Ambush Alley: Force on Force

Forum systemu bitewnego "Ambush Alley: Force on Force".
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Ambush Alley: Force on Force

Post autor: Wookush »

Po nieudanej próbie odnalezienia bitewniaka typu modern spełniającego moje wygórowane wymagania, postanowiłem przegryźć się przez zakupiony na spółę z q.b. podręcznik AA:FoF. Autorzy już na wstępie twierdzą, że chcieli stworzyć bardziej silnik uniwersalny dla działań w XX/XXI wieku niż konkretną grę na konkretne realia. I rzeczywiście, przykłady, zdjęcia i listy armii są ukazane raz współcześnie, innym razem drugowojennie. Osobiście jestem w pełni zadowolony z OWW2 i AA bardziej chcę wykorzystać na np. Afganistan. Zaletą nowej wersji jest możliwość grania wojny asymetrycznej (Żołnierze kontra uzbrojeni cywile), lub symetrycznej (Żołnierze kontra żołnierze, lub cywile na cywili). Kilka pojazdów, trochę figurek, jakieś domki i fajny scenariusz i nie potrzeba nam żadnego "Helikoptera w ogniu" po 20 :P
Mam pytanie do osób grających już w AA. Czy listy armii i charakterystyki do pojazdów z poprzedniej wersji są kompatybilne z FoF?
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

Nie wiem czy są takowe osoby.
Zakupowalismy system, ale sie nikt do grania nie przyznal :>
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

Popytaj Thomasa, wyglądał na "oblatanego" w tych przepisach.
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Jak najbardziej są kompatybilne: Force on Force dodaje do bazy Ambush Alley - konfliktu asymetrycznego (regulars vs urban resisters) - wojnę symetryczną między regularnymi, liniowymi siłami. Nie wyklucza to jednak zastosowania poprzednich wersji rozpisek. Gra się w to, co się akurat lubi. FoF to tylko rozbudowana "nakładka" na "AmbushAlley'a" dająca potężniejsze możliwości (zasady Med/Cas Evacuation, więcej kart "przypadkowości" oraz rozbudowany system morale i strat - jak ranny/lekko/ciężko/śmiertelnie, etc... :)

http://www.ambushalleygames.com/fofprimer.html - tu masz dla przykładu darmowe, misje gatunkowo-zadaniowe z sugerowanymi rozpiskami, które można stosować na różne okresy historyczne (ten sam rodzaj scenariusza sprawdzi się w WWII jak i w modernie i na odwrót) :) wszystko autorstwa Piers'a z Guildwargamers
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

