Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Regulamin

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
bnk
Adjudant-Major
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontakt:

Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Regulamin

Post autor: bnk »

Zapraszam do zapoznania się z regulaminem oraz zasadami turniejowymi.

Ogólnopolski Turniej Battlegroup Kursk

Termin: TBA

Plan turnieju:
8:30 – 9:30 Rejestracja uczestników
9:30 – 10:00 Rozlosowanie par, przygotowanie stołów
10:00 – 19.00 Rozgrywka (3 bitwy po 2,5 godziny)

Regulamin:

1. Organizatorami turnieju są Bartosz Boniecki i Przemysław Sobusik.
2. Każda osoba zainteresowana udziałem w turnieju proszona jest o wysłanie zgłoszenia na adres kontakt.tbg@gmail.com. Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko gracza, oraz jaką nacją będzie chciał grać podczas trwania turnieju.
3. Uczestnicy turnieju wyrażają zgodę na fotografowanie przebiegu rozgrywek i nieodpłatne wykorzystanie zdjęć w relacji (relacjach) z turnieju, które mogą się pojawić na blogach lub portalach internetowych.
4. W czasie trwania turnieju obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu. Osoba, która złamie niniejszy punkt regulaminu zostanie usunięta z turnieju oraz otrzyma zakaz uczestnictwa w jego kolejnych edycjach.
5. Podczas rozgrywki i w jej przerwie obowiązuje zakaz trzymania na stołach jedzenia oraz pojemników z napojami. W razie niezastosowania się do tych zasad sędziowie będą przydzielać punkty karne.
6. Wszelkie spory lub niejasności związane z interpretacją zasad lub niniejszego regulaminu rozstrzygać będą współorganizatorzy Bartosz "bnk" Boniecki i Przemysław "Przemos19" Sobusik. Ich decyzja jest ostateczna.
7. Cały turniej uczestnicy grają jedną rozpiską, którą przed rozpoczęciem rozgrywek należy wysłać do organizatorów, lub przekazać kopię podczas rejestracji przed rozlosowaniem par. Obowiązuje zakaz wprowadzania zmian do rozpiski podczas trwania rozgrywek, za nie zastosowanie się do powyższych warunków sędziowie będą przyznawali punkty karne lub podejmą decyzję o usunięciu gracza z turnieju.
8. Organizatorzy oddają do dyspozycji graczy, przy każdym stole, komplet znaczników oraz komplet żetonów Morale Counters. NIE UŻYWAMY WŁASNYCH ŻETONÓW.
9. Po zakończeniu każdej z gier ich uczestnicy są zobowiązani oddać sędziom wyciągnięte żetony symbolizujące Morale Counters celem ustalenia wyniku. PO SKOŃCZONEJ GRZE NIE WRZUCAMY ŻETONÓW DO GŁÓWNEJ PULI, ROBIĄ TO SĘDZIOWIE.
10. Między każdą rozgrywką zaplanowano 20 minutową przerwę.
11. Po każdej rozgrywce uczestnicy są zobowiązani podliczyć stracone punkty i dostarczyć wyniki sędziom.
12. Uczestnicy naruszający niniejszy regulamin, zakłócający przebieg rozgrywki, dopuszczający się oszustw i podważający ostateczne decyzje sędziowskie mogą zostać usunięci z turnieju oraz mogą otrzymać zakaz uczestnictwa w jego kolejnych edycjach. W każdym przypadku należy pamiętać że jest to tylko zabawa a nie poważna gra na śmierć i życie. Winna przeważać postawa koleżeństwa, uczciwego współzawodnictwa i wzajemnego szacunku.
13. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do możliwości modyfikacji punktów regulaminu.


