Ciekawe informacje o U-864, który płynął do Japonii w 1945 r.: http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... ltyku.html
Niewątpliwie kontrowersyjna jest teza, że Bergen leży nad Bałtykiem. Ponadto U-boot nie został zatopiony przez brytyjskie lotnictwo, tylko przez op. HMS Venturer. Jest to o tyle istotne, że jest to jedyny w historii odnotowany przypadek zatopienia zanurzonego okrętu podwodnego przez inny zanurzony op. http://www.uboat.net/boats/u864.htm
EDIT: szybko się połapali i przenieśli Bergen nad Morze Północne!
Wrak U-864
Wrak U-864
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
- DT
- Divisní generál
- Posty: 3698
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
- Lokalizacja: Kowary
- Been thanked: 18 times
Nasze media są jak zwykle spóźnione bo o tym wraku juz 10. stycznia 2007 roku pisał International Herald Tribune....
Dużo ciekawsze od faktu zatopienia przez inny o.p. jest to co on przewoził (i nie tylko on) mianowicie Niemcy przy pomocy o.p. przerzucali do Japonii duże ilosci rtęci... a transporty były nie małe.... zaangażowano w tym celu oprócz w/w U-boota: U-180, U-195, U-219, U-234, U-511, U-530, U-859, U-861, U-862, UIT-25,oraz I-52
pozostaje pytanie po co do Japonii transportowano przemysłowe duże ilosci rtęci?
Dużo ciekawsze od faktu zatopienia przez inny o.p. jest to co on przewoził (i nie tylko on) mianowicie Niemcy przy pomocy o.p. przerzucali do Japonii duże ilosci rtęci... a transporty były nie małe.... zaangażowano w tym celu oprócz w/w U-boota: U-180, U-195, U-219, U-234, U-511, U-530, U-859, U-861, U-862, UIT-25,oraz I-52
pozostaje pytanie po co do Japonii transportowano przemysłowe duże ilosci rtęci?
Czesi również bronili Polski w 1939 roku