Nasze Gry
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
Nasze Gry
Zakładam temat na miej ambitne raporty.
Na to pierwsza gra za mną. Wykryte błędy po końcu gry:
1.Ba-3,Ba-6 i Ba-10 wszystkie miały armatę 45mm. W najnowszej erratcie ma być to uwzględnione.
2.Unit do wystawienia to nie cały pluton ,a poszczególne drużyny.
3.Drużyna niemiecka chyba zawsze powinna być podzielona na 2 jednostki i zabierać 2 aktywacje
Stół przed grą.
I straż przednia już obecna.
Wynik niemieckiego ostrzału artylerią.
T-34 są bardzo mobilne.
Fala piechoty ACz.
Sytuacja po II turze.
Jak wiadomo śmierć jeździ szybko ... Ostatnie chwile plutonu T-34
Widząc co się stało z Plutonem T-34 moje morale wyraźnie spadło: i te związane z Conterami i te czające się w mojej psychice
Stepowe Wojny V:KW kontratakuje
Piechota przeważnie posuwała się do przodu.
Jak środki konwencjonalne zawiodły wróg ściągnął środki miej konwencjonalne. Cud ruskiej techniki i to wytrzymał.
A gdy opadł bitewny pył.
Przegrałem 5:15
Bardzo mi się w systemie podoba stosunek strat piechoty - ta jest częściej przygniatana do ziemi niż zabijana. W toku gry pluton stracił 5 ludzi w tym Oficera (znowu!)
Na to pierwsza gra za mną. Wykryte błędy po końcu gry:
1.Ba-3,Ba-6 i Ba-10 wszystkie miały armatę 45mm. W najnowszej erratcie ma być to uwzględnione.
2.Unit do wystawienia to nie cały pluton ,a poszczególne drużyny.
3.Drużyna niemiecka chyba zawsze powinna być podzielona na 2 jednostki i zabierać 2 aktywacje
Stół przed grą.
I straż przednia już obecna.
Wynik niemieckiego ostrzału artylerią.
T-34 są bardzo mobilne.
Fala piechoty ACz.
Sytuacja po II turze.
Jak wiadomo śmierć jeździ szybko ... Ostatnie chwile plutonu T-34
Widząc co się stało z Plutonem T-34 moje morale wyraźnie spadło: i te związane z Conterami i te czające się w mojej psychice
Stepowe Wojny V:KW kontratakuje
Piechota przeważnie posuwała się do przodu.
Jak środki konwencjonalne zawiodły wróg ściągnął środki miej konwencjonalne. Cud ruskiej techniki i to wytrzymał.
A gdy opadł bitewny pył.
Przegrałem 5:15
Bardzo mi się w systemie podoba stosunek strat piechoty - ta jest częściej przygniatana do ziemi niż zabijana. W toku gry pluton stracił 5 ludzi w tym Oficera (znowu!)
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Nasze Gry
Świetny ARR Widać dobry aparat.
Odnośnie błędów masz we wszystkich przypadkach rację.
Gdzie graliście? I który scenariusz?
Odnośnie błędów masz we wszystkich przypadkach rację.
Gdzie graliście? I który scenariusz?
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
-
- Adjudant-Major
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
- Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
- Kontakt:
Re: Nasze Gry
Graliśmy w Strategu, co do scenariusza to był to "Flanking Force".
Poniżej wyjaśnienie Piersa co to jest "Unit":
"A tank, a gun, a squad, an MG Team. Everything really.
There is only one exception.
The only unit that functions as a multiple is a purchased gun or mortar battery."
Ja nie mogę znaleźć informacji że drużyna niemiecka powinna działać osobno, w dwóch sekcjach MG i piechoty. Z tego co się orientuję to jest "squad" czyli według tego co wyżej "Unit". Ja się trochę też sugeruję KGN, tam był wybór, albo grałeś całością, albo 2 sekcjami, jak możecie to podrzućcie mi info gdzie tego szukać. <---- Już nie ważne, znalazłem, działają osobno jako oddzielne sekcje.