Format:

1. Rozgrywka będzie toczyć się na stołach o wymiarach około 180x120 cm (6x4 stopy)
2. Uczestnicy wystawiają armie na nie więcej niż 505 pkt.
3. Pary do pierwszej rozgrywki zostaną wylosowane, natomiast następne bitwy będą się toczyć w systemie szwajcarskim.
4. Uczestnik powinien posiadać przy sobie wydrukowane rozpiski w ilości 4 szt. – do wglądu sędziów oraz przeciwników, według wzoru: http://ironfistpublishing.com/wp-conten ... Roster.pdf
5. Każdy z uczestników jest zobowiązany posiadać własną miarkę z podziałką w calach, kości do gry będą wydawane przez organizatorów.
6. Uczestnicy będą toczyć bitwy na stołach z przygotowanym przez organizatorów układem terenów. Obowiązuje bezwzględny zakaz wprowadzania zmian w układ terenów.
7. Na każdą parę graczy będzie przypadał jeden stół do gry. Na każdym z nich tereny zostaną ułożone w inny sposób. Po rozlosowaniu par przed każdą rozgrywką uczestnicy będą również losować stół na, którym będą toczyć bitwę.
8. Każdy uczestnik będzie miał do rozegrania 3 bitwy po 2,5 godziny każda:
 Attack / Counter Attack
 Flanking Attack
 Defence Line.
9. Strefy rozstawu armii będą z góry wyznaczone przez organizatorów na każdym stole, gracze będą losować między sobą z której strefy rozstawu zaczynają.
10. Na każdym stole do gry będą wyznaczone z góry 3 objectivy, zajęcie każdego z nich przez jednego z graczy oznacza spełnienie wszystkich warunków scenariusza i zwycięstwo.

Kompozycja armii:

1. Rozpiski musza być złożone zgodnie zasadami dotyczącymi listy armii zawartymi w podręczniku głównym gry „Battlegroup Kursk”
2. Obowiązują wszystkie zasady zawarte w podręczniku głównym „Battlegroup Kursk” oraz erraty znajdujące się na stronie http://ironfistpublishing.com/?page_id=8
3. Niedopuszczalne jest używanie modeli zastępczych, inaczej „proxów”, obowiązuje pełny WYSIWYG, chyba że modele zastępcze są tego samego rodzaju co modele docelowe (np. Pantera G zamiast Pantery D, StuG III F zamiast Stug III G, KW-1 zamiast KW-1S). Wszystkie ewentualne modele zastępcze podlegają zgłoszeniu organizatorom/sędziom, przed rozpoczęciem rozgrywek. Ostateczną decyzję o dopuszczeniu modeli zastępczych do gry podejmują sędziowie.
4. Piechota musi posiadać podstawki i od ich krawędzi liczone będą zasięgi, podstawka dla pieszego modelu nie powinna przekraczać 20mm średnicy, z wyjątkiem podstawek o których mowa dalej. W przypadku gdy np. zespół MG znajduje się na jednej podstawce gracz zobowiązany jest posiadać dodatkowe znaczniki aby można było zaznaczyć straty jeżeli modeli nie da się usunąć z podstawki.

5. Podstawki są również wymagane pod modelami przedstawiającymi artylerię ppanc. Oraz wszelkiego rodzaju haubice, armaty lub moździerze o charakterystyce medium i heavy.

Sugerowane podstawki:
• Artyleria ppanc: podstawka o wymiarach nie mniejszych niż 85x54 mm
• Haubice, artyleria: podstawka o wymiarach nie mniejszych niż 85x54 mm
• Moździerze: podstawka o wymiarach nie mniejszych niż 54x43 mm
Wyjątkiem są armaty o charakterystyce Very Light Guns, mogą być one umieszczone na podstawce o wymiarach nie mniejszych niż 54x43 mm.
W przypadku braku podstawki spory dotyczące zasięgów lub innych sytuacji związanych z modelami bez podstawek rozwiązywane są na niekorzyść gracza nie spełniającego powyższych wymogów.

6. Przed rozpoczęciem, każdej z rozgrywek uczestnicy są zobowiązani do podzielenia swojej armii zgodnie z zasadami zawartymi w danym scenariuszu i zanotowania tego tak, aby sędziowie i przeciwnik mogli mieć wgląd do tej informacji przed rozpoczęciem rozgrywki. Jakiekolwiek zmiany rozpiski w trakcie gry będą skutkowały przydzieleniem punktów karnych.
7. Przed rozpoczęciem każdej z rozgrywek uczestnicy są zobowiązani do przypisania wybranej przez siebie ilości amunicji HE/AP do konkretnych pojazdów i zanotowania tego tak, aby sędziowie mogli mieć wgląd do tej informacji przed rozpoczęciem rozgrywki oraz w trakcie jej trwania. Uczestnik jest zobowiązany do wprowadzenia każdej zmiany jaka nastąpi w ilości zużytej amunicji oraz do ułatwienia identyfikacji pojazdu do którego jest przypisana dana ilość amunicji HE/AP. Jakiekolwiek zmiany takiej rozpiski w trakcie rozgrywki będą skutkowały przydzieleniem punktów karnych.

Ograniczenia armii:

W rozpiskach mogą znajdować się maksymalnie 3 jednostki z charakterystyką Restricted.
Każda jednostka z charakterystyką Unique może zostać włączona do rozpiski tylko raz.
Przykład: dodając do rozpiski Supply Column i Forward Signals Unit, rozpiska jest właściwa, jednakże nie można dodać kolejnej jednostki Supply Column lub Forward Signals Unit, można natomiast dodać inne posiadające charakterystykę Unique.
Niemcy:
1. Minimum 1 pluton piechoty w rozpisce
2. Maksimum 2 plutony piechoty w rozpisce
Rosjanie:
1. Minimum 1 pluton piechoty w rozpisce
2. Maksimum 4 plutony piechoty w rozpisce

Punktacja:

O wyniku rozgrywki decyduje scenariusz a punkty zwycięstwa są liczone następująco:
* Wartość punktów do zdobycia wynosi 20VP (w tym 10VP za scenariusz).
* Wartość punktowa armii przeciwnika na stole to 100%. Zabite jednostki przeciwnika to odpowiedni procent i za wygraną dodajemy do wyniku 100%. Następnie liczymy różnicę wyniku w procentach i porównujemy z tabelką.
*„Procent” strat jest liczony na zasadzie wliczenia wszystkich punktów wystawionych podczas bitwy na stół. Tzn. jeśli na stole mamy całą armię to nasze 100% to łączny koszt wszystkich jednostek na stole (lotnictwo i ostrzał artyleryjski spoza stołu nie wlicza się, chyba że zginie artillery/mortar/aircraft spotter). Jeśli natomiast zaczynamy z połową armii na stole a połową w rezerwach to koszt punktowy jednostek zaczynających oraz tych które weszły z rezerw jest naszym 100%, to oznacza ze jednostki które nie zdążyły się pojawić na stole nie są liczone do tego. Do strat wliczamy stracone pojedyncze jednostki, pełne stracone plutony oraz takie, które zostały zredukowane poniżej połowy wyjściowego składu a nie zniszczone całkowicie. Za te ostatnie przyznaje się połowę punktów. Przykład: Gracz gra scenariusz Defence Line gdzie do rezerw musi przenieść ponad 2K6 wybranych jednostek, do tego posiada wsparcie lotnicze i artyleryjskie. Na stole stawia 3 plutony T-34 i Forward Obserwer Team o łącznym koszcie 316 pkt, w rezerwach ma resztę armii. Ponadto ma do użycia spoza stołu ostrzał moździerzowy o łącznym koszcie 72 pkt. Przed zakończeniem gry udało mu się na stół wprowadzić kolejne dwa plutony T-34 o koszcie 200pkt. Łączny koszt punktowy armii która była na stole to 516 pkt i to jest jego 100% odpowiadające 10 VP gdyż ogień spoza stołu nie doliczamy do wartości punktowej armii. W czasie bitwy zginęły mu dwa pełne plutony o łącznym koszcie 200pkt oraz dwa z jego plutonów zostały społowione i łączny koszt tych plutonów wynosił 200pkt ale że tylko połowa to 100pkt. Oznacza to że stracił on w rozgrywce 200+100pkt= 300pkt z 516pkt które miał na stole. Daje to nam 300/516 czyli 58,14%. Jest to wartość, którą odejmuje przeciwnik od swego procentu zabitych nam jednostek. Przykładowo przegraliśmy z takimi stratami zadanymi przeciwnikowi, on natomiast zadał nam 44% strat. To znaczy że on za wygraną dodaje 100% i ma 144% od tego wyniku odejmuje straty zadane mu przez nas czyli 58,14% co daje nam 144-58,14= 85,86. Patrząc na tabele mamy wynik końcowy bitwy 14-6 a przypadku remisu było by 58,14-44=14,86 czyli 10-10.

