczyć markerami włazy kanałowe i tak określić miejsce schodzenia i wychodzenia oddziałów do kanału. Oczywiście punkty te były by połączone linią kanałów o realistycznym układzie. Włazy (ponumerowane) rozstawiamy na terenie rozgrywki i szkicujemy na oddzielnej kartce linię kanałów.
Generalnie jeżeli chodzi o posiłki w trakcie walki to na zagrożony odcinek dowódca wysyłał po prostu odwód.
Jak my tu przetrwaliśmy?
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powstanie 44

Post autor: AWu »

IMHO Battlegroup się do tego zupełnie nie nadaje. Za duża skala rozgrywki.
Tu chcecie czegoś w stylu Operation Squad.

Przecież w Battlegroupie 1 tura to wystrzelenie 5-8 pocisków z armaty czołgowej.
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Powstanie 44

Post autor: GRZ »

Dobrze że ktoś inny to powiedział bo znowu by było że hejtuje BG. :lol:
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
just28mm
Adjudant-Major
Posty: 341
Rejestracja: środa, 4 kwietnia 2012, 12:01

Re: Powstanie 44

Post autor: just28mm »

Do powstania mogło by Force on Force pasować.
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Powstanie 44

Post autor: GRZ »

Prędzej. Jednak to dość drętwy system. Szukałbym czegoś naprawdę małego, tak żeby każdy powstaniec miał imię, pseudonim, ekwipunek (jeden z pistoletem, drugi ma tylko butelki z benzyną, trzeci zdobyczny pistolet maszynowy/karabin.)
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”