Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 18 grudnia 2017, 01:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 7 marca 2011, 22:41 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2006, 22:46
Posty: 493
Lokalizacja: Warszawa
Widze wielkie niezdecydowanie kto po której stronie, co powoduje już na tym etapie pewien chaos.
W takim razie Ci zdecydowani lub co sie zdecydują pierwsi na po której stronie stają dostają misje dobrabia sobie podkomendnych w ilości minimalnej 1 Niemiec 2 Polaków.

Czekam do 48 godzin na decyzje, po tym czasie sam rozdzielę graczy na strony.

Proszę o zdecydowanie i sprawną reakcje to nie zapisy do kółka szydełkowania

_________________
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 8 marca 2011, 16:28 
Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2009, 18:53
Posty: 349
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Z pełną stanowczością deklaruję udział w rozgrywce po stronie polskiej.

_________________
"Polska nie zna pojęcia pokoju za wszelką cenę!"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 8 marca 2011, 17:14 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2006, 22:46
Posty: 493
Lokalizacja: Warszawa
To jak by jeszcze podać dane kontaktowe [e-mail, nr.gg] było by dobre i profesjonalne zgłoszenie ;).
Jak się ukrywacie przed inwigilacją to dane kontaktowe można przesłać na pw.
Pozdrawiam.

_________________
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 8 marca 2011, 17:32 
St. Szeregowy

Dołączył(a): niedziela, 6 kwietnia 2008, 00:18
Posty: 50
Lokalizacja: Katowice
Można jakieś namiary dostać z informacjami o systemie czy dowiemy się po zapisie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 8 marca 2011, 17:38 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2006, 22:46
Posty: 493
Lokalizacja: Warszawa
Jakiś czas temu zaczołem pisać o tym systemie a znajduje się to tu: http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=8597

_________________
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 9 marca 2011, 15:46 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 5 stycznia 2008, 15:36
Posty: 325
Lokalizacja: Łódź
FrankGiovanni napisał(a):
Widze wielkie niezdecydowanie kto po której stronie, co powoduje już na tym etapie pewien chaos.
W takim razie Ci zdecydowani lub co sie zdecydują pierwsi na po której stronie stają dostają misje dobrabia sobie podkomendnych w ilości minimalnej 1 Niemiec 2 Polaków.

Czekam do 48 godzin na decyzje, po tym czasie sam rozdzielę graczy na strony.

Proszę o zdecydowanie i sprawną reakcje to nie zapisy do kółka szydełkowania


Ja nie widzę niezdecydowania. Moja czy Jarka deklaracja ma ułatwić rozpoczęcie rozgrywki. Powtarzam. Liczcie mnie do Polaków. Jeżeli nie bedzie wystarczającej ilości Niemców to zgadzam się na to aby Mistrz Gry przydzielił mnie do Niemców.

e-mail: voiti@op.pl

_________________
"Ci, którzy zrzekają się wolności, w celu uzyskania krótkotrwałej odrobiny bezpieczeństwa, ani na jedno, ani na drugie nie zasługują."

http://strategialodz.phorum.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 9 marca 2011, 18:53 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 7 lutego 2007, 11:48
Posty: 4461
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Ja to samo miałem na myśli. Ida tam gdzie będzie brakowało ludzi, żeby jak najszybciej skompletować ekipę.

_________________
http://wargamingowo.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 9 marca 2011, 21:47 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2006, 22:46
Posty: 493
Lokalizacja: Warszawa
Witam. Przydział zrobiony.
Polacy:
Piskor - Naczelny
Komendant
MuchaMichu
DT ;)

Niemcy:
Jarek
Gerhard

Wstępne materiały wysłane do 4 graczy brak tylko mi e-maila do Gerharda

_________________
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów


Ostatnio edytowano środa, 9 marca 2011, 22:43 przez FrankGiovanni, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 9 marca 2011, 22:39 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32737
Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze DT uwzględnijcie jakoś. Teraz zajęty, ale powinien być chętny, najwyżej jakąś wydzieloną grupę dla niego możecie przygotować.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2011, 16:42 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32737
Lokalizacja: Warszawa
Ok, rozumiem, że podział już jest dokonany, to jeszcze raz poproszę o potwierdzenie i ustawiam Wam dostęp do działów ukrytych - utworzyłem nowe.

Pytanie co ze starymi... Ja proponuję je przechować, może póki co nie warto zdradzać stronie przeciwnej ich zawartości :) . Tylko po zmianie składu grup stracicie na razie do nich dostęp - uprzedzam.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2011, 16:50 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32737
Lokalizacja: Warszawa
Żeby już nie przedłużać, utworzyłem działy ukryte i członkowie obu grup uzyskali do nich dostęp, według rozpiski sporządzonej przez FrankaGiovanniego. Powinniście już widzieć swoje działy.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2011, 17:45 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2006, 22:46
Posty: 493
Lokalizacja: Warszawa
Potwierdzam zgodność stron z uczestnikami.

