Saipan 44
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Saipan 44
To są zasięgi jak z gry 6mm..
Skala terenu jest na moje niewprawne oko w tych okolicach właśnie.
Dlatego im mniejsze modele tym będzie się lepiej czuło bitwę.
Skala terenu jest na moje niewprawne oko w tych okolicach właśnie.
Dlatego im mniejsze modele tym będzie się lepiej czuło bitwę.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Saipan 44
Jak w WH40k raczej. Tau Hammerhead = 72 cale. Broadside - 60 cali.
Moi koledzy od gry chwalą sobie takie zasięgi, bo nie ma strzelania przez cały stół jak w OWW2 - dochodziło do sytiacji że czołgi ostrzeliwały się od drugiej rundy i zero manewru... No myśleli innym systemem to fakt, ale teraz na manewr nie można narzekać.
Moi koledzy od gry chwalą sobie takie zasięgi, bo nie ma strzelania przez cały stół jak w OWW2 - dochodziło do sytiacji że czołgi ostrzeliwały się od drugiej rundy i zero manewru... No myśleli innym systemem to fakt, ale teraz na manewr nie można narzekać.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Saipan 44
Nie mam nic przeciwko abstrakcji.
Ale mnie ciągnie zawsze do zbliżenia modeli do skali terenu w grze jakoś tak.
Tu jeszcze dochodzi abstrakcja czasowa (1 tura trwa wystrzelenie 10 pocisków z czołgu - to kilka minut).
Zdecydowanie bardziej by mi podchodziło do reprezentacji podstawkowej a nie pojedynczej.
Nie mówię, że to jest zły system (prócz tych niepotrzebnych rzutów, ale to by się dało zamaskować), ale jest zbiorem zaskakującym dużych abstrakcji połączonych z mikro zarządzaniem.
Ale mnie ciągnie zawsze do zbliżenia modeli do skali terenu w grze jakoś tak.
Tu jeszcze dochodzi abstrakcja czasowa (1 tura trwa wystrzelenie 10 pocisków z czołgu - to kilka minut).
Zdecydowanie bardziej by mi podchodziło do reprezentacji podstawkowej a nie pojedynczej.
Nie mówię, że to jest zły system (prócz tych niepotrzebnych rzutów, ale to by się dało zamaskować), ale jest zbiorem zaskakującym dużych abstrakcji połączonych z mikro zarządzaniem.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Saipan 44
Figurki można na podstawkach, trzeba tylko straty zdejmować
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Saipan 44
http://www.flickr.com/photos/sarmor_tn/ ... 7593835065
Panowie, oddziały na tym zdjęciu należały do GRZ czy xardasa? Bo ja tam widzę sekcję bazooki, ale jest ona coś daleko na lewo (to pole między drogą a krańcem stołu, wzdłuż którego działały siły xardasa). Czy GRZ tak daleko wysunął swoją piechotę?).
Panowie, oddziały na tym zdjęciu należały do GRZ czy xardasa? Bo ja tam widzę sekcję bazooki, ale jest ona coś daleko na lewo (to pole między drogą a krańcem stołu, wzdłuż którego działały siły xardasa). Czy GRZ tak daleko wysunął swoją piechotę?).
TheNode.pl – zapraszam!
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Saipan 44
Ci w polu są moi reszta xardasa - nie chciałem wystawiać na otwartym terenie.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Saipan 44
Panowie, podrzućcie mi swoje maile, postaram się wysłać raport dziś/jutro, na wypadek gdybym coś przeoczył lub o czymś zapomniał. Chciałbym, żeby w środę, najpóźniej w czwartek był gotów do publikacji.
TheNode.pl – zapraszam!
- WarHammster
- Général de Division
- Posty: 3211
- Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Saipan 44
Ja i tak nie byłem od początku ale możesz słać na bratoki@wp.pl.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Saipan 44
Trochę to trwało, ale wrzuciłem w końcu raport z tej bitwy: http://www.thenode.pl/artykuly/raporty/ ... ow-saipanuAmerykańskim diabłom udało się wylądować na plażach Saipanu – ogłosił swoim podwładnym kapitan Sarimoru – ale nie oznacza to, że odnieśli zwycięstwo. Cesarz polecił nam bronić tej wyspy, a my nie zawiedziemy go, choćbyśmy mieli poświęcić nasze życie. Wróg zbliża się do naszych pozycji, czas więc zgotować mu odpowiednie powitanie. Pamiętajcie! Strzelać tylko na rozkaz, gdy podejdą!
TheNode.pl – zapraszam!
- Gotteskneht
- Caporal
- Posty: 71
- Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2011, 09:31
- Lokalizacja: Warszawa