Z błędów na szybko, które robiliśmy to na pewno dochodzi opcja Pinned na jednostce z charakterystyką Command, konkretnie jeżeli jest taka sytuacja to nie dolicza się tej jednostki do puli rozkazów, czyli np. zamiast D6+3 rozkazów, gracz ma D6+2 dopóki nie usunie znacznika Pinned.
Poniżej wyjaśnienie Piersa co to jest "Unit":
"A tank, a gun, a squad, an MG Team. Everything really.
There is only one exception.
The only unit that functions as a multiple is a purchased gun or mortar battery."
Ja nie mogę znaleźć informacji że drużyna niemiecka powinna działać osobno, w dwóch sekcjach MG i piechoty. Z tego co się orientuję to jest "squad" czyli według tego co wyżej "Unit". Ja się trochę też sugeruję KGN, tam był wybór, albo grałeś całością, albo 2 sekcjami, jak możecie to podrzućcie mi info gdzie tego szukać. <---- Już nie ważne, znalazłem, działają osobno jako oddzielne sekcje.
Z błędów na szybko, które robiliśmy to na pewno dochodzi opcja Pinned na jednostce z charakterystyką Command, konkretnie jeżeli jest taka sytuacja to nie dolicza się tej jednostki do puli rozkazów, czyli np. zamiast D6+3 rozkazów, gracz ma D6+2 dopóki nie usunie znacznika Pinned.
Ostatnio zmieniony piątek, 17 maja 2013, 08:56 przez bnk, łącznie zmieniany 1 raz.
- WarHammster
- Général de Division
- Posty: 3211
- Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Nasze Gry
Nalot niemieckiego myśliwca, fajna sprawa... ale i tak najbardziej podobały mi się zaklęcia czytane przez Xardasa z wielkiej Księgi. Nikt nic nie zrozumiał.
Xard, Ci Twoi NKWuDziści są jacyś trefni.
Xard, Ci Twoi NKWuDziści są jacyś trefni.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nasze Gry
T 34 to mega historyczny wynik.
Jak się czyta wspomnienia uczestników to co i rusz jada bez sensu naprzód prosto pod lufy
Jak się czyta wspomnienia uczestników to co i rusz jada bez sensu naprzód prosto pod lufy
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Nasze Gry
To teraz zapis gry sprzed ponad tygodnia, bez zdjęć niestety.
Wczoraj miała miejsce potyczka w oparciu o zasady Battlegroup Kursk. Z uwagi na problemy z aparatem niniejszy raport nie będzie miał zdjęć z pola bitwy ale mimo to liczę, że będzie interesujący dla czytelnika.
Plansza miała wymiaru o jedną stopę mniejsze niż wymagana wielkość, nie wpłynęło to jednak znacząco na rozgrywkę. Teren był urozmaicony gdyż składał się z kilku zagajników, gospodarstwa domowe, skał i ruin.
Skład armii był następujący:
NIEMCY (BR:29) :
2 Pantery kupowane osobno
Tygrys jako dowództwo Grupy Bojowej
Pełny pluton piechoty zmotoryzowanej na SdKfz 251/1 z pojazdem dowódczym SdKfz 251/10
2 zespoły snajperów - rozpoznanie
ROSJANIE (BR:24) :
2 SU-152
2 T-34
1 SU-76
2 BA-10 - rozpoznanie
Kolumna zaopatrzeniowa
pełny pluton piechoty zmotoryzowanej - w tym wypadku spieszonej, do tego średni moździerz i działko 45mm
Scenariusz jaki wybraliśmy dla rozgrywki to Attack/Counter-Attack (notabene scenariusz ten możliwe że wykorzystany podczas turnieju Battlegroup Kursk w Warszawie, o czym więcej na Forum Strategie). W ramach zasad scenariusza w pierwszej kolejności wybraliśmy rogi stoły, z którego nasze oddziały będą wychodziły. Z uwagi na równą ilość oddziałów rozpoznania zadecydował rzut kostką - wygrał mój przeciwnik grający Niemcami. Następnie rozłożyliśmy 4 cele, tutaj także zadecydował rzut kostką - wygrałem go ja (Rosjanie). Ustaliliśmy też pogodę, bez przykrych efektów. Kolejnym krokiem było rozłożenie oddziałów rozpoznania. Po tym rozpoczęliśmy pierwszą turę - o inicjatywie zadecydował rzut kostką - znowu kłania się ilość oddziałów rozpoznania. Nie można o nich zapominać! Jak widać w początkowym etapie gry są to bardzo ważne oddziały, decydują też o wyborze strony w niektórych scenariuszach (np. Defence Line).