_________________
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 15 marca 2011, 17:14 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2006, 22:46
Posty: 493
Lokalizacja: Warszawa
Poniżej przekopiowałem co wcześniej pisałem o grze w innym dziale by uporządkować dane.
W kolejnych postach zamieszcze kolejne informacje do systemu i oczekuje pytań.

Podstawowe, informacje o KW1939.
Gra rozgrywa się na mapie Polski, gdzie jedno pole to około 16,5km. Skala jednostek to dywizje, brygady oraz samodzielne pułki i bataliony czołgów.
Skala czasowa jednego etapu to 2 doby [48 godzin] Etap składa się z dwóch faz:
1 faza - Rozpoznawcza, samodzielnego i strategicznego bombardowania.
2 faza – działanie jednostek, marsze, rozstrzyganie bitew, wspieranie lotnictwem wojska lądowe.
Jest to faza zbiorcza dowodzący w wydawaniu rozkazów, uwzględnia jak podlegle jednostki mają prowadzić marsze i jak reagować na przeciwnika. Przykład: 10DP przejść do Łodzi [trasą], w przypadku spotkania na drodze przeważających sił wroga przejść do obrony. W spotkaniu z słabszym wrogiem agresywnie oczyścić drogę do wyznaczonego celu [Łodzi].
Gra jako całość to 10 etapów. Może ulec skróceniu jeśli Wojska polskie zostaną rozbite lub dłuższy gdy opór będzie skuteczny.
Agresor ze wschodu nie będzie reprezentowany jako strona dowodzona przez gracza[y] jego wejście determinuje sytuacja w Polsce. Co etap po wejściu Rosjan tracone jest terytorium o 3 pola od granicy [ na całej długości] i tak kolejne są wchłaniane co kolejny etap. To wersja wstępna możliwe że to się zmieni.
Przygotowanie do rozpoczęcia kampanii:
Strony konfliktu opracowują wstępnie plan wojny i strukturę armii, z dostępnych jednostek.
Po opracowaniu planów następuje faza wywiadu podczas którego możliwe jest poznanie jakiejś części planów wroga i wprowadzenie poprawek swojego planu.
Następuje tu koniec faz wstępnych i rozpoczyna się wojna.
Parę słów o wojskach.
Lotnictwo Jest bardzo uproszczone ale mające duży wpływ na wojnę. Strona niemiecka dysponuje 28 punktami lotnictwa bojowego [zgrupowane lotnictwo bombowe, nurkowe i osłona myśliwska]. 8 punktów rozpoznania [każdy punkt może rozpoznawać w promieniu do 2 pól]. Strona polska dysponuje 2 punktami lotnictwa bojowego [Brygada Bombowa] Brygada Pościgową [myśliwską] i 8 punktów lotnictwa rozpoznawczego [każdy punkt może rozpoznawać w promieniu do jednego pola].
Jednostki lądowe mają charakterystyki:

Siła bojowa [sb] pierwsza liczba po nazwie jednostki - potencjał uzbrojenia i liczebność związku [niemiecka dp 10ps, polska dp 8ps].

"Morale" [m] druga cyfra po nazwie jedniostki - wyszkolenie, morale, organizacja [niemiecka jednostka piechoty 4 fali "3" polska brygada kawalerii "5" średnie morale to "4"].

Siła pancerna trzecia cyfra po nazwie jednostkib brak jej oznacza wartość "0" - ilość i jakość sprzętu pancernego jakim dysponuje [ niemiecka 1DPanc 8, polska 10 BKZm 1] .

Manewrowość związków - piesze 3pr konne 4pr zmotoryzowane 6pr. Przy rozstrzyganiu zdolności do, odwrotu, pościgu, zdobywaniu przewagi podczas boji spotkaniowych, jednostki piesze 1 punkt, konne 2 punkty, zmotoryzowane 3 punkty sprawnowści manewrowej [psm], i różnica morale danych jednostek.
Informacje techniczne.
Do gry jest potrzebny program Corel w wersji 9 lub nowszej, plik mapy przesyłanej to poniżej 5MB, na niej będą zaznaczany wszelkie zmiany sytuacji.