Przeprowadziłem krótkie śledztwo i chciałbym przedstawić jego wyniki co do możliwości dla skali 1/72 w zmaganiach współczesnych.
USMC, czyli potoczni Marines. Najbardziej grywalni są ci od Cesara, ale i kilka figurek z paczki Revella ujdzie w tłoku. Samochody opancerzone Hummer między innymi Revell (2 w paczce!), czołgi Bradley, Abrams (Trumpter) i transportey Piranha, oraz M113. Helikoptery prezentują się całkiem dobrze, kłopot może być z AH-6, którego trzeba uzyskiwać z OH-6 od Italeri, Lakota, Black Hawk, Chinook (są tez wersje zabawkowe za 12zł) i wersje dawnego Huey. Do powergamingu bez problemu kupicie Apache, czy staruszka Cobrę.
Royal Army, czyli brytole. Piechota to puki co Revell. Z samochodów to konwersje resoraków Land rovera Defendera (np. Cararama), czołg Challenger. Helikoptery to czysta taniocha bo z lekkich to Gazele(Heller), a większych Lynx (firmy Plastyk).
Terroryści/Bojownicy/Rebelianci/Gangi, czyli tłum z ręcznikiem na głowie i kajdanem na szyi. Tu z figurek góruje Cesar z Modern Militia i Rezisters. Da radę też coś wykrzesać z Czeczenów, ale mi się nie podobają. Generalnie to ta grupa najlepiej nadaje się na konwersje, bo wystarczy byle jaka figurka z kałaszem, ostry skalpel, chusteczka higieniczna i mamy zaraz Bojownika/Terrorystę/Rebelianta od Francji przez Afrykę po Pakistan. Pojazdy to w większości "technikale", czyli zaimprowizowane uzbrojone samochody typu Truck z CKMem. Tutaj pełne pole do popisów bo mogą nam się przydać dosłownie wszystkie z całego XX wieku. Na przykład w Afganistanie na straganach za kilka dolców można kupić MG42 przerobionego na nabój 7,62mm UW, albo M60. Cokolwiek nie wrzucicie będzie OK. W specjalnych scenariuszach można użyć starego sprzętu poradzieckiego np. ciężarówek Zil, czy śmigłowców Mi2 (czy wiedzieliście, że Mi2 był robiony tylko i wyłącznie w Świdniku?).
Rosję, Niemcy, Francję i Chiny chwilowo sobie darowałem, wybaczcie.
Armie korporacyjne/Firmy ochroniarskie/Najemnicy, czyli coś co najbardziej rozpala moją wyobraźnię. Figurki dowolne, pojazdy dowolne. Firmy ochroniarskie czyli tak na prawdę prywatne armie to organizacje zatrudniające specjalistów z całego świata. Nic nie stoi na przeszkodzie abyśmy sami sobie stworzyli fikcyjną, labo odwzorowali istniejącą np. Blackwater Worldwide. Podoba nam się jakiś pojazd czy śmigłowiec to kupujemy. Lubimy jakiś rodzaj broni to kupujemy. Operacje w jakich biorą udział te firmy są wszechstronne, od samodzielnych misji, po wspieranie jednostek regularnych armii, a nawet samą logistykę armii regularnych. Obecnie armia amerykańska korzysta w większości z takich firm, bo jest taniej. Macie europejskie ciężarówki i chcecie nimi przewozić Marines? W scenariuszu uzasadnijcie, że zaopatrzenie to kontraktowiec i wio. Amerykanie desantujący się z Mi8? No problem.
Osobiście mam pomysł na iście bondowską organizację próbującą przejąć kontrolę nad światem :D
Ostatnio zmieniony środa, 25 listopada 2009, 13:13 przez Wookush, łącznie zmieniany 1 raz.
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Nieźle - ja byłbym za tym też, aby w przyszłości wypróbować te przepisy do okresu WWII w walce partyzanckiej (np: Maquis + SAS vs Niemcy we Francji)
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez q.b., łącznie zmieniany 1 raz.
"Duty, Honor, Country"
pissmejker
Chasseur
Posty: 11
Rejestracja: poniedziałek, 21 grudnia 2009, 02:03
Lokalizacja: Ostro/Kraków

Post autor: pissmejker »

Panie! Rzeczywiście figurki z caesara są spoko, ale czy to w polsze gdzie sie dostanie, czy ściągać z zamorskich krajów trza?

Oooooo, można w Polsze dostac i to nawet us elite troops ;) Taaaak, czuje że jakiś plutonik nowoczesnych Rangersów mi powstanie ;)

Pozdro!
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Mam podręcznik w pdf jeśli jesteś zainteresowany - ślij PW to się dogadamy :)
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
zell
Adjudant
Posty: 254
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 09:46
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: zell »

Q.b będziesz w następnym odcinku sędzi Anny Marii Wesołowskiej :lol2: za rozpowszechnianie materiałów szkodliwych :D
Warsztat:
postapokaliptycznie
Fallout 15 mm

"Wojna jest jedynie kontynuacją polityki innymi środkami." Clausewitz
Awatar użytkownika
Biały
Sergent
Posty: 107
Rejestracja: czwartek, 15 października 2009, 08:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Biały »