Turę I rozpocząłem od szybkiego zajęcia objectivu przez co mój przeciwnik musiał ciągnąć szton morale. Kolejnym krokiem było szybkie zniszczenie zespołu snajperów z KM w BA-10 - kolejny szton do ciągnięcia dla Niemców. Przeciwnik w turze przemieścił tylko swój drugi zespół do lasu. Na tym zakończyła się zasadnicza część tury.
W II turze nastąpiły dalsze ruchy oddziałów rozpoznania, zająłem drugi objective i znowu Niemcy ciągnęli szton. Jednakże także i oni zajęli jeden objective - musiałem ciągnąć szton, wypadła chyba trójka albo czwórka. Po zakończeniu tury z rezerw wyszło K6 oddziałów. W moim przypadku były to wszystkie pojazdy pancerne (SU-76, SU-152, T-34). Przeciwnik wystawił tylko Pantery i Tygrysy. Pojazdy te ruszyły raźnie do przodu na tyle na ile pozwalała im ich mobilność. Nie doszło do żadnych starć.
W III turze doszło do pierwszych walk między "dużymi kotami" a SU-152. Tygrys ustawił się między dwoma zagajnikami, mój SU-152 obok gospodarstwa rolnego. SU-152 nie zdziałał nic, Tygrys niestety w swojej turze zaliczył przebicie pancerza i zniszczył "zabójcę zwierząt". Tym czasem na prawnym skrzydle (z mojej perspektywy) przemieściłem T-34 jak i kolejnego SU-152 z przesmykiem z prawej strony rzeczonego gospodarstwa. Zaowocowało to starciem w kolejnej turze gdyż Niemcy po zniszczeniu SU-152 w swoim etapie gry wypuścili do przodu Pantery i Tygrysa.
W IV turze próbowałem ostrzelać bezskutecznie z T-34 Panterę, raczej jako akt desperacji. Niestety dwukrotnie chybiłem celu. SU-152 podjechał bardzo blisko Tygrysa, prawie pod jego boczny pancerz. Niestety także nie zaliczył trafienia!.Odpowiedź Niemców to zniszczony zarówno SU-152 jak i T-34.
Kolejne dwie tury to niepowstrzymane natarcie Niemców i zniszczenie ostatnich sił pancernych. Mimo rajdu BA-10 na samotnego SdKfz 251/1 nie udało się zniszczyć nawet tego pojazdu, został tylko spinowany. Po 6 umówionych rundach wynik był jednoznacznie na korzyść Niemców, którzy zajęli 3 z 4 celów. Jednakże moja grupa bojowa nie przekroczyła swojego Battle Rating, mimo tak wysokich strat.
Podsumowując zapewne popełniliśmy jakieś błędy, np nie uwzględniając zawsze cover save dla pojazdów za ruinkami/budynkami albo nie zawsze testując morale po trafieniu w pojazd. Piechota w żaden sposób nie miała szans się wykazać pod czas gry. Jednakże potyczkę uważam za bardzo udaną pod względem towarzyskim jak i strategicznym.
Wczoraj miała miejsce potyczka w oparciu o zasady Battlegroup Kursk. Z uwagi na problemy z aparatem niniejszy raport nie będzie miał zdjęć z pola bitwy ale mimo to liczę, że będzie interesujący dla czytelnika.
Plansza miała wymiaru o jedną stopę mniejsze niż wymagana wielkość, nie wpłynęło to jednak znacząco na rozgrywkę. Teren był urozmaicony gdyż składał się z kilku zagajników, gospodarstwa domowe, skał i ruin.
Skład armii był następujący:
NIEMCY (BR:29) :
2 Pantery kupowane osobno
Tygrys jako dowództwo Grupy Bojowej
Pełny pluton piechoty zmotoryzowanej na SdKfz 251/1 z pojazdem dowódczym SdKfz 251/10
2 zespoły snajperów - rozpoznanie
ROSJANIE (BR:24) :
2 SU-152
2 T-34
1 SU-76
2 BA-10 - rozpoznanie
Kolumna zaopatrzeniowa
pełny pluton piechoty zmotoryzowanej - w tym wypadku spieszonej, do tego średni moździerz i działko 45mm
Scenariusz jaki wybraliśmy dla rozgrywki to Attack/Counter-Attack (notabene scenariusz ten możliwe że wykorzystany podczas turnieju Battlegroup Kursk w Warszawie, o czym więcej na Forum Strategie). W ramach zasad scenariusza w pierwszej kolejności wybraliśmy rogi stoły, z którego nasze oddziały będą wychodziły. Z uwagi na równą ilość oddziałów rozpoznania zadecydował rzut kostką - wygrał mój przeciwnik grający Niemcami. Następnie rozłożyliśmy 4 cele, tutaj także zadecydował rzut kostką - wygrałem go ja (Rosjanie). Ustaliliśmy też pogodę, bez przykrych efektów. Kolejnym krokiem było rozłożenie oddziałów rozpoznania. Po tym rozpoczęliśmy pierwszą turę - o inicjatywie zadecydował rzut kostką - znowu kłania się ilość oddziałów rozpoznania. Nie można o nich zapominać! Jak widać w początkowym etapie gry są to bardzo ważne oddziały, decydują też o wyborze strony w niektórych scenariuszach (np. Defence Line).
Turę I rozpocząłem od szybkiego zajęcia objectivu przez co mój przeciwnik musiał ciągnąć szton morale. Kolejnym krokiem było szybkie zniszczenie zespołu snajperów z KM w BA-10 - kolejny szton do ciągnięcia dla Niemców. Przeciwnik w turze przemieścił tylko swój drugi zespół do lasu. Na tym zakończyła się zasadnicza część tury.
W II turze nastąpiły dalsze ruchy oddziałów rozpoznania, zająłem drugi objective i znowu Niemcy ciągnęli szton. Jednakże także i oni zajęli jeden objective - musiałem ciągnąć szton, wypadła chyba trójka albo czwórka. Po zakończeniu tury z rezerw wyszło K6 oddziałów. W moim przypadku były to wszystkie pojazdy pancerne (SU-76, SU-152, T-34). Przeciwnik wystawił tylko Pantery i Tygrysy. Pojazdy te ruszyły raźnie do przodu na tyle na ile pozwalała im ich mobilność. Nie doszło do żadnych starć.
W III turze doszło do pierwszych walk między "dużymi kotami" a SU-152. Tygrys ustawił się między dwoma zagajnikami, mój SU-152 obok gospodarstwa rolnego. SU-152 nie zdziałał nic, Tygrys niestety w swojej turze zaliczył przebicie pancerza i zniszczył "zabójcę zwierząt". Tym czasem na prawnym skrzydle (z mojej perspektywy) przemieściłem T-34 jak i kolejnego SU-152 z przesmykiem z prawej strony rzeczonego gospodarstwa. Zaowocowało to starciem w kolejnej turze gdyż Niemcy po zniszczeniu SU-152 w swoim etapie gry wypuścili do przodu Pantery i Tygrysa.