_________________
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 15 marca 2011, 17:17 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2006, 22:46
Posty: 493
Lokalizacja: Warszawa
Lotnictwo.
Działania lotnicze:
Rozpoznanie – na rozpoznanie ma wpływ, pogoda i teren który podlega rozpoznaniu. Są dwa rodzaje rozpoznania, pełne [polskie 1 pole, niemieckie w promieniu 1 pola ] obejmujący mniejszy teren i pobieżne [polskie w promieniu 1 pola, niemieckie w promieniu 2 pól] kosztem skuteczności, większe pole rozpoznania.
Atak na bazy lotnicze [tylko Niemcy] – celem jest zniszczenie przemysłu lotniczego, baz oraz rezerw i próba zniszczenia lotnictwa na lotniskach, najskuteczniejsza w pierwszych etapach. Siłę przeznaczoną do tych celi wyznacz się w pierwszej fazie etapu. Można na to przeznaczyć od 0 do 18 punktów.
Bombardowanie zaplecza [tylko Niemcy] - w pierwszej fazie danego etapu strona niemiecka może przeznaczyć pewna ilość sił lotniczych do bombardowania zaplecza polskiego [ infrastruktury komunikacyjnej, przemysłu i łączności] w celu osłabienia zdolności wroga do reorganizacji, uzupełniania strat, sprawnego komunikowania się, wyznacza się 5 poziomów zniszczenia zaplecza. Przeznaczając 6/10/14 odpowiednio podwyższa się poziom zniszczenia zaplecza o 1/2/3 poziomy. Strona polska co etap ma szanse neutralizować zniszczenia o 1 poziom.
Bombardowanie terrorystyczne [tylko Niemcy] zasady analogiczne do bombardowania zaplecza. Kolumny uchodźców, miasta są tu celem a wynikiem jest próba złamania woli walki i morale społeczeństwa jak i samej armii.
Wsparcie wojsk lądowych – w danym etapie można przydzielić od 1 do 4 punktów lotnictwa do wybranej jednostki w celu wsparcia powietrznego
Bombardowanie wrogich wojsk – celem ataku sił lotniczych mogą być wrogie jednostki na ten cel można przeznaczyć od 1 do 4 punktów na daną jednostkę.
Bombardowanie mostów – celem bombardowania są wszystkie mosty prowadzące z danego pola. Podstawowa szansa zniszczenia mostu przy 1/2/3 punktach lotniczych wysłanych na misje jest odpowiednio 75% / 90% / 99%.
Bombardowanie nękające – wyznacza się dane pole [ z drogą] które jest metodycznie bombardowane małymi siłami w celu opóźniania i dezorganizowania marszów wrogich sił. Na jedno pole przeznacza się 1p lotniczy.
Lotniska
Strona niemiecka dysponuje 4 węzłami lotnisk na każdym może umieścić do 12 punktów lotniczych bombowych i rozpoznawczych, promień działania od węzła to 20 pól.
Polacy dysponują węzłem lotnisk dla Brygady bombowej [2ps] promień działania od tego węzła to 12 pól.
Węzeł lotnisk Brygady pościgowej, promień działania 6 pól a promień osłaniania to 1 lub 2 pola.
4 lotniska bazujące lotnictwo rozpoznawcze, każde po 2 grupy rozpoznawcze. Zasięg działania 12 pól.
W dalszej części kampanii będzie możliwość przebazowania lotnictwa na inne tereny.
Polskie lotnictwo bombowe i myśliwskie jest w rękach naczelnego, może przydzielić lotnictwo rozpoznawcze dowódcom armii.
Lotnictwo niemieckie podzielone jest na 2 floty, które wspierają przydzielone im armie.

_________________
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 15 marca 2011, 17:47 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2006, 22:46
Posty: 493
Lokalizacja: Warszawa
Garść kolejnych informacji.
Na jednym polu można zgrupować do 3 wielkich jednostek. Za jedną wielką jednostke można ustawić na polu dwie mniejsze tj. bcz, psg... i jednostki mające do 2 ps.

Jednostki podczas walk tracić będą sb. po stracie ostaniego przestają istnieć.
Po wycofaniu z pierwszej linni jest możliwa regeneracja siły w miastach z linia kolejową przy poświęcaniu na to pełnego etapu, uzaleznione to jest od szeregu jeszcze czynników, po stronie polskiej od poziomu zniszczenia zaplecza i poziomowi morale narodu.

"Morale" może ulegać podwyższeniu lub obniżaniu [częściej] w zależnosci od sytuacji tej jednostki i jej sukcesów lub klęsk.

Siła pancerna podobnie jak utrata sb, regenearacja podczas kampani raczej nie mozliwa. Strona polska podzas odwrotu może tracić na sile tego współczynnika.

3 Poziomy zwartości jednostek:
pełnosprawna
zdezorganizowana
rozproszona/zdemoralizowana/ rozbita [różne nazwy w zależności od przyczyny ale to samo oznaczają]

Zwartość determinuje mozliwości organizacyjne danej jednostki do działań walki i marszów oraz możliwość kierowania ją przez wyższe dowództwo [gracza].
Spadek może nastapić w wyniku bitew, działania lotnictwa oraz gdy na polu jest już rozbita inna własna jednostka lub znajduje się z grupami uchodźców cywilnych [Polacy]

Pełnosprawna - pełna możliwośc bojowa

Zdezorganizowana - obniżona wartość bojowa, zmniejszona odporność na lotnictwo i broń pancerną, zdezorganizowane związki pancerne mają obnizoną wartość sp...

Rozproszona - nie zdolna do wykonywania ataków i skutecznej obrony, nie posiada zupełnie strefy kontrol, atakowana szybko traci sb i sp, może poddać się jak jest otoczona.

Co etap jest możliwość odzyskania poziomu zwartości, wieksza szansa podczas braku stycznosci z wrogiem i nie przeprowadzania marszów oraz nie nekana/atakowana przez lotniztwo.

_________________
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.