Czesc,
Jakos nikt sie nie kwapi napisac o swoich wrazeniach z grania w AA i FoF, wiec moze ja zaczne. Gra jest calkiem niezla, chociaz w zasadach jest troche niedomowien (typu czy mozna trafic wczesniej trafiona figurke itp), same zasady rozliczania trafien sa proste az do bolu, za to rekacje na reakcje na reakcje troche kaplikuja sprawe i czasami mozna sie pogubic, moze po kilku grach to minie.
Sama gra ma podobny klimat do Crossfire, ze wzgledu na to ze mozna zatrzymac akcje przeciwnika i probowac na nia zareagowac przed nim.
Co do skali to moim zdaniem najlepiej pasuja figurki 1/72 przyklejone na okragle podkladki (nie pamietam jaki rozmiar, ale chyba cos kolo 6.5 - 8mm), wychodzi tanio i dzieki temu ze podkladki sa metalowe, figurki mozna latwo transportowac w pudelku z dnem wyklejonym magnesami na lodowki :).
Na razie jeszcze nie probowalem zasad do pojazdow ale i na to niedlugo przyjdzie pora.

Ze wzgledu na to ze tu gdzie teraz mieszkam sporo ludzi zbiera figurki do Gwiezdych Wojen wizardow, probowalem tez do nich zaaplikowac FoF.
Wyszlo calkiem niezle, chociaz system bardzo sie upraszcza gdy klony i roboty nie musza sie przejmowac rannymi.
Jezeli ktos chcialby sie w to pobawic to ponizej zamieszczam listy armi do Gwiezdnych Wojen.
W tej chwili jestem za granica (stad brak polskich czcionek), ale byc moze niedlugo wroce w okolice Gdanska i bede tam szukal graczy zarowno do wersji Gwiezdno Wojnowej jak i do wspolczesnej 1/72.
Pozdowienia itp.


Force on Force - Star Wars
Commander Yarrek's Rules

/*************************************/

/*************************************/
CLONE OR IMPERIAL

Clone Trooper Squad, Storm Trooper Squad, or Snow Trooper Squad
Trained, Average Morale
Special: All have Light Body Armour. Expendables: they don't suffer any concequences for leaving wounded troopers behind.
1 x Leader
4 x Trooper
Cost: 60 points
Options:
-add up to 2 troopers for 12 points each
-upgrade up to 2 troopers to heavy troopers (Light Support Weapon) for 4 points each

Scout Trooper Squad
Trained, Average Morale
Special: They get +2D bonus for being in Cover instead of +1D.
All have Light Body Armour. Expendables: they don't suffer any concequences for leaving wounded troopers behind.
3 x Trooper (no need for leaders)
Cost: 36 points
Options:
-add up to 2 troopers for 12 points each

/*************************************/
REBEL

Rebel Trooper Squad
Trained, Average Morale
1 x Leader
3 x Trooper
Cost: 36 points
Options:
-add up to 3 troopers for 9 points each
-upgrade up to 2 troopers to heavy troopers (Light Support Weapon) for 4 points each

Veteran Trooper Squad
Veteran, Good Morale
1 x Leader
3 x Trooper
Cost: 60 points
Options:
-add up to 2 troopers for 15 points each
-upgrade up to 2 troopers to heavy troopers (Light Support Weapon) for 5 points each

Sniper Team
Trained, Average Morale
2 x Sniper (no need for leaders)
Cost: 26 points

Veteran Sniper Team
Veteran, Good Morale
2 x Sniper (no need for leaders)
Cost: 36 points

Medic
Trained, Average Morale
1 x Medic
Cost: 15 points

Rebel Hero Squad (eg: Han Solo, Chewbacca, Luke, Leia)
Elite, High Morale
4 x Hero (no need for leaders)
Cost: 80 points
Options:
-add up to 2 heroes for 20 points each
-upgrade up to 2 heroes to heavy heroes (Light Support Weapon) for 6 points each

/*************************************/
FRINGE

Fringe Members Mixed Squad
Green, Average Morale
1 x Leader
3 x Fringe Member
Cost: 20 points
Options:
-add up to 4 members for 5 points each
-upgrade up to 2 members to heavy members (Light Support Weapon) for 3 points each

Medic
Trained, Average Morale
1 x Medic
Cost: 15 points

Bounty Hunter Squad
Elite, Good Morale
Special: All have Heavy Body Armour. All count as having Light Support Weapons
3 x Hunter (no need for leaders)
Cost: 81 points
Options:
-add up to 2 hunters for 27 points each
-upgrade one of the hunters to a heavy hunter (Medium Support Weapon) for 5 points

