Polikarpow I-17

Awatar użytkownika
Gustavus
Warrant Officer
Posty: 830
Rejestracja: piątek, 2 marca 2007, 18:36
Lokalizacja: Włochy ;)

Post autor: Gustavus »

Darth Stalin pisze:Niemcy regularnie w Polsce zgłaszali zestrzelenia P.24
To już nie wina Niemców że Polska stosowała konstrukcję starszą i gorszą od tej którą rozreklamowała w Paryżu i którą sprzedawała wszystkim dookoła.
Całkowicie rozumiem pilota który wolał zestrzelić wrogi samolot o prędkości ponad 400km/h i uzbrojony w działka a nie jakiś tyłowy złom o prędkości 370km/h i 2-4 km-ami. Zawsze to więcej chwały :> .
Zeppelin, flieg,
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

Darth Stalin pisze:
AWu pisze:na pewno tysiace ludzi uczono rozpoznawac nieistniejacy samolot
Wiesz, tacy np. Niemcy regularnie w Polsce zgłaszali zestrzelenia P.24, chociaż jako żywo zaden nie latał w polskim lotnictwie...
i tak lepiej

gdzies jakis latal ;D
Awatar użytkownika
Gustavus
Warrant Officer
Posty: 830
Rejestracja: piątek, 2 marca 2007, 18:36
Lokalizacja: Włochy ;)

Post autor: Gustavus »

AWu pisze:gdzies jakis latal
Prawdopodobnie cały jeden.
Coniektórzy jednak sądzą że był to P.11g ;D .

Z P.24 i P.11 był ten problem że były to wersje rozwojowe jednej linii i sylwetki miały identyczne.
Dla uproszczenia :> dodam że początkowo, prototypy P.24 miały otwartą kabinę, a nie wymagajmy od pilota żeby w czasie walki powietrznej określił producenta silnika samolotu z którym walczy.

Co do I-17 to nawet jeśli zbudowano ponad 5 szt., zdjęciektóre wcczesniej dałem -zawsze to mogła być dezinformacja, to odróżnić go można było od MiGa-3 ale na ziemi. Najlepiej znając dobrej jakości zdjęcia jednego i drugiego. Piloci zaś mieli do dyspozycji plansze z sylwetkami.
Równie dobrze można by było od nich wymagać rozpoznania którą wersję Spitfire'a zestrzelili...
A podobnych błedów było co nie miara. Mylono Zero z Hayabusą, Do17 z Ju86...ba początkowo sądzono że FW.190A to zdobyczne P-36.

PS. Akurat tak sobie dzisiaj czytałem przy sniadaniu "stare" Militaria... z działań 161 i 162 eskadry ... przecheycono niemieckiego recona ... był to He 111 który szybko schronił się w chmurach i tu dwie wersje:
Polska - był to He 111 który uciekł w chmury
Niemiecka - był to Do17 który uciekł w chmury a chwilę przedtem zestrzelił P.24

To chyba wiele wyjaśnia... także w dziedzinie I-17 :rotfl:
Zeppelin, flieg,
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.
paulsprz
Enfant de troupe
Posty: 3
Rejestracja: czwartek, 5 lutego 2009, 14:11
Lokalizacja: Wrzawy

Post autor: paulsprz »

Z tego co ostatnio czytałem to historia I-17 skończyła się w momencie gdy miał wejść do produkcji seryjnej, była już gotowa linia montażowa, gdy przyszło polecenie aby wstrzymać produkcje. Linia była gotowa końcem listopada 1941, a polecnie wyszło początkiem grudnia. Nie można wykluczyć, że przy opłakanym stanie lotnictwa radzieckiego w tym okresie zmontowano kilka maszyn, ale to tylko przypuszczenia.
Awatar użytkownika
Gustavus
Warrant Officer
Posty: 830
Rejestracja: piątek, 2 marca 2007, 18:36
Lokalizacja: Włochy ;)

Post autor: Gustavus »

paulsprz pisze:inia była gotowa końcem listopada 1941, a polecnie wyszło początkiem grudnia
Bardziej prawdopodobnie chodziło o plan wznowienia produkcji I-16.
Powstał on w czasie kiedy okazało się że Jak-1 ma tendencję do składania się skrzydeł przy manewrach pionowych a ŁaGG-3 jest tak przeciążony że nie ma parametrów choćby zbliżonych do prototypów. Potem doszły problemy z "wojenną" produkcją Łaga ( potwornie zła jakość pokrycia ).
Doszły do tego permanentne tendencje do przegrzewania się silników w obydwu ww konstrukcjach.
Rezultat był taki że stary, prosty I-16 wydał się nagle "twardy jak młot i ostry jak sierp".
Powstały więc naciski aby go wznowić.
O I-17 raczej nie myślano bo potrzebowano sprawdzonej konstrukcji najlepiej na silniku NIE rzędowym.
Zeppelin, flieg,
Hilf uns im krieg,
Flieg nach England,
England wird abgebrannt,
Zeppelin, flieg.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Historia dwudziestolecia międzywojennego i II wojny św.”