Pomysł na scenariusz - Kampania Islandzka ww3

Forum systemu bitewnego "Ambush Alley: Force on Force".
Awatar użytkownika
rrober
Sous-lieutenant
Posty: 437
Rejestracja: piątek, 15 września 2006, 09:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Pomysł na scenariusz - Kampania Islandzka ww3

Post autor: rrober »

Pomysł na scenariusz oparty jest na jednym z wątków powieści Toma Clancy „Czerwony Sztorm”. Jest przełom lat 80 i 90-tych XX wieku. Wybucha III Wojna Światowa czyli konflikt pomiędzy NATO a Układem Warszawskim. Wojna ma charakter konwencjonalny – obie strony rezygnują z użycia broni masowego rażenia.
ZSRR w celu zablokowania przerzutu wojsk USA przez Pn. Atlantyk postanawia zamienić Islandię w „niezatapialny lotniskowiec”. I tu zaczyna się nasza historia…
Do brzegów wyspy zbliża się rosyjski statek handlowy ucharakteryzowany na neutralną jednostkę. Nie zatrzymany przez flotę amerykańską i islandzką straż przybrzeżną przystępuje do wyładunku oddziałów szturmowych, które atakują bazę US Navy oraz lotnisko wojskowe NATO w Keflaviku. Jednocześnie na lotnisku cywilnym w Reykjaviku ląduje samolot rejsowy, z którego wysypują się oddziały szturmowe Specnazu…

Moja propozycja jest następująca – trzeba dopracować wspólnie scenariusz i rozegrać szereg powiązanych ze sobą chronologicznie i przyczynowo starć, symulujących działania radzieckich sił specjalnych przeciw islandzkim siłom obronnym i oddziałom USMC. Sprawa jest o tyle prosta, że z jednej strony „armia islandzka” składa się z zaledwie kilku oddziałów, a w bazach NATO stacjonują wprost symboliczne siły USMC i obsługi naziemnej, z drugiej strony radzieckie oddziały szturmowe też są mocno ograniczone liczbowo, a teren do opanowania jest rozległy – to wszystko sprawia, że możemy pokusić się o rozegranie tej symulacji w „jedynce”, w oparciu o przepisy AA:FoF.

Ktoś jest zainteresowany?

Potrzebujemy do realizacji następujące elementy:

Siły islandzkie:
• Siły policyjne – nie mam,
• Siły specjalne (Vikingasveiting) – planuję zrobić, chociaż pomoc mile widziana
• Siły obrony terytorialnej i rezerwowe – mam oddziały norweskie, które znakomicie mogą udawać te formacje.

USMC
• Oddziały piechoty marins – mam,
• Pojazdy USMC – mam.

Obsługa baz NATO – część mam, pomoc mile widziana.

Siły ZSRR – część mam, co do pozostałych to Q.B.-a liczę na ciebie, część trzeba będzie dorobić

Cywile – trzeba dorobić, chociaż symbolicznie

Elementy terenowe – część jest, a część charakterystycznych dla instalacji portowych i lotniskowych trzeba będzie dorobić, tak samo kilka budynków o współczesnym wyglądzie, magazyny broni oraz trochę zniszczeń na skutek ostrzału rakietowego i bombardowań

Kampania jest pomyślana na kilka miesięcy przygotowań i realizacji.
Temat jest rozwojowy bo możemy potem zrobić kampanię odbicia wyspy przez desant USMC i innych sił NATO.

Jeżeli ktoś jest zainteresowany to zapraszam.
Podobnie jak ktoś chciałby coś dodać lub podsunąć jakiś pomysł to proszę bardzo.

Temat równolegle umieściłem na Forum Yelonky:
http://www.gryhistoryczne.waw.pl/forum/ ... board=27.0

Obrazek
Pozdrawiam,
rrober
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Wchodzę w to ! :)

Szukam już pudełek Rosjan FSB Oriona na ebayu ! :D
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Pomysł na scenariusz - Kampania Islandzka ww3

Post autor: Thomas »

rrober pisze: Ktoś jest zainteresowany?

Jeżeli ktoś jest zainteresowany to zapraszam.
Podobnie jak ktoś chciałby coś dodać lub podsunąć jakiś pomysł to proszę bardzo.
Jak mniemam masz na myśli tutaj osoby tylko z Warszawy? Cała kampania ma być rozegrana u was w klubie, tak?

