Powstanie 44
-
- Adjudant-Major
- Posty: 323
- Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
- Lokalizacja: Tu i ówdzie
Powstanie 44
Koleżanka podpowiada mi, żeby wymyślić scenariusz powstaniowy. Mam pierwsze propozycje, np. Niemiec ma dużą ilość jednostek,ale słabe morale przy stratach. Polacy nawet przy dużych stratach zachowują zdolność działania, oczywiście braki w amunicji. Ciekawe, czy opcja zebrania jednostek straconych i uderzenie od tyłu pasowałoby do realiów gry?Chodzi mi o to, że w przypadku Polskich strat sięgających połowę stanu wyjściowego, gracz "polski" , za dwa ciągnięcia, może rzucić kostką, czy np. połowa tych strat nie wraca na stół jako obwód i uderza od tyłu, lub symulując przejście przez kanały, dołącza do walczących
-
- Chui
- Posty: 747
- Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 22 times
Re: Powstanie 44
Myślę że pomysł dobry.
Jaki okres walk powstańczych i dzielnicę Warszawy chcesz odtworzyć?
Jednostek straconych bym nie odtwarzał na tyłach wroga, nie widzę realizmu tego rozwiązania.
Mogę się nie znać. Nigdy nie grałem w Battlegroup.
Jaki okres walk powstańczych i dzielnicę Warszawy chcesz odtworzyć?
Jednostek straconych bym nie odtwarzał na tyłach wroga, nie widzę realizmu tego rozwiązania.
Mogę się nie znać. Nigdy nie grałem w Battlegroup.
Jak my tu przetrwaliśmy?
-
- Adjudant-Major
- Posty: 323
- Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
- Lokalizacja: Tu i ówdzie
Re: Powstanie 44
Te tyły były rzucone do przemyśleń. Okres, trudna sprawa. Temat rzuciłem z nadzieją na podpowiedzi. Próby przejęcia czołgu chciałbym uwzględnić. Liczę na pomoc.
-
- Chui
- Posty: 747
- Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 22 times
Re: Powstanie 44
Jeżeli chodzi o zdobyte czołgi to było ich niewiele:
2 Pantery
http://www.dws-xip.pl/PW/bron/pw56.html
Hetzer
http://www.dws-xip.pl/PW/bron/pw55.html
Jakiś czołg
http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=2 ... it=gustawa
Dwa transportery opancerzone Sdkfz 251
"Szary Wilk" i "Starówka"
https://pl.wikipedia.org/wiki/Szary_Wil ... cerzony%29
I tyle jeżeli chodzi o nowoczesny sprzęt pancerny zdobyty przez powstańców.
Akcji w celu zdobycia sprzętu pancernego nie potrafię przytoczyć. Celem było zniszczenie pojazdów w walce, Niemcy zazwyczaj dobrze chronili maszyny na postoju.
2 Pantery
http://www.dws-xip.pl/PW/bron/pw56.html
Hetzer
http://www.dws-xip.pl/PW/bron/pw55.html
Jakiś czołg
http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=2 ... it=gustawa
Dwa transportery opancerzone Sdkfz 251
"Szary Wilk" i "Starówka"
https://pl.wikipedia.org/wiki/Szary_Wil ... cerzony%29
I tyle jeżeli chodzi o nowoczesny sprzęt pancerny zdobyty przez powstańców.
Akcji w celu zdobycia sprzętu pancernego nie potrafię przytoczyć. Celem było zniszczenie pojazdów w walce, Niemcy zazwyczaj dobrze chronili maszyny na postoju.
Jak my tu przetrwaliśmy?
-
- Adjudant-Major
- Posty: 323
- Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
- Lokalizacja: Tu i ówdzie
Re: Powstanie 44
Wiem, że mało zdobyli i w jakich okolicznościach, ale myślałem że na potrzeby scenariusza można wprowadzić zasadę, że po wyrzuceniu 1przy próbie zniszczenia, gracz powstaniowy rzuca jeszcze raz i gdy wypadnie 1 lub 2 zdobywa go
-
- Chui
- Posty: 747
- Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 22 times
Re: Powstanie 44
Raczej 1 i 1
Małe było prawdopodobieństwo zdobycia, a nawet jeżeli się uda to maszyna musi być możliwa do naprawienia.
Małe było prawdopodobieństwo zdobycia, a nawet jeżeli się uda to maszyna musi być możliwa do naprawienia.
Jak my tu przetrwaliśmy?
Re: Powstanie 44
Zasady przejmowania pojazdów wymyślone w minutę
Jeżeli chcemy przejąć pojazd musimy podejść piechotą. Gdy piechota znajdzie się na miejscu rzucamy k6
1-2 całkowicie zniszczony
3 mocno uszkodzony- rzuć jeszcze raz dwiema kostkami, wyniki porównaj z numerami w nawiasach
4 unieruchomiony (1,2)
5 wieża zniszczona (3,4)
6 broń dodatkowa zniszczona (5,6)
W wypadku gdy np. transporter miałby stracić wieże zignoruj wynik-pojazd jest w pełni sprawny.