Gra kończy się jeżeli spełni się jeden z następujących warunków:
1. Po upływie czasu czyli 2,5 godziny, żaden z graczy nie spełnił założeń scenariusza ani jego wartość Battle Rating nie spadła do 0 – Tactical Loss.
2. W momencie gdy jeden z graczy spełni wszystkie założenia scenariusza.
3. Koniec gry następuje również w momencie gdy wartość Battle Rating jednego z graczy spadnie do zera.
4. Poddanie bitwy przez jednego z graczy.

Ad. 1 – Tactical loss
W tym przypadku jest liczona punktowa ilość straconych jednostek oraz dodatkowe punkty za objectiv’y etc. Po zakończonej rozgrywce gracze sprawdzają ile punktów BR im zostało, gracz z większą wartością BR jest stroną zwycięską i za zwycięstwo dostaje 10% za każdy punkt różnicy w punktach BR z graczem przeciwnym aż do max. 100% np. Gracz A po upływie czasu przeznaczonego na grę ma 10 punktów BR, gracz B natomiast ma 3 punkty BR, różnica wynosi 7 punktów, a więc gracz A dostaje 70% za zwycięstwo i do tego dodaje procent zniszczonych jednostek gracza B, po czym od otrzymanej sumy odejmuje procent własnych strat i otrzymany wynik porównuje z poniższą tabelką.

Przedziały procentowe:
0-19,99% 10-10
20-39,99% 11-9
40-59,99% 12-8
60-79,99% 13-7
80-99,99% 14-6
100-119,99% 15-5
120-139,99% 16-4
140-159,99% 17-3
160-179,99% 18-2
180-194,99% 19-1
195-200% 20-0


Dodatkowa punktacja:
Za w pełni pomalowaną armię (wraz z podstawkami) + 2 VP
Za pomalowaną nie mniej niż ½ jednostek (wraz z podstawkami) + 1VP
Zabicie jednostki z charakterystyką Panzer Ace + 25 pkt.
Zestrzelenie samolotu + 25 pkt.
+ 50 punktów do wartości punktowej armii za każdy posiadany objective w przypadku Tactical Loss

Scenariusze:

1. Attack / Counter Attack
Typ scenariusza: Bój Spotkaniowy

Warunki Zwycięstwa:
1. Zdobycie wszystkich wyznaczonych objectiv’ów
2. Zredukowanie wartości BR przeciwnika do 0
3. Posiadanie większej wartości BR niż przeciwnik po zakończeniu czasu przeznaczonego na dany scenariusz.

Wystawianie oddziałów
1. Obie strony rzucają K6 i dodają do wyniku ilość posiadanych Oddziałów Rozpoznania. Gracz z większym łącznym wynikiem wybiera jedną z 2 wyznaczonych stref rozstawu stołu, który będzie jego strefą rozstawienia, jego przeciwnik rozstawia się na przeciwległym rogu stołu.
3. Warunki pogodowe: Rzuć K6. Wynik 1 oznacza burze z piorunami uziemiającą wszelkie wsparcie lotnicze. Z uwagi na powyższe wszystkie Sztony „Wsparcie lotnicze” są traktowane jako „1” dla celów ustalenia stopnia wyczerpania „Battle Rating”.
4. Wystaw Oddziały Rozpoznania: Gracze na przemian rozstawiają wszystkie swoje Oddziały Rozpoznania. Można je rozstawić gdziekolwiek na własnej połowie stołu, z zastrzeżeniem że nie można tego dokonać w zasięgu 10” od linii oznaczającej środek stołu (poprowadzonej między rogami stołu niewyznaczonymi jako strefa rozstawienia). Gracz posiadający większą liczbę Oddziałów Rozpoznania rozpoczyna rozstawianie. Jeśli jedna ze stron nie posiada żadnych Oddziałów Rozpoznania jego przeciwnik może rozstawić swoje oddziały rozpoznania gdziekolwiek na stole. Dodatkowo oddziały te mogą rozpocząć grę z rozkazem Ogień z Pułapki (Ambush Fire).
5. Pierwsza tura: Obaj gracze rzucają K6 i dodają do uzyskanego wyniku liczbę posiadanych Oddziałów Rozpoznania. Strona z większą sumą rozpoczyna pierwszą turę. W przypadku remisu strona z większą liczbą Oddziałów Rozpoznania wygrywa. Jeśli dalej jest remis, obaj gracze ponownie rzucają kośćmi.
6. Główne siły przybywają!: Od drugiej tury naprzód gracze rozstawiają w swojej strefie K6 jednostek pozostających w rezerwie. W tym przypadku właściwą strefę rozstawienia stanowi 20” wzdłuż każdej z krawędzi stołu składających się na wybrany róg.


2. Flanking Force
Typ scenariusza: Bój Spotkaniowy

Warunki Zwycięstwa:
1. Zdobycie wszystkich wyznaczonych objectiv’ów
2. Zredukowanie wartości BR przeciwnika do 0
3. Posiadanie większej wartości BR niż przeciwnik po zakończeniu czasu przeznaczonego na dany scenariusz.


Wystawianie oddziałów
1. Oddziały początkowe: Obie strony ustalają swoje oddziały początkowe. Obie strony przed rozpoczęciem gry mogą rozstawić na stole K6 oddziałów wybranych ze swojej Grupy Bojowej, z wyjątkiem Oddziałów Rozpoznania. Wszystkie nierozstawione oddziały pozostają w rezerwie.

2. Warunki pogodowe: Rzuć K6. Wynik 1 oznacza burze z piorunami uziemiającą wszelkie wsparcie lotnicze. Z uwagi na powyższe wszystkie Sztony „Wsparcie lotnicze” są traktowane jako „1” dla celów ustalenia stopnia wyczerpania „Batle Rating”.
3. Ustal Strefy Rozstawienia: Są 2 strefy rozstawienia, każda o powierzchni trójkąta prostokątnego, którego ramiona przyprostokątne mają długość 20” liczoną od rogu stołu i poprowadzoną wzdłuż jego krawędzi. Jeden z graczy winien otrzymać losowo wybrany róg stołu, jego przeciwnik otrzymuje przeciwstawny róg.
4. Ustal Strefy Oskrzydlenia: Obaj gracze rzucają K6 i dodają do wyniku liczbę Oddziałów Rozpoznania w swojej Grupie Bojowej. Gracz z większą sumą może wybrać, który z pozostałych 2 rogów stołu będzie jego Strefą Oskrzydlenia. Przeciwnik automatycznie otrzymuje przeciwstawny róg stołu jako swoją strefę oskrzydlenia. Każda strefa oskrzydlenia ma powierzchnię trójkąta prostokątnego, którego ramiona przyprostokątne mają długość 20” liczoną od rogu stołu i poprowadzoną wzdłuż jego krawędzi.
6. Rozstaw Oddziały Rozpoznania: Wszystkie Oddziały Rozpoznania w Grupie Bojowej muszą rozpocząć grę rozstawione w strefie oskrzydlenia, o której mowa w pkt. 5.
7. Pierwsza tura: Obaj gracze rzucają K6 i dodają do uzyskanego wyniku liczbę posiadanych Oddziałów Rozpoznania. Strona z większą sumą rozpoczyna pierwszą turę. W przypadku remisu strona z większą liczbą Oddziałów Rozpoznania wygrywa. Jeśli dalej jest remis, obaj gracze ponownie rzucają kośćmi.
8. Przybycie posiłków: Od drugiej tury naprzód gracze rozstawiają K6 jednostek nieobecnych jeszcze na polu bitwy. Rozstawienie ma miejsce w swojej strefie rozstawienia, o której mowa w pkt. 4.


3. Defence Line
Typ scenariusza: Atak / Obrona

Warunki Zwycięstwa:
1. Zdobycie wszystkich wyznaczonych objectiv’ów przez gracza strony atakującej
2. Zredukowanie wartości BR przeciwnika do 0
3. Posiadanie większej wartości BR niż przeciwnik po zakończeniu czasu przeznaczonego na dany scenariusz.
Ustalenie strony atakującej: Stroną atakującą jest gracz którego rozpiska jest oparta na Liście Dywizji Pancernej, gracz którego lista jest wzięta z Dywizji Piechoty jest stroną broniącą się. W przypadku gdy obaj gracze mają rozpiski oparte na liście Pancernej lub liście Piechoty to rzucają K6 i dodają do wyniku liczbę Oddziałów Rozpoznania w swojej Grupie Bojowej. Gracz z większą sumą jest atakującym.

