Battlegroup Kursk

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Telamon »

http://www.elladan.de/065%20Tutorial%20Furmat/065.htm

Tu jest turtorial. Ta ziemia jest malowana (może tam ją przyprószyli jeszcze odrobiną posypki-kamczków).
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Przemos19 »

To teraz już nie mam wątpliwości żadnych.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Telamon »

Ja w każdym razie zdecydowałem - będę próbował robić matę z futra.

http://puxty.blogspot.com/2008/12/fur-terrain.html

W tym stylu. Jeszcze zastanawiam się nad wymiarami (1,5m jeden bok, drugi albo 2,50 albo 3.00... nie wiem co będzie bardziej praktyczne i czy się w ogóle gra na 3m). Pola zbóż dorobię z osobnego kawałka (najwyżej nakleję na balsę) i będę kładł w ilości zależnej od potrzeb. Drogi natomiast trzeba będzie kłaść z osobnych elementów (mata ma być uniwersalna).
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Przemos19 »

W cm to idealnie by było 240 na 240 (8 stóp).
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
aro275
Adjudant-Major
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 2 listopada 2009, 19:55
Lokalizacja: Trzebinia
Been thanked: 1 time

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: aro275 »

Witajcie koledzy tak futro ma przyszłość:) tylko w futrze nie zrobisz okopów , a pod Kurskiem to podstawa .
Ja bym pokombinował tak pola pszenicy , łąki , zagajniki , drogi polne zrobić w futrze , kawałkami a okopy , transzeje umocnienia oraz wzgórza w styrodurze i pózniej ukształtowane tereny z futra przykleić na podstawę ze styroduru.

A tak nawiasem Zdrowych , Spokojnych Świąt i Szczęśliwego nowego Roku z wieloma zwycięskimi bitwami na wspaniałych terenach:)
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Telamon »

W cm to idealnie by było 240 na 240 (8 stóp).


Pomyślę nad tym choć nie obiecuję - żeby to zrobić potrzebowałbym aż 5 futer. Oczywiście w przyszłości zawsze będzie można dokupić w razie potrzeby. Na początek postaram się zrobić standardową matę 150 na 250 (3 futra).
tylko w futrze nie zrobisz okopów , a pod Kurskiem to podstawa .
Ja tam chcę matę zrobić pod Europę Zachodnią (Italia Północna, może też i południowa, Galia, Brytania) znaczy się zielona Normandia etc. Pewnie i Polskę obsłuży, a w każdym razie wszystko gdzie rośnie ładna, zielona trawa. Powinieneś tutaj zwrócić uwagę na to, że okopy, jamy jako umocnienia w systemie Battlegroup trzeba wykupić w ramach Army Listy. Znaczy się ten, kto weźmie kawałek z okopami z góry musi sobie odliczyć ileś tam pkt czy tego chce czy nie. Wnioskuję z Army Buildera.


Wesołych świąt!
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Przemos19 »

Dobrze wnioskujesz. Dlatego umocnienia się bierze jako ruchome. Jest nawet metoda na okopy wystające z powierzchni ziemi, taka:
http://www.wwpd.net/2012/06/terrain-tut ... lines.html
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Robakk »

I to jest chyba dobry kompromis między użytecznością a wyglądem. Okopy które są wgłąb terenu na pewno lepiej wyglądają ale ciężko to "zmodułować".
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Jarek »

Soczysta promocja na podręcznik.

http://northstarfigures.com/list.php?man=142&page=1
Awatar użytkownika
Biały Vilk
Sous-lieutenant
Posty: 444
Rejestracja: poniedziałek, 23 marca 2009, 22:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 36 times
Been thanked: 59 times

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Biały Vilk »

Przemos, zdaje się, że podczas grudniowej, krakowskiej gry, pokazywałeś jakąś klaryfikację odnośnie procedur używania artylerii. Można to gdzieś znaleźć?
"Zjeżdżaj z drogi, ty gnojku!" - adm. Andrew B. Cunningham z pokładu "Warspite" do dowódcy HMS "Griffin", będącego na linii strzału
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Przemos19 »

http://ironfistpublishing.com/wp-conten ... BGKQA2.pdf - oficjalny FAQ do zasad, tam to powinno być zamieszczone.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Biały Vilk
Sous-lieutenant
Posty: 444
Rejestracja: poniedziałek, 23 marca 2009, 22:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 36 times
Been thanked: 59 times

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Biały Vilk »

Aha, czyli to ten FAQ. I chodziło wtedy nie o artylerię, a o atak lotniczy, którego przebieg jest tu wyjaśniony. Już sobie przypomniałem, dzięki.
"Zjeżdżaj z drogi, ty gnojku!" - adm. Andrew B. Cunningham z pokładu "Warspite" do dowódcy HMS "Griffin", będącego na linii strzału
aro275
Adjudant-Major
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 2 listopada 2009, 19:55
Lokalizacja: Trzebinia
Been thanked: 1 time

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: aro275 »

Witam Panowie coś cicho u nas? Może spotkamy się na jakąś niewielką potyczkę w Krakowie?
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Przemos19 »

Jest konwent w Krakowie, III edycja tego co na jesieni byliśmy. Przy czym ja odpadam bo mam egzaminy więc musielibyście się zorganizować we własnym zakresie.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Biały Vilk
Sous-lieutenant
Posty: 444
Rejestracja: poniedziałek, 23 marca 2009, 22:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 36 times
Been thanked: 59 times

Re: Battlegroup Kursk

Post autor: Biały Vilk »

Ja, póki co, raz przejrzałem zasady i listy w trzech podręcznikach, kupiłem trochę Amerykanów i zacząłem ich sklejać. Powoli kompletuję też jakiś warsztat, bo niewiele zostało z dawnych lat. Wszystko to trwa a i intensywne zakupy w krótkim czasie też trzaskają po portfelu.

Myślę, że na razie jestem w stanie umówić się na poważniejszą grę na Pola Chałwy. Będę miał US Armored Division Battlegroup na jakieś 700 - 800 punktów i może Niemców na jakieś 500 (spróbuję złożyć ich w miarę elastycznie, żeby dało się grać na frontach wschodnim i zachodnim).
"Zjeżdżaj z drogi, ty gnojku!" - adm. Andrew B. Cunningham z pokładu "Warspite" do dowódcy HMS "Griffin", będącego na linii strzału
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”