Jeżeli pojazd jest w jakiś sposób sprawny z oddziału piechoty wydzielamy następujących załogantów:
kierowca
strzelec-broni główna
strzelec-broni dodatkowa
pomocnik do czegokolwiek (obowiązkowy w każdym przypadku)
Jeżeli jakaś broń jest zniszczona to nie potrzebuje obsługi. Np. czołg ze zniszczoną wieżą będzie potrzebował 3 załogantów: kierowca, strzelec-broń dodatkowa (karabin w kadłubie), pomocnik. Drugi przykład: unieruchomiony transporter będzie potrzebował 2 załogantów: strzelec-karabin, pomocnik.
Ze względu na małą znajomość sprzętu powstańcy otrzymują kary:
- pojazd może poruszać się tylko z połową swojej prędkości
- -1 do trafienia z działa przy aim fire
- działo liczy się o klasę niżej przy area fire
- RoF karabinów jest mniejszy o 1
Jeżeli chcemy przejąć pojazd musimy podejść piechotą. Gdy piechota znajdzie się na miejscu rzucamy k6
1-2 całkowicie zniszczony
3 mocno uszkodzony- rzuć jeszcze raz dwiema kostkami, wyniki porównaj z numerami w nawiasach
4 unieruchomiony (1,2)
5 wieża zniszczona (3,4)
6 broń dodatkowa zniszczona (5,6)
W wypadku gdy np. transporter miałby stracić wieże zignoruj wynik-pojazd jest w pełni sprawny.
Jeżeli pojazd jest w jakiś sposób sprawny z oddziału piechoty wydzielamy następujących załogantów:
kierowca
strzelec-broni główna
strzelec-broni dodatkowa
pomocnik do czegokolwiek (obowiązkowy w każdym przypadku)
Jeżeli jakaś broń jest zniszczona to nie potrzebuje obsługi. Np. czołg ze zniszczoną wieżą będzie potrzebował 3 załogantów: kierowca, strzelec-broń dodatkowa (karabin w kadłubie), pomocnik. Drugi przykład: unieruchomiony transporter będzie potrzebował 2 załogantów: strzelec-karabin, pomocnik.
Ze względu na małą znajomość sprzętu powstańcy otrzymują kary:
- pojazd może poruszać się tylko z połową swojej prędkości
- -1 do trafienia z działa przy aim fire
- działo liczy się o klasę niżej przy area fire
- RoF karabinów jest mniejszy o 1
-
- Chui
- Posty: 747
- Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 22 times
Re: Powstanie 44
Jakoś średnio. Kanały symulować można po prostu możliwością wyjścia części jednostek gdziekolwiek(prawie) i kiedykolwiek.
Wysoki morale i chęć walki do końca rozwiązałbym dość brutalnie: każdy szton z 1BR oraz każdy szton "Air Attack" liczy się jako "Beyond The Call Of Duty"
Wysoki morale i chęć walki do końca rozwiązałbym dość brutalnie: każdy szton z 1BR oraz każdy szton "Air Attack" liczy się jako "Beyond The Call Of Duty"
-
- Chui
- Posty: 747
- Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 22 times
Re: Powstanie 44
Różnie bywało z tą wolą walki i i wysokim morale. Po stronie powstańców walczyły różne oddziały, różnie uzbrojone.
Jeżeli chodzi o kanały to myślę że można oznaczyć markerami włazy kanałowe i tak określić miejsce schodzenia i wychodzenia oddziałów do kanału. Oczywiście punkty te były by połączone linią kanałów o realistycznym układzie. Włazy (ponumerowane) rozstawiamy na terenie rozgrywki i szkicujemy na oddzielnej kartce linię kanałów.
Generalnie jeżeli chodzi o posiłki w trakcie walki to na zagrożony odcinek dowódca wysyłał po prostu odwód.
Jeżeli chodzi o kanały to myślę że można oznaczyć markerami włazy kanałowe i tak określić miejsce schodzenia i wychodzenia oddziałów do kanału. Oczywiście punkty te były by połączone linią kanałów o realistycznym układzie. Włazy (ponumerowane) rozstawiamy na terenie rozgrywki i szkicujemy na oddzielnej kartce linię kanałów.
Generalnie jeżeli chodzi o posiłki w trakcie walki to na zagrożony odcinek dowódca wysyłał po prostu odwód.
Jak my tu przetrwaliśmy?
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Powstanie 44
IMHO Battlegroup się do tego zupełnie nie nadaje. Za duża skala rozgrywki.
Tu chcecie czegoś w stylu Operation Squad.
Przecież w Battlegroupie 1 tura to wystrzelenie 5-8 pocisków z armaty czołgowej.
Tu chcecie czegoś w stylu Operation Squad.
Przecież w Battlegroupie 1 tura to wystrzelenie 5-8 pocisków z armaty czołgowej.
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Powstanie 44
Dobrze że ktoś inny to powiedział bo znowu by było że hejtuje BG.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Powstanie 44
Prędzej. Jednak to dość drętwy system. Szukałbym czegoś naprawdę małego, tak żeby każdy powstaniec miał imię, pseudonim, ekwipunek (jeden z pistoletem, drugi ma tylko butelki z benzyną, trzeci zdobyczny pistolet maszynowy/karabin.)
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.