1. Ustal rogi stołu: Obrońca może wybrać, przy której z krótszych krawędzi stołu atakujący musi rozstawić swoje oddziały. Co oczywiste obrońca otrzymuje przeciwstawną krawędź stołu.
2. Ustal skład Sił Rozpoznawczych i Sił Głównych:
Siły Rozpoznawcze: Siły Rozpoznawcze muszą obejmować wszystkie Oddziały Rozpoznania atakującego. Ich zadaniem jest przetestowanie linii obrony przeciwnika. Mogą ponadto obejmować do 3 dodatkowych oddziałów wybranych dowolnie spośród składu Grupy Bojowej.
Siły Główne: Pozostałe oddziały Grupy Bojowej stanowią Siły Główne. Zaczną przybywać na pole bitwy od 3 tury naprzód, przy krawędzi atakującego i w ilości K6 na turę.
3. Ustal skład Początkowych Sił Obrony: Wszystkie umocnienia muszą zostać umieszczone w „strefie frontowej”, którą stanowi 1/3 stołu położona w jego centrum. Ponadto w tej strefie obrońca może rozstawić 2K6 jednostek, dowolnie wybranych ze składu swojej Grupy Bojowej.
4. Posiłki obrońcy: Wszystkie oddziały nierozstawione w „strefie frontowej” stanowią jego posiłki. Od tury 5 naprzód K6 jednostek będzie automatycznie przybywało wzdłuż krawędzi stołu obrońcy.
5. Obrońca nie może zwyciężyć wykorzystując zasadę „wszystkie cele przejęte”, o której mowa na 44 stronie podręcznika.
6. Warunki pogodowe: Rzuć K6. Wynik 1 oznacza burze z piorunami uziemiającą wszelkie wsparcie lotnicze. Z uwagi na powyższe wszystkie żetony „Wsparcie lotnicze” są traktowane jako „1” dla celów ustalenia stopnia wyczerpania „Battle Rating”.
7. Rozstaw Początkowe Siły Obrony: Początkowe Siły Obrony mogą zostać rozstawione w dowolnie na „strefie frontowej”. K3 jednostek może zacząć grę z rozkazem „ambush fire”.
8. Rozstaw Siły Rozpoznawcze: Siły te atakujący rozstawia nie więcej niż 10” od swojej krawędzi stołu.
9. Rozstrzygnij wynik ostrzału artyleryjskiego: K3 jednostek obrońcy zostaje spinnowane z powodu silnego ostrzału artylerii przeciwnika. Przyznaj markery spinnowania w sposób losowy.
10. Pierwsza Tura: Atakujący zaczyna swoją pierwszą turę.
Ostatnio zmieniony niedziela, 5 maja 2013, 11:18 przez bnk, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Regulamin

Post autor: xardas12r »

1.Czy można proksować ISU 152 SU 152??
2.Ten wymóg podstawkowania armat nie fajnie brzmi.
3.Zaznacz ,że chodzi o miarki calowe ;)
Obrazek
bnk
Adjudant-Major
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Regulamin

Post autor: bnk »

xardas12r pisze:1.Czy można proksować ISU 152 SU 152??
2.Ten wymóg podstawkowania armat nie fajnie brzmi.
3.Zaznacz ,że chodzi o miarki calowe ;)
1. Niech Przemos się wypowie, ja się dostosuję do jego zdania w tym temacie.
2. Wiem, i rozumiem, ale wchodzą w grę kwestie mierzenia zasięgów, co z załogą itd. itp. Generalnie nie musisz na stałe przytwierdzać armaty, może być nałożona na podstawkę i w każdej chwili zdjęta.
3. A tak, racja, już poprawiam. ;)
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Regulamin

Post autor: Przemos19 »

Ad. 1 można proxować gdyż zarówno nadbudówka jak i podwozie tak bardzo od siebie nie odbiegają, dla laika niekoniecznie do odróżnienia a klimat gry nie ucierpi na tym.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Regulamin

Post autor: xardas12r »

2. Wiem, i rozumiem, ale wchodzą w grę kwestie mierzenia zasięgów, co z załogą itd. itp. Generalnie nie musisz na stałe przytwierdzać armaty, może być nałożona na podstawkę i w każdej chwili zdjęta.
Ja zawsze w takich sytuacjach biorę za punkt odniesienia końcówkę lufy.
Obrazek
bnk
Adjudant-Major
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Regulamin

Post autor: bnk »

xardas12r pisze:
2. Wiem, i rozumiem, ale wchodzą w grę kwestie mierzenia zasięgów, co z załogą itd. itp. Generalnie nie musisz na stałe przytwierdzać armaty, może być nałożona na podstawkę i w każdej chwili zdjęta.
Ja zawsze w takich sytuacjach biorę za punkt odniesienia końcówkę lufy.
Jak Ty mierzysz zasięg to nie problem, ale jak do Ciebie mierzą zasięg, albo trzeba określić czy obejmuje taką jednostkę pole rażenia arty to już inna sprawa ;) W ten sposób jest jasno określone ile miejsca zajmuje działo, amunicja i krzątający się przy niej ludzie.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Regulamin

Post autor: WarHammster »

Ja mam pytanie o podstawki: czy "sugerowane" tzn. "wymagane"? Jeśli nie, to czy mogę np. artylerie układać na okrągłych podstawkach? Jeśli tak, to ile mm średnicy?

Bardzo dobrze napisany regulamin!
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Regulamin

Post autor: Przemos19 »

Według mnie sugerowane tzn mogą się różnić, jakie chcesz dać?
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Regulamin

Post autor: WarHammster »

Mam kilka podstawek o średnicy 6 cm okrąg dlatego się pytam, i chyba dam je sobie pod howitzery, a do LWPwytne z poliestru tyle ile zostało zasugerowane :).

Ah i jeszcze jedno, jak z terenami? Czy lokal ma zaplecze logistyczne makiet?
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Regulamin

Post autor: WarHammster »

Czy można prosić o przyklejenie tego tematu?
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Regulamin

Post autor: Asienieboje »

Mała uwaga do regulaminu: stół o wymiarach 6x4 stopy, a nie cale?
bnk
Adjudant-Major
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Regulamin

Post autor: bnk »

Dzięki, poprawione.
Awatar użytkownika
Asienieboje
Adjudant Commandant
Posty: 1762
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 45 times
Been thanked: 43 times

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Regulamin

Post autor: Asienieboje »

Nie ma sprawy ;)
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Regulamin

Post autor: xardas12r »

1.Czy pełen WYSIWYG obowiązuje w piechocie? Czy mogę w drużynie złożonej z ludzi z PM i karabinami traktować wszystkich jakby mieli karabiny ?

2.Czy nie warto było by wprowadzić zakaz ustawiania punktów ognia pre-definiowanego w strefach rozstawienia przeciwnika ?? Szczególnie w scenariuszu flanking atack może to boleć.

EDIT

3.W co jest uzbrojony BA-6/10 ?? Oryginalnie była to armata 45mm , ale w podręczniku jest podana 37mm. Autorzy przyznali się do błędu na gildii , jednak w FAQ nic nie jest na ten temat wspomniane.
Obrazek
Awatar użytkownika
Pumba
Caporal
Posty: 52
Rejestracja: środa, 15 grudnia 2010, 15:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Regulamin

Post autor: Pumba »

Odkurzę konto, a co.

ad 1. Nie ja ustalam

ad 2. Nie ja ustalam

ad 3. Ba-10 uzbrojony jest w armatę 45mmL46 o następujących właściwościach:

AMMO | HE EFFECT | 0-10" | 10-20" | 20-30" | 30-40" | 40-50" | 50-70" |
...HE..|.....3/5+.....|....1...|....1.....|....1.....|....1.....|....1.....|....-.....|
...AP..|.......-........|....4...|....4.....|....3.....|....2.....|....1.....|....-.....|

Tak więc wartość penetracji AP taka sama jak w przypadku błędnej armaty 37mm, a przy HE dodatkowa kostka na 5+.

Dodatkowo ma jeszcze 2 karabiny z szybkostrzelnością 3 każdy, jeden przy jarzmie działa (co-ax), drugi w kadłubie (bow) o 45 stopniowym kącie ostrzału (22,5 w każdą stronę).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”