W IV turze próbowałem ostrzelać bezskutecznie z T-34 Panterę, raczej jako akt desperacji. Niestety dwukrotnie chybiłem celu. SU-152 podjechał bardzo blisko Tygrysa, prawie pod jego boczny pancerz. Niestety także nie zaliczył trafienia!.Odpowiedź Niemców to zniszczony zarówno SU-152 jak i T-34.
Kolejne dwie tury to niepowstrzymane natarcie Niemców i zniszczenie ostatnich sił pancernych. Mimo rajdu BA-10 na samotnego SdKfz 251/1 nie udało się zniszczyć nawet tego pojazdu, został tylko spinowany. Po 6 umówionych rundach wynik był jednoznacznie na korzyść Niemców, którzy zajęli 3 z 4 celów. Jednakże moja grupa bojowa nie przekroczyła swojego Battle Rating, mimo tak wysokich strat.
Podsumowując zapewne popełniliśmy jakieś błędy, np nie uwzględniając zawsze cover save dla pojazdów za ruinkami/budynkami albo nie zawsze testując morale po trafieniu w pojazd. Piechota w żaden sposób nie miała szans się wykazać pod czas gry. Jednakże potyczkę uważam za bardzo udaną pod względem towarzyskim jak i strategicznym.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- WarHammster
- Général de Division
- Posty: 3211
- Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Nasze Gry
Wymień załogę i lufy Przemek
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Nasze Gry
Zapis gry z 30 stycznia w Sosnowcu : http://przemos85.blogspot.com/2013/02/m ... -2013.html
Zwycięstwo taktyczne Rosjan.
Zwycięstwo taktyczne Rosjan.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Nasze Gry
Na blogu http://przemos85.blogspot.com/2013/05/m ... a-bgo.html umieściłem krótki zapis stoczonej w zeszły czwartek rozgrywki w Battlegroup Normandy.
Niemieckie siły:
1. Pluton piechoty składający się z:
- 3 drużyny strzeleckie
- 3 drużyny MG34
- drużyna dowódcza
- Pak 40 z dodatkową załogą i Opel Blitz jako ciągnik
- sekcja Panzerschreck
2. Pluton 3 Panter
3. StuG III G
4. SdKfz 234/2 Puma
5. SdKfz 7/1 Flakvierling AA
6. Sekcja Panzerschreck
Amerykańskie siły:
1. Pluton piechoty składający się z :
- drużyna dowódcza
- 2 drużyny strzeleckie (jedna zmomtoryzowana)
- 2 sekcje MG
- lekki moździerz
2. 2 plutony Shermanów M4 (4 i 3 czołgi w każdym), w tym 4 czołgi z działem 76mm.
3. 2 M10 Wolverine
Niemieckie siły:
1. Pluton piechoty składający się z:
- 3 drużyny strzeleckie
- 3 drużyny MG34
- drużyna dowódcza
- Pak 40 z dodatkową załogą i Opel Blitz jako ciągnik
- sekcja Panzerschreck
2. Pluton 3 Panter
3. StuG III G
4. SdKfz 234/2 Puma
5. SdKfz 7/1 Flakvierling AA
6. Sekcja Panzerschreck
Amerykańskie siły:
1. Pluton piechoty składający się z :
- drużyna dowódcza
- 2 drużyny strzeleckie (jedna zmomtoryzowana)
- 2 sekcje MG
- lekki moździerz
2. 2 plutony Shermanów M4 (4 i 3 czołgi w każdym), w tym 4 czołgi z działem 76mm.
3. 2 M10 Wolverine
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- WarHammster
- Général de Division
- Posty: 3211
- Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Nasze Gry
Zapraszam do zapoznania się z treścią odnośnie gry w PMiHW:
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?f=115&t=12559
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?f=115&t=12559
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.