[B-35] Tygrysy w śniegu (TiS)
- Kamil
- Praporszczik
- Posty: 330
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
[B-35] Tygrysy w śniegu (TiS)
Jestem właśnie po swojej pierwszej grze w "Tygrysy" - jak wrażenia?
Najpierw mapa.
bardzo dobra - jedna z najlepszych jeżeli nie najlepsza, jaką widziałem w grach B 35. W końcu widać że miasto jest naprawdę dużą aglomeracją ( Charków zajmuje ok 10 heksów), odwzorowanie terenu także jest dobre- czytelne i estetyczne. Bardzo dobrze prezentuje się sieć dróg.
Żetony
zasadniczo bez zarzutu, sztancowane żetony, brak jest pomyłek w współczynnikach - przynajmniej nie zauważyłem jeszcze
Grywalność
Gra się bardzo przyjemnie - gra oddaje bardzo dobrze różnice między Armia Czerwona a Wehrmachtem. Taktyka tej pierwszej opiera się przede wszystkim na przewadze ilościowej - natomiast grając Niemcami trzeba cały czas dążyć do jak najmniej szablonowych ruchów. Celem gry jest opanowanie/obronienie Charkowa i Biełogrodu. W zasadzie nie jest to proste zadanie, zarówno obrona jak i atak wymagają dużo inwencji, szczęścia i przemyślanych ruchów.
Mogę powiedzieć że gra jest bardzo wciągajaca i chyba jest jedna z najlepszych produkcji w systemie B 35.
Recenzja gry na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
Najpierw mapa.
bardzo dobra - jedna z najlepszych jeżeli nie najlepsza, jaką widziałem w grach B 35. W końcu widać że miasto jest naprawdę dużą aglomeracją ( Charków zajmuje ok 10 heksów), odwzorowanie terenu także jest dobre- czytelne i estetyczne. Bardzo dobrze prezentuje się sieć dróg.
Żetony
zasadniczo bez zarzutu, sztancowane żetony, brak jest pomyłek w współczynnikach - przynajmniej nie zauważyłem jeszcze
Grywalność
Gra się bardzo przyjemnie - gra oddaje bardzo dobrze różnice między Armia Czerwona a Wehrmachtem. Taktyka tej pierwszej opiera się przede wszystkim na przewadze ilościowej - natomiast grając Niemcami trzeba cały czas dążyć do jak najmniej szablonowych ruchów. Celem gry jest opanowanie/obronienie Charkowa i Biełogrodu. W zasadzie nie jest to proste zadanie, zarówno obrona jak i atak wymagają dużo inwencji, szczęścia i przemyślanych ruchów.
Mogę powiedzieć że gra jest bardzo wciągajaca i chyba jest jedna z najlepszych produkcji w systemie B 35.
Recenzja gry na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
Ostatnio zmieniony niedziela, 27 lutego 2011, 21:28 przez Kamil, łącznie zmieniany 2 razy.
- Kamil
- Praporszczik
- Posty: 330
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
A znalazłem juz pare braków w grze po pierwsze- zła numeracja batalionów saperów w dywizjach radzieckich- komuś się nie chciało po prostu poszukać i bat saperów mają numery od numerów dywizji do których przynależą Po drugtie brak jest jakichkolwiek sztabów armii po stronie Radzieckiej- wydawca tłumaczy się że wszystko jest tak przemieszane że nie ma to żadngo znaczenia-no... nie wydaje mi się- nawet jeżeli brać pod uwagę przepisy o zaopatrzeniu... A i 253 DS ma pułk artylerii o takim numerze który nigdy nie wchodził w jej skaład. To narazie tyle- mam nadzieje że więcej nie znajde nic- bo gra jest fajna
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Wydawca najprawopodobniej nie mógł dotrzec do źródeł albo nawet nie szukał tych numerów do poszczególnych jednostek. Ale że z armiami nie mógł zlokalizowac to się dziwię. Armia to chyba dosc duża jednostka, nie powinno byc aż tak dużych problemów Bataliony to rozumiem.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Teufel
- Legatus Legionis
- Posty: 2426
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
- Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 55 times
No właśnie mnie też denerwuje chroniczny brak sztabów armii w systemie b-35 to samo w Falaise jest.
Mimo wszystko jestem ciekaw tej pierwsze poważnej gry o froncie wschodnim w tym systemie. Chętnie zagrałbym Rosjanami, Kamilu jak oceniasz możliwości obydwu stron? Czy jest ich nawał? Bo skoro w grze jest 240 żetonów, w tym 5-6 całych dyw. niemieckich, to Rosjanie jakiejs wielkiej przewagi chyba nie maja...