Pozdrawiam
T
Awatar użytkownika
rrober
Sous-lieutenant
Posty: 437
Rejestracja: piątek, 15 września 2006, 09:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rrober »

No, niestety geografia jest naszym głównym wrogiem :/
Ale jak najbardziej jest możliwa do zorganizowania bitwa w formie zjazdu ludzi z różnych stron - chociaż chciałbym żeby to było w Warszawie bo tu mamy całą logistykę (tereny i figurki) - poza tym możliwy jest udział np. mailowy - dopiero musimy to wszystko ustalić
Pozdrawiam,
rrober
Awatar użytkownika
rrober
Sous-lieutenant
Posty: 437
Rejestracja: piątek, 15 września 2006, 09:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rrober »

Tytułem wstępu:
Siły Obronne Islandii mają następującą strukturę:
Obrazek

Z tego planuję użyć:
1. Víkingasveitin (The Viking Squad) lub Sérsveit ríkislögreglustjórans (Special Unit of the National Police Commissioner) - maluję obecnie oddział ok. 10 figurek w czarnych policyjnych mundurach szturmowych - w sumie w skład 5 oddziałów Wikingów wchodzi około 50 oficerów (czyli trzeba będzie dublować przygotowywany przeze mnie oddział).
2. Kilka drużyn rezerwy policji w mundurach norweskich (rozlokowanych w różnych częściach obszaru objętego walkami).
3. Pojedyncze patrole policji w samochodach (jeszcze ich nie mam - w ostateczności też posłużę się Norwegami).
... i to by była cała "armia" islandzka.
Obrazek
Pozdrawiam,
rrober
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

Swojsko brzmiące nazwy na tej Islandii ;D
Mimo to geografia moim wrogiem, tak samo jak Thomasa T_T
Awatar użytkownika
Cisza
Général de Brigade
Posty: 2180
Rejestracja: środa, 7 października 2009, 12:40
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Cisza »

Można by jeszcze dorzucić jakieś drużyny złożone z uzbrojonych cywilów np. myśliwych/"snajperów" itp.
Ba'tki Machny wspomnij czasy
Gdy do walki brak ci sił
Jak na stepach Ukrainy
Białych i czerwonych bił!
_____________________
www.polewalki.blogspot.com
Awatar użytkownika
rrober
Sous-lieutenant
Posty: 437
Rejestracja: piątek, 15 września 2006, 09:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rrober »

Pospolite ruszenie z jednej strony i okupacyjne oddziały KGB są jak najbardziej w planach ;D

Kilka etatów, które się pewnie przydadzą:
Etat Kompanii USMC
CHQ

3 Rifle Pltns:

PHQ: 4 M16A2

3 Rifle Squads: NCO (M16A2)
3 Fireteams: 2 M16A2
1 M203
1 M249
(up to 4 M72A3 LAW/AT-4)

Etat Drużyny Rezerwy Policji Islandzkiej

CO MP-5
1 AG3+GL
3 AG3
1 Glock 17/AG3 + scope
1 MG-3 (AG3)
1 Carl Gustav
(upto 7 AT Gren)
(upto 4 M-72 LAW)

Etat Kompanii Piechoty Morskiej ZSRR

CHQ: 1 BTR-60 (8 men)

3 Motor Rifle Pltns:

1 Motor Rifle Sec: 1 BTR-60
2nd Lt./Sgt AKM/AK-74
Sgt AKM/AK-74
2 Gunners PKM
2 No 2s AKM/AK-74
Gunner RPG-7/16 (PM Pistol)
No 2 AK-74
Sniper SVD
Driver AKS
Corp./V.Driver AKS/PM Pistol
(1 SA-7/14)
(upto 20 HE gren)
(upto 8 RPG-18 or 16 AT Gren)

2 Motor Rifle Sec: 1 BTR-60
Sgt AKM/AK-74
2 Gunners PKM
2 No 2s AKM/AK-74
Gunner RPG-7/16 (PM Pistol)
No 2 AK-74
Rifleman AKM/AK-74
Driver AKS
Corp./V.Driver AKS/PM Pistol
(1 SA-7/14)
(upto 20 HE gren)
(upto 8 RPG-18 or 16 AT Gren)


Support Company at battalion level includes:

2 BTR-60 (SPG-9 & Sagger each), 6 GAZ66 + 82mm mort.

Etat Kompanii Powietrzno-Desantowej ZSRR (BMD-1)
CHQ: 1 BMD (4 men)
1 BMD (2 SPG-9)

3 Rifle Pltns:

1 Rifle Sec: 1 BMD
2nd Lt./Sgt AK-74
Sgt AK-74
Gunner PKM
No 2 AK-74
Gunner RPG-16 (PM Pistol)
No 2 AK-74
Driver AKS
Corp./V.Driver AKS
(1 SA-7/14)
(upto 12 HE gren)
(upto 6 RPG-18)

1 Rifle Sec: 1 BMD
Sgt AK-74
Gunner PKM
No 2 AK-74
Gunner RPG-16 (PM Pistol)
No 2 AK-74
Sniper SVD
Driver AKS
Corp./V.Driver AKS
(upto 12 HE gren)
(upto 6 RPG-18)

1 Rifle Sec: 1 BMD
Sgt AK-74
Gunner PKM
No 2 AK-74
Gunner RPG-16 (PM Pistol)
No 2 AK-74
Driver AKS
Corp./V.Driver AKS
(upto 10 HE gren)
(upto 5 RPG-18)

Support Company at battalion level includes:

4 UAZ469 + Spigot ATGW, 4 UAZ469 + SPG-9, 3 UAZ469 + 82mm mort.

Etat Kompanii Powietrzno-Desantowej ZSRR (BMD-2)

CHQ: 1 BMD-U (4 men)
1 BMD-2 (2 30mm G/L)

3 Rifle Pltns:

1 Rifle Sec: 1 BMD-2
2nd Lt./Sgt AK-74
Sgt AK-74
Gunner PKM
No 2 AK-74
Gunner RPG-16 (PM Pistol)
No 2 AK-74
Driver AKS
Corp./V.Driver AKS
(1 SA-7/14)
(upto 12 HE gren)
(upto 6 RPG-18)

1 Rifle Sec: 1 BMD-2
Sgt AK-74
Gunner PKM
No 2 AK-74
Gunner RPG-16 (PM Pistol)
No 2 AK-74
Sniper SVD
Driver AKS
Corp./V.Driver AKS
(upto 12 HE gren)
(upto 6 RPG-18)

1 Rifle Sec: 1 BMD-2
Sgt AK-74
Gunner PKM
No 2 AK-74
Gunner RPG-16 (PM Pistol)
No 2 AK-74
Driver AKS
Corp./V.Driver AKS
(upto 10 HE gren)
(upto 5 RPG-18)

Support Company at battalion level includes:

4 UAZ469 + Spigot ATGW, 4 UAZ469 + SPG-9, 3 BMD Vaselik (81mm mort.)
Pozdrawiam,
rrober
Awatar użytkownika
rrober
Sous-lieutenant
Posty: 437
Rejestracja: piątek, 15 września 2006, 09:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rrober »

Dzisiaj plan NASKEF w Keflaviku (United States Naval Air Station Keflavik) - obejmuje główne obiekty, które będą musiały być uchwycone oraz zneutralizowane lub zabezpieczone przed zniszczeniem w ramach ataku na bazę.
Obrazek
Wygląd bazy w 1982 roku:
Obrazek
Ostatnio zmieniony wtorek, 19 października 2010, 21:27 przez rrober, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
rrober
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Dobre!!! Miałem w planach skonstruowanie lotniska, więc chętnie pomogę w jego budowie. Rozumiem że robimy to u Ciebie na Szobera tak jak cały projekt i kampanię? :)
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
rrober
Sous-lieutenant
Posty: 437
Rejestracja: piątek, 15 września 2006, 09:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rrober »

Tak będzie chyba najwygodniej

Pomalowałem już pierwszą grupę 11 fig policjantów z AT (jak zrobię fotki to wstawię)

Mam pomysł na wieżę kontroli lotów z puszki po browarze i pudełeczka po jugurcie i zrobiłem dwa hangary (ukrycia) dla samolotów myśliwskich z foremek do ciasta :)

PS.
Oczywiście wszelka pomoc mile widziana
Pozdrawiam,
rrober
bnk
Adjudant-Major
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 19 listopada 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontakt:

Post autor: bnk »

Widziałem kiedyś produkcji Revella hangar lotniczy w 1/72, ale nie mogę teraz nigdzie tego zlokalizować :/
Awatar użytkownika
czaki
Chorąży koronny
Posty: 1337
Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czaki »

I jest wieża kontrolna Airfixa, pasuje do projektu Kolegów.
Awatar użytkownika
Inkub
Colonel en second
Posty: 1425
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 11:26
Lokalizacja: Wawa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Inkub »

Awatar użytkownika
rrober
Sous-lieutenant
Posty: 437
Rejestracja: piątek, 15 września 2006, 09:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rrober »

Dzięki za przypomnienie tej stronki - świetne pomysły. :pom:

PS.
Pytanie do zainteresowanych udziałem - Czy budynki powinny mieć możliwość otwierania od góry?
Pozdrawiam,
rrober
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ambush Alley: Force on Force”