Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 20 listopada 2017, 15:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 23:50 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 440
Lokalizacja: Szczecin
Owszem, są różnice w parametrach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: wtorek, 25 kwietnia 2017, 07:50 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4868
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Są różnice.
ZIS-3 ma podstawową przebijalność pancerza 7, ZIS-2 ma przebijalność 8.
Niwelowane to jest natomiast siła ognia obszarowego: ZIS-3 ma 4/4+, ZIS-2 ma 3/5+
Stąd identyczna cena - ZIS-2 to lepsze działo ppanc, ZIS-3 lepsze działo uniwersalne.

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: niedziela, 18 czerwca 2017, 14:43 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 440
Lokalizacja: Szczecin
Jaką metodę przyjąć przy doborze typu ochrony dla całego squadu jeśli osłony są mieszane - np. płoty, budynki, krzaki itd. - dla poszczególnych żołnierzy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: poniedziałek, 19 czerwca 2017, 01:08 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4868
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Jeśli rodzaj osłony wykracza poza ustalone w podręczniku, tzn. jest w light jak i hard cover to należałoby po figurce sprawdzić.

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: poniedziałek, 19 czerwca 2017, 07:33 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 440
Lokalizacja: Szczecin
Przecież nie wykonuje się rzutów obronnych dla poszczególnych figurek tylko dla całego squadu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: poniedziałek, 19 czerwca 2017, 19:02 
Carabinier

Dołączył(a): poniedziałek, 8 grudnia 2014, 14:46
Posty: 27
Ale w czym problem? Najprostsza metoda polecana w każdej grze - rzut K6 i umówienie się z przeciwnikiem na 1-3 light cover na 4-6 hard cover, po co rozbijać na pojedyncze figurki squad to squad po co kombinować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: poniedziałek, 11 września 2017, 10:35 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 maja 2007, 14:19
Posty: 472
Lokalizacja: Tarnów
Gdy rozbijasz wszystko na drobne gra trwa dwa dni a nie 1h :)

_________________
"Przejdziemy przez Niemców jak gówno przez kaczkę" - Gen. Patton


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: poniedziałek, 11 września 2017, 14:43 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:56
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa
nexus6 napisał(a):
Jaką metodę przyjąć przy doborze typu ochrony dla całego squadu jeśli osłony są mieszane - np. płoty, budynki, krzaki itd. - dla poszczególnych żołnierzy.

Taki cover w jakim jest większość.

_________________
Fanpage z moimi pracami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: piątek, 15 września 2017, 22:49 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 440
Lokalizacja: Szczecin
Czy to prawda, że reserve move można wykonać po wszystkich rozkazach przeciwnika? Gdzieś tak przeczytałem. W manualu pisze, że reserve move przerywa rozkaz przeciwnika. Czyli na mój rozum jednak nie można.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: niedziela, 17 września 2017, 20:05 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:56
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa
nexus6 napisał(a):
Czy to prawda, że reserve move można wykonać po wszystkich rozkazach przeciwnika? Gdzieś tak przeczytałem. W manualu pisze, że reserve move przerywa rozkaz przeciwnika. Czyli na mój rozum jednak nie można.

To prawda mozna tak zrobic, bylo to potwierdzone przez tworcow. Ten ruch jednak moze byc przerwany ambush fire'em i jest to jedyny wypadek kiedy mozna uzywac ambush fire w swojej turze.

_________________
Fanpage z moimi pracami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: niedziela, 17 września 2017, 21:28 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 440
Lokalizacja: Szczecin
To dziwne, bo manual wyraźnie mówi, że reserve move przerywa rozkaz nieprzyjaciela. Twórcy chyba sami się zaczynają gubić. Bo ten reserve move, trochę zamieszania robi w strukturze jasnych i przejrzystych poleceń. Co do ambush, to dla mnie było oczywiste, że można przerwać nim reserve move, bo też pisze, ze przerywa wrogi rozkaz. Jak rozumiem, to przerwanie rozkazu należy traktować dosłownie - nieprzyjaciel nie kończy już swoich zamiarów? I druga kwestia dla mnie niejasna, to na ile musi być jakiś związek między jednostkami obu stron, aby móc uruchomić ambush fire i reserve move. Bo chyba nie ma to sensu, gdy jeden gracz rusza się jednostką w jednej cześci terenu, a przeciwnik, gdzieś zupełnie na drugim końcu przerywa jego ruch używajac reserve move. Wydaje mi się, że takim minimum, to powinno być wzajemna linia wzroku pomiędzy obiema jednostkami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: poniedziałek, 18 września 2017, 11:06 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:56
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa
nexus6 napisał(a):
To dziwne, bo manual wyraźnie mówi, że reserve move przerywa rozkaz nieprzyjaciela. Twórcy chyba sami się zaczynają gubić. Bo ten reserve move, trochę zamieszania robi w strukturze jasnych i przejrzystych poleceń. Co do ambush, to dla mnie było oczywiste, że można przerwać nim reserve move, bo też pisze, ze przerywa wrogi rozkaz. Jak rozumiem, to przerwanie rozkazu należy traktować dosłownie - nieprzyjaciel nie kończy już swoich zamiarów? I druga kwestia dla mnie niejasna, to na ile musi być jakiś związek między jednostkami obu stron, aby móc uruchomić ambush fire i reserve move. Bo chyba nie ma to sensu, gdy jeden gracz rusza się jednostką w jednej cześci terenu, a przeciwnik, gdzieś zupełnie na drugim końcu przerywa jego ruch używajac reserve move. Wydaje mi się, że takim minimum, to powinno być wzajemna linia wzroku pomiędzy obiema jednostkami.

Nie mozesz przerwac rozkazu w trakcie wykonywania. NP. jesli przeciwnik powie ze strzela do Twojego pojazdu ktory ma reserve move'a i rzuci kostka to nie mozesz uzyc w tym momencie reserve move'a. Mozesz to zrobic dopiero po rozpatrzeniu tego strzalu.

_________________
Fanpage z moimi pracami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: poniedziałek, 18 września 2017, 17:42 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 440
Lokalizacja: Szczecin
Ok, już wiem gdzie się pojawił problem - zasady odnośnie reserve move różnią się w pierwszym i drugim wydaniu, a ja patrzyłem na pierwsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: niedziela, 8 października 2017, 11:35 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 440
Lokalizacja: Szczecin
Chciałem się upewnić - po rozkazie rostaw działo (po tym jak ciężarówka przeciągneła działo), działo owe może otrzymać rozkaz ognia ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania o zasady
PostNapisane: wtorek, 10 października 2017, 22:09 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:56
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa
nexus6 napisał(a):
Chciałem się upewnić - po rozkazie rostaw działo (po tym jak ciężarówka przeciągneła działo), działo owe może otrzymać rozkaz ognia ?

Tak

_________________
Fanpage z moimi pracami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.