Mimo wszystko jestem ciekaw tej pierwsze poważnej gry o froncie wschodnim w tym systemie. Chętnie zagrałbym Rosjanami, Kamilu jak oceniasz możliwości obydwu stron? Czy jest ich nawał? Bo skoro w grze jest 240 żetonów, w tym 5-6 całych dyw. niemieckich, to Rosjanie jakiejs wielkiej przewagi chyba nie maja...
- Kamil
- Praporszczik
- Posty: 330
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Rosjanie majo ok 15 dywizji jedną brygade NKWD:D trzy Korpusy pancerne, i korpus kawalerii a dotego trzy brygady artylerii przeciwpancernej
któresą naprwde groźna bronią przy WO:!: Tak że siły są wyrównane. Jak grałem to Niemcom nie udało sie dotrzec nawet do Charkowa(ja grałem Rosjanami ) Moim zdaniem Niemcy maja trudniejsze zadanie bo na plansze wchodza dodatkowo dwie ich dywizje - 320 DP i Grossdeutschland (nie wiem co z 168 DP która jest w żetonach - natomiast w żadnym scenariuszu nie wystepuje- a wydawca jakoś nie chce odpowiedziec na moje pytanie co z tym zrobić ) i to w momencie kiedy pozostałe cztery dywizje sa juz wyczerpane. Zasadniczo grajac Niemcami trzeba sie bardzo spieszyć- mój przeciwnik nie potrafił tego zrobic wiec sie nie przebił do Charkowa Natomiast zdobycie Biełogrodu wydaje mi sie bardzo trudnym zadaniem
któresą naprwde groźna bronią przy WO:!: Tak że siły są wyrównane. Jak grałem to Niemcom nie udało sie dotrzec nawet do Charkowa(ja grałem Rosjanami ) Moim zdaniem Niemcy maja trudniejsze zadanie bo na plansze wchodza dodatkowo dwie ich dywizje - 320 DP i Grossdeutschland (nie wiem co z 168 DP która jest w żetonach - natomiast w żadnym scenariuszu nie wystepuje- a wydawca jakoś nie chce odpowiedziec na moje pytanie co z tym zrobić ) i to w momencie kiedy pozostałe cztery dywizje sa juz wyczerpane. Zasadniczo grajac Niemcami trzeba sie bardzo spieszyć- mój przeciwnik nie potrafił tego zrobic wiec sie nie przebił do Charkowa Natomiast zdobycie Biełogrodu wydaje mi sie bardzo trudnym zadaniem
- Teufel
- Legatus Legionis
- Posty: 2426
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
- Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 55 times
168 dywizja była daleko na zachód od mapy gry w momencie kontrataku (za 167 i 320 DP), ale z tego co widze na mapach to potem podeszła wraz z GD. Wiec moze walczyła o Biełgorod? Drąż ten temat na tisie bo też jestem ciekaw.
Czy w grze są GD i 11 pancerne u Niemców?
Gwardyjskie dywizje są batalionowe czy pulkowe, tak jak zwykle u Rosjan?
Czy w grze są GD i 11 pancerne u Niemców?
Gwardyjskie dywizje są batalionowe czy pulkowe, tak jak zwykle u Rosjan?
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Jakąś propagandę tu szerzycie
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Panzerfana jeszcze trzeba przepytac bo on się przecież przy tym sporo udzielał, co pewnie i zaowocowało pozytywnie, z tego co piszecie .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Re: Tygrysy w śniegu
Oto komentarz dotyczący jedynej rzeczy którą robiłem do Tygrysów... czyli mapy , i z tego jestem zadowolony ze tak została odebrana. Dzięki.
Co się tyczy przepisów i struktur to nie miałem wpływu na ich wykorzystanie, mimo tego że to właśnie moje oob, prawdopodobnie w dowolny sposób zostało uwzglednione w grze.
Mam tylko nadzieje że dzięki temu, w końcu w grze w systemie B35 są uwzględnione autentyczne KG, jednostki korpuśne oraz armijne .
Kamil pisze:Jestem właśnie po swojej pierwszej gzre w "Tygrysy" - jak wrażenia??
Najpierw mapa.
bardzo dobra - jedna z najlepszych jeżeli nie najlepsza, jakią widziałem w grach B 35. W końcu widać że miasto jest naprwde dużą agloneracją ( Charków zajmuje ok 10 heksów), odwzorowanie terenu także jesy dobre- czytelne i estetyczne. Bardzo dobrze prezentuje się sieć dróg.
Co się tyczy przepisów i struktur to nie miałem wpływu na ich wykorzystanie, mimo tego że to właśnie moje oob, prawdopodobnie w dowolny sposób zostało uwzglednione w grze.
Mam tylko nadzieje że dzięki temu, w końcu w grze w systemie B35 są uwzględnione autentyczne KG, jednostki korpuśne oraz armijne .