Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - dyskusja
-
- Adjudant-Major
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
- Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
@GRZ - jeżeli będziesz miał w styczniu czas to możemy zagrać bitwę i będziesz miał okazję się samemu przekonać, poprzez system punktowy, battle rating, ograniczona amunicja, oraz opcje unique, restricted + ograniczenia przy wykupywaniu supportów do poszczególnych jednostek podstawowych wpływają na to iż raczej powergaming nie będzie miał miejsca. Po za tym posiadanie najmocniejszego sprzętu nie jest nigdy gwarancją, zanim się wystrzeli to trzeba najpierw dostrzec cel, co też nie ułatwia zadania.
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
Ech pamietam grę gdzie zaszturmowało na mnie stado Ot 34..
A w Early war w ogóle się nie dawało grać w MP bo polskie samochody pancerny robiły z blitzkriegu szatkownice, armatki miały lepsze i strzelające w turze ze 4 razy, a biedne Panzery po razie :>
Ale nie chodzi mi o Tygrysy i takie tam , a o znalezieni optymalnego zestawu i marginalizacji całej reszty
Wręcz zupełnie nie dało się grać np: Tygrysami w Mp.. z powodu niezoptymalizowania w zasadach ;(
Nie będę krył, że z mej kompani wystawiłem w histori mego uczestnictwa w turniejach raptem 1 tygrysa I na jednym turnieju ;(
Z tego co piszecie dużo lepszy system wybierania oddziałów, jak pisałem kibicuję, tylko bacznie obserwujcie czy nie degeneruje.
Samograj na panterach i tygrysach jest Ok, gorzej z samograjem na Oplach z działkami 4*20mm, takim mikro gąsienicowym ppancu z pakiem 75mm i na przykład tym super ppancem na podwoziu Pz Iv co były 2 sztuki
(wybrałem to zupełnie losowo jako ilustrację)
Power gamer zawsze znajdzie coś co się prześliźnie.
Niejaki Ragozd tak rozpracował formułę opłacalności Mein Panzer, że potem zrobił swoją poprawioną :>
A w Early war w ogóle się nie dawało grać w MP bo polskie samochody pancerny robiły z blitzkriegu szatkownice, armatki miały lepsze i strzelające w turze ze 4 razy, a biedne Panzery po razie :>
Ale nie chodzi mi o Tygrysy i takie tam , a o znalezieni optymalnego zestawu i marginalizacji całej reszty
Wręcz zupełnie nie dało się grać np: Tygrysami w Mp.. z powodu niezoptymalizowania w zasadach ;(
Nie będę krył, że z mej kompani wystawiłem w histori mego uczestnictwa w turniejach raptem 1 tygrysa I na jednym turnieju ;(
Z tego co piszecie dużo lepszy system wybierania oddziałów, jak pisałem kibicuję, tylko bacznie obserwujcie czy nie degeneruje.
Przemosie nie rozumiesz ideiPrzemos19 pisze:GRZ załóżmy że chcesz zrobic niemiecki samograj w postaci masy Panter i Tygrysów
Samograj na panterach i tygrysach jest Ok, gorzej z samograjem na Oplach z działkami 4*20mm, takim mikro gąsienicowym ppancu z pakiem 75mm i na przykład tym super ppancem na podwoziu Pz Iv co były 2 sztuki
(wybrałem to zupełnie losowo jako ilustrację)
Power gamer zawsze znajdzie coś co się prześliźnie.
Niejaki Ragozd tak rozpracował formułę opłacalności Mein Panzer, że potem zrobił swoją poprawioną :>
Ostatnio zmieniony sobota, 29 grudnia 2012, 16:19 przez AWu, łącznie zmieniany 2 razy.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
Nie można zastrzec, że ktoś kiedyś wynajdzie rozpiskę idealną ale biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia, testy i arr nie znalazłem takiego czegoś. Zresztą autor system jest zwolennikiem bardziej historycznych starć i scenariuszy.
Zasady wręcz wymuszają wybieranie różnorodnych oddziałów, tak jak to było w rzeczywistości.
Co do strzelania to jest ustalone, że autocannons mają bardzo słaby AP, więc nie ma problemu
Zasady wręcz wymuszają wybieranie różnorodnych oddziałów, tak jak to było w rzeczywistości.
Co do strzelania to jest ustalone, że autocannons mają bardzo słaby AP, więc nie ma problemu
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
Po prostu pożyczcie GRZ podręcznik na tydzień, a on Wam go zwróci z najbardziej optymalnymi rozpiskami.
TheNode.pl – zapraszam!
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
1) Nie na podowozium pz4 tylko VK3001 mam 1 sztukę w 1/72 i w Victory Decision jest to najbardziej OP jednostka w grzeSamograj na panterach i tygrysach jest Ok, gorzej z samograjem na Oplach z działkami 4*20mm, takim mikro gąsienicowym ppancu z pakiem 75mm i na przykład tym super ppancem na podwoziu Pz Iv co były 2 sztuki
2) @Przemos Awu ma rację przeważnie wybieranie tylko najcięższego sprzętu nie daje OProzpiski
Żeby być dobrym PG trzeba system poznać więc musiałbym nie tylko zasady przeczytać ale zagrać parę bitew zanim byłbym w stanie stworzyć OProzpiskę. Za czasów warhammera byłem strasznym PG Staram się od wielu lat się oduczyć praktyki "optymalizacji" ale nie zawsze mi to wychodzi i z doświadczenia wiem że rozpiska zoptymalizowana (nie koniecznie same myszki) będzie lepsza. (Moim zdaniem) Nie stworzono jeszcze systemu który by nie miał optymalnego sposobu doboru elementów (poza systemami kamień/papier/nożyce)
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
Nie o tym mówięGRZ pisze: 1) Nie na podowozium pz4 tylko VK3001 mam 1 sztukę w 1/72 i w Victory Decision jest to najbardziej OP jednostka w grze
Było coś takiego, posłali 2 sztuki w 41 na front (chyba z 4 Pzdiv), jeden wybuchł, a drugi gdzieś zaginał, nie pamiętam jak to się zwało, ale miało nazwę imienną (nie wiem czy oficjalna)
Mam! Dicker Max to się zwało :>
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
Phi to pierdółka ja mówiłem o http://en.wikipedia.org/wiki/Sturer_Emil
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
Wiem, ale 128-ka jest dużo bardziej znana, czyli teoretycznie jest większa szansa, że twórcy systemu poświęcą jej uwagę..
Aczkolwiek pewnie byli optymistyczni :>
Aczkolwiek pewnie byli optymistyczni :>
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
Nie ma tego, jest tylko Nashorn i Ferdinand.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
To krok w dobrą stronę. W MP wpychali wszystko co się dało.
-
- Adjudant-Major
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
- Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
Unique - jednostki z taką charakterystyką nie mogą się dublować, czyli np. nie wystawisz Forward HQ x 2, ale możesz wystawić ile chcesz jednostek z charakterystyką Unique, pod warunkiem, że będą to różne jednostki.Przemos19 pisze:GRZ załóżmy że chcesz zrobic niemiecki samograj w postaci masy Panter i Tygrysów - nie uda Ci się, bo:
- Drużyna 3 panter to koszt 220 punktów, restricted i unique. Taka drużyna daje Ci 2 support chocies między innymi ze "specialist" units.
- Drużyny Tygrysów już nie kupisz bo jest unique, wykorzustałeś już 1 unique na armię. Automatycznie pozbawiłeś się też np. Forward HQ (też jest unique), która daje artillery spotter i senior officer. Wsparcie lotnicze - już go nie masz na dobrym poziomie, bo Luftwaffe Air Control Officer jest Unique.
- Możesz kupić tylko Tygrysy na sztuki, każda sztuka to 85 punktów, restricted.
Przy bitwie na 750 punktów żadnych więcej mocnych zabawek nie weźmiesz, bo tylko 3 restricted możliwe. Wydałeś w ten sposób 410 punktów. Ponadto musisz wydać na 1 pluton piechoty (obowiązkowy na tym poziomie punktowym) kosztujący 100 punktów. Wydałeś na tą chwilę już 510 punktów.
- czaki
- Chorąży koronny
- Posty: 1337
- Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - dyskusja
Ja bym się wstępnie pisał po stronie niemieckiej. Do kiedy będzie ustalony limit punktowy i jaki?
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - dyskusja
Z tego co słyszałem będzie to 500 / Pluton . Ale głowy nie dam. Niech organizator się wypowie.
-
- Adjudant-Major
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
- Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - dyskusja
Ok, dopisuję Cię do listy. Tak jak napisał Xardas, limit to 500 punktów, regulamin i zasady punktacji oraz kwestie organizacyjne pojawią się niedzielę, najpóźniej w poniedziałek.czaki pisze:Ja bym się wstępnie pisał po stronie niemieckiej. Do kiedy będzie ustalony limit punktowy i jaki?
- czaki
- Chorąży koronny
- Posty: 1337
- Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
Wydaje mi się, źle interpretujesz cechę Unique. To, co piszesz zapene opierasz na opisie ze str. 83 podręcznika. Spójrz jednak na stronę 48. Jest tam wyraźnie podane, że nie można mieć więcej niż jednej jednostki z tą cechą na battlegroup, niezależnie odwielkości gry.bnk pisze:Unique - jednostki z taką charakterystyką nie mogą się dublować, czyli np. nie wystawisz Forward HQ x 2, ale możesz wystawić ile chcesz jednostek z charakterystyką Unique, pod warunkiem, że będą to różne jednostki.