/*************************************/
SEPARATISTS

Battle Droid Squad
Green
Special: Any morale tests count as passed. Any wound count as destroyed (dead). Cannot use any cover.
5 x Droid
Cost: 20 points
Options:
-add up to 5 droids for 4 points each

Super Battle Droid Squad
Trained
Special: Any morale tests count as passed. Ignore Light Wounds, Serious Wounds count as destroyed (dead). Cannot use any cover.
3 x Droid
Cost: 27 points
Options:
-add up to 3 droids for 8 points each
-upgrade any number of droids to heavy droids (Light Support Weapon) for 5 points each

Destroyer Droid Squad
Elite
Special: Any morale tests count as passed. Ignore Light Wounds, Serious Wounds count as destroyed (dead). Cannot use any cover. Can be hit only by Support Weapons or heavy objects (eg: moved by the force)
3 x Droid
Cost: 90 points
Options:
-add up to 2 droids for 30 points each


/*************************************/
Rules for Jedi and Vehicles to follow


/*************************************/
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Już niedługo będziemy z Wookushem po pierwszej potyczce w klimatach modernu - na ulicach arabskiego miasta. W tejże chwili powstają resztki terenu niezbędne do scenariusza jak budynki i murki, więc do tygodnia powinna pojawić się pierwsza AAR-ka. Póki co podoba nam się mechanika gry czytana oraz interpretowana wprost z podręcznika, ale czekamy na weryfikację słowa pisanego w praktyce :)

Jeśli się nam spodoba i wkręci on nas baaardzo mocno - być może wystawimy małą prezentację na tegorocznym Grenadierze w Warszawie :)

Pomysł ze Star Warsami oceniam bardzo pozytywnie - jakich modeli będziecie używać ? :)
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
Biały
Sergent
Posty: 107
Rejestracja: czwartek, 15 października 2009, 08:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Biały »

Star Wars Miniatures Wizardow. W pudelkach sa losowane figurki, ale na stronach typu troll and toad mozna tanio kupic figurki ktore potrzebujesz. Najlepsze jest to ze figurki sa od razu pomalowane i gotowe do grania.

Powodzenia w arabskim miescie.
Awatar użytkownika
apj
Lieutenant
Posty: 564
Rejestracja: środa, 12 kwietnia 2006, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: apj »

A po co od razu kupowac w Troll 'n' Toad ? Mozna kupowac na sztuki np. na Allegro czy ewentualnie eBay.co.uk [.com jak ktos woli troszke taniej] oraz w malych sklepikach np. Gryf w Warszawie. Commony sa po 4 PLN za sztuke a lepsze od 6 PLN w gore...

Ogolnie figurki sa roznej jakosci ale jako bardzo tani material do gry sa wystarczajaco dobre. Ostatnio kupilem za 20 PLN ponad 80 sztuk losowych figurek bez kart niezbednych do gry w SWM. Starczy na pare sporych grup mutantow / robotow / ocalałych ;) do gry post apokaliptycznej...
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

O a gdzie taki dil ?

Choć ja bym najchętniej łyknął duże droidy do 15 mm
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

Ciągnę dalej temat, bo go założyłem :D Nadchodzi wielkimi krokami inauguracja walk współczesnych ze mną i "Q" (czyli q.b., ale mam w tym momencie Bądowską fazę :D). Postanowiłem z tego co mam zrobić USMC, figurki Cesara i Revella świetnie się uzupełniają. Rozpiska dla amerykanów rozbija się o podstawową sekcję ogniową: 2x strzelec z M16/M4, 1x operator SAW (czyli FN Minimi), 1x strzelec z M16/M4 i podczepionym granatnikiem M203. Drużyna to dowódca drużyny z M16/M4 i dwie sekcje w Rangersach i trzy w USMC. Rangersi mają jeszcze drużynę wsparcia w której są trzej kolesie z CKMami, tych znajdziemy 3 w Revellu i 1 u Cesara. Puki co snajperów nie planuję, ale Cesar ma figurkę z Barettem .50 i coś mnie korci :>
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ambush Alley: Force on Force”