Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - dyskusja
-
- Adjudant-Major
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
- Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
- Kontakt:
Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - dyskusja
Pojawiła się opcja zorganizowania gry turniejowej w "Battlegroup Kursk", impreza miała by się odbyć w drugim kwartale roku 2013 w Warszawie. Celem turnieju jest promocja tej gry i jest to inicjatywa na chwilę obecną prywatna. Wszyscy gracze, którzy byliby chętni do wzięcia udziału w turnieju mogą śmiało zadawać pytania w tym temacie, lub się po prostu zgłosić. Szczególnie zachęcam ludzi grających w OWW2 skalą 20mm (1/72).
Kilka informacji organizacyjnych:
1. Ilość miejsc w turnieju jest ograniczona, liczy się kolejność zgłoszeń.
2. Na turnieju mogą mieć miejsce tylko starcia Axis vs Allies, czyli w tym przypadku Niemcy vs Rosjanie
3. Termin: wkrótce wrzucimy propozycję kilku terminów, tak aby każdy mógł zaplanować sobie udział z wyprzedzeniem, wstępny termin to Maj lub Czerwiec 2013.
4. Każda gra będzie ograniczona czasowo oraz turowo, gracze będą mieli na rozwiązanie wyniku bitwy 2,5 godziny lub 8 tur, po tym czasie będą podliczone punkty zwycięstwa.
Na chwilę obecną mamy pięciu graczy, 3 po stronie Rosyjskiej i 3 po stronie niemieckiej, limit miejsc to 12 osób, będą listy rezerwowe, gdyby któryś gracz odwołał to pierwsza osoba z listy rezerwowej zajmuje jego miejsce, oczywiście zgodnie z posiadaną armią.
Szczegółowy regulamin i więcej informacji wkrótce, i zapraszam do dyskusji.
Kilka informacji organizacyjnych:
1. Ilość miejsc w turnieju jest ograniczona, liczy się kolejność zgłoszeń.
2. Na turnieju mogą mieć miejsce tylko starcia Axis vs Allies, czyli w tym przypadku Niemcy vs Rosjanie
3. Termin: wkrótce wrzucimy propozycję kilku terminów, tak aby każdy mógł zaplanować sobie udział z wyprzedzeniem, wstępny termin to Maj lub Czerwiec 2013.
4. Każda gra będzie ograniczona czasowo oraz turowo, gracze będą mieli na rozwiązanie wyniku bitwy 2,5 godziny lub 8 tur, po tym czasie będą podliczone punkty zwycięstwa.
Na chwilę obecną mamy pięciu graczy, 3 po stronie Rosyjskiej i 3 po stronie niemieckiej, limit miejsc to 12 osób, będą listy rezerwowe, gdyby któryś gracz odwołał to pierwsza osoba z listy rezerwowej zajmuje jego miejsce, oczywiście zgodnie z posiadaną armią.
Szczegółowy regulamin i więcej informacji wkrótce, i zapraszam do dyskusji.
Ostatnio zmieniony czwartek, 27 grudnia 2012, 11:24 przez bnk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
Ja w to wchodzę, podoba mi się koncepcja. Odnośnie zasad jeśli chcemy rozegrać 3 bitwy w ciągu dnia chyba byłoby lepiej ustalić limit na 2h. Dodatkowo trzeba też ustalić limit wielkości stołów. Proponuję też armie maksymalnie 500 punktów, budowane zgodnie z listami z podręcznika.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
A może by jakieś pokazy systemu zorganizować (jakaś bitewka w Agresorze w lutym)? Bo raczej gra która trwa 2,5h jest trochę bardziej skomplikowana niż DBA żeby na turniej w ciemno iść.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.
-
- Adjudant-Major
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
- Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
Jasne, nie ma żadnego problemu, jeżeli tylko będzie stół do gry o wymiarach 180x120 i tereny to nie ma najmniejszego problemu. Kwestia dogadania terminu, ja się dostosuję.
-
- Adjudant-Major
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
- Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
- Kontakt:
- Reiner
- Carabinier
- Posty: 28
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2012, 19:56
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
W takim razie ja również chciałbym się dopisać. Zgłaszam stronę niemiecką.
http://dominiumabsolutum.blogspot.com/
Battlegroup Series, Warmaster, Frostgrave, Full Thrust.
Battlegroup Series, Warmaster, Frostgrave, Full Thrust.
-
- Adjudant-Major
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
- Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
- Kontakt:
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
Jak rozpatrujemy ilość gier podczas turnieju - np. 3 gry na osobę i najlepsza punktacja łączna wygrywa? (punktacja: wyniki od 0:20 do 20:0 na każdą grę).
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
-
- Adjudant-Major
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
- Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
To co piszesz to jedna z opcji. Ja jednak skłaniałbym się k temu by przy tak malej liczbie uczestników zagrać każdy z każym, tzn. każdy gracz strony niemieckiej rozegra grę z każdym graczem ze strony rosyjskiej, w przypadku 10 osób jest to 5 bitew.
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
Kibicuje pomysłowi popularyzacji, ale przestrzegam, że turniejowe myślenie zamordowało Mein panzer..
Znalezienie odpowiedniej formuły (bezpiecznej dla systemu) może nie być łatwe.
No chyba, że jest dużo bardziej odporny (mein panzer był zupełnie bezradny)
Znalezienie odpowiedniej formuły (bezpiecznej dla systemu) może nie być łatwe.
No chyba, że jest dużo bardziej odporny (mein panzer był zupełnie bezradny)
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
Battlerating w zasadzie uniemożliwia powergaming. Dość powiedzieć, że rosjanami można zignorować takiego Tygrysa wystawionego przez przeciwnika i wygrać. Co więcej, najlepsze zabawki mają charakterystykę unique lub restricted, co odpowiednio oznacza że można mieć tylko jeden oddział unique i od 2 do 5 restricted, w zależności od wielkości rozgrywki. Co więcej, piechota zawsze jest obowiązkowa. Nie ma możliwości wystawić rozpisek na samych T-34 z miotaczami jak w MP
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
-
- Adjudant-Major
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
- Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
Tak jak pisze Przemos, gra jest wyważona przez autora i pozwala na skuteczne wykorzystanie naprawdę wielu różnych typów jednostek.
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
Wątpię żeby udało się komuś coś takiego zrobić.Battlerating w zasadzie uniemożliwia powergaming.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Turniej "Battlegroup Kursk" 2013 - Dyskusja
GRZ załóżmy że chcesz zrobic niemiecki samograj w postaci masy Panter i Tygrysów - nie uda Ci się, bo:
- Drużyna 3 panter to koszt 220 punktów, restricted i unique. Taka drużyna daje Ci 2 support chocies między innymi ze "specialist" units.
- Drużyny Tygrysów już nie kupisz bo jest unique, wykorzustałeś już 1 unique na armię. Automatycznie pozbawiłeś się też np. Forward HQ (też jest unique), która daje artillery spotter i senior officer. Wsparcie lotnicze - już go nie masz na dobrym poziomie, bo Luftwaffe Air Control Officer jest Unique.
- Możesz kupić tylko Tygrysy na sztuki, każda sztuka to 85 punktów, restricted.
Przy bitwie na 750 punktów żadnych więcej mocnych zabawek nie weźmiesz, bo tylko 3 restricted możliwe. Wydałeś w ten sposób 410 punktów. Ponadto musisz wydać na 1 pluton piechoty (obowiązkowy na tym poziomie punktowym) kosztujący 100 punktów. Wydałeś na tą chwilę już 510 punktów.
Rosjanie w tym koszcie mieszczą:
- 1 pluton piechoty (58 pkt)
- kompanie T-34 (350 punktów) = 10 T-34
- 2 SU-152 - 104 pkt, do niszczenia Tygrysów
- kolumnę zaopatrzeniową w amunicję SU-152
I żadne z tych nie jest restricted ani unique.
- Drużyna 3 panter to koszt 220 punktów, restricted i unique. Taka drużyna daje Ci 2 support chocies między innymi ze "specialist" units.
- Drużyny Tygrysów już nie kupisz bo jest unique, wykorzustałeś już 1 unique na armię. Automatycznie pozbawiłeś się też np. Forward HQ (też jest unique), która daje artillery spotter i senior officer. Wsparcie lotnicze - już go nie masz na dobrym poziomie, bo Luftwaffe Air Control Officer jest Unique.
- Możesz kupić tylko Tygrysy na sztuki, każda sztuka to 85 punktów, restricted.
Przy bitwie na 750 punktów żadnych więcej mocnych zabawek nie weźmiesz, bo tylko 3 restricted możliwe. Wydałeś w ten sposób 410 punktów. Ponadto musisz wydać na 1 pluton piechoty (obowiązkowy na tym poziomie punktowym) kosztujący 100 punktów. Wydałeś na tą chwilę już 510 punktów.
Rosjanie w tym koszcie mieszczą:
- 1 pluton piechoty (58 pkt)
- kompanie T-34 (350 punktów) = 10 T-34
- 2 SU-152 - 104 pkt, do niszczenia Tygrysów
- kolumnę zaopatrzeniową w amunicję SU-152
I żadne z tych nie jest restricted